handdator

Visa fullständig version : Har du brukat steroider någon gång? ANONYM POLL, svara ärligt för statistikens skull


agazza
2010-12-02, 01:15
Var länge sen senast.

Achivai
2010-12-02, 02:05
Nej, även om det mest är självsmicker från min sida att tro att någon skulle misstänka det. :D

Edit: Ok, använt en steroid, men den var för eksem i hårbottnen. ;)

Lepras
2010-12-02, 02:49
Nej

Achivai
2010-12-02, 02:53
Inte för att jag har något emot AAS, klart man ska få göra vad fan man vill med sig själv så länge ingen annan tar skada. Man får ju supa och röka sig fördärvad, jag ser inte skillnaden.

Zhang
2010-12-02, 03:06
Inte för att jag har något emot AAS, klart man ska få göra vad fan man vill med sig själv så länge ingen annan tar skada. Man får ju supa och röka sig fördärvad, jag ser inte skillnaden.

Skillnaden är att alkohol blev infört för såpass länge sedan att det blivit en djupt socialt rotad drog som inte ens relateras till ordet drog enligt de flesta. Detsamma gäller vid rökning fast vid ett senare stadium av ovetande skäl.

Rökning och speciellt alkohol kostar mer pengar än de andra drogerna tillsammans, visst. Men hur tror du Sverige skulle reagera om det kom på aftonbladets förstasida imorgon " Alkohol och rökning nu förbjudet, tack och hej " ? Inte med att rycka på axlarna iaf

beckman88
2010-12-02, 04:57
oo denna diskussionen igen! WTB ticket back five years!

Morrris
2010-12-02, 07:36
Svarat. Om någon mot förmodan skulle vara nyfiken är svaret nej.

loolY
2010-12-02, 07:40
Nej, har aldrig träffat någon som säljer och jag är inte intresserad av att börja heller. Sen sa snubben i den här videon att man är en pussy om man gör det :(
nppzGV1U8y8
Vid tiden 2:25 ungefär.

Börje H
2010-12-02, 07:48
Trevligt med en anonym poll.
Har aldrig provat och kommer aldrig göra det heller. Har man klarat sig genom 17-20 års ålderns spegelnojja, utan att trilla dit, så har det skeppet seglat.

Eddie Vedder
2010-12-02, 08:08
Inte för att jag har något emot AAS, klart man ska få göra vad fan man vill med sig själv så länge ingen annan tar skada. Man får ju supa och röka sig fördärvad, jag ser inte skillnaden.

Skillnaden är att alkohol blev infört för såpass länge sedan att det blivit en djupt socialt rotad drog som inte ens relateras till ordet drog enligt de flesta. Detsamma gäller vid rökning fast vid ett senare stadium av ovetande skäl.

Rökning och speciellt alkohol kostar mer pengar än de andra drogerna tillsammans, visst. Men hur tror du Sverige skulle reagera om det kom på aftonbladets förstasida imorgon " Alkohol och rökning nu förbjudet, tack och hej " ? Inte med att rycka på axlarna iaf

Nej tack, inte här också. Jag ber! :D

EDIT: Kan tillägga att även jag som moderator omöjligt kan se vem som röstat vad. Pollen är alltså helt anonym även för oss moderatorer om någon skulle oroa sig.

elo_
2010-12-02, 08:12
Nej jag har aldrig testat. Kommer heller aldrig testa.

Jag vill se hur långt jag kan pressa min kropp, jag vill bli så stark som jag bara kan bli. Jag har inte bråttom, jag har inget behov av att se snygg ut på stranden nästa sommar. Jag har inget behov av att se snygg/deffad eller stor ut över huvudtaget. :)

Alter ego
2010-12-02, 08:14
Nej, men jag vet många kvinnor som brukar. Hormonmonster som gör livet surt för andra i sin omgivning är vad dom är. *grr*

Wille005
2010-12-02, 08:35
Hemlis.

svennebanan
2010-12-02, 09:38
Ja, hydrokortison.

Pudzianovski
2010-12-02, 09:43
Blir några nävar till på spåret varje fredagkväll. Gillar steroider med smaken sour cream. :thumbup:

Kwon
2010-12-02, 09:49
Den här jäveln (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=69) är väl det värsta/tyngsta jag tagit.

Pudzianovski
2010-12-02, 09:52
Den här jäveln (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=69) är väl det värsta/tyngsta jag tagit.

Freak.

mini
2010-12-02, 10:03
Nej, men jag vet många kvinnor som brukar. Hormonmonster som gör livet surt för andra i sin omgivning är vad dom är. *grr*

Jag är dålig på kemin. Är alla hormonpreparat sterioder?

Kurash
2010-12-02, 10:04
Jag är dålig på kemin. Är alla hormonpreparat sterioder?

