handdator

Visa fullständig version : Problem med tricepsfästet i 4 mån


SimonErlandsson
2010-12-06, 00:34
Kön: Man

Ålder: 21

Längd och vikt. 177cm 68kg

Smärtbeskrivning: Smärta från baksidan av armbågen. Känns som det kommer från där triceps fäster i armbågen. Att röra armen ut och in utan belastning gör inte ont men jag upplever att det kan smärtat efter att jag tagit i mycket med armen eller när jag har hållt den helt utsträckt så mycket jag kan. Detta problem har jag haft i över 4 månader nu, och har avstått helt från träning i ca 2 månader vilket jag verkligen retar mig på. Det gör alltså inte ont hela tiden. Innan hade jag även en djupare smärta som jag tyckte kom från leden men denna har nu tycks ha försvunnit.

Vad och hur mycket tränar du? Har/hade du gjort några ändringar i träningen på senaste tiden?
När skadan kom tränade jag 5-6ggr per vecka. Ökade vikterna mycket den sista tiden. Framförallt bröst och biceps.

Tagit några tabletter, typ alvedon, ipren eller voltaren och isf hade det någon effekt? Japp men ingen effekt.

Har du redan fått diagnos och/eller behandling? Har du påbörjat någon form av rehabträning?
Jag har sökt flera naprapater och läkare, och de har lite olika förslag. någon av dem säger en fri kropp (tydligen en broskbit på simtur i leden). Inflammerat tricepsfäste eler att jag är överrörlig och skadar mig själv på nytt hela tiden.

Min fråga är om det kan vara en lös broskbit när smärtan sitter vid tricpsfästet? Tycker det låter lite konstigt. Jag har även hört att inflammerat tricepsfäste är mycket ovaligt.

Förslag eller idéer någon? Excentrisk träning, ytterligare vila eller ge upp?:cryout: