handdator

Visa fullständig version : Snabbt mellanmål


NP_M
2010-12-05, 10:51
Vilka tillskott lämpar sig att ha som mellanmål/måltid och ger bra mättnadskänsla och energi? Behöver få i mig mer mat men pga jobb har jag inte tid med mer än frukost, lunch och middag och behöver två extra måltider om dagen.

Grotesk
2010-12-05, 11:16
Vilka tillskott lämpar sig att ha som mellanmål/måltid och ger bra mättnadskänsla och energi? Behöver få i mig mer mat men pga jobb har jag inte tid med mer än frukost, lunch och middag och behöver två extra måltider om dagen.

Varför behöver du två extra måltider? Varför inte bara käka mera under de tre måltiderna du kan, om du inte har mera tid?

Spinkis
2010-12-05, 11:27
whey eller någon proteinbar med ett glas mjölk brukar funka! :) Om det inte är protein du vill åt är väl mackor ett väl beprövat mellanmål!

NP_M
2010-12-06, 18:09
Jag behöver få i mig någonting under arbetstid eftersom jag tränar direkt efteråt, och har tyvärr inte tid till vanlig mat även om jag hellre äter det.

Hur lämpar sig Whey-80 som en slags måltidsersättare? Tänker framförallt på mättnadskänsla, energi inför ett pass, och hur det påverkar blodsockret.

sirrepirre
2010-12-06, 19:04
Jag behöver få i mig någonting under arbetstid eftersom jag tränar direkt efteråt, och har tyvärr inte tid till vanlig mat även om jag hellre äter det.

Hur lämpar sig Whey-80 som en slags måltidsersättare? Tänker framförallt på mättnadskänsla, energi inför ett pass, och hur det påverkar blodsockret.

proteinbar eller vassle protein å en banan. de kör jag på å fungerar fint.. om du ska ha något före passet så hade jag kört på 100g malto+30g vassle och en banan, då haru mättnadskännsla å är jävligt kolhydratsladdad :D

rönny
2010-12-06, 20:58
Kvarg

eriksvensson
2010-12-06, 21:03
Kokta ägg i kylen. Lite majonnäs på det så har man ett perfekt mellanmål!

Spinkis
2010-12-06, 21:04
Dög inte mitt svar? :)