handdator

Visa fullständig version : Withings WiFi Personvåg


g00dstuff
2010-12-04, 14:35
Jag blev nyss länkad till en våg som verkar otroligt bra och hjälpsam när man tränar och vill hålla stenkoll på hur man utvecklas, förutsatt att den gör vad den lovar. Det finns några kommentarer/omdömen på sidan men det vore roligt att få lite riktigt input från kolo om det finns någon som vet något om detta.

Länk till vågen: Withings WiFi Personvåg (http://www.coolstuff.se/Withings-WiFi-Personvag)

Känns som ett givet köp om den håller vad den lovar!

Mental
2010-12-04, 15:15
Det beror väl på vilken aspekt du är sugen på antar jag? För ingen bioimpendansvåg håller vad den lovar skulle jag säga :D

Wififunktionen funkar som den ska och vågen väger exakt. Men fettmätningen är lika usel som på alla liknande bioimpendansvågar.

g00dstuff
2010-12-04, 16:48
Det beror väl på vilken aspekt du är sugen på antar jag? För ingen bioimpendansvåg håller vad den lovar skulle jag säga :D

Wififunktionen funkar som den ska och vågen väger exakt. Men fettmätningen är lika usel som på alla liknande bioimpendansvågar.

Hm, ok? Så det är inte möjligt att få en tillförlitlig fett% med hjälp av vågen, någonting annat som inte kan förväntas fungera eller som man annars kan behöva betänka om man överväger att köpa den eller något liknande?

Finns det ett bättre alternativ till denna våg kanske?

tack på förhand