Steroider är en typ av lipider som kännetecknas av fyra sammankopplade kolväteringar. De har många funktioner i levande organismer. Steroidhormoner är en viktig grupp hormoner, och kolesterol är också en steroid.

(Wikipedia)

mini
2010-12-02, 10:06
Steroider är en typ av lipider som kännetecknas av fyra sammankopplade kolväteringar. De har många funktioner i levande organismer. Steroidhormoner är en viktig grupp hormoner, och kolesterol är också en steroid.

(Wikipedia)

Jo, så långt kunde jag också googla, men det svarade inte på min fråga väl? Eller kan man gissa att det finns både steriodhormoner och icke-dito? Och frågan är hur det då är med p-piller?

Gober
2010-12-02, 10:11
Jo, så långt kunde jag också googla, men det svarade inte på min fråga väl? Eller kan man gissa att det finns både steriodhormoner och icke-dito? Och frågan är hur det då är med p-piller?

Frågan är väll dock om man tagit steroider i form av doping, steroid i form av salva mot eksem, p-piller osv är ju inte samma sak, har samma funktion och räknas ju inte dit.

agazza
2010-12-02, 10:11
Moderator kan ändra till AAS eller annat passande ifall dom känner för det, jag valde namnet pga att jag sett många yngre på brädan och många vet inte vad AAS står för.

Wille005
2010-12-02, 10:16
http://www.kroc-hard.com/onlinestore/images/anabolic-pump.jpg

Satan vilket tryck.

Grotesk
2010-12-02, 10:16
Nu kommer väl detta som en chock efter att jag lagt upp min FDB i Dagsformstråden, men tro det eller ej, jag har aldrig brukat!!!!11 :naughty:

Mago
2010-12-02, 10:48
Jag är dålig på kemin. Är alla hormonpreparat sterioder?


Svaret äro nej.

L-Sami
2010-12-02, 11:21
Nej. Har alltid varit rädd för eventuella biverkningar och risken för det psykiska beroendet. Så jag har avstått och glad över att jag har gjort det, har fått en fysik och styrka jag är nöjd med utan doping.

hultman
2010-12-02, 11:23
Nej. Men varit väldigt sugen. Finns alltid någon bieffekt jag inte kan acceptera.

young_george
2010-12-02, 11:58
Nej, jag tycker att den stora tjusningen är att se vad min kropp kan klara på eget bevåg så att säga.

ARMSTARK
2010-12-02, 12:09
För mig skulle det kännas som att erkänna för sig själv att man inte duger, att man måste fuska sig till sitt mål. Ynkligt!

smalis
2010-12-02, 12:47
Nej har aldrig gjort, kommer aldrig göra.

Det verkar som de flesta inte vill bruka steroider pga biverkningar etc.(?)

För mig är det mest mina morala värderingar som säger nej till steroider, även andra otillåtna preparat, droger tex.
Kanske lite dubbelmoral eftersom jag dricker alkohol, dock väldigt sällan nuförtiden.

Trance
2010-12-02, 12:59
Jag har tagit både kortison och ätit kolesterol! Så jag röstade ja.

(även östrogen är en steroid ja)

Raschmus
2010-12-02, 13:10
Nix

raQblad
2010-12-02, 13:10
Nej, om inte kortison ræknas.

EDIT: Damn, Trance hann føre med den då...

hultman
2010-12-02, 13:15
Värst vad ni var roliga då. Ska ni skämta om kolesterol och vitamin d också eller? =)

sweetkarolina
2010-12-02, 13:27
Nej, även om det mest är självsmicker från min sida att tro att någon skulle misstänka det. :D

Edit: Ok, använt en steroid, men den var för eksem i hårbottnen. ;)

Ahhhh, man ska läsa frågan noga ju. Isåfall har jag använt mängder med (kortiko)steroider. Varje dag för fan.

sweetkarolina
2010-12-02, 13:31
Googlade en snabbis på P-piller:

"Vanligast är kombinerade p-piller, som innehåller en kombination av hormonerna östrogen och progestagen. En annan preventivmetod är minipiller, som endast innehåller gestagen och ofta har mindre biverkningar än kombinerade p-piller."

Östrogen, progestagen och gestagen är alla steroider, vad jag kan läsa mig till.

Trance
2010-12-02, 13:31
Värst vad ni var roliga då. Ska ni skämta om kolesterol och vitamin d också eller? =)

Redan gjort! Jag är väldigt rolig, det sade min mamma.

saab900
2010-12-02, 13:32
Jaha, hur vet vi om det är 14 lustigkurrar som käkat kortison eller 14 AAS-brukare som svarat? Fan att folk måste bokstavstolka istället för att tänka till lite. Det är barnsligt, riktigt barnsligt.

Det enda argumentet jag ser mot att ta AAS är biverkningarna, speciellt högt blodtryck från inject ser jag allvarligt på. Risken att vara rullstolsbunden efter en hjärnblödning före 50-årsåldern ökar en hel del om man skulle ha oturen att vara känslig. Orala tabletter kan ju förutom högt blodtryck även ge dig levervärden som en äldre parkbänksalkis inom några veckor.
Risken att utveckla ett beroende, skulle det vara lika roligt att träna ren efter att ha upplevt hur det är att träna med AAS?

Folk som hävdar att de skiter i hälsorisken och att det enda som står i vägen är deras tvättäkta hjältemoral försöker nog i många fall framställa sig som lite bättre människor än vad de egentligen är.
Det är ibland samma folk som ständigt postar inlägg som att det är opti att sluta med lakrits och beklagar att de måste sluta dricka kaffe för att inte förstöra kreatinets effekt och undrar om Testoblast megaassmass 5000 är värt 20 spänn per portion.

Varför skulle inte människor vars hela liv till synes kretsar kring att optimera träning, näringstiming och utan att blinka slänger ut en femhundring i månaden på diverse tillskott med ytterst tveksam bevisad effekt dra sig för att istället lägga en femhundring på anabola om det vore lika ofarligt som dessa kosttillskott?

Det skulle de naturligtvis inte, och inte jag heller. Olagligt eller inte spelar mig faktiskt inte så stor roll så länge risken att åka dit inte är för stor. Jag smiter redan från TV-avgiften, kör för fort och laddar ned upphovsrättsskyddat material på nätet.

snatch914
2010-12-02, 14:02
Trådens syfte failade ganska h0rt p g a formulering i topic (fastän alla vet vad som menas *jorgen*).

Steroider är förövrigt samlingsnamnet på de kemiska substanser som innehar ett steroidskelett i sin struktur. Namnet på skelettet kommer jag inte ihåg, DOCK så kan jag rita upp en! :D

stridis
2010-12-02, 14:06
Värst vad ni var roliga då. Ska ni skämta om kolesterol och vitamin d också eller? =)

Vitamin d där har ju en ring öppnat sig iofs.

Crocker
2010-12-02, 14:16
Trådens syfte failade ganska h0rt p g a formulering i topic (fastän alla vet vad som menas *jorgen*).

Steroider är förövrigt samlingsnamnet på de kemiska substanser som innehar ett steroidskelett i sin struktur. Namnet på skelettet kommer jag inte ihåg, DOCK så kan jag rita upp en! :D
Jag hoppas att folk förstår vad Agazza frågar efter, och det är inte P-piller och kortison.

agazza
2010-12-02, 14:23
Moderator kan ändra till AAS eller annat passande ifall dom känner för det, jag valde namnet pga att jag sett många yngre på brädan och många vet inte vad AAS står för.

Jag har tagit både kortison och ätit kolesterol! Så jag röstade ja.

(även östrogen är en steroid ja)

Nej, om inte kortison ræknas.

EDIT: Damn, Trance hann føre med den då...

Jaha, hur vet vi om det är 14 lustigkurrar som käkat kortison eller 14 AAS-brukare som svarat? Fan att folk måste bokstavstolka istället för att tänka till lite. Det är barnsligt, riktigt barnsligt.

Trådens syfte failade ganska h0rt p g a formulering i topic (fastän alla vet vad som menas *jorgen*).

Steroider är förövrigt samlingsnamnet på de kemiska substanser som innehar ett steroidskelett i sin struktur. Namnet på skelettet kommer jag inte ihåg, DOCK så kan jag rita upp en! :D

Jag hoppas att folk förstår vad Agazza frågar efter, och det är inte P-piller och kortison.


Dom som är tillräckligt påläst för att kunna göra sig lustiga tror jag faktiskt inte gör det i omröstningen.

Men jag är rätt säker på att alla inte röstar ärligt/eller ens röstar ifall dom är skyldiga till bruk.

Jag saknar endel äldre medlemmar som faktiskt erkände sitt bruk.

wessmen
2010-12-02, 14:24
Steroider? Jag kör på tyngre grejer. Jag har fullt på skåpet i grejer med dessa.
http://www.tampaforums.com/forums/attachments/health-fitness/6446d1187039359-supplements-anyone-take-dat-dere-cell-tech-datdereadvertisement.jpg

snej
2010-12-02, 14:33
Ja, i ~20års åldern.

jaosef
2010-12-02, 14:35
Nix

Dexterity
2010-12-02, 14:37
Inte vad jag vet.

Man and Machine
2010-12-02, 15:09
Nej, aldrig.

Tragisk med folk som måste förstöra pollen.

King Grub
2010-12-02, 15:43
Nej. Jag var lite frestad när jag var runt 19-20, men jag vågade inte.

inter
2010-12-02, 16:06
Nope. Köpte Testomin när det var på tapeten, vågade inte ens testa det... :em:

Nu för tiden köper jag kanelbullar för pengarna istället, men jag har en oöppnad Testomin hemma på bänken som påminner mig dagligen om ett par hundra kronor kanelbullar jag aldrig kommer att få äta... *cry*

agazza
2010-12-02, 16:09
Ja, i ~20års åldern.

Tack för erkännandet det är inte många som står för det :), varför valde du att börja och sluta ifall man får fråga?

feikarn
2010-12-02, 16:20
Men jag är rätt säker på att alla inte röstar ärligt/eller ens röstar ifall dom är skyldiga till bruk.

Varför skulle man inte rösta ärligt? Det är ju inte direkt så att någon tvingar alla som öppnar tråden att rösta. :smash:

hultman
2010-12-02, 16:24
Varför skulle man inte rösta ärligt? Det är ju inte direkt så att någon tvingar alla som öppnar tråden att rösta. :smash:

Det du röstat är kursivt.

Lallle
2010-12-02, 16:27
Nej, har aldrig varit aktuellt och kommer aldrig att vara det heller.

panzerpig
2010-12-02, 18:08
Nej. aldrig varit sugen eller intresserad och kommer aldrig vara det heller. Vill se vad min kropp klarar utan olagliga preparat (och knappt med lagliga heller :))

Jockefoten
2010-12-02, 18:17
Nej, även om jag testat hade ingen i min närhet trott mig.

130kg finsk sisu
2010-12-02, 18:22
Gjorde som 12-13 åring ett moraliskt beslut att aldrig använda olagliga droger och att leva ett lagligt liv. Då jag senare började gymma så blev det helt NATURLIGT att säga NEJ till steorider. Jag har nått långt med mitt tränande och jag är oerhört stolt över det. Är personligen mer impad av en naturell som bänkar 100kg än en steoridfreak som gör 300kg. Men alla är vi olika.

He-man
2010-12-02, 18:24
Gjorde som 12-13 åring ett moraliskt beslut att aldrig använda olagliga droger och att leva ett lagligt liv. Då jag senare började gymma så blev det helt NATURLIGT att säga NEJ till steorider. Jag har nått långt med mitt tränande och jag är oerhört stolt över det. Är personligen mer impad av en naturell som bänkar 100kg än en steoridfreak som gör 300kg. Men alla är vi olika.

*cupid*

agazza
2010-12-02, 18:38
Varför skulle man inte rösta ärligt? Det är ju inte direkt så att någon tvingar alla som öppnar tråden att rösta. :smash:

Alla kanske inte litar på forum &/inte vet bättre, för det andra säger endel här Nej, men jag hoppas dom var ärliga och röstade Ja ändå, då dom erkänt bruk på andra ställen.


7% hittills och ökande tycker jag ändå är en hög siffra. i princip en på tio i en gymlokal som brukar.

Trance
2010-12-02, 18:46
Alla kanske inte litar på forum &/inte vet bättre, för det andra säger endel här Nej, men jag hoppas dom var ärliga och röstade Ja ändå, då dom erkänt bruk på andra ställen.


7% hittills och ökande tycker jag ändå är en hög siffra. i princip en på tio i en gymlokal som brukar.

Förutom att du absolut inte kan dra några som helst slutsatser av en poll på kolo. Du verkar ha någon rejäl störning/avundsjuka när det kommer till AAS-brukande.

Robboz
2010-12-02, 18:46
Nepp, känns ovärt.

agazza
2010-12-02, 18:54
Förutom att du absolut inte kan dra några som helst slutsatser av en poll på kolo. Du verkar ha någon rejäl störning/avundsjuka när det kommer till AAS-brukande.

på mitt förra gym stämmer siffran ganska bra, lite lägre iof med tanke på allt gamfolk.
Ifall jag tar antalet medlemmar på gymmet delat i antalet brukare jag vet om så är siffran ungefär densamma.



Japp, jag stör mig otroligt på endel av dom med typiskt guido beteende, finns ju folk med detta beteende som inte brukar heller, men det verkar gå ganska hand i hand.

Avundsjuk är jag också, tänk dig att kunna gå från spetta till grov tävlingsform på bara 1-3 år utan några större kunskaper om näring och träning.

Jens.Andersson
2010-12-02, 18:56
i princip en på tio i en gymlokal som brukar.

Lite selektions-metodfel. Det finns rätt många personer över 40 som tränar på
gym och aldrig ens besökt kollo. Om det hade varit en kolloträff med bara medlemmar
i salen så ja, då kan man anta att 1 av 10 brukar.

Three pigs
2010-12-02, 18:57
Nej har fan inte råd.

Pendelous
2010-12-02, 18:58
Alla kanske inte litar på forum &/inte vet bättre, för det andra säger endel här Nej, men jag hoppas dom var ärliga och röstade Ja ändå, då dom erkänt bruk på andra ställen.


7% hittills och ökande tycker jag ändå är en hög siffra. i princip en på tio i en gymlokal som brukar.

Tommy Moberg, sociolog, sa i SVT Debatt i höstas att han trodde att ungefär 50 000 - 100 000 använde AAS. En annan person i programmet trodde siffran var 200 000.

Trance
2010-12-02, 18:58
på mitt förra gym stämmer siffran ganska bra, lite låg i den här röstningen kanske. Ifall jag tar antalet medlemmar på gymmet delat i antalet brukare jag vet om så är siffran ungefär densamma.

Japp, jag stör mig otroligt på endel av dom med typiskt guido beteende, finns ju folk med detta beteende som inte brukar heller, men det verkar gå ganska hand i hand.

Men du verkar ju uppvisa samma beteende? De som man vet har brukat eller brukar här på forumet verkar mycket lugnare och skönare än den bilden du ger.


Avundsjuk är jag också, tänk dig att kunna gå från spetta till grov tävlingsform på bara 1-3 år utan några större kunskaper om näring och träning.

Men det påverkar väl inte dig? Risken verkar vara att du anklagar alla som lyckas bättre än vad du gör för att bruka eller ha brukat steroider.

BigSpawn
2010-12-02, 19:07
Avundsjuk är jag också, tänk dig att kunna gå från spetta till grov tävlingsform på bara 1-3 år utan några större kunskaper om näring och träning.
Nu finns det säkert undantag, men jag har väldigt svårt att se en nybörjare gå från speta till tävlingsform på 1-3 år utan bra kost och träning, visst grov kan jag gå med på, men inte grov tävlingsform.
Sett flera exempel på killar som börjat träna på gymmet, gå upp massor, sen ser man dom på stan efter nått år och då är de nästan mindre än då de började.

agazza
2010-12-02, 19:23
Lite selektions-metodfel. Det finns rätt många personer över 40 som tränar på
gym och aldrig ens besökt kollo. Om det hade varit en kolloträff med bara medlemmar
i salen så ja, då kan man anta att 1 av 10 brukar.

Tänkte på det senare, gjorde först felet i att tänka kolozzeum -> average gymfolk, utan att tänka på diverse motionärer, men jag räknar inte heller spinningfolk osv, och på gymmet tycker jag faktiskt det är ovanligt med äldre folk. Iaf ute på vischan. Det är säkert annorlunda i städerna.

Men du verkar ju uppvisa samma beteende? De som man vet har brukat eller brukar här på forumet verkar mycket lugnare och skönare än den bilden du ger.

Ja, jag hetsar upp mig lätt framför datorn, men försöker alltid vara snäll trots hur dryg folk än försöker vara.

Jag tycker däremot tvärtom för många verkar vara rätt stora i orden osv i dom självförsvar/bråk på krogen trådarna som varit, typiskt guido beteénde. Men som är snäll som en kisse i övriga delar av forumet.



Men det påverkar väl inte dig? Risken verkar vara att du anklagar alla som lyckas bättre än vad du gör för att bruka eller ha brukat steroider.

Nej jag anklagar ingen alls, jag går efter det jag sett och hört på andra sidor bara.
Jag har mer eller mindre slutat träna för ordentliga resultat och är väldigt nöjd med mig själv ändå och vad jag är kapabel till. Men som många andra uppmärksammat så finns det många som har fått närmast "freaky" resultat på kort tid i kroppsformstrådarna.
Sen finns det andra jag sett som sliter hårt och är väldigt noga med det mesta med träningen, som ändå inte får samma resultat, och jag tror knappast det handlar om gener om och om igen.

Nu finns det säkert undantag, men jag har väldigt svårt att se en nybörjare gå från speta till tävlingsform på 1-3 år utan bra kost och träning, visst grov kan jag gå med på, men inte grov tävlingsform.
Sett flera exempel på killar som börjat träna på gymmet, gå upp massor, sen ser man dom på stan efter nått år och då är de nästan mindre än då de började.


Finns ju några få exempel här på brädan som ena dagen frågar om man kan ta vassle med kreatin som två år senare står på scenen i 80-90kg klassen.

