handdator

Visa fullständig version : Arnold: The Education of a Bodybuilder & Solitary Fitness rekomenderar!


greenfish
2010-12-08, 01:55
Arnold: The Education of a Bodybuilder


http://ecx.images-amazon.com/images/I/41tnsE-O2gL._BO2,204,203,200_PIsitb-sticker-arrow-click,TopRight,35,-76_AA300_SH20_OU01_.jpg

Paperback: 256 pages
Publisher: Simon & Schuster (January 1, 1993)
Language: English
ISBN-10: 0671797484
ISBN-13: 978-0671797485

Five-time Mr. Universe, seven-time Mr. Olympia, and Mr. World, Arnold Schwarzenegger is the name in bodybuilding.

Here is his classic bestselling autobiography, which explains how the "Austrian Oak" came to the sport of bodybuilding and aspired to be the star he has become.

"I still remember that first visit to the bodybuilding gym. I had never seen anyone lifting weights before. Those guys were huge and brutal....The weight lifters shone with sweat; they were powerful looking, Herculean. And there it was before me -- my life, the answer I'd been seeking. It clicked. It was something I suddenly just seemed to reach out and find, as if I'd been crossing a suspended bridge and finally stepped off onto solid ground."
Arnold Schwarzenegger

Arnold shares his fitness and training secrets -- demonstrating with a comprehensive step-by-step program and dietary hints how to use bodybuilding for better health. His program includes a special four-day regimen of specific exercises to develop individual muscle groups -- each exercise illustrated with photos of Arnold in action.

For fans and would-be bodybuilders, this is Arnold in his own words.

Har alltid varit väldigt imponerad av Arnold (vem är inte impad?) boken börjar med hans barndom tills han pensionerade sig som bodybuilder. Här finns alla basic övningar kombinerat med tips från forskare när det gäller kost och träning. Arnold tillämpar logiskt tänkade, något jag själv föredrar istället för att läsa skit tidningar som aftonbladet eller tidningar där man ser monster pumpade på bilden med titlar som "HOW TO GET RIPPED IN JUST 2 WEEKS2". Arnold är också väldigt ärlig när det gäller träning, det finns inga genvägar, finns inga magiska pillar utan dedikation är det som gäller.

Solitary Fitness


http://ecx.images-amazon.com/images/I/516Y1MZ956L._BO2,204,203,200_PIsitb-sticker-arrow-click,TopRight,35,-76_AA300_SH20_OU01_.jpg

Paperback: 220 pages
Publisher: Mirage Publishing (October 14, 2002)
ISBN-10: 1902578120
ISBN-13: 978-1902578125

Charles Bronson has served 28 years behind bars, 24 of those years have been in solitary confinement, yet in spite of this he remains fit and strong. What are the secrets to his phenomenal strength and fitness? How can Bronson punch a hole with his bare fist through bullet-proof glass, bend solid steel doors by kicking at them, do press-ups with two men on his back - and all on a prison diet? Without the use of fancy gym equipment, steroids, steaks, supplements or pills you can pack on pounds of muscle, lose weight fast and gain superhuman strength.

Vad ska jag säga, mannen har spenderat en livstid i en isoleringscell och har verkligen tränat upp sin kropp till max. Han är snart 60 år idag men har en kropp som en 25årig, allt detta genom att träna i en cell mindre än 20kvm kombinerat med värdelös fängelse mat.

Här finns massvis med övningar som bara handlar om hur du tränar med din egen kropp som ett redskap, alltså glöm allt vad gym och whey80 heter redan nu. Han brukar också på ett skämtsamt sätt "basha" Arnold och hans "folk".

Är själv mer inne på gymfronten än att göra 3000 pushups varje dag, men boken är ändå en guldklimp. Du får hela program du kan använda i ditt hem utan några dyra gym redskap. Han tar även upp hur du ska kosten och vilka myter det finns inom bantnings och kostillskots världen.

Charles gillar att skämta mycket främst i genom hans utmärkta konstnära verk men också verbalt (läs själv).

Charles fucking Bronson är en djävla hjälte :)


Jag rekommenderar dessa böcker STARKT till alla som tränar sin kropp oavsett vilka redskap de använder sig av.

hugok
2010-12-08, 09:15
Är man en hjälte för att man beter sej som en idiot och hamnar i fängelse 28 år?

Fredrik_S
2010-12-08, 09:43
Arnold är också väldigt ärlig när det gäller träning, det finns inga genvägar, finns inga magiska pillar utan dedikation är det som gäller.

Hate to break it to you.
Men det är dedikation OCH "magiska piller" som fick honom dit han nådde.

greenfish
2010-12-08, 12:36
Är man en hjälte för att man beter sej som en idiot och hamnar i fängelse 28 år?

Förtjänar man 30 års fängelse för det tycker du?


Fredrik_S

Hate to break it to you.
Men det är dedikation OCH "magiska piller" som fick honom dit han nådde.

Det är lugnt, jag är väl medveten om att han tog steroider precis som alla de andra gjorde då man inte visste så mycket. Men att säga att alla hans bedrifter beroede på steroider det köper jag inte.

Kolla hur långt mannen tog sig innan han ens började med sprutor (innan usa).

Fredrik_S
2010-12-08, 13:44
Förtjänar man 30 års fängelse för det tycker du?


Fredrik_S



Det är lugnt, jag är väl medveten om att han tog steroider precis som alla de andra gjorde då man inte visste så mycket. Men att säga att alla hans bedrifter beroede på steroider det köper jag inte.

Kolla hur långt mannen tog sig innan han ens började med sprutor (innan usa).

Vem har sagt alla hans bedrifter? Det krävs tre ingredienser för att nå hans nivå det är väldigt dedikerad träning väldigt dedikerad kosthållning och steroider. ALLA tre krävs. Det betyder alltså att han utelämnat ett väldigt viktigt kapitel helt i sina böcker.

Men jo tjena... Vad får dig att tro att han började först när han kom till USA? Det var ju arnold och grabbarna från europa som introducerade en hel del grejer för amerikanarna.

Det är absolut inget fel att inspireras och motiveras av böcker som dessa men det är och förblir fortfarande bara två tredjedelar av helheten...

greenfish
2010-12-08, 17:22
Vem har sagt alla hans bedrifter? Det krävs tre ingredienser för att nå hans nivå det är väldigt dedikerad träning väldigt dedikerad kosthållning och steroider. ALLA tre krävs. Det betyder alltså att han utelämnat ett väldigt viktigt kapitel helt i sina böcker.

Men jo tjena... Vad får dig att tro att han började först när han kom till USA? Det var ju arnold och grabbarna från europa som introducerade en hel del grejer för amerikanarna.

Det är absolut inget fel att inspireras och motiveras av böcker som dessa men det är och förblir fortfarande bara två tredjedelar av helheten...

Alltså vad är ditt problem egentligen? Jag skiter fullständigt i när han började med steroider.

Du borde läsa boken innan du bestämmer dig för att uttala dig, han nämner faktiskt några ord om hans intagande av steroider.

Arnold och grabbarna som introducerade en hel del grejor till amerikanerna.... oh dear..... var får du all skit ifrån?


Denna tråden var ämnat för 2 bra böcker och träning, det enda du tycks ha på din hjärna är hans intag av steroider.

Det är absolut inget fel att inspireras och motiveras av böcker som dessa men det är och förblir fortfarande bara två tredjedelar av helheten...

Du är den ENDA här som tog upp hans bruk av steroider, trots att tråden handlar om något helt annat.

young_george
2010-12-08, 17:38
Jag har läst både Solitary Fitness och den mer självbiografiska Insanity.

Bronson har ingenting att tillföra, varken till samhället, träningslitteraturen eller litteratur i allmänhet. Vill man utforska den brittiska "hardman"-genren så finns det betydligt mer intressanta böcker. Lenny McLeans t.ex.

AdamDenLille
2010-12-08, 18:17
Blir förmodligen en julklapp, tack för tipset! ;D

MackeJuve
2010-12-08, 18:25
Tankade när "Bronson" nu, blir att se ikväll :) Såg intressant ut, våld fascinerar alltid!

Söder93
2010-12-08, 18:36
Vem har sagt alla hans bedrifter? Det krävs tre ingredienser för att nå hans nivå det är väldigt dedikerad träning väldigt dedikerad kosthållning och steroider. ALLA tre krävs. Det betyder alltså att han utelämnat ett väldigt viktigt kapitel helt i sina böcker.

Men jo tjena... Vad får dig att tro att han började först när han kom till USA? Det var ju arnold och grabbarna från europa som introducerade en hel del grejer för amerikanarna.

Det är absolut inget fel att inspireras och motiveras av böcker som dessa men det är och förblir fortfarande bara två tredjedelar av helheten...

förstår min inte på såna som säger att steroider har gjort arnold till den han är
han personlighet och vilja har tagit han så långt som han har kommit

young_george
2010-12-08, 18:47
förstår min inte på såna som säger att steroider har gjort arnold till den han är
han personlighet och vilja har tagit han så långt som han har kommit

Faktum kvarstår att hans karriär inte hade sett den samma utan steroider.

Huruvida han hade blivit framgångsrik på ett annat sätt går bara att gissa sig till, men någon mr Olympia hade han inte blivit utan steroider.

MackeJuve
2010-12-08, 19:20
Faktum kvarstår att hans karriär inte hade sett den samma utan steroider.

Huruvida han hade blivit framgångsrik på ett annat sätt går bara att gissa sig till, men någon mr Olympia hade han inte blivit utan steroider.

+1, dock tar väl alla som lyckas/lyckats bli mr Olympia steroider(ej så insatt)?

Joe Hardgainer
2010-12-08, 19:29
+1, dock tar väl alla som lyckas/lyckats bli mr Olympia steroider(ej så insatt)?

...Nej . Only 'dat 'dere..... Celltech

Joe Hardgainer
2010-12-08, 19:33
Alltså vad är ditt problem egentligen? Jag skiter fullständigt i när han började med steroider.

Du borde läsa boken innan du bestämmer dig för att uttala dig, han nämner faktiskt några ord om hans intagande av steroider.

Arnold och grabbarna som introducerade en hel del grejor till amerikanerna.... oh dear..... var får du all skit ifrån?


Denna tråden var ämnat för 2 bra böcker och träning, det enda du tycks ha på din hjärna är hans intag av steroider.



Du är den ENDA här som tog upp hans bruk av steroider, trots att tråden handlar om något helt annat.

För att du inte ens skulle skriva den här tråden om hur inspirerande du tycker Arnie är om han inte hade roidat från första början. Godsgiven genetics var inte den största bidragande faktorn till hans framgång, utan snarare vad han käkade i samband med gröten till frukost.

Silencer
2010-12-08, 20:26
Jag har bara läst Arnolds "The Complete Encyclopedia of modern bodybuilding" från ungefär samma tid, och även om den var underhållande med många fina bilder men mycket av informationen i den var ren och skär idioti. Vet inte om denna bok är så annorlunda?

Söder93
2010-12-08, 20:57
Faktum kvarstår att hans karriär inte hade sett den samma utan steroider.

Huruvida han hade blivit framgångsrik på ett annat sätt går bara att gissa sig till, men någon mr Olympia hade han inte blivit utan steroider.

och ett större faktum är att kvarstår att han inte hade kunnat gått så långt utan personligheten och viljan

hugok
2010-12-08, 21:10
Förtjänar man 30 års fängelse för det tycker du?

Vad har det med saken att göra?

greenfish
2010-12-08, 21:31
Vad har det med saken att göra?

Du frågade mig om varför jag anser att han är en hjälte, läs om bronson, läs hans böcker, skapa dig din egen uppfattning, jag anser att han borde ha släppts fri för 20 år sedan, det är MIN uppfattning.

Om du kan sitta inlåst (isolerad) för småskit utan a bli galen och hålla en friskt sinne med en utmärk fysik = hjälte.

Jag skapade denna tråden som sakt för att rekomendera 2 böcker jag nyligen har läst.

Tänker inte svara på några frågor som berör hans steroid intag eller annat snack som sker på en fjortis nivå.


@AdamDenLille

Grattis, har själv köpt 2 till i en julklapp :)

@MackeJuve

Det en djävligt bra film, fast den är mer åt humor/lynch sidan är verkligheten, ta det med en nyppa salt ;)

@young_george

Du har åtminstone läst boken , vi delar inte samma åsikt men det är ok, så länge du har läst boken :cool:

hugok
2010-12-08, 21:43
Du frågade mig om varför jag anser att han är en hjälte, läs om bronson, läs hans böcker, skapa dig din egen uppfattning, jag anser att han borde ha släppts fri för 20 år sedan, det är MIN uppfattning.

Om du kan sitta inlåst (isolerad) för småskit utan a bli galen och hålla en friskt sinne med en utmärk fysik = hjälte.

Jag har, som du säkert förstår, inte läst boken och har inte så mycket att gå på. Men jag har sett en film om den där killen och då verkade han vara ett totalt jävla pucko som förtjänar bra mer än 30 år. Men om du menar kroppsmässigt hjälte så, visst då håller jag med. Men jag tycker inte att man ska få hjältestatus bara för att man har bra fysik.

MackeJuve
2010-12-08, 21:57
...Nej . Only 'dat 'dere..... Celltech

Förstod ej.

Danne2k
2010-12-08, 22:43
Måste ni börja diskutera massa irrelevant tjaffs? Ni borde ju uppskatta när nån kommer med boktips och recensioner, istället för att börja diskutera roids hit å dit, det gör iaf jag.

Verkar vara 2 intressanta böcker hur som helst, speciellt den andra!

Fredrik_S
2010-12-09, 18:08
Arnold är också väldigt ärlig när det gäller träning, det finns inga genvägar, finns inga magiska pillar utan dedikation är det som gäller.


Alltså vad är ditt problem egentligen?

Mitt problem är den meningen du skrev i första inlägget.

Den kan lätt uppfattas som att det bara är dedikation till träning som gäller för att nå det arnold nådde(så extremt tidigit i livet) och att pillrena inte har någon som helst verkan, när faktumet är att det är en kombination av dedikation och magiska piller.
Kan ju bli lite snopet för någon som inspireras och kopierar mycket från boken, när ett så pass viktig del utesluts.

Söder93
2010-12-09, 19:13
Jo men tänk på hur överlägsen arnold var t.e.x -74
Lou följer arnold i poser och ser så liten ut
Piller tog de alla och klart de gjorde en hel del !

Gislason
2010-12-09, 19:53
Mitt problem är den meningen du skrev i första inlägget.

Den kan lätt uppfattas som att det bara är dedikation till träning som gäller för att nå det arnold nådde(så extremt tidigit i livet) och att pillrena inte har någon som helst verkan, när faktumet är att det är en kombination av dedikation och magiska piller.
Kan ju bli lite snopet för någon som inspireras och kopierar mycket från boken, när ett så pass viktig del utesluts.

För det första tycker jag Arnold ska ha cred för att han varit ärlig om det, han är ju en av få som gått ut och sagt "Yes, I did steroids, but you have to understand this was a time when everybody was doing it.", det var inte stigmatiserat på riktigt samma sätt på den tiden. Sylvester Stallone tog bara aminosyror, enligt honom själv..

Och för det andra tycker jag att det är kanon att han utelämnar det i boken, hur skulle det se ut om han skriver en bok som bland annat tonårspojkar kommer att läsa för inspiration där det står att "steroids got me this body"? Det är väl troligtvis ett medvetet beslut att inte nämna dopingen för att inte inspirera andra att bruka, det är väldigt vettigt tycker jag.

Bjern
2011-06-12, 17:31
Vet någon vart man kan köpa denna bok i sverige? Googlade och hittade endast utländska sidor som sålde.

C.E.J.
2011-06-12, 17:44
Vet någon vart man kan köpa denna bok i sverige? Googlade och hittade endast utländska sidor som sålde.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0671797484