handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag gå till väga?


Sfhn
2010-12-02, 13:30
Jag är en kille på 21 år, jag är 181cm och väger 64kg, jag har tränat från och till i ett par år och det sista halv året konstant 3ggr i veckan. Dock så är jag fortfarande ganska "pösig" runt magen och brösten. Det är helt enkelt till största delen fett.

Själv så har jag ju tyckt att en deff skulle göra susen, men när jag tänker efter och har läst lite så innebär det att minska på kalori intaget per dag och det skulle ju också innebära att jag skulle gå ner i vikt och det är väl kanske inte det ultimata då jag redan väger nästan för lite för min längd!?

Jag har egentligen inte en aning om vad jag ska göra för att 1. Bygga muskler 2. Jobba bort "pöset"!?

Jag hade också tänkt inhandla mig någon form av kost tillskott, har haft
Body Science Diet fuel, och EAA-XX i tankarna, skulle det vara ett bra val?

Jag känner mig bara förvirrad, så förlåt om det är något som är svårt att förstå. Men jag behöver hjälp, först och främst hur ska jag äta? Och jag vet att det är fel tråd men släng gärna in ett tränings program!

Tack på förhand vettja!

Apos78
2010-12-02, 14:00
Du är lite lätt för längden, ja. Dock ingen katastrof. Svårt att veta hur du äter dock om du inget skriver om detta. Det behöver inte vara hela matsedeln men iaf så att man får en aning om hur det brukar se ut.

Apjavel
2010-12-02, 14:19
Känns lite som att din träning inte har gett så bra resultat med tanke på det tidsintervall du har styrketränat. Jag skulle nog inte börja deffa med dina mått utan istället börjat träna med ett program som leder till progressiva resultat. Det kommer ändra din kroppsform och "pöset" som du nämner kommer med största sannolikhet jämnas ut.

Sfhn
2010-12-02, 14:42
Du är lite lätt för längden, ja. Dock ingen katastrof. Svårt att veta hur du äter dock om du inget skriver om detta. Det behöver inte vara hela matsedeln men iaf så att man får en aning om hur det brukar se ut.

Jag förstår.
Jag brukar äta en tallrik mannagrynsgröt på morgonen, gärna med ett ägg på mackan bredvid.
Lunch: Äter jag för det mesta ris och en schnitzel m. sås.
Middag: Brukar bli en stek och potatis eller det som finns hemma.
Kvälls mat: En frukttallrik med vaniljyoghurt eller bara ett par knäckebröd.

Det är väl i princip så det brukar se ut.. Antar att man kan göra drastiska förändringar, och det är något jag är förbannat öppen för :)

vicarious
2010-12-02, 15:33
Jag förstår.
Jag brukar äta en tallrik mannagrynsgröt på morgonen, gärna med ett ägg på mackan bredvid.
Lunch: Äter jag för det mesta ris och en schnitzel m. sås.
Middag: Brukar bli en stek och potatis eller det som finns hemma.
Kvälls mat: En frukttallrik med vaniljyoghurt eller bara ett par knäckebröd.

Det är väl i princip så det brukar se ut.. Antar att man kan göra drastiska förändringar, och det är något jag är förbannat öppen för :)

Mer protein och se över själva träningen.