handdator

Visa fullständig version : Mest optimala träningen


MrKtotheL
2010-12-08, 00:07
Hej,

Är hyfsat insatt i träning. Har tränat tidigare men haft ett litet uppehåll här ett tag. Vilket lett att jag så klart under sommarperioden har bulkat upp mig lite fett.
Jag förstår och är inte dum i huvudet att det är svårt under en deff att kunna bygga samtidigt som du skär ner på maten. Och naturligtvis vice versa. Ja alltså att under en bulk gå ner i vikt.
Men min fråga till er, är egentligen. (Då jag iaf inte hitta någon vettig tråd när jag sökte.) Vad skulle vara det mest optimala ätandet/tränandet? För att få bort lite mage samtidigt som du naturligtvis ökar i styrka.
Bra mkt tack på förhand.

Forqie
2010-12-08, 00:12
Det bör väl vara Styrketräning + äta rätt, dvs på ett litet underskott som du säger. Man kanske vill sikta in sig på lite lägre reps, för det är väl då kroppen ökar styrkan i sin befintliga muskelmassa.

MrKtotheL
2010-12-08, 00:16
Problemet där är ju att. När du drar ner på energin så orkar iaf inte jag lika mkt (logiskt nog) som jag gör när jag har dragit upp på energiintaget. Vad jag är ute efter är en jävligt bra balans. Matmässigt och träningsmässigt. För jag vill så klart öka i styrka och få lite större mukkler! :)
Alltså hur mkt protte bör man trycka i sig, hur mkt kalorier bör man trycka i sig osv. För att få den perfekta balansen.

Benjila
2010-12-08, 07:41
Ät minst 2g protein per kilo du väger. Styrketräna i samband med att du ligger på ett väldigt litet kaloriunderskott. Det krävs att du mesta dels bara äter proteinrik mat för att få i dig all protein du behöver och samtidigt ligga på ett kaloriunderskott. Och protein samt fett mättar bra :)

Konditionsträna om du känner att att det blir för svårt att hålla dig på ett kaloriunderskott med bara maten. Men bör undvikas så mycket som möjligt då du till och med ville få större muskler under deff. Promenader i rask takt är då att föredra.

beckman88
2010-12-08, 11:10
Perfekta balansen av vad? Optimal träning?

Kroppen är extremt individuell, det som är optimalt behöver inte vara optimalt för mig.
Det jag själv gör nu under deff är att köra tunga pass (fokuserar på styrka), en dag och kondition nästa dag.
I och med detta upplägg så kommer jag att få igång en bra förbränning under cardiodagarna med efterbränning från passet dagen innan plus det jag får av min cardio.

Typ av cardio?
Det som du tycker är roligt, variation är nästan ett måste. Jag kör Löpning, cykling, gång, kajak (loving that shit). Och jag försöker att konstant hitta nya saker att göra.

rippedjack1
2010-12-08, 13:03
omg

Apos78
2010-12-08, 13:33
perfekta balansen av vad? Optimal träning?

Kroppen är extremt individuell, det som är optimalt behöver inte vara optimalt för mig.
Det jag själv gör nu under deff är att köra tunga pass (fokuserar på styrka), en dag och kondition nästa dag.
I och med detta upplägg så kommer jag att få igång en bra förbränning under cardiodagarna med efterbränning från passet dagen innan plus det jag får av min cardio.

Typ av cardio?
det som du tycker är roligt, variation är nästan ett måste. Jag kör löpning, cykling, gång, kajak (loving that shit). Och jag försöker att konstant hitta nya saker att göra.

+1.