handdator

Visa fullständig version : Hjälp en newbie!


mike mike
2010-12-05, 16:07
Hej allihop!
Jag skall börja äta kosttillskott i samband med min styrketräning. Jag har ingen som helst erfarenhet av detta och hoppas få hjälp av er här. Har tittat igenom sortimentet på olika sidor men vet inte vad jag skall välja. Målet med min träning är att få större och starkare muskler, vilken passa bäst isåfall? Skall jag ta det innan eller efter träningen? Eller bägge och? Skall jag äta det flera gånger om dagen? Vad är skillnaden mellan muskelökande kostillskott och protein? Ja, frågorna är många! All hjälp uppskattas!

Pepz
2010-12-05, 16:09
ursäkta drygheten men-
Varför ska du äta kosttillskott när du inte ens vet vad det är?

Eddie Vedder
2010-12-05, 16:10
Kolozzeum pure whey duger bra. Ta det efter passet. Vassleprotein påverkar muskeltillväxten, det kallas för att stimulera muskelproteinsyntes. Styrketräningen gör detta kraftigt men vassleproteinet hjälper till.

Kreatin är inte fel heller, väl beprövat och med stark evidens för både styrka och muskeltillväxt. Men ha ingen övertro på tillskotten. De är INTE avgörande för dina resultat. Det verkar inte som du är insatt alls så lär dig det viktiga innan du petar i smådetaljer.

En proteindrink efter passet, fine. Men låt det vara på den nivån tills du kan grunderna. :)