handdator

Visa fullständig version : Multitabs Man (Multivitamin)?


Madness
2010-12-06, 20:18
Jag vart nere på apoteket för att plocka upp ett vitamin d-tillskott (såklart efter att läst en del positivt här, om det nu är sant eller ej), och passade på att kika multivitaminer, såg då denna Produkt som verkade hyfsat balanserad.

Är det ett lämpligt val om man äter hyfsat med grönsaker och frukt, men inte riktigt litar på att dem innehåller så mycket som dem ska med tanke på hur mycket mer vitaminer allt innehöll förr och vill vara på den säkra sidan (utgå från att jag styrketränar ganska "hårt")? Enda jag reagerade på var att Sen såg jag att den innehöll dubbla RDI för B vitaminerna, samt biotin är detta någon risk, eller positivt för en styrketränande kanske tom? Sen såg jag att det även innehöll ginseng, är mängderna av ginsengen ( 127,1 mg extrakt varav 8,3g ginsenoider) såpass att det kan ge en positiv effekt om man går efter studier? Tack på förhand.

Crocker
2010-12-06, 20:31
Vattenlösliga vitaminer B,C kan du överdosera 4-5000% av RDI, men såklart är det onödigt om du inte har sjukdom/brist.
Jag tycker inte du behöver tillskott, vitamin D Omega 3 kan vara något.
Ginseng vet jag faktiskt inte.

Sverker
2010-12-06, 20:31
Jag tog bort reklamen för produkten. Men jag tror att det finns tillräckligt med information i första posten.

Madness
2010-12-06, 20:33
Jag tog bort reklamen för produkten. Men jag tror att det finns tillräckligt med information i första posten.

Ursäkta, tänkte inte det på så vis, ville bara att folk skulle se mängderna men får väl klistra in det i så fall. Omega 3 tar jag redan och har precis köpt till Vitamin D, är jag hemma då MAO?

Crocker
2010-12-06, 20:34
Ursäkta, tänkte inte det på så vis, ville bara att folk skulle se mängderna men får väl klistra in det i så fall. Omega 3 tar jag redan och har precis köpt till Vitamin D, är jag hemma då MAO?
Ja, känns så. (Jag hann se produkten.)
Om du oroar dig, lägg upp kosten här. Jag/någon annan kommer säkerligen kunna ge en snabb överblick.

Madness
2010-12-06, 20:40
Ja, känns så. (Jag hann se produkten.)
Om du oroar dig, lägg upp kosten här. Jag/någon annan kommer säkerligen kunna ge en snabb överblick.

Brukar väl se ut såhär ungefär, nu är jag på deff visserligen men i grunden kan det la se ut såhär: 2 ägg, 1-2 glas olika slags juice(från koncentrat), 1 äpple, 1 banan, 1 mandarin, 1/2 lök, 1/2 paprika, någon morot i veckan, + lite smått av andra grönsaker 300g kött/fisk/fågel, 60-100g vassle 250-500g kvarg, 200 gram spannmål, nästan allt steks i olivolja. Det ger väl en okej bild av hur min kost ser ut.

Crocker
2010-12-06, 21:37
Brukar väl se ut såhär ungefär, nu är jag på deff visserligen men i grunden kan det la se ut såhär: 2 ägg, 1-2 glas olika slags juice(från koncentrat), 1 äpple, 1 banan, 1 mandarin, 1/2 lök, 1/2 paprika, någon morot i veckan, + lite smått av andra grönsaker 300g kött/fisk/fågel, 60-100g vassle 250-500g kvarg, 200 gram spannmål, nästan allt steks i olivolja. Det ger väl en okej bild av hur min kost ser ut.
Ser väl bra ut.

Madness
2010-12-06, 22:28
Ser väl bra ut.

Ser väl bra ut? Haha okej, vet inte hur jag skall tolka det men men!

Eddie Vedder
2010-12-06, 22:30
Haha okej, vet inte hur jag skall tolka det men men!

Att det ser bra ut såklart. ;) Alltså det finns ju inte mycket att säga. Helt okej, varken värt någon hiss eller någon diss. :)

Madness
2010-12-06, 23:06
Att det ser bra ut såklart. ;) Alltså det finns ju inte mycket att säga. Helt okej, varken värt någon hiss eller någon diss. :)

Okej, anser du själv att en multivitamin kan vara värt det Eddie, eller skulle det troligtvis inte bidra med någon förbättring och snarare göra det värre kanske?