handdator

Visa fullständig version : Ont i knäet - bara vänta eller behövs behandling?


eternallord
2010-12-06, 17:03
Självklart är det bäst att gå till läkare för att titta på det, jag vill bara höra om det är någon som känner igen symptomen och vet vad det kan vara.

Problemen började efter ett taekwondo-pass för ett par månader sedan. Jag kände ingenting under passets gång, men efteråt började knäet ömma och kännas lite svagt. Jag fick inte några smällar mot knäet/benet, utan jag misstänker att jag vridit det på något konstigt vis i en spark eller en landning efter en spark-kombination. Jag tog ledigt en vecka och började sedan träna igen.

Under passen känner jag i regel ingenting, vilket känns lite märkligt. Men i vardagen upplever jag att knäet kan vara ömt och lite svagt antingen när jag har benet helt utsträckt eller när jag drar in foten mot rumpan för att stretcha framsida lår.

Jag trodde att problemen skulle vara övergående men nu har det gått ett tag och problemen kvarstår. Är det någon som känner igen detta och vad kan det vara? Är problemen övergående och kan processen påskyndas, eller är det troligt att ingrepp kommer behövas?

nyrjoh
2010-12-06, 18:02
Jag rekommenderar att du går till en sjukgymnast. Där får du bättre hjälp med träningsråd osv.