handdator

Visa fullständig version : Mamma i Dr.Phil torterar sin son


bug
2010-12-04, 22:17
TmLhHimvx8M

Idiot som behandlar sitt barn så, hon torterar honom när han ljuger/ gör fel. Sådana personer ska fan inte ha barn, lider med pojken när man hör hur han gråter.

Dreas
2010-12-04, 22:19
Såg den igår, alltså, alltså, nej, nej, NEEJ! Hur jävla pantad är kärringen? Fejk? Någon som vet vilket avsnitt det är?

Som jag förstått det är ungen adopterad?

limenka
2010-12-04, 22:22
Jag kunde inte se klart.

Jag hoppas hon får sitt.

Grapeman
2010-12-04, 22:24
Fy satan... :MrT:

Undrar hur hon resonerar, man börjar ju undra ifall hon blev utsatt för något liknande som barn.

Inte ok. *gah!* Tur att inte ens mamma tog till sådana metoder mot en när man var mindre.

Alltså.... ah... usch.

difeddy
2010-12-04, 22:24
Fyfan, nu har jag bara lust att leta upp lite råttgift och flyga över till USA, den där kärringen är ju helt... finner inte ens ord för vad hon är. Stackars pojke. :furious:

Vunnis
2010-12-04, 22:29
Återigen frågan; Är det verkligen en rättighet att få skaffa barn?

Sheogorath
2010-12-04, 22:35
Återigen frågan; Är det verkligen en rättighet att få skaffa barn?

Ja, det är ju det. Egentligen principiellt helt sjukt, men rent praktiskt är det omöjligt att hantera annorlunda.

ekmanc
2010-12-04, 22:37
Det finns inga rättigheter alls och oavsett så vore att skaffa barn definitivt inte en av dom.

Det får en ju att undra vilken form av uppfostran mamman fått en gång i tiden?

Sheogorath
2010-12-04, 22:41
Det finns inga rättigheter alls och oavsett så vore att skaffa barn definitivt inte en av dom.

Det får en ju att undra vilken form av uppfostran mamman fått en gång i tiden?

Det finns rättigheter. Förvisso fabricerade, men det gäller ju mycket annat också. Lagar, exempelvis. Som ju finns (det är bara att titta i lagboken)...

Jag håller med dig om att rättigheter inte är objektiva sanningar, om det är det du menar, men det betyder ju inte att de inte "finns".

ekmanc
2010-12-04, 22:43
Jo det är väl lite en definitionsfråga hur man menar och om man tycker det är en mänsklig rättighet att skaffa barn baserat på att det INTE finns något som reglerar detta så fine då är det en rättighet.

Jag gillar inte riktigt ordet rättighet överhuvudtaget det missbrukas väldigt ofta och dessutom kan dessa rättigheter tas ifrån oss väldigt snabbt ibland så frågan är hur mycket dom är värda då?

Tjuckot
2010-12-04, 22:53
länk till drphil (http://drphil.com/shows/show/1545/)

inte testat men gissar på att det är hela showen.

bug
2010-12-04, 22:57
länk till drphil (http://drphil.com/shows/show/1545/)

inte testat men gissar på att det är hela showen.


Nej. Det är inte hela showen.

Elso
2010-12-04, 23:01
Jisses.

Doggeh
2010-12-04, 23:01
Jag blir bara förbannad. Hon kommer ångra sig om 10-15 år, om han nu inte blir så nedtryckt att han förblir "den tysta" eller liknande.

schröder
2010-12-04, 23:08
Ungen är säkert adopterad, vem fan skulle sätta på den där jävla paddflatan

bug
2010-12-04, 23:30
Ungen är säkert adopterad, vem fan skulle sätta på den där jävla paddflatan

Japp han är adopterad från Ryssland tror jag att det var, word.

Brickhead
2010-12-04, 23:57
skulle vara intressant att se vad hon har att säga och hur det slutar, någon som har länk eller vet hur det slutade?

Slartibartfast
2010-12-04, 23:58
Fan också. Kollade bara en kort stund, men börja nästan grina.

Man vill bara krama ungen och ta honom bort därifrån. *gah!*

JJOHANSSON
2010-12-04, 23:59
efter 50 sekunder fick jag stänga av innan jag började skaka, fyfan alltså.

rolf
2010-12-05, 00:27
Hur i helvete kan man rättfärdiga det där för sig själv? Helt obegripligt. Ska titta på det där klippet igen imorgon innan jag ska träna..

<Mike>
2010-12-05, 00:31
Barnet borde tas ifrån henne. Blir förbannad när jag ser det.

Deceiver85
2010-12-05, 00:34
Hade inte alltid en så munter uppväxt själv (farsan som var jobbig) och därför tydde jag mig väldigt mycket till min mor. Att då behöva se hur denna jävla subba torterar sitt barn får mig att vilja...ja, inte trevliga saker direkt...

G_lund
2010-12-05, 00:34
Kan någon förklara lite kort vad klippet handlar om? Känner mej inte i rätt tillstånd för att kolla på något tragiskt.

Deceiver85
2010-12-05, 00:37
Kan någon förklara lite kort vad klippet handlar om? Känner mej inte i rätt tillstånd för att kolla på något tragiskt.
En mor kommer på sin son med att "ljuga" (inte berätta att han bråkat i skolan). Han får då som straff äta "hot sauce" (tabasco eller något i den stilen) samt duscha iskallt

xarizma
2010-12-05, 01:38
Det här är en video som borde vara en stor lärdom åt oss som bor i sverige och som går runt med en massa ''småproblem''. Finns människor som har det miljoner gånger sämre än oss - genom att tänka på dem som har det sämre, kan vi försöka må bättre. Med det menar jag inte att vi ska må bra för andra mår dåligt, utan vi bör må bra för att vi ändå är lyckligt lottade.

Förövrigt lider jag med enormt,

Ljung
2010-12-05, 02:31
Det här är en video som borde vara en stor lärdom åt oss som bor i sverige och som går runt med en massa ''småproblem''. Finns människor som har det miljoner gånger sämre än oss - genom att tänka på dem som har det sämre, kan vi försöka må bättre. Med det menar jag inte att vi ska må bra för andra mår dåligt, utan vi bör må bra för att vi ändå är lyckligt lottade.

Förövrigt lider jag med enormt,

word!

1911
2010-12-05, 02:37
Vad var det han hade gjort? Inte för att det spelar någon roll, men jag förstod aldrig.


För övrigt så borde det där vara olagligt i de flesta amerikanska stater..?

He-man
2010-12-05, 03:18
Jag hoppas för guds skull att de inte låter henne behålla vårdnaden om sina barn!

Granatgiraffen
2010-12-05, 03:46
Det här är en video som borde vara en stor lärdom åt oss som bor i sverige och som går runt med en massa ''småproblem''. Finns människor som har det miljoner gånger sämre än oss - genom att tänka på dem som har det sämre, kan vi försöka må bättre. Med det menar jag inte att vi ska må bra för andra mår dåligt, utan vi bör må bra för att vi ändå är lyckligt lottade.

Förövrigt lider jag med enormt,

Känns lite naivt att tro att samma sorts problem inte finns i Sverige.

Sjuk kvinna och stackars barn. Hoppas Phillan fick ordning på det.

Kwon
2010-12-05, 03:46
Undrar hur killen blir som stor...

Squidh
2010-12-05, 05:07
För att gå lite off topic så såg jag i en av youtubekommentarerna att någon gissade på att hon var från Salt Lake City. Tokiga människor finns visserligen överallt men jag har lite udda erfarenheter därifrån.

Fruktansvärd video och då kunde jag bara se en liten del.

krappen
2010-12-05, 05:14
Den stackars grabben kommer ju få allvarliga störningar om hon får fortsätta behandla honom sådär, att han aldrig mer kommer våga duscha är nog det minsta problemet.
Nu vill jag inte riva upp en helt ny diskussion men jag måste bara uttrycka att jag aldrig slutar att förvånas av hur religionen och fundamentalismen påverkar folk till närmast omänskliga handlingar som pekar på grova beteendestörningar.

