handdator

Visa fullständig version : Kul kampsport. Fake?


spoon
2010-12-06, 17:34
http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/article3936732.ece

Petoria
2010-12-06, 17:36
gEDaCIDvj6I

Alltid kul med sånt

young_george
2010-12-06, 17:39
gEDaCIDvj6I

Chi finns inte, därimot går det bra att lura folk att det gör det.


Edit: haha, här får man vara snabb :)

eternallord
2010-12-06, 17:39
Fake?Jupp.

delta_mats
2010-12-06, 17:42
Alltså jag blir arg på sån här skit! Vad är det för personer som är med på detta? Kul att gammfjantgubben i andra klippet åker på stryk, han verkar närmast chockad över att blivit slagen. Säkert aldrig hänt tidigare.

young_george
2010-12-06, 17:42
Det går bra att använda liknande tekniker i andra syften

5lvU-DislkI

young_george
2010-12-06, 17:44
Alltså jag blir arg på sån här skit! Vad är det för personer som är med på detta? Kul att gammfjantgubben i andra klippet åker på stryk, han verkar närmast chockad över att blivit slagen. Säkert aldrig hänt tidigare.

Jag tror du underskattar hur lättlurade människor (inkl dig och mig) om man är inte beväpnad med rätt kunskap. Även helt normalt funtade människor kan ganska lätt gå på liknande bluffar.

Vad som gör mig arg är att en seriös tidning rapporterar så okritiskt om detta, som att det vore ett riktigt fenomen.

Prankie
2010-12-06, 17:51
Yellow Bamboo is teh shit!
Jag är lvl 8 nu, när jag gör min shit så tappa alla kontroll över ringmuskeln.

WhnvETs4F6Q

delta_mats
2010-12-06, 17:52
Jag tror du underskattar hur lättlurade människor (inkl dig och mig) om man är inte beväpnad med rätt kunskap. Även helt normalt funtade människor kan ganska lätt gå på liknande bluffar.

Vad som gör mig arg är att en seriös tidning rapporterar så okritiskt om detta, som att det vore ett riktigt fenomen.

Så du menar att personerna som tränar detta själva tror att luftattackerna fungerar? Hur går man tillväga för att vilseleda en nybörjare inom den här kampsporten så att även han blir KO:ad av en trumvirvel?

delta_mats
2010-12-06, 17:54
Rada upp alla de här fjantarna så får dom testa sina tekniker mot mig, jag ger dom gladeligen en fet smäll på käften. Var kan man anmäla sitt intresse?

Dav0d
2010-12-06, 18:01
Rada upp alla de här fjantarna så får dom testa sina tekniker mot mig, jag ger dom gladeligen en fet smäll på käften. Var kan man anmäla sitt intresse?

TYVÄRR fungerar det inte riktigt så :) och visst är människor lättlurade men i detta fall behöver man vara lite av en idiot också för att gå på det.

young_george
2010-12-06, 18:08
Så du menar att personerna som tränar detta själva tror att luftattackerna fungerar? Hur går man tillväga för att vilseleda en nybörjare inom den här kampsporten så att även han blir KO:ad av en trumvirvel?

Ja, precis så. Båda parterna måste vara med på det för att det ska fungera.

Såhär fungerar det
RgQIGKDR9Mk

Rekommenderar i allmänhet Derren Brown för den som tror sig ha full kontroll över sin hjärna

rajjan_dammit
2010-12-06, 19:16
Såhär fungerar det


och exakt hur är det?

Chaan
2010-12-06, 19:42
Det går bra att använda karisma i andra syften


Det där måste ju slå the game 100 gånger av 100 :D Man behöver inte ens fråga vill du ligga

Fixat citat förresten.

C.E.J.
2010-12-06, 20:21
Vet inte om jag förstår riktigt... Tanken är alltså att man i denna kampsport använder varianter av Vulcan death grip och Jedi mind tricks för att slå omkull motståndaren? Och i videon som länkas in så är han i svarta kläder och rött bälte en sån, men blir sedan totalt ägd?

Pjotor
2010-12-06, 20:23
Det finns så många människor som vill hitta något i kampsportsväg som är lite bättre, lite unikare och lite speciellare än mer reguljära sporter som thaiboxning, judo och BJJ. Tyvärr finns det också gott om andra människor som kan tjäna en hacka på det.

I Sverige är det inte särskilt utbrett, dels p.g.a. att få kan försörja sig som idrotts- eller kampsektsledare, dels p.g.a. att Sverige har gynnsamma regler för ideella föreningar. I paradexemplet USA går det däremot tretton klubbar på dussinet.

Passar på att lägga in mitt favoritklipp i kategorin kampsport och fail:
qsEZ2lpM0Yw

Prankie
2010-12-06, 20:29
Ingenting mot karate, problemet är det finns många självutnämnda masters.
h_vvI26NnwE

Herr Oberst
2010-12-06, 20:55
Det går bra att använda liknande tekniker i andra syften

5lvU-DislkI

Det där är ju ändå rätt mäktigt. Att masspsykotisera tusentals människor på det sättet är fan power. Frågan är bara hur fan han gör?