handdator

Visa fullständig version : Prolaktas (probiotika) vid träning


daloatf
2010-12-08, 22:15
Hej!

Jag lider av gravidmage (uppblåst)

Har fått tipset att köpa probiotika på apoteket. Det ska tas om man är laktosintolerant. Vilket jag inte vet om jag är.

Har alltid varit lite uppblåst.

Om jag nu testar och kör detta en stund, kommer det förstöra något för min träning/muskel uppbyggnad då den bryter ner mjölksockret i kroppen?

Några andra tips på uppblåst mage?

Apos78
2010-12-08, 22:25
Nej det kommer inte att påverka träningsadaption och muskeluppbyggnad. Sen om det ger några resultat gällande magen låter jag vara osagt då jag träffat både de som säger sig fått effekt och de som menar att effekten aldrig kommer.

daloatf
2010-12-08, 22:47
Nej det kommer inte att påverka träningsadaption och muskeluppbyggnad. Sen om det ger några resultat gällande magen låter jag vara osagt då jag träffat både de som säger sig fått effekt och de som menar att effekten aldrig kommer.

Ok, då är det bara att testa sig fram.

Kan kanske vara en bra idè att göra ett allergitest kanske?

daloatf
2010-12-08, 23:09
Eller ett laktostest kanske vore bättre då laktosintolerant inte är nån allergi. Nån som har gjort nån?

Sniggel
2010-12-08, 23:35
Laktosintolerans beror väl på brist på laktas, ett enzym. Och mängden av detta enzymet har väl inget att göra med bakteriekulturen eller?

Sverker
2010-12-09, 06:55
Vore en snygg lösning ifall man tog bakteriekulturer som bildar mycket laktas. Helt enkelt flyttar ansvaret för laktasproduktionen från tarmen till bakterierna istället.

Bozar
2010-12-09, 17:40
Laktosintolerans beror väl på brist på laktas, ett enzym. Och mängden av detta enzymet har väl inget att göra med bakteriekulturen eller?

Tillverkaren hävdar att Bakterierna bryter ned laktos som gör att effekten håller i sig i längre tid än måltid-tillsats av laktas.

Jag har själv diagnosticerad laktosintolerans sedan jag var 3 år och jag kan inte påstå att man kan äta hur mycket som helst av mjölkprodukter med prolaktas men med dubbel ranson klarar man det mesta utan att överdriva.

Sniggel
2010-12-09, 19:04
Ok, tack för infon.

forslund
2010-12-09, 20:50
Syrran kunde knappt ta en enda droppe mjölk eller liknande innan hon provade på Prolaktas. Nu kan hon äta precis som andra. Fil till frukost, mjölk till maten osv. Fungerar riktigt bra för henne i alla fall.