Medusa
2010-12-02, 20:16
Finns ju några få exempel här på brädan som ena dagen frågar om man kan ta vassle med kreatin som två år senare står på scenen i 80-90kg klassen.

vilka då? du snackar en hel del alltså, gener spelar en väldigt stor roll, skulle kunna trycka i dig allting som Jay tar, du skulle inte ens komma i närheten av olympia..

mitt citat av Dante är så jävla passande i denna tråden

"Nope Joe Bodybuilder cant have that. Its not fair for him to think himself as a lesser mortal than others. He cannot deal with the fact that MOM and POP robbed him of incredible genetics that can do a set of halfass barbell curls and grow 1/2 inch. He has to make it right in his head. And he does that by going by the notion that every single pro bodybuilder (or hell anyone who is bigger than him) is "loaded to the gills" -DC

Explosiven
2010-12-02, 20:41
Nej.

agazza
2010-12-02, 21:16
vilka då? du snackar en hel del alltså, gener spelar en väldigt stor roll, skulle kunna trycka i dig allting som Jay tar, du skulle inte ens komma i närheten av olympia..

mitt citat av Dante är så jävla passande i denna tråden

]

Det får dom erkänna själva dom som har lust, finns ett typexempel på en medlem, men han är inte särskilt aktiv längre. Säkert fler än jag som kommer ihåg och känner samma sak för många.

Det andra påståendet tycker jag är lite lustigt, var och är samtliga olympia deltagare genetiska monster? Dom var alltså muskulärt onaturligt stora redan innan dom började dopa sig? Allihop?

Man kommer långt med ett liv som bara kretsar kring träning och kopiösa mängder doping året om.

Men seriösa bodybuilders bryr jag mig inte om, det är average tonåring som börjar bruka för att vara häftig och har dålig självkänsla, jag tror man skulle kunna hjälpa och rädda många genom att försvåra användandet ännu mer. Som det ser ut nu kan vem som helst i princip vart som helst köra tunga kurer utan problem, och det är faktiskt lite fel det.

Dom som nu tävlar och lever för detta får väl investera i ett hemmagym ifall tester oroar dom, eller välja en annan väg i livet.

EDIT. att du får den här tråden till att jag tror att alla dopar sig som är större än mig så missade du ett och annat inlägg. Jag är en smurf, och det gör mig inte det minsta upprörd ;)

shot
2010-12-02, 22:05
Avundsjuk är jag också, tänk dig att kunna gå från spetta till grov tävlingsform på bara 1-3 år utan några större kunskaper om näring och träning.

Nu har du dock väldigt fel. Du går inte från smal till tävlingsform på 1-3år bara för du brukar steroider, speciellt inte om du har bristande kunskaper inom det som verkligen gör nytta - kost & träning. Du kan inte ta steroider och förvänta dig några bra resultat om du inte tränar ordentligt eller äter ordentligt.

Vad är det att vara avundsjuk på öht? Jag antar att du inte tävlar så då, tävlar du enbart mot dig själv. Inte mot personer som injekterar artificiella hormoner.

krakowww
2010-12-02, 22:09
Nu är ju frågan om man har brukat någon gång och då tycker jag faktiskt att 7 % inte känns särskilt högt. Jag tror att jag har hört siffror liknande att 1 på 20 hade provat oavsett om de tränade ej.

filmjölk
2010-12-02, 22:31
Ja. Jag skulle gärna göra det igen men det är tyvärr olagligt.

saab900
2010-12-02, 22:38
Nu är ju frågan om man har brukat någon gång och då tycker jag faktiskt att 7 % inte känns särskilt högt. Jag tror att jag har hört siffror liknande att 1 på 20 hade provat oavsett om de tränade ej.

Att ta AAS utan att träna eller syssla med någon annan idrott låter ganska dumt. Gör folk verkligen det?


Avundsjuk är jag också, tänk dig att kunna gå från spetta till grov tävlingsform på bara 1-3 år utan några större kunskaper om näring och träning.

Som sagt, varför stör det dig så mycket? Blir din motivation verkligen helt och ohjälpligt körd i botten för att Sture Speta tjackar bola och seglar om dig på två år är väl den enda lösningen att du börjar trycka själv. Du behöver ju inte vara avundsjuk, du har ju också möjligheten? Det är varken speciellt krångligt eller så mycket dyrare än Testoblast megamass 5000 vad jag hört.

Sture Speta har inga fördelar som inte du har, det är inte orättvist. Han får sin raketutveckling genom att utsätta sig för en risk att drabbas, kanske permanent, av biverkningar och risken att åka dit. Jag har för mig att du bor i Norge, så det är väl t o m lagligt för dig?

agazza
2010-12-02, 22:55
Nu har du dock väldigt fel. Du går inte från smal till tävlingsform på 1-3år bara för du brukar steroider, speciellt inte om du har bristande kunskaper inom det som verkligen gör nytta - kost & träning. Du kan inte ta steroider och förvänta dig några bra resultat om du inte tränar ordentligt eller äter ordentligt.

Vad är det att vara avundsjuk på öht? Jag antar att du inte tävlar så då, tävlar du enbart mot dig själv. Inte mot personer som injekterar artificiella hormoner.

Hade du vetat vilka jag pratar om hade du förstått det jag sa bättre, jag vet vad som krävs för att komma upp på scenen, och just han jag tänker på nu kom dit på ungefär 2-3 år, innan det postades lustiga frågor hejvilt här på kolo med nybörjarfrågor. Han fick väl hjälp av sin leverantör som antagligen sysslar med samma sak. Han är ju självklart mycket mer påläst nu än då. Men förutsättningarna var nybörjarspetta, och nu ligger han på en nivå långt över vad många någonsin kommer nå.

Att ta AAS utan att träna eller syssla med någon annan idrott låter ganska dumt. Gör folk verkligen det?



Som sagt, varför stör det dig så mycket? Blir din motivation verkligen helt och ohjälpligt körd i botten för att Sture Speta tjackar bola och seglar om dig på två år är väl den enda lösningen att du börjar trycka själv. Du behöver ju inte vara avundsjuk, du har ju också möjligheten? Det är varken speciellt krångligt eller så mycket dyrare än Testoblast megamass 5000 vad jag hört.

Sture Speta har inga fördelar som inte du har, det är inte orättvist. Han får sin raketutveckling genom att utsätta sig för en risk att drabbas, kanske permanent, av biverkningar och risken att åka dit. Jag har för mig att du bor i Norge, så det är väl t o m lagligt för dig?

Ja det finns folk som tuggar ryssar hemma i tv soffan faktiskt. Det finns så urbota dumma människor.

För det andra missar du en hel del av mina inlägg, titta igenom 2-4 st bakåt.

Jag tvivlar på att det är lagligt i Norge då redbull/taurin just blev lagligt;)

Lite oftopic så är jag hemma i sverige igen, lite ontopic är att jag tycker att det helt enkelt är alldeles för lätt att preppa. Det är inte bra att en random fjortis beställer oxar lika lätt som han beställer datorprylar på internet.

young_george
2010-12-03, 00:03
Att ta AAS utan att träna eller syssla med någon annan idrott låter ganska dumt. Gör folk verkligen det?


Ja, det är ganska vanligt.

Anabola även utan träning ger iaf temporärt ganska bra utveckling i förhållande till att träna utan.

ARMSTARK
2010-12-03, 08:34
Ja, det är ganska vanligt.

Anabola även utan träning ger iaf temporärt ganska bra utveckling i förhållande till att träna utan.

Jag vet en som gjorde det, han blev bara tjock. :D

Slartibartfast
2010-12-03, 08:43
Nope.

Sen när/om jag kommer upp i 60-70 kan det bli aktuellt, beroende på hur preparaten, lagligheten och användningen ser ut då.

Lifeless
2010-12-03, 09:10
"Ja det finns folk som tuggar ryssar hemma i tv soffan faktiskt" Min första tanke var att nån greppar Karelin (eller nån annan bitig oxe) och tar sig en tugga...

Jag röstade nej, och det ser man ju ändå på mina piprensar-armar, heh.

snej
2010-12-03, 09:18
Tack för erkännandet det är inte många som står för det :), varför valde du att börja och sluta ifall man får fråga?

Jag var nyfiken på det mesta när jag var yngre, var inte så mycket eftertanke utan jag provade i princip allt i drogväg och AAS.. Jag valde att sluta när jag blev ett par år äldre och ville göra något mer konstruktivt med mitt liv, och satsa på karriären istället, typ. Sen så fick jag problem från missbruket oxå och det bidrog självklart även till mitt val.

agazza
2010-12-03, 11:49
Jag var nyfiken på det mesta när jag var yngre, var inte så mycket eftertanke utan jag provade i princip allt i drogväg och AAS.. Jag valde att sluta när jag blev ett par år äldre och ville göra något mer konstruktivt med mitt liv, och satsa på karriären istället, typ. Sen så fick jag problem från missbruket oxå och det bidrog självklart även till mitt val.

Kul att höra, var det svårt?

snej
2010-12-03, 12:17
Kul att höra, var det svårt?

Njaae, alltså vad ska jag säga, jag har ingen ''missbrukarpersonlighet'', har aldrig haft det problemet med någonting. Vissa fastnar i allt dom testar, spel, droger, sex whatever, men jag har aldrig haft det, så har inte varit särskilt svårt för mej att välja bort det när jag väl ''växte upp''. Visst skapades ett mentalt beroende, eller ett vanebildande rättare sagt, men när jag väl bestämt mej så var det inga problem att slå undan det. Men jag höll kanske på i perioder från 17 - 23års åldern, så visst satte det sina spår och det var svårt att ta sej ur den typen av livsstil helt, även om drogberoende inte var något direkt problem.

Har alltid jobbat och tränat dessutom, ''skött mej'' om man kan säga så, trots ett rätt så kraftigt missbruk stundtals. Haft en helt fantastisk familj och vänner och jag har aldrig tagit preparat pga depression eller för att fly verkligheten typ, utan det har bara varit för att jag tyckte det var kul för stunden och var extremt nyfiken på allting. Spännande tillvaro med fest, brudar och kriminella bekanta tyckte jag då.

Nu är jag 30 år och en fullständigt annan människa verkligen. Ångrar inte någonting dock, jag har lärt mej grymt mycket av mina erfarenheter och jag skulle inte vilja ha någonting ogjort idag.

He-man
2010-12-03, 14:03
Jag är förvånad över hur många i den här tråden som nästan verkar försvara dopandet, jag kanske har missförstått dessa inlägg, men hur många tycker att det är ok med doping, oavsett om man själv brukar eller ej?

agazza
2010-12-03, 14:18
Jag är förvånad över hur många i den här tråden som nästan verkar försvara dopandet, jag kanske har missförstått dessa inlägg, men hur många tycker att det är ok med doping, oavsett om man själv brukar eller ej?

Finns en annan tråd om det, men det är förvånansvärt många som tycker det är okej på det här forumet.

hugok
2010-12-03, 14:35
Njaae, alltså vad ska jag säga, jag har ingen ''missbrukarpersonlighet'', har aldrig haft det problemet med någonting. Vissa fastnar i allt dom testar, spel, droger, sex whatever, men jag har aldrig haft det, så har inte varit särskilt svårt för mej att välja bort det när jag väl ''växte upp''. Visst skapades ett mentalt beroende, eller ett vanebildande rättare sagt, men när jag väl bestämt mej så var det inga problem att slå undan det. Men jag höll kanske på i perioder från 17 - 23års åldern, så visst satte det sina spår och det var svårt att ta sej ur den typen av livsstil helt, även om drogberoende inte var något direkt problem.

Har alltid jobbat och tränat dessutom, ''skött mej'' om man kan säga så, trots ett rätt så kraftigt missbruk stundtals. Haft en helt fantastisk familj och vänner och jag har aldrig tagit preparat pga depression eller för att fly verkligheten typ, utan det har bara varit för att jag tyckte det var kul för stunden och var extremt nyfiken på allting. Spännande tillvaro med fest, brudar och kriminella bekanta tyckte jag då.

Nu är jag 30 år och en fullständigt annan människa verkligen. Ångrar inte någonting dock, jag har lärt mej grymt mycket av mina erfarenheter och jag skulle inte vilja ha någonting ogjort idag.

Intressant. Har du inte känt av några bieffekter som på något sätt kan ha att göra med ditt tidigare bruk nu på senare tid? Min farsa berättade om en kille han snackade med som hade blivit steril efter enbart 8 veckors bruk.

Topic: Jag har aldrig brukat och det är ingen som misstror mej när jag svarar på frågan heller.

hugok
2010-12-03, 14:38
NuYxQI3Ozbw
:D

hultman
2010-12-03, 14:41
Intressant. Har du inte känt av några bieffekter som på något sätt kan ha att göra med ditt tidigare bruk nu på senare tid? Min farsa berättade om en kille han snackade med som hade blivit steril efter enbart 8 veckors bruk.

Topic: Jag har aldrig brukat och det är ingen som misstror mej när jag svarar på frågan heller.

Du blir inte steril efter 8 veckors bruk!

Jag tycker folk ska få göra precis vad de anbehagar när det gäller deras egen kropp.

agazza
2010-12-03, 14:42
Du blir inte steril efter 8 veckors bruk!

Jag tycker folk ska få göra precis vad de anbehagar när det gäller deras egen kropp.

Du kan ju dö efter en dags bruk, det beror väl på hur och vad man tar i vilka mängder.

hugok
2010-12-03, 14:43
Du blir inte steril efter 8 veckors bruk!

Jag tycker folk ska få göra precis vad de anbehagar när det gäller deras egen kropp.

Säkert? Det är väl individuellt om man är känslig eller inte. Vissa kanske brukar en hel livstid utan att få några värre konsekvenser medan andra kan räcka med 8 veckor som sagt.

Achivai
2010-12-03, 15:23
Du kan ju dö efter en dags bruk, det beror väl på hur och vad man tar i vilka mängder.

Vilket gäller allt, även vatten.

saab900
2010-12-03, 15:30
Finns en annan tråd om det, men det är förvånansvärt många som tycker det