handdator

Visa fullständig version : Gym i Oslo


MicheG
2010-12-02, 20:11
Ska gå en säkerhetskurs för att jobba på oljeplattform helgen den 10-13/12 och kommer ha lite tid över att gymma på kvällarna.

Är det någon som har tips på något bra gym? Jag kommer bo mitt emellan Grunerlökka och Grönland, så i närheten där skulle vara kanon.

SATS och Nautilus verkar finnas överallt, men det skulle vara kul att träna på något ruffigare gym med lite mer fria vikter å så.

Tack på förhand

Lepras
2010-12-02, 20:16
Haralds gym-Hausmans gate
fitness24-karl johan
Partner gym-Nedanför politihuset på grönland

MicheG
2010-12-06, 21:03
Haralds gym-Hausmans gate
fitness24-karl johan
Partner gym-Nedanför politihuset på grönland

Tack för svaret, får kolla in gymmen när jag anländer.

Scratch89
2010-12-07, 09:59
Tänk på att du inte får träna i linne i Norge.

svennebanan
2010-12-07, 10:43
Tänk på att du inte får träna i linne i Norge.

Fan vad glad jag blir.

Lepras
2010-12-07, 12:44
Tänk på att du inte får träna i linne i Norge.

Tänk på att att man måste träna med lusekofte o skidor i Norge...

Har inte varit på ett enda gym som man inte får träna i Linne...:smash:

Och då har ja tränat på 6-7 olika gymkedjor..

raQblad
2010-12-07, 13:13
Tänk på att att man måste träna med lusekofte o skidor i Norge...

Har inte varit på ett enda gym som man inte får träna i Linne...:smash:

Och då har ja tränat på 6-7 olika gymkedjor..Då har du inte varit på Oxigeno ænnu. Eller Gold's Akergata, men dær ser de mer snett på dig...

Lepras
2010-12-07, 15:51
Då har du inte varit på Oxigeno ænnu. Eller Gold's Akergata, men dær ser de mer snett på dig...

Det är fortfarande bara 2gym.. Finns säker över 2gym i Sthlm där linne är förbjudet också.. ;)

oracas
2010-12-07, 16:00
Finns det en anledning att förbjuda träning i linne?

Skulle aldrig köra i något annat nuförtiden.

Kwon
2010-12-07, 16:06
De civiliserade Norrmännen har väl sina skäl, precis som vissa kedjor kör med "Lunk-alarm".

svennebanan
2010-12-07, 16:11
Finns det en anledning att förbjuda träning i linne?

Skulle aldrig köra i något annat nuförtiden.

Alla vill inte se barbröstade (i många fall nästan i alla fall) svettiga pojkar som grymtar och kladdar ner all utrustning. Varför kan man inte använda tröja för att skona andra? Spelar ingen roll om du tillbringat senaste decenniet i tvsoffan eller har att visa dig i kalsonger som yrke. Det är lika skabbigt.

oracas
2010-12-07, 18:06
Alla vill inte se barbröstade (i många fall nästan i alla fall) svettiga pojkar som grymtar och kladdar ner all utrustning. Varför kan man inte använda tröja för att skona andra? Spelar ingen roll om du tillbringat senaste decenniet i tvsoffan eller har att visa dig i kalsonger som yrke. Det är lika skabbigt.


Barbröstade? Linnet täcker fortfarande bröst. Och om man är rädd för att svetta ner borde det vara förbjudet med t-shirt också?

Sätt då in en regel om att torka av utrustning med handduk, det hör väl till sunt förnuft att lämna något som man själv vill ha det när man kommer . dvs:

Torka undan svett, plocka bort vikter.

svennebanan
2010-12-07, 20:33
Barbröstade? Linnet täcker fortfarande bröst. Och om man är rädd för att svetta ner borde det vara förbjudet med t-shirt också?

Sätt då in en regel om att torka av utrustning med handduk, det hör väl till sunt förnuft att lämna något som man själv vill ha det när man kommer . dvs:

Torka undan svett, plocka bort vikter.

Du kan inte ha sett många linnen ser jag.

oracas
2010-12-07, 21:36
Du kan inte ha sett många linnen ser jag.

Okej...


Sköt ditt och skit i vad andra har på sig istället är min mening!

Lepras
2010-12-07, 22:14
:D

Går iaf att träna i linne på dom flesta gym i Oslo :)

MicheG
2010-12-08, 20:39
Såg nu att kursdagarna avslutas vid 20.00 och ligger ca 45 min utanför Oslo, har sökt runt en del men har inte hittat något gym som har riktigt sena öppettider.

Tack för det enda vettiga svaret i hela tråden Lepras :D

svennebanan
2010-12-08, 20:45
Såg nu att kursdagarna avslutas vid 20.00 och ligger ca 45 min utanför Oslo, har sökt runt en del men har inte hittat något gym som har riktigt sena öppettider.

Tack för det enda vettiga svaret i hela tråden Lepras :D

Du vet att du inte får träna i linne i Norge va?

Lepras
2010-12-08, 21:07
Såg nu att kursdagarna avslutas vid 20.00 och ligger ca 45 min utanför Oslo, har sökt runt en del men har inte hittat något gym som har riktigt sena öppettider.

Tack för det enda vettiga svaret i hela tråden Lepras :D

Jimu har öppet dygnet runt på vardagar,05-22 på helger
Fitness24 på karl johan har dygnsöppet--men är riktigt bolagym,mycket kriminella och vart endel bråk där.

MicheG
2010-12-08, 22:50
Jimu har öppet dygnet runt på vardagar,05-22 på helger
Fitness24 på karl johan har dygnsöppet--men är riktigt bolagym,mycket kriminella och vart endel bråk där.

Tyvärr så är det ju så jäkla dumt att jag kommer upp efter 22 imorgon och receptionerna är bemannade mellan 15-21 den dagen. Efter det är inget av gymmen som har folk där längre än till senast 20.00 vilket gör att jag inte kommer kunna fixa något passerkort för de dagarna jag tänkte träna.

Dock så hittade jag nu att jag slutar kl 17 på söndag och är tillbaka i Oslo vid ca 18 tiden och "SATS Schous plass" har öppet till 20...

Blir till att riva av ett pass där tror jag söndag kväll, sedan försöka hitta något kul gym på måndag förmiddag.

Btw, har du tips på något bra matställe i närheten?

MicheG
2010-12-08, 22:50
Förövrigt så lät 24fitness som ett riktigt trevligt ställe :D

svennebanan
2010-12-08, 22:51
Tyvärr så är det ju så jäkla dumt att jag kommer upp efter 22 imorgon och receptionerna är bemannade mellan 15-21 den dagen. Efter det är inget av gymmen som har folk där längre än till senast 20.00 vilket gör att jag inte kommer kunna fixa något passerkort för de dagarna jag tänkte träna.

Dock så hittade jag nu att jag slutar kl 17 på söndag och är tillbaka i Oslo vid ca 18 tiden och "SATS Schous plass" har öppet till 20...

Blir till att riva av ett pass där tror jag söndag kväll, sedan försöka hitta något kul gym på måndag förmiddag.

Btw, har du tips på något bra matställe i närheten?


Kommer du bli en partysvenske ? :)

MicheG
2010-12-08, 22:54
Kommer du bli en partysvenske ? :)


Haha oh yes!!!

http://www.youtube.com/watch?v=w6N4Hizs0Os

Lepras
2010-12-08, 23:06
Tyvärr så är det ju så jäkla dumt att jag kommer upp efter 22 imorgon och receptionerna är bemannade mellan 15-21 den dagen. Efter det är inget av gymmen som har folk där längre än till senast 20.00 vilket gör att jag inte kommer kunna fixa något passerkort för de dagarna jag tänkte träna.

Dock så hittade jag nu att jag slutar kl 17 på söndag och är tillbaka i Oslo vid ca 18 tiden och "SATS Schous plass" har öppet till 20...

Blir till att riva av ett pass där tror jag söndag kväll, sedan försöka hitta något kul gym på måndag förmiddag.

Btw, har du tips på något bra matställe i närheten?

Tror det kostar 200nok för engångsträning på SATS-dom vill inte att folka ska engångsträna ;)
men kör på det om du e desperat :P

Matställe i närheten av shous plass? vad för mat?

svennebanan
2010-12-08, 23:13
Haha oh yes!!!

http://www.youtube.com/watch?v=w6N4Hizs0Os


Du kanske såg den? :)
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157607&highlight=partysvensk

MicheG
2010-12-08, 23:16
Tror det kostar 200nok för engångsträning på SATS-dom vill inte att folka ska engångsträna ;)
men kör på det om du e desperat :P

Matställe i närheten av shous plass? vad för mat?

Som sagt är man desperat så... :D

Eftersom jag har bil så spelar det inte någon större roll, men det skulle va skönt om det är inom 20min gång ifrån mitt Hostel.. (http://kart.gulesider.no/query?what=map&hits_on_map=1&mop=yp&disable_ka=1&geo_area=&search_word=anker%20hostel%20storgata)

Jag letar efter ett någorlunda prisvärt matställe som inte är skräpmat(läs, mcdonalds, pizza etc).
Gärna feta portioner alternativt buffé. Kinabuffé går alltid hem.

MicheG
2010-12-08, 23:19
Du kanske såg den? :)
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157607&highlight=partysvensk


Haha japp såg den förut, kan säga att jag fick höra den X antal gånger när jag hälsade på mina norska vänner i Drammen för nån vecka sedan... :D

Ugh
2010-12-08, 23:30
Tränade på Fitness24 när jag var och hälsade på en kompis i Oslo. Kan rekommendera det starkt, mycket bra stämmning men som Lepras sa kan jag tänka mig att det rör sig en del skumma människor där :P

Lepras
2010-12-08, 23:50
Som sagt är man desperat så... :D

Eftersom jag har bil så spelar det inte någon större roll, men det skulle va skönt om det är inom 20min gång ifrån mitt Hostel.. (http://kart.gulesider.no/query?what=map&hits_on_map=1&mop=yp&disable_ka=1&geo_area=&search_word=anker%20hostel%20storgata)

Jag letar efter ett någorlunda prisvärt matställe som inte är skräpmat(läs, mcdonalds, pizza etc).
Gärna feta portioner alternativt buffé. Kinabuffé går alltid hem.

Finns en helt ok mongolisk/thai buffe för 165:- i strögetpassagen.
http://www.oregano.no/restauranter/oslo/djengis-khan/
10min promenad från dit hostel

Lepras
2010-12-08, 23:52
Tränade på Fitness24 när jag var och hälsade på en kompis i Oslo. Kan rekommendera det starkt, mycket bra stämmning men som Lepras sa kan jag tänka mig att det rör sig en del skumma människor där :P

Det är ett bra gym,i princip alla som tävlar ställer upp för fitness24..specialproteinpulver där*rolleyes*

Men är trångt och mycket människor=bråk om maskiner osv..roidrage.
aldrig vart med om det själv,men man hör endel ;)

Ugh
2010-12-08, 23:58
Det är ett bra gym,i princip alla som tävlar ställer upp för fitness24..specialproteinpulver där*rolleyes*

Men är trångt och mycket människor=bråk om maskiner osv..roidrage.
aldrig vart med om det själv,men man hör endel ;)

Haha ja det fanns en del grova människor där, speciellt ägaren :D Min kompis som också var med svor att aldrig någonsin sätta sin fot där igen xD

Jag var där runt 14 på en måndag så det var rätt så dött där då men blir säkert en hel del folk där senare på dagen. En jävla massa benmaskiner fanns det iaf men det kan väl också härledas till ägaren.

MicheG
2010-12-09, 23:34
Tack för alla svaren, nu är jag på plats och utbildningen börjar imorgon bitti.
Återkommer i efterhand med hur det gick med gymmandet och maten. :D

MicheG
2010-12-18, 18:41
Mat fick vi på kursen, tyvärr så var det ju mackor till lunch och pizza till middag, så det blev att äta lite och fylla ut med proteinpulver på kvällarna och mornarna.

Hann med ett träningspass på söndag eftermiddag på "SATS Schous plass", låg 100m från mitt Hostel. Tjejen i receptionen var grymt trevlig och lät mig träna gratis eftersom jag bara var uppe över helgen.. Förövrigt så var det väll inget speciellt, rätt så trångt och vikterna låg utspridda över hela gymmet.

Planen är att flytta till Oslo snart så det kommer väll bli en repa runt och testträna på lite olika gym.

Tack för hjälpen med alla svar.

MicheG
2011-01-17, 23:13
Jaha då var det klart att jag flyttar till Oslo, så då kan man väll lika gärna köra igång den här tråden igen.

Jobb precis vid Jernbanetorget, boende verkar bli någonstans på grunerlökka. Prisvärt gym i dem närområdena?

Är även nyfiken på en till sak. Jag var ute på krogen lördag kväll och pratade med en bekant till en av mina vänner som tränade på något gym som tydligen var över 3000kvm stort och hette något liknande "worlds gym"? Någon som känner igen det?

Kramp
2011-01-18, 12:18
Jaha då var det klart att jag flyttar till Oslo, så då kan man väll lika gärna köra igång den här tråden igen.

Jobb precis vid Jernbanetorget, boende verkar bli någonstans på grunerlökka. Prisvärt gym i dem närområdena?

Är även nyfiken på en till sak. Jag var ute på krogen lördag kväll och pratade med en bekant till en av mina vänner som tränade på något gym som tydligen var över 3000kvm stort och hette något liknande "worlds gym"? Någon som känner igen det?

Har rätt nyligen bott på Grünnerlökka men jag tränade då på ett halvkasst gym rätt långt därifrån så det är ju inte så mycket ett rekomendera.

Gymmet på över 3000 kvadrat är Golds Gym på Akersgata 52(50m från Carl Johan). Var där och kollade en sväng och fick en guidad tur där. Alla som jobbade där var svenkar (nästan iaf), när vi gick runt och kollade så pekade han typ på alla och sa han är svensk :P Kan ju absolut vara värt att gå dit och kolla, mycket trevligt folk där!

raQblad
2011-01-18, 12:45
Billigt och bra om du bor i stan, http://www.fitnessxpress.no/.
De har allt, plus lite till - typ klættervægg och boxningsring.

Annars finns Partner Gym på Grønland, http://www.partnergym.no/index.html.
De har dessutom en hel del kampsport.

Och så har du ju de vanliga Elixia och Sats, finns utspritt øver hela stan. Jag måste ju rekommendera Elixia eftersom jag jobbar dær ;)

EDIT: Hade inte rekommenderat Gold's på Akergata. Svindyrt, lite folk och en profil som inte helt stæmmer øverens med Gold's på Venice Beach.

MicheG
2011-01-18, 12:52
Tack för mycket bra tips, har bara haft i tankarna att det är typ SATS eller liknane som gäller. Ska till Oslo och kolla på lite lägenheter här snart och då blir det väll att försöka ta ett varv på de olika gymmen också.

Helt klart intressant att kunna träna lite kampsport,klättring m.m..

thunder
2011-01-18, 15:30
Du kan höra med ditt jobb vilket gym dom sponsrar. Brukar bli mycket billigare.

MicheG
2011-01-29, 12:14
Jahopp nu är det klart att jag flyttar till Oslo om 2 veckor. Har hittat en lägenhet vid Olaf ryes plass och har sett att Nautilus och haralds gym ligger närmast.

Nautilus är alldeles för dyrt och där tränar även en gammal "flamma" som jag helst inte vill springa på bara sådär. Sedan så känns Haralds gym lite mer lockande, för jag tror "atmosfären" där passar mig bättre än Nautilus.

Är det någon som har erfarenhet av Haralds gym på Hausmanns gate? Vill gärna höra era åsikter eftersom jag inte hann provträna den här gången när jag var i Oslo.

Lepras
2011-01-29, 13:10
Är ett av Oslos äldsta byggargym(om inte äldst).
Motsvarigheten till Delta gym(Stockholm). Bara tränat där 2 ggr,bra miljö,trevligt folk,,jäkligt trångt.. sen så trycker ju 70% sprutor i stjärten...men,ta en provträning o se va du tycker :)

Apjavel
2011-01-29, 13:39
Kolla EVO fitness. De öppnar många nya gym runtomkring i Oslo. Jag tränade själv på oscarsgate när jag bodde där. Ganska trångt men vid rätt tidpunkter var jag i stort sätt själv på gymmet.

Chaaarles
2011-01-29, 14:46
Jag tränar på EVO Fitness på Majorstuen, det är fräscht, aldrig packat med folk och kostar bara 300 spänn i månaden. Ingen aning om det ligger något EVO i närheten av Lökka dock.

raQblad
2011-01-29, 16:40
Är ett av Oslos äldsta byggargym(om inte äldst).
Motsvarigheten till Delta gym(Stockholm). Bara tränat där 2 ggr,bra miljö,trevligt folk,,jäkligt trångt.. sen så trycker ju 70% sprutor i stjärten...men,ta en provträning o se va du tycker :)What he said.

Annars, om du tar en svæng uppåt (norrut) efter Hausmannsgate och upp efter Maridalsveien har du ett stælle som heter Oxigeno, som ægs av SATS. Rætt OK dær med, utan alla sprutor och inte lika trångt, men med linne-førbud och snedtittning på marklyft å magnesium. Tror dock att det har en lite høgre prisnivå...

DJJOHANSSON
2012-09-18, 11:22
Sats / elexia. Vilket av dom är billigast? Vilket av dom har bäst utval av fria vikter? Fick en lapp av en herre ifrån elexia där man fick träna för 498 NOK i månaden, kan tilläggas att jag inte kommer köpa årskort då jag endast stannar 4-6månader.

Vill egentligen träna på nått billigt hardcoregym men eftersom tjejen ska med så får det bli ett fjortisgym istället.

DJJOHANSSON
2012-09-18, 12:33
Billigt och bra om du bor i stan, http://www.fitnessxpress.no/.
De har allt, plus lite till - typ klættervægg och boxningsring.



Detta såg lockande ut, man kan variera träningen och det var billigt.

Finns det bara en lokal i oslo eller är det som sats? Ser helst att gymmet inte är fullpackat med folk. *EDIT Såg nu att de har 3 gym, är alla 3 gymmen identiska?



Vad menar du med att det är bra ifall man bor i stan? Jag bor 15-20 min utanför centrum och har inte tillgång till bil. :(


Min tjej är intresserad av body-pump, sha'bam, bodybalance, body step etc, vilka gym sysslar med detta?

Filipb
2012-09-18, 14:14
Jag kan dessvärre inte svara på alla dina frågor, eftersom jag inte bott i Oslo särskilt länge, men Fitness.Xpress (Bislet) är ett schysst gym med stort utbud; tror dock inte de har några pass.

Angående att ta sig in till stan ska det nog inte vara problem. Kollektivtrafiken är i mitt tycke bra i denna stad.

DJJOHANSSON
2012-10-30, 18:32
Någon som har jobbat/varit på arbetsintervju vid elixia och som vill svara på några frågor som jag har? Skicka ett pm eller skriv här i tråden.

Det skulle uppskattas, tack på förhand <3

DJJOHANSSON
2012-11-05, 19:52
Någon som har jobbat/varit på arbetsintervju vid elixia och som vill svara på några frågor som jag har? Skicka ett pm eller skriv här i tråden.

Det skulle uppskattas.

*Bump*

Filipb
2012-11-08, 09:45
Ska på onsdag. Kan dessvärre inte hjälpa dig förrän efter dess. Vad är det för tjänst du sökt?

DJJOHANSSON
2012-11-08, 11:05
Ska på onsdag. Kan dessvärre inte hjälpa dig förrän efter dess. Vad är det för tjänst du sökt?

Haha jag med brother, har förberett mig ganska bra imo. Lite nervös dock då jag aldrig vart på en arbetsintervju tidigare, spec inte en gruppintervju..

"Servicemedarbetare" Receptionist @ bjorvika.

Intervjun äger rum vid Nordic, du ska till samma ställe eller? :)

Filipb
2012-11-08, 11:08
Hahaha. Ja, samma tjänst. Vi ses då! ;)

jackthoren
2012-11-08, 13:04
Jag tycker det överdrivs om gymmen Haralds gym på Hausmans gate och Fitness 24 på Karl Johan. Visst det är lite ruffigare byggargym men jag har aldrig varit med om bråk eller tjafs på dessa gym. Tvärt om, de flesta av dessa biffiga gymkillar, och tjejer för den delen, är väldigt trevliga och blir för det mesta bara glada om man frågar om hjälp eller ger komplimanger. Ok, man måste ju inte störa exakt när de gör 250 i knäböj eller maxar i bänken.. men vem skulle inte få roidrage då ;)

Så trots att F24 ligger 5 trappor upp så rekommenderar jag F24, som ligger väldigt centralt, det är inte lika många gamla gymrävar som går där som på Haralds. Lite mer blandat folk tycker jag. Men det är bara en smaksak. Haralds gym är lite mindre än F24. Men bor du nära Haralds så kör där. Bra priser också, priset är förhandlingsbart, på båda gymmen, det var det för mig i alla fall.
=)

Carlo Fatface
2014-07-20, 10:18
Fler här verkar ha bra koll på Oslo.Nån som har tips på gym någonstans kring Bryn?

Blir väl öster om centrum tror jag,lite öster om Vålerenga väl?