handdator

Visa fullständig version : Paolo Roberto om armar!


Mineur
2010-12-08, 22:37
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/traning/article8233716.ab

"Enligt honom gör 90 procent av alla som vill bygga armar fel: De tränar alla muskler utom biceps. "

Jag vet inte med er men jag undrar vila 90% han talar om för vart man än befinner sig på gymmet så står några å curlar? -.-'




"Vad gör jag för fel om jag tränar armar mycket – men ändå inte blir av med mitt gäddhäng?"
"– Det är fett, och botas med löpträning. Det botar allt. Det är också viktigt att äta rätt. "

Aids och Cancer med?

spoty
2010-12-08, 22:39
Jag tror han menar att man använder sig av ryggen eller dylikt så kontakten med biceps reduceras.

ceejay
2010-12-08, 22:40
hahaha, var det där med löpträning ett riktigt citat? :D

Herregud paolo.

nmanradnävna
2010-12-08, 22:40
Låter skumt som det mesta man hör från den mannen.
Har dock för mig han hade nåt hyfsat vettigt programförslag för chins, ska se om jag hitta vad det var

limenka
2010-12-08, 22:41
- Enligt honom gör 90 procent av alla som vill bygga armar fel: De tränar alla muskler utom biceps.

– Gör armhävningar hemma på golvet varje dag – jag lovar att det fungerar.

– Om du bara tränar biceps så lär sig inte de musklerna samarbeta med andra muskler.

*flex*

limenka
2010-12-08, 22:42
Låter skumt som det mesta man hör från den mannen.
Har dock för mig han hade nåt hyfsat vettigt programförslag för chins, ska se om jag hitta vad det var

Du kör 1,2,3...max i typ tre omgångar.

Mineur
2010-12-08, 22:43
*flex*

The only possible solution!

Thanks Paolo our savior! *flex*

Sniggel
2010-12-08, 22:43
Haha, biceps är osociala!

Om du bara tränar biceps så lär sig inte de musklerna samarbeta med andra muskler.

limenka
2010-12-08, 22:44
The only possible solution!

Thanks Paolo our savior! *flex*

Han är lite mystisk av sig. ;)

svennebanan
2010-12-08, 22:49
Vad är det som är så väldigt mycket fel (förutom "Det botar allt", som säkert var på allvar)?

*Det är fett -Helt korrekt
*Botas med löpträning -Det är en av medicinerna.
*Det är också viktigt att äta rätt- Helt korrekt

Så vad är det som är roligt och konstigt?

limenka
2010-12-08, 22:51
Vad är det som är så väldigt mycket fel (förutom "Det botar allt", som säkert var på allvar)?

*Det är fett -Helt korrekt
*Botas med löpträning -Det är en av medicinerna.
*Det är också viktigt att äta rätt- Helt korrekt

Så vad är det som är roligt och konstigt?

Kanske det här

Enligt honom gör 90 procent av alla som vill bygga armar fel: De tränar alla muskler utom biceps.

Mineur
2010-12-08, 22:52
Vad är det som är så väldigt mycket fel (förutom "Det botar allt", som säkert var på allvar)?

*Det är fett -Helt korrekt
*Botas med löpträning -Det är en av medicinerna.
*Det är också viktigt att äta rätt- Helt korrekt

Så vad är det som är roligt och konstigt?

till å börja med så tror jag säkert på att 90% av de som gymmar säkert nästintill skippar biceps...

sandery3
2010-12-08, 22:58
Haha, jo men tjena!

Den enda muskeln som inte tränas, Biceps!
Nu när våren börjar närma sig kommer man inte se något annat än bröst och biceps på gymmen. Många jag pratat med tränar bara bröst och biceps (och ev. mage).

spange
2010-12-08, 23:12
kontakt-onanin är inte heller alltid den heliga graal. thank god att jag insåg det. tycker inte om när paolo pratar träning, det låter alltid som att det finns ETT sätt som är rätt. träningstips i sådana där skitblaskor som AB borde ta upp variation i träningen nån gång.

young_george
2010-12-08, 23:18
Glöm inte att det är AB som skriver. Det försvinner nog en hel del information mellan det Paolo säger och det som kommer i tidningen.

Men det stora problemet är väl snarare att folk inte vill höra den hårda sanningen att det tar flera år av hård träning att bygga ett par stora armar, då kommer det alltid finnas någon som säljer enkla "lösningar" till dom.

Balke
2010-12-08, 23:48
Paolo sa bara att 90% som tränar brukar swingcurla när de tränar biceps.

bygden
2010-12-09, 01:02
Jag gillar aftonbladet skarpt! På något sätt lyckas dom alltid få varje artikel att vara underhållande.

agazza
2010-12-09, 01:05
Fattar inte, han kan nog en hel del, men orkar nog inte fara och fördjupa sig för medelsvenssons.

Bättre än vanliga kuren med "knäböj!". Finns många feta knäböjare men inte många veta armhävnings/löpfreaks.

Lance Uppercut
2010-12-09, 07:58
Paolo sa bara att 90% som tränar brukar swingcurla när de tränar biceps.

Precis, kan vara en fördel att läsa artikeln innan man börjar kasta skit. Så jäkla löjligt med dessa kasta-paj-på-Paulo-trådarna, typ 3 st nu?

ARMSTARK
2010-12-09, 09:02
Kvaliten på Aftonbladets artiklar behöver vi inte diskutera men när det gäller Paolos träningstips så får man tänka på vem tipsen är riktade till. Det är inte gymräven med 50cm Biceps direkt, snarare hemmafrun med hängröv.

hugok
2010-12-09, 09:11
Kvaliten på Aftonbladets artiklar behöver vi inte diskutera men när det gäller Paolos träningstips så får man tänka på vem tipsen är riktade till. Det är inte gymräven med 50cm Biceps direkt, snarare hemmafrun med hängröv.

Exakt, stora biffar är inte direkt ABs största läsargrupp och är man någorlunda stor vet man att man väljer andra ställen att leta upp träningstips än AB.

Ganska lustigt ändå är det att han säger att man ska köra biceps isolerat men ändå köra basövningarna.

Orbag
2010-12-09, 09:56
Gäddhäng vet jag vad det är, men vad är gägghäng?

"Drömmer du om biffiga armar – eller är du bara trött på gägghänget?"

debbe
2010-12-09, 10:10
Jag får väl ställa frågan alla håller inne på.

Hur gamla är ni som hackar på Paolo? Beteendet jag ser här blev många av med när dom gick ut grundskolan.

limenka
2010-12-09, 10:19
Jag får väl ställa frågan alla håller inne på.

Hur gamla är ni som hackar på Paolo? Beteendet jag ser här blev många av med när dom gick ut grundskolan.

Jag är 14år. Hur många år är du?

Mineur
2010-12-09, 11:12
Jag får väl ställa frågan alla håller inne på.

Hur gamla är ni som hackar på Paolo? Beteendet jag ser här blev många av med när dom gick ut grundskolan.

Jag är 17, hur många är du?

Mourten
2010-12-09, 11:23
Haha de bästa är att alla här som grinar på mr Roberto är typ 11 åringar som bänkar 60 kg.
Har ni koll på att han har varit en grym boxare men galet mkt bättre fysik än typ 95% här.
LÖL.

Crocker
2010-12-09, 11:48
Haha de bästa är att alla här som grinar på mr Roberto är typ 11 åringar som bänkar 60 kg.
Har ni koll på att han har varit en grym boxare men galet mkt bättre fysik än typ 95% här.
LÖL.
Vad spelar hans boxningsresultat för roll med artiklar i aftonbladet? :confused:
Artikeln var inget bra alls, men Paolo diggar jag ändå.

Och nej han skrev inte bara att 90% swingcurlar.

vicarious
2010-12-09, 11:59
Vad spelar hans boxningsresultat för roll med artiklar i aftonbladet? :confused:
Artikeln var inget bra alls, men Paolo diggar jag ändå.

Och nej han skrev inte bara att 90% swingcurlar.

Jo, det han antagligen menade var att 90% tränar på fel sätt - alltså så "tränar dom inte biceps utan andra muskler eftersom dom lastar på för mycket vikt/svingar."

Sen att den som skrev artikeln är halvt dum i huvudet och får det att låta på ett helt annat sätt är en annan sak.

jokem
2010-12-09, 12:51
Jag som tyckte att 90% prioriterade Biceps före mycket annat ( tex ben). Alltid är det nån som curlar men på många gym ser man i te lika ofta nån som böjer

Mineur
2010-12-09, 12:56
Vad spelar hans boxningsresultat för roll med artiklar i aftonbladet? :confused:
Artikeln var inget bra alls, men Paolo diggar jag ändå.


This

köttt
2010-12-09, 13:19
Haha de bästa är att alla här som grinar på mr Roberto är typ 11 åringar som bänkar 60 kg.
Har ni koll på att han har varit en grym boxare men galet mkt bättre fysik än typ 95% här.
LÖL.

Kan ju nästan lova dig att Paolo aldrig tog 60 kg som 11åring, och det behövs fan skill för att ta 60kg bänk som 11åring, so thanks *flex*

Brickhead
2010-12-09, 16:26
haha, 11 år o bänkar 60kg vore fan riktigt nice!

simper02
2010-12-09, 19:30
Varför hackar ni på han för, vad säger han som är fel???????????? Detta är sant gå till vilket vanligt gym som helst folk gör helt fel när de tränar biceps.

feyin
2010-12-09, 19:40
Roligt när folk tror dom vet bättre än gemene (i detta fall fd) elitidrottare.

Jag menar, jag är ju medlem på kolo hur kan jag ha fel?

limenka
2010-12-09, 19:50
Roligt när folk tror dom vet bättre än gemene (i detta fall fd) elitidrottare.

Jag menar, jag är ju medlem på kolo hur kan jag ha fel?

Precis.

