handdator

Visa fullständig version : Konstigt ljud i ny mobiltelefon..?


emmzan
2010-12-06, 21:08
Bytte precis över från Telenor till Telia och inledde det nya abonnemanget med inköp av en ny telefon - Nokia C5. Efter 3 byten pga konstigt ljud i telefonen bytte jag till en Nokia Classic 3720 och har samma problem på den.

Ljudet är detsamma som det ljud som uppstår när det blir störningar om man t.ex pratar för nära en påslagen radio. Ibland hörs det hela tiden, ibland hörs det en kort stund och försvinner sedan.

Störningarna kommer oavsett plats och nr som ringt/jag ringer, dvs både utomhus och inomhus både i stad och landsbygd.

På C5an provade jag att stänga av 3g och bara köra på GSM men gjorde ingen skillnad. På classicen finns bara GSM men det kommer ändå störningar.



Några idéer varför detta uppstår och vad man kan göra åt det? Tvivlar på att jag lyckats få telefon nr 4 med fabrikationsfel. *grr27*

bb X
2010-12-06, 21:21
Ring Telia?

emmzan
2010-12-06, 21:23
Ring Telia?

Mm, teliabutiken visste iaf inte något råd, de har bara bytt ut telefonerna utan vidare protester.

kohai
2010-12-06, 21:40
Dom brukar ju ha jääävligt bra koll. Dom böt ut min iPhone utan att kolla om det var fel på simkortet... Vilket det var.

Prova byt simkort kanske?!