handdator

Visa fullständig version : Några frågor angående deff


Xeon
2010-12-06, 18:20
Tänkte deffa och har lite frågor.
1.Är whey-80 nåt att ha vid deff ?
2.Tänkte träna på gym,springa och träna hemma,är det värt att köpa skivstång?
3. Är det lättare att deffa när man fortfarande växer ?

Vad sägs om detta på en dag ungefär?:
Frukost:1dl müsli och 2 dl mjölk + 1 portion whey-80
Lunch : Det skolan erbjuder lite kolhydrater mer protein och grönt och vatten till det.
Mellanmål:1 portion whey-80 och en macka med skinka
Middag:lite potatis och 200g lax.

vicarious
2010-12-06, 18:44
Tänkte deffa och har lite frågor.
1.Är whey-80 nåt att ha vid deff ?
2.Tänkte träna på gym,springa och träna hemma,är det värt att köpa skivstång?
3. Är det lättare att deffa när man fortfarande växer ?

Vad sägs om detta på en dag ungefär?:
Frukost:1dl müsli och 2 dl mjölk + 1 portion whey-80
Lunch : Det skolan erbjuder lite kolhydrater mer protein och grönt och vatten till det.
Mellanmål:1 portion whey-80 och en macka med skinka
Middag:lite potatis och 200g lax.

1. Ja
2. Nej
3. Nej

Maten ser lite ut. Hur gammal är du, hur lång och vad väger du? Det samt hur mycket du rör på dig är vad som avgör hur mycket du förbrukar, och således även hur mycket du bör äta för att gå ner i vikt.

Xeon
2010-12-06, 18:51
15år,170cm,85kg, idrott 2 dagar i veckan, hade tänkt att träna gym 2-3dagar i veckan kanske något löparpass också.

vicarious
2010-12-06, 19:59
Läs den här

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Rikard Jansson
2010-12-06, 20:01
Jag skulle inte deffa om jag fortfarande växte. Fan vad mycket jag skulle ge för en chans att äta som ett djur då och bli 5 cm längre

King Grub
2010-12-06, 20:08
Vad får dig att tro att du blir längre av det?

Rikard Jansson
2010-12-06, 20:10
Vad får dig att tro att du blir längre av det?

Jag bara relaterar till "kroppen inser att den har råd att bygga på "onödiga" saker vid överskott", så ur ett logiskt perspektiv borde man växa mer vid överskott än underskott/balans?

Fredrik_S
2010-12-07, 08:40
Jag tycker det ser helt okej ut. Men skulle inte köpa hem någon skivstång om du ändå har tillgång till gym. Det blir dyrt och det är lätt att tröttna på hemträning, du kommer snart behöva fler vikter och gärna någon bänk och ställning för att kunna göra fler saker.

Lättare och lättare vet jag inte om jag skulle säga att det är, men det är väldigt smart att försöka bli av med övervikt tidigt i livet då det för många blir mer eller mindre en permanent kamp mot övervikt resten av livet om man är tjock när man väl växt klart.

Jag skulle inte deffa om jag fortfarande växte. Fan vad mycket jag skulle ge för en chans att äta som ett djur då och bli 5 cm längre

om du är 170 cm och väger 85 kilo vid 15 års ålder som trådskaparen är tror jag faktiskt det kan vara läge att hålla igen lite på maten ett tag och undvika vidare viktuppgång.

Eddie Vedder
2010-12-07, 09:22
Jag bara relaterar till "kroppen inser att den har råd att bygga på "onödiga" saker vid överskott", så ur ett logiskt perspektiv borde man växa mer vid överskott än underskott/balans?

Fast det är inte logisk, det är ologiskt. Normal tillväxt är inget "onödigt" för kroppen som muskeltillväxt. Visst kommer självsvält påverka skelettet negativt men det gäller det inte här. Dock tycker jag att trådskaparen skall göra det här med stöd av folk även i sin närhet och inte bara Kolozzeum.

Kanske i samråd med skolsköterska eller liknande. Och givetvis med familjen.