handdator

Visa fullständig version : Romantik i GBG en måndag?


syrén
2010-12-05, 07:56
Nu behöver jag hjälp..!

Lite bakgrund.. Jag har börjat träffa en kille som bor i sthlm, och jag själv bor på västkusten... Vi skall träffas nästa helg, men ingen av oss orkade vänta så länge, så han föreslog att han kan sluta lite tidigare imorgon, ta flyget till gbg och sedan sova hos mig, och ta flyget tillbaks på tisdag morgon.. *cupid* Gulligt eller hur? =)

Jag skulle vilja planera in någon aktivitet eller romantisk sak med honom i gbg, och det är här jag behöver hjälp. Vad skall vi hitta på innan vi skall hem till mig och gulla hur mycket som helst? =)

Wille005
2010-12-05, 07:57
Rök en feting.

filmjölk
2010-12-05, 08:18
Kort tid. Åk hem till dig direkt och mys, beställ hämtmat.

syrén
2010-12-05, 08:43
Hmm ja det är ju ett alternativ att åka hem direkt.. hmm Men skulle vara så roligt att ta svängen förbi något mysigt...

Tänkte på Jul på Liseberg först, men de har ju stängt!! :S

mikaelj
2010-12-05, 09:45
Promenera omkring i Slottskogen och kika på djur!

Ristretto
2010-12-05, 10:21
Hardrock Café såklart! Där finns Mick Mars väst från Shout at the Devil-turnén.

Squidh
2010-12-05, 10:51
Kakbuffé på det där cafét i Vasa?
Har julmarknaden i Haga börjat än? Där kan man ju isåfall köpa brända mandlar och annat juligt för att bli frusen och åka hem och värma sej.

Scratch89
2010-12-05, 11:09
Liseberg är stängt tyvärr, men som Squidh sa, man kan åka till Haga och äta de där jättestora kanelbullarna. Gå på bio i Bergakungen? Ut och ät på en mysig restaurang?

Grotesk
2010-12-05, 11:19
Jag vet inte hurdan din snubbe är men spontana saker brukar vara nice, inte så överplanerat. Är man dessutom nojig över att allt ska vara 100% perfekt blir det sällan 100% kul.

Kort sagt: gör bara något enkelt mysigt! Typ promenad eller något. Det brukar inte "krävas" så mycket i början av ett förhållande.

Dala
2010-12-05, 11:55
INTE BIO! Det är ju inge kul, kan man ju inte mysa på ordentligt, för då stör man ju alla andra torrbollar i biosalongen...

Jag skulle uppskatta en promenad på haga om julmarknaden är igång, gärna att det är lite småkllt, så man får ta en jumbobulle med varm choklad sen hem till dej för middag och mys.. ger du mej det är jag din för evigt ;)

creperiet
2010-12-05, 12:09
Tror bara Hagamarknaden är igång på helgerna. Men snön ligger väl kvar till måndag/tisdag så det är ju fint att gå en promenad och hålla om varann lite.:)

Vunnis
2010-12-05, 12:14
Om det nu inte blir slask och typisk göteborgsvinter tills på måndag... Då är det nog lika bra att bara åka hem till dig.

Shajjn
2010-12-05, 19:24
Har Jul på Liseberg stängt imorgon?
De hade ju öppet igår.

Vunnis
2010-12-05, 19:29
Har Jul på Liseberg stängt imorgon?
De hade ju öppet igår.

Parken är helt stängd imorgon enligt liseberg.se

syrén
2010-12-06, 06:59
Tack för svar..! Dock vete 17 vad vi skall hitta på..

Ja Liseberg är stängt...
Haga Julmarknad är endast på helgerna...
Observatoriet (fick tips, har inte varit där tidigare), stängt just idag....
Fackeltåg på någon fästning, men var inte idag...
Promenera i stan...? Hmm tja känns lite sådär...
Bio? Nej.

Slottsskogen... hmm kanske...
Eller någon utställning kanske... Hjälp mig nu..! Han kommer om 8 timmar..! :-)

Squidh
2010-12-06, 09:46
biljard och bärs? Biljardpalatset eller vad det heter har en rätt stor nedervåning med lite loungekänsla. Ligger på samma gata som sticky fingers om du tar höger efter appleaffären på kungsgatan.

Tryman
2010-12-06, 10:01
biljard och bärs? Biljardpalatset eller vad det heter har en rätt stor nedervåning med lite loungekänsla. Ligger på samma gata som sticky fingers om du tar höger efter appleaffären på kungsgatan.

Ha ha, jag som tänkte bowling. Slå honom inte med för många poäng ;)

Squidh
2010-12-14, 06:38
Hur blev det nu? Vilket förslag vann?

syrén
2010-12-14, 20:26
Det blev faktiskt en sväng på universeum, strosade runt och tittade på djuren... ...klämde varandra på rumpan.... ...hånglade i kåtan... :-) Lyckat! :)

Stoltz
2010-12-14, 20:27
Nice! :thumbup:

tsp
2010-12-14, 21:02
Nu behöver jag hjälp..!

Lite bakgrund.. Jag har börjat träffa en kille som bor i sthlm, och jag själv bor på västkusten... Vi skall träffas nästa helg, men ingen av oss orkade vänta så länge, så han föreslog att han kan sluta lite tidigare imorgon, ta flyget till gbg och sedan sova hos mig, och ta flyget tillbaks på tisdag morgon.. *cupid* Gulligt eller hur? =)

Jag skulle vilja planera in någon aktivitet eller romantisk sak med honom i gbg, och det är här jag behöver hjälp. Vad skall vi hitta på innan vi skall hem till mig och gulla hur mycket som helst? =)

Tycker inte det låter så jättegulligt faktiskt. Killens *** talar och säger att det är en dum idé att träffa nåt fruntimmer hela helgen och sösa bort flera dagar. Bättre att åka ner en snabbis mitt i veckan och få sitt i sänghalmen och därefter första flyget hem. Vad är gulligt med det?

syrén
2010-12-14, 23:16
Tycker inte det låter så jättegulligt faktiskt. Killens *** talar och säger att det är en dum idé att träffa nåt fruntimmer hela helgen och sösa bort flera dagar. Bättre att åka ner en snabbis mitt i veckan och få sitt i sänghalmen och därefter första flyget hem. Vad är gulligt med det?

Haha vad rolig du är *kissass*

Faktum är att just den helgen kunde vi inte träffas, och direkt när möjligheten gavs så styrde han sin kosa hitåt.. :)

Denna helg har jag varit hos honom och han kommer komma på torsdag igen... Vi får väl se vad vi hittar på då *popcorn*

:cool:

Kwon
2010-12-15, 11:49
Det blev faktiskt en sväng på universeum, strosade runt och tittade på djuren... ...klämde varandra på rumpan.... ...hånglade i kåtan... :-) Lyckat! :)

Do it like they do it on the Discovery Channel!

Profit! :thumbup:

Shajjn
2010-12-15, 12:45
Oh yeah! :cool:

Medusa
2010-12-15, 13:01
tsp är en bitter jävel haha :D lycka till med kärleken syrén, hoppas det fortsätter lika vackert *cupid*

eternallord
2010-12-15, 13:28
han föreslog att han kan sluta lite tidigare imorgon, ta flyget till gbg och sedan sova hos mig, och ta flyget tillbaks på tisdag morgon..
Someone is hella horny, så jag föreslår att skippa romantiken helt :D