handdator

Visa fullständig version : Kan inte ha rak rygg i marklyft


Fors
2003-11-07, 02:34
Jag klarar att ha rak och fin rygg en rätt kort sträcka efter att jag har börjat inta marklyft/knäböjsställning. Jag sjunker ihop och får en rund och jäklig rygg innan jag når fram med armarna till stången. Vilka muskler kan jag stretcha för att kunna göra detta?
Eller kan jag köra sumo-style istället? För då funkar det ju självfallet utmärkt.

Mr.X
2003-11-07, 07:16
[QUOTE]Originally posted by Fors
Jag klarar att ha rak och fin rygg en rätt kort sträcka efter att jag har börjat inta marklyft/knäböjsställning. Jag sjunker ihop och får en rund och jäklig rygg innan jag når fram med armarna till stången. Vilka muskler kan jag stretcha för att kunna göra detta?
Eller kan jag köra sumo-style istället? För då funkar det ju självfallet utmärkt. [/QU


hamstringen å skinkorna kanske e stela.....inge jävla sumo riktiga män bresar inte på bena

Karl_alfred
2003-11-07, 11:41
Du kanske är för svag i midjan. Träna upp den även med vikter. Sen kanske du även har stången för långt ifrån kroppen prova att dra den väldigt nära benen. En tredje grej jag kan komma på är att du har ett för brett grepp vilket för mej gjorde att jag krökte ryggen i marklyft.