Ingen dissar Robertos tidigare "meriter" men om han låter någon slaskare skriva så som den gör så får han allt tåla att några random ppl trashtalkar han på forum (tror dock ni som reagerar bryr er mer än vad han själv gör).

feyin
2010-12-09, 20:00
Jag skiter väl i Paolo Roberto.

Självklart kan det vara så att någon journalist på Aftonbladet skönskriver det hela något men vad jag kan avläsa av de första inläggen i denna tråd så var det Paolo som hånades.

Crocker
2010-12-09, 20:09
Jo, det han antagligen menade var att 90% tränar på fel sätt - alltså så "tränar dom inte biceps utan andra muskler eftersom dom lastar på för mycket vikt/svingar."

Sen att den som skrev artikeln är halvt dum i huvudet och får det att låta på ett helt annat sätt är en annan sak.
Nu är ju inte artikeln gjord för kollo-nördar, som ska granska varje uttalande från aftonbladet. Men att säga superslow utförande, hög rörelsebana klingar inte i mina öron. Och i biceps,vader är det så enkelt: Brassa med vikt.
Inget att haka upp sig på imo.

frogmachine
2010-12-09, 21:00
Han menar att dom inte tränar biceps korrekt, idioter. Vilket de flesta snorungar heller inte gör, utan slänger upp alldeles för tunga hantlar utan minsta lilla kontakt. Det var nog SÅ han menade med det

ceejay
2010-12-09, 21:40
Han menar att dom inte tränar biceps korrekt, idioter. Vilket de flesta snorungar heller inte gör, utan slänger upp alldeles för tunga hantlar utan minsta lilla kontakt. Det var nog SÅ han menade med det

Kanske dags att bli lite mer säker på din sak innan du slänger ur dig kommentarer om att andra är idioter.

internethjälten
2010-12-09, 21:45
uppenbarligen så gör ju folk fel eftersom det startas trådar stup i kvarten om hur man ska få biceps att växa..

debbe
2010-12-09, 22:28
TS förväntar sig nog en klapp på axeln eftersom han var första med att starta ny tråd om denna rubrik. Han har aftonbladet som startsida och varje dag hoppas han på ett sånt här tillfälle. Att visa sina exceptionella kunskaper om träningslära och förmåga att analysera svårskrivna texter på aftonbladet.

Bra gjort, du är en träningsguru och hatten är av!

Jense
2010-12-09, 22:33
Det enda Paolo menar är att träna med lite med fokus.

och är du fet - drick mindre sås och rör dig mer.


sen lyckas aftonbladet göra en hel artikel av det

Fru_Flisa
2010-12-09, 22:45
Han vill sälja sin bok, det är hans primära syfte. Det är därför han förespråkar armhävningar, för hemmaträning handlar boken om, och släpper några lines om att han har koll på varför många misslyckas på gymmet så folk ska bli intresserade och köper boken för att få råd hur de ska lyckas. Det är min tolkning. Och det skulle bli för komplicerat för hans målgrupp om han gick in på exakt hur förbränning går till så han fokuserar på vad som ger resultat för den som inte har kunskap utan att behöva justera kosten, som löpning t ex.

Fajerfajtern
2010-12-10, 12:11
Det jag tycker är lustigt är att han först säger att man skall isolera biceps på låga vikter. Sedan står det att man ska skippa gymmet och göra armhävningar... Dubbelt budskap?

Annars gillar jag Paolo, han är skön och sticker ut ur mängden!

Mineur
2010-12-10, 17:46
TS förväntar sig nog en klapp på axeln eftersom han var första med att starta ny tråd om denna rubrik. Han har aftonbladet som startsida och varje dag hoppas han på ett sånt här tillfälle. Att visa sina exceptionella kunskaper om träningslära och förmåga att analysera svårskrivna texter på aftonbladet.

Bra gjort, du är en träningsguru och hatten är av!

Exakt så vart det, tack herr vattenskalle!

Crocker
2010-12-10, 18:17
Exakt så vart det, tack herr vattenskalle!
Jag gissar att du känner dig riktigt träffad nu va? ;)

frogmachine
2010-12-10, 18:28
Varför ceejay? Ni beter er som småungar.

Mineur
2010-12-10, 18:54
Jag gissar att du känner dig riktigt träffad nu va? ;)

Väldigt asså haha^^

Snarare så att det nu är han som vill leka moralpolis och att man ska sluta "hänga ut" folk...

Enda tanken med artikeln jag hade var att jag tyckte den var humoristiskt och jag undrar även hur denna snubbe tolkade texten för enligt mig så kommer den ju bara att öka antalet snubbar som curlar all sin vakna tid på gymmet...

Gillar Paolo som person men antingen är det han som har dåliga idéer eller så är det AB som, som vanligt är fullkomligt inkompetenta.

champion
2010-12-10, 19:20
En polare tränar varken biceps eller triceps. Han tycker han får in dom muskelgrupperna när han kör bröst och rygg.

mattilainen
2010-12-10, 19:29
En polare tränar varken biceps eller triceps. Han tycker han får in dom muskelgrupperna när han kör bröst och rygg.

Helt rätt i många fall.