Är det förresten någon som vet var man kan få tag på hela avsnittet?

Vinter
2010-12-05, 05:33
Dr phil's hemsida sök på "hot sauce". Nä jag orkade inte se skiten. Det var lite väl mycket för ganska många i publiken med, vilket troligen är ett friskhetstecken.

Kwon
2010-12-05, 05:34
Dont care much for Mormons

rooz
2010-12-05, 09:11
För att gå lite off topic så såg jag i en av youtubekommentarerna att någon gissade på att hon var från Salt Lake City. Tokiga människor finns visserligen överallt men jag har lite udda erfarenheter därifrån.

Fruktansvärd video och då kunde jag bara se en liten del.
Skulle inte vara så konstigt om hon bodde i SLC, är den stad i USA där det bor flest mormoner...

Ang.klippet...Vilken sjuk jävla kvinna*grr*

Sheogorath
2010-12-05, 09:14
Dont care much for Mormons

Mormons = Morons

Frantic
2010-12-05, 09:16
skulle vara intressant att se vad hon har att säga och hur det slutar, någon som har länk eller vet hur det slutade?

Jag hoppas för guds skull att de inte låter henne behålla vårdnaden om sina barn!

Dr Phil misstänker att ungen har någon sorts diagnos (asbergers, ADD eller liknande) så hon får hjälp av ett team med terapeuter att ställa en eventuell diagnosen på barnet samt att hjälpa henne med sin ilska. Skulle hon inte sköta sig så hotar Dr Phil med att barnet ska tas ifrån henne.

Stoltz
2010-12-05, 10:19
Skulle hon inte sköta sig så hotar Dr Phil med att barnet ska tas ifrån henne.

Borde göras omedebart, oavsett. Avskyvärt.

Jockefoten
2010-12-05, 10:42
En kompis mamma brukade tvätta sina barns munnar med tvål om de sa riktigt fula svordomar. Hon gömde även deras svärd och pistoler om barnen bråkade. När jag var liten tyckte jag det var sinnessjukt, detta är dock för mig obeskrivligt, usch!

coolboynesko
2010-12-05, 10:51
Bara jag som har lust att kasta en stor sten i ansiktet på mamman?

Eddie Vedder
2010-12-05, 10:54
Känns lite naivt att tro att samma sorts problem inte finns i Sverige.

Sjuk kvinna och stackars barn. Hoppas Phillan fick ordning på det.

+1

Visst har xarizma rätt i att såna här hemskheter bör mana till lite eftertanke om hur bra man har det men att det skulle vara något fenomen "vi i Sverige" inte har är fel.

Det här beteendet är inget som är mindre vanligt i medel- och överklass tror jag. Fysisk och psykisk misshandel finns i alla socioekonomiska grupper och etniciteter. Familjen på filmen är säkert en "funktionell familj" utåt sett de också.

Sedan undrar jag lite över filmen som eventuellt bevismaterial i en domstol till exempel. Är det helt okej att först visa upp det i Dr.Phil och sedan försöka använda för att döma mamman? Jag har noll koll, någon som vet mer?

Deceiver85
2010-12-05, 10:57
Den stackars grabben kommer ju få allvarliga störningar om hon får fortsätta behandla honom sådär, att han aldrig mer kommer våga duscha är nog det minsta problemet.

Jag tänker:

http://jcook75.files.wordpress.com/2009/05/red-dragon.jpg?w=300&h=450

Squidh
2010-12-05, 11:04
Skulle inte vara så konstigt om hon bodde i SLC, är den stad i USA där det bor flest mormoner...

Ang.klippet...Vilken sjuk jävla kvinna*grr*

Nä, allt i den jäkla staden är verkligen uppbyggt runt religionen. Visste du till exempel att gatnumren som de använder i själva verket är avståndet till "main temple" inne i stan? När jag var där var det inte heller tillåtet att dricka på en bar om man inte var medlem plus att man beställde mat och åt i samma takt som man drack...

Eddie Vedder
2010-12-05, 11:06
När jag var där var det inte heller tillåtet att dricka på en bar om man inte var medlem plus att man beställde mat och åt i samma takt som man drack...

Låter inte direkt som en ogynnsam grogrund för inskränkta beteenden och avvikande kultur. Tror du att det här är vanligt förekommande och allmänt accepterat i ett sånt samhälle?

rajjan_dammit
2010-12-05, 11:09
Fy fan, det var det vidrigaste. Fick stänga av när hon duschade honom i kallvatten.
Hur kan det här inte resultera i att mamman blir polisanmäld? Eller det kanske hon blivit?

Att se sånt här gör ju att man inte behöver tvivla på att man åtminstone har en gnutta medmänsklighet själv.

Halldin
2010-12-05, 11:11
Disciplinerad uppfostran, lite hård förvisso men jag undrar om inte det extrema daltandet med barn som pågått de senaste generationerna inte har en värre effekt på samhället. I Sverige har vi gått från att vara ledande i forskning till en patetisk utbildningsnivå och betygsinflation där barnen i skolan totalt saknar respekt för sina lärare.

u mad?

r3mpuh
2010-12-05, 11:14
Disciplinerad uppfostran, lite hård förvisso men jag undrar om inte det extrema daltandet med barn som pågått de senaste generationerna inte har en värre effekt på samhället. I Sverige har vi gått från att vara ledande i forskning till en patetisk utbildningsnivå och betygsinflation där barnen i skolan totalt saknar respekt för sina lärare.

u mad?

Eller så är skolsystemet värdelöst.
Funkar inte att sitta still, vara tyst, och uppmärksam på en person.

rajjan_dammit
2010-12-05, 11:14
Disciplinerad uppfostran, lite hård förvisso men jag undrar om inte det extrema daltandet med barn som pågått de senaste generationerna inte har en värre effekt på samhället. I Sverige har vi gått från att vara ledande i forskning till en patetisk utbildningsnivå och betygsinflation där barnen i skolan totalt saknar respekt för sina lärare.

u mad?

Jag kan hålla med dig, men det där var FAN inte "lite hård" disciplinerad uppfostran. Tvingas äta tabasco (eller vad det nu var) som så liten, + hörde du hur ungen skrek? Nån måtta får det väl vara.

Olegh
2010-12-05, 11:18
Disciplin =! Övergrepp.

Det videon visar är enbart ett resultat av mammans tillkortakommanden som förälder.

Squidh
2010-12-05, 11:27
Låter inte direkt som en ogynnsam grogrund för inskränkta beteenden och avvikande kultur. Tror du att det här är vanligt förekommande och allmänt accepterat i ett sånt samhälle?

Va? Nej? Eller? Nu blev jag förvirrad. Jag menar alltså inte att detta på något sätt skulle ha en korrelation överhuvudtaget med videon. Det var en fortsättning på mitt tidigare inlägg om att jag har en del udda erfarenheter ifrån staden och att det var en till följd av klimatet i staden till följd av religionen. För barförbudet är till följd av religionen. Jag tror inte att religionen har mycket att göra med det här alls.

Exdiaq
2010-12-05, 11:37
Disciplinerad uppfostran, lite hård förvisso men jag undrar om inte det extrema daltandet med barn som pågått de senaste generationerna inte har en värre effekt på samhället. I Sverige har vi gått från att vara ledande i forskning till en patetisk utbildningsnivå och betygsinflation där barnen i skolan totalt saknar respekt för sina lärare.

u mad?


Ja, för de som blir forskare är de som har haft föräldrar som den här "mamman"..

Sen är jag av den uppfattningen att skolsystemet har ändrats för mycket för att man ska kunna dra sådana enkla paralleller mellan olika årtal. Skolan har gått från att lära sig hårda fakta till att lära sig att tänka i mångt och mycket.

Jag tror också att det har blivit hårdare att få bättre betyg. T.ex. så blev mina föräldrar och andra bekanta i den ålder som läst på högskola förvånade över vilken nivå det var på uppgifterna jag hade under min gymnasietid. Det var mer i nivå med högskoleuppgifter än gymnasie om de relaterade till sin "tid".

Respekt fås inte genom fysiskt bestraffning, utan att ha pondus som person.

Exdiaq
2010-12-05, 11:38
Eller så är skolsystemet värdelöst.
Funkar inte att sitta still, vara tyst, och uppmärksam på en person.

Det fungerar alldeles utmärkt om man har en bra lärare och lite hyfs som elev.

Eddie Vedder
2010-12-05, 11:51
Va? Nej? Eller? Nu blev jag förvirrad. Jag menar alltså inte att detta på något sätt skulle ha en korrelation överhuvudtaget med videon. Det var en fortsättning på mitt tidigare inlägg om att jag har en del udda erfarenheter ifrån staden och att det var en till följd av klimatet i staden till följd av religionen. För barförbudet är till följd av religionen. Jag tror inte att religionen har mycket att göra med det här alls.

Okej.

Jag fick för mig att det var ett väldigt inskränkt samhälle överhuvudtaget. Och där kanske den här typen av uppfostran är mer acceptabelt än på andra ställen.

mini
2010-12-05, 11:51
Det där är inte uppfostran på något vis. Det där är misshandel.

Lellan
2010-12-05, 12:42
Klarar inte av att se när barn far illa men som några nämnt så är det ju faktiskt mycket som kan pågå i ett hem utan att omvärlden får veta. Förhållandet mellan barn och deras föräldrar är starkt, och viktigast tror jag är att om man - som barn el vuxen - tillåts av (föräldrar, samhälle, skola etc) ta upp obekväma saker kan mycket skit försvinna. Barn har ofta en solidaritet med sin förälder och kan välja att skydda också, och pågår tex psykisk misshandel kan ens världsbild förvrängas för vad som är ok sätt att behandlas på.

Är uppväxt med en psyskiskt sjuk, snäll - men sjuk, förälder och en lika snäll frisk. En sjuk person klarar inte att ta hand om ett barn, men när jag valde vid 7årsåldern att inte gå hos dagmamma utan vara hemma var det ingen som ifrågasatte. Aldrig någonsin har någon ifrågasatt att en sjuk förälder är ensam med ett barn, när den andre jobbar, när det är studiedagar på skolan, när barnet är sjukt etc. Oavsett hur frekvent den sjuke varit inlagd etc. Jag tycker det är konstigt. Är väldigt glad att jag haft en frisk förälder som trygghet hela tiden, men är det inte märkligt.. att någon så sjuk att den inte kan ta hand om sig själv, kan förväntas ansvara för att barn? Just saying.

Ibland ser man barn som är osynliga, vet inte om ni tänkt på det, men de liksom syns att de försöker att inte finnas. Jag tror starkt på att vem som helst, genom ett ögonkast, ett hej, byta några harmlösa ord till ett sånt barn likväl som man skulle gjort som ett kontaktsökande barn, kan göra stor skillnad. Det är inte farligt att bekräfta någons existens på ett positivt sätt, vem vet - den kanske antingen inte syns alls någonsin, el så har den bara erfarit att bli uppmärksammad på dåliga sätt. Lite ot, men iaf, även om man "bara" är granne, brukar vänta vid samma busshållsplats så ska man nog inte vara så rädd för att notera andra människor. Ibland är det nästan som om människor i städer lever i ett inre ensamt vacuum bland alla andra mer än isolerade nisse i skogen.

spann
2010-12-05, 12:55
undra fall den skabbhoran testat att ha stark jävla sås i munnen ett tag och sedan tagit en kall jävla dusch?

hade.. men handen på hjärtan njutit av att göra kaoz me henne (no joke)

r3mpuh
2010-12-05, 12:57
Det fungerar alldeles utmärkt om man har en bra lärare och lite hyfs som elev.
Luddiga uttryck.

"Skolsystemet" är gjord för majoriteten, för dem som inte är av "majoriteten" kan det bli jobbigare.

Raschmus
2010-12-05, 13:17
Jag är för en relativt tydlig uppfostran men jag hade med glädje sparkat in fi**an på kärringen.

Exdiaq
2010-12-05, 13:27
Luddiga uttryck.

"Skolsystemet" är gjord för majoriteten, för dem som inte är av "majoriteten" kan det bli jobbigare.

Ja, och hur fan skulle det annars utformas? Utifrån att alla är dyslexiktiker? Sen att man som elev får hjälp p.g.a. sina begränsningar är en annan sak, men man kan omöjligt anpassa själva systemet efter en avart.

clinteastwood
2010-12-05, 13:39
Vart kan jag se hela?

stevebc
2010-12-05, 14:09
Fan också. Kollade bara en kort stund, men börja nästan grina.

Man vill bara krama ungen och ta honom bort därifrån. *gah!*Duschscenen var fan traumatisk. Jag klarade bara av en sekund.

Det är något med gråtande barn.

ViktorLarsson
2010-12-05, 14:10
Sicken jävla f**ta! Åh vad hemskt! Rös hela klippet, stackars unge. :(

/Peace.

Kek
2010-12-05, 14:36
Ungen är säkert adopterad, vem fan skulle sätta på den där jävla paddflatan

Någon som går igång på BDSM :cool:

r3mpuh
2010-12-05, 15:34
Ja, och hur fan skulle det annars utformas? Utifrån att alla är dyslexiktiker? Sen att man som elev får hjälp p.g.a. sina begränsningar är en annan sak, men man kan omöjligt anpassa själva systemet efter en avart.Jag orkar inte svara på ditt inlägg men...

Fan vad många betyg man säkerligen lyckades sänka hos klasskamraterna genom hela högstadiet. :D
Blir lätt så när man är "lättlärd" och 100% av ens energi av majoriteten av lektionerna går åt till att prata/vara speedad/attention whore/WEoahaha! :thumbup:

:D

Stoltz
2010-12-05, 15:41
Man kan ju undra vem hon vill att barnet ska bli. Kanske satsar på:
http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Fish

Salmani
2010-12-05, 20:19
Blir så jävla förbannad när jag ser det här klippet, fyfan.

delia
2010-12-20, 23:49
För den som vill se hela programmet finns det här:
http://www.youtube.com/watch?v=mI68WUO_KeQ

Kan själv inte säga hur det slutade då det skär för mycket i hjärtat för att klara av att titta :(

stevebc
2010-12-21, 12:27
För den som vill se hela programmet finns det här:
http://www.youtube.com/watch?v=mI68WUO_KeQ

Kan själv inte säga hur det slutade då det skär för mycket i hjärtat för att klara av att titta :(Tack för länken.

ceejay
2010-12-21, 13:26
vilket retard

vespa
2010-12-22, 09:03
Det jävliga är att pojken som råkar ut för den behandlingen riskerar och bli grym mot kvinnor senare i livet. Han hämnas på sin elaka mor på kvinnor senare i livet.

Mecker
2010-12-22, 09:17
Jag orkar inte svara på ditt inlägg men...

Fan vad många betyg man säkerligen lyckades sänka hos klasskamraterna genom hela högstadiet. :D
Blir lätt så när man är "lättlärd" och 100% av ens energi av majoriteten av lektionerna går åt till att prata/vara speedad/attention whore/WEoahaha! :thumbup:

:D

Är väl på grund av sådanna som dig vi behöver specialklasser till de elever som helt enkelt inte kan tänka i en sån miljö. Proprs till lärare som vågar kräva tystnad i klassen.

göransson
2010-12-22, 10:47
Den kärringen skall fan inte få ha barn! Hon borde straffas alltså, hur man ens kan göra så mot ett litet barn :S

r3mpuh
2010-12-22, 16:12
Är väl på grund av sådanna som dig vi behöver specialklasser till de elever som helt enkelt inte kan tänka i en sån miljö. Proprs till lärare som vågar kräva tystnad i klassen.
Eller så får vi som är mer begåvade, snabbare/mer avancerade stuider? :thumbup: