handdator

Visa fullständig version : Finns det något som smakar powerking fast utan koffien/taurin osv?


agazza
2010-12-09, 22:47
Jag gillar att släcka törsten med en powerking ibland, oftast på kvällen, och det brukar inte vara så bra för min sömn :/

Crocker
2010-12-09, 22:52
Tyvärr lär det vara kört.

Angel
2010-12-09, 22:54
Bra fråga!!!!

Crocker
2010-12-09, 23:05
Tänkte på powerking recovery, men gissar den smakar annorulunda?

Grazzafukkinrazzi
2010-12-09, 23:06
Självklart, EAA FX - Red Berry Breezer! ;)

agazza
2010-12-09, 23:27
Självklart, EAA FX - Red Berry Breezer! ;)

Ja jo tjena.

Får mejla dom och kräva en ny version helt enkelt.

Grazzafukkinrazzi
2010-12-09, 23:40
Ja jo tjena.

Får mejla dom och kräva en ny version helt enkelt.

Haha :( tycker det luktar som powerking/red bull osv. i alla fall :cryout:

agazza
2010-12-09, 23:49
Haha :( tycker det luktar som powerking/red bull osv. i alla fall :cryout:

av alla eaa jag smakat så har jag svårt att tro att någon av dom ska smaka som en dricka :D

Men nu har jag mejlat och lagt upp lite snabba uträkningar på att det kommer sälja bra, blablabla, så nu får vi bara hoppas att något ekonomipucko ser det och går på det :thumbup:

WHITEFOLKS
2010-12-09, 23:51
av alla eaa jag smakat så har jag svårt att tro att någon av dom ska smaka som en dricka :D

Men nu har jag mejlat och lagt upp lite snabba uträkningar på att det kommer sälja bra, blablabla, så nu får vi bara hoppas att något ekonomipucko ser det och går på det :thumbup:

Brutal FX använder väl samma smakämne tror jag och det smakar iaf väldigt "energidryckaktigt" så EAA FX kan nog mycket väl smaka väldigt bra.

tsp
2010-12-10, 00:27
Franks energidryck innehåller väl ganska lite koffein jämfört med andra i alla fall?

agazza
2010-12-10, 00:51
Brutal FX använder väl samma smakämne tror jag och det smakar iaf väldigt "energidryckaktigt" så EAA FX kan nog mycket väl smaka väldigt bra.

Seriöst? Är det någon som provat både drickan och eaa som kan verifiera detta?

Franks energidryck innehåller väl ganska lite koffein jämfört med andra i alla fall?

Jo men den smakar ju istället surarsle :/

Kimball
2010-12-10, 01:01
Smakessens till Sodastreamer som ska smaka "energidryck", vet inte om den innehåller koffein då det inte framgick, men den kan ju vara värd ett försök:
http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/kolsyremaskin/smaker/sodastream-smakx-stream/105964.3431/

agazza
2010-12-10, 01:19
Smakessens till Sodastreamer som ska smaka "energidryck", vet inte om den innehåller koffein då det inte framgick, men den kan ju vara värd ett försök:
http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/kolsyremaskin/smaker/sodastream-smakx-stream/105964.3431/

Tack för tipset :)

hultman
2010-12-10, 01:58
Fniss. Hur känslig är du egentligen? Ska nog in på gramdoser koffein för att bli pigg överhuvudtaget.

agazza
2010-12-10, 02:01
Fniss. Hur känslig är du egentligen? Ska nog in på gramdoser koffein för att bli pigg överhuvudtaget.

Jag dricker varken kaffe eller tar pwo ofta så jag är nog rätt känslig mot koffien, men pigghet är inte problemet, jag är trött och seg och hängig men det tar ofta över 1 timme för mig att somna, ibland ända upp mot 3.

Iof beror det nog mycket på att jag inte jobbar längre men jag är fortfarande nästan lika aktiv under dagen.

Doctor Snuggles
2010-12-10, 02:14
Taurin är inte uppiggande, snarare tvärtom.

agazza
2010-12-10, 02:22
Taurin är inte uppiggande, snarare tvärtom.

Jesså? Varför marknadsförs det som att det vore uppiggande då? Varför har man det med isf?

Doctor Snuggles
2010-12-10, 02:32
Jesså? Varför marknadsförs det som att det vore uppiggande då? Varför har man det med isf?

Ingen aning. Varför tror du man säljer örton miljoner andra produkter med påstådd allehanda verkan som kosttillskott?
Taurin har däremot en massa andra positiva effekter. Fast i vanliga sportdrycker så kommer inte andelen taurin upp i några terapeutiska mängder.

Som en anekdot har jag testat att ta enbart taurin, och det är allt annat än uppiggande. Lugnande på ett obehagligt sätt, gav mig restless legs (typ som när man försöker somna och benen sparkar till).

agazza
2010-12-10, 02:39
Ingen aning. Varför tror du man säljer örton miljoner andra produkter med påstådd allehanda verkan som kosttillskott?
Taurin har däremot en massa andra positiva effekter. Fast i vanliga sportdrycker så kommer inte andelen taurin upp i några terapeutiska mängder.

Som en anekdot har jag testat att ta enbart taurin, och det är allt annat än uppiggande. Lugnande på ett obehagligt sätt, gav mig restless legs (typ som när man försöker somna och benen sparkar till).

hm, intressant att höra. Spring i benen har jag däremot inte drabbats av men jag antar att mängderna är för små för det

Doctor Snuggles
2010-12-10, 02:41
hm, intressant att höra. Spring i benen har jag däremot inte drabbats av men jag antar att mängderna är för små för det

Japp. Borde vara: Red Bull. Gives our bullshit wings. ;)
Det är ju koffeinet som ger den uppiggande effekten.
Fast ngt upplever jag annorlunda i dylika drycker. Har en tendens att bli rastlös av dem, vilket jag inte blir av vanligt kaffe.

Grazzafukkinrazzi
2010-12-10, 20:38
Seriöst? Är det någon som provat både drickan och eaa som kan verifiera detta?

Ja, alltså jag dricker ju den varje dag. Den smakar energidryck-aktigt men självklart lite eaa-aktig. Men att byta ut energidryck mot eaa på kvällarna kan ju säkert bara vara fördelaktigt och således kanske värt att det smakar lite sämre?

agazza
2010-12-10, 20:48
Ja, alltså jag dricker ju den varje dag. Den smakar energidryck-aktigt men självklart lite eaa-aktig. Men att byta ut energidryck mot eaa på kvällarna kan ju säkert bara vara fördelaktigt och således kanske värt att det smakar lite sämre?

Jo det förstår jag ju, men nu är det ju hur pass nära smaken faktiskt är. För all EAA jag druckit har alltid smakat getröv.

Skulle den vara möjlig att kolsyra och låtsas som att det är en sämre energidryck?

Larsa_wee
2010-12-11, 01:56
Prova den där Eaan :) Smakar mycket bättre än de flesta andra Eaas ! påminner faktiskt litegranna om energidryck. dock vet jag inte om den går att kolsyra. prova och se !

agazza
2010-12-11, 02:13
Prova den där Eaan :) Smakar mycket bättre än de flesta andra Eaas ! påminner faktiskt litegranna om energidryck. dock vet jag inte om den går att kolsyra. prova och se !

det vore ju en ljusglimt i mitt annars kassa matintag nuförtiden :D

Du har inget hemma som jag skulle kunna smaka någon gång?

Allt går att kolsyra och fritera :D