handdator

Visa fullständig version : Deff, Träning och Kost


brakim
2010-12-08, 18:45
Hallå,

Har deffat nu ett tag med DTD (utan någon träning) och nästan tappat 10kilo på 2 månader, och känner nu ett enormt sug att börja styrketräna för att få ännu bättre resultat, planen är att träna styrketräning 3 gånger i veckan.

Vill inte sluta med DTD efter som det ger så bra resultat, men jag förstår också att det kanske inte är det optimala att träna hårt utan några kolhydrater i kroppen.

Är det smart då att kanske ladda upp med lite snabba kolhydrater ungefär 1 timme innan träningspasset och sen en proteinshake efteråt?

Eller hur borde jag lägga upp kosten där kring träningen?

Inge Enveten
2010-12-08, 19:14
Kolhydrater efter träning kör jag på. Tränar styrketräning fastande (bcaa intag innan dock) ca 2h efter att jag vaknar och äter första samt enda kolhydratmåltiden efter träningen och detta har fungerat väldigt bra för mig.

Crocker
2010-12-08, 19:29
Prova att fokusera kolhydraterna kring träning. Och prova att fortsätt som du gör nu, men fokusera mat efter träningen. Vissa klarar sig galant utan mycket kolhydrater.

brakim
2010-12-09, 21:56
Okej, men om jag nu ska stoppa i mig kolhydrater vad är det då jag ska försöka få mig har sökt runt lite och allt jag hittar kring snabba kolhydrater är flingor och vitbröd ungefär?