handdator

Visa fullständig version : Ont i magområdet- Någon som vet varför?


nerja
2010-12-06, 18:42
Tja på er,
det är såhär att jag börjat få en smärta, eller någon sorts krampkänning i magen de senaste 2 månaderna. Smärtan ligger på vänster sida bakom magmusklerna på vänster sida (ngefär mellan 2a och 3e rutan för att vara exakt). Jag har ingen aning om vad det kan vara, har kollat på en del dockor som visar organ och så men det verkar inte vara något annat än magsäck/tarmar där.
För att beskriva smärtan så känns det som om jag fått en plötslig smäll där, och jag blir nästan tvungen att sätta mig ner eftersom det gör så ont. Jag kan inte stretcha ut den så det kan nog inte vara magmusklerna.

Finns det någon som har någon som helst idé om vad det kan vara?

King Grub
2010-12-06, 18:47
Oförklarliga magsmärtor som inte går över på några dagar: läkare. Du kan ju inte gå och ha ont i magen i månader utan att ta reda på vad det är (och inte på ett internetforum).

nerja
2010-12-06, 18:54
Hm nej men det är endast då jag är helt utmattad som det händer, som idag tex då det hände efter ett ryggpass då jag gjorde en övning som krävde stabilitet i magen, då fick jag smärtan med endast 2-3 reps kvar på sista settet. Det är alltså ingen konstant smärta.
Men ja jag måste nog kolla upp det..

grimfish
2010-12-06, 19:02
Jag tycker också att det är dags att kolla upp saken hos en läkare. På länken nedan kan du läsa mer om ont i magen:

http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=39390