handdator

Visa fullständig version : Hjälp


beslut
2010-12-07, 11:05
Hej på er alla

Jag är en sån människa som vissa av er kanske har träffat någon gång andra inte, ni vet en sån "allt-eller-inget" människa.
Så länge jag kan minnas har mitt liv gått i olika perioder där jag lägger ner allt (jag menar ALLT) på det som gäller för just den perioden.

De kan vara allt från hemmabio till fiske. Under en sådan period finns inget annat än just t.ex. fisket, allt jag gör kretsar runt fisket.
Jag har fru och barn och är 33 år.

Som ni kanske gissar har jag nu hamnat i en tränings period sedan augusti 2010.
Jag började träna 6 dagar i veckan för att efter 2 månader minska till 5 dagar i veckan.

Sen start har jag kört med ett hård diet och från att ha vägt 86 kg väger jag idag 65 kg och all träning har skett hemma med fria vikter.
Jag har bifogat ett bild på mig idag.

Nu är det så att jag börjar tappa motivationen och är jätte sugen på alla julens godsaker (jag skulle kunna göra vad som för Annas pepparkakor med iskall mjölk).
Träningen tar ca 1-1,5 tim varje dag vilket är tid jag egentligen inte har om jag ska kunna göra vardagssysslor och umgås med mina barn och fru.

Vad ska jag göra nu?
Tacksam för all sorts kommentar.

Zorban
2010-12-07, 11:45
Prioritera? Träning eller umgås med familjen, julmat eller bättra på formen?

Vad vill du göra? Bygga mer muskler? Då är det väl bara bra att äta mycket mat i jul. Förlora mer fett? Du är redan deffad. Behålla formen? Då kan du ligga på kaloribalans och ändå äta gott i jul.

Pjotor
2010-12-07, 11:50
Jag kombinerar träning 3 dagar i veckan med heltidsarbete och familj med två barn. Det klarar du också av. Njut av julens godsaker så länge de varar och träna när du har möjlighet. Det kommer jag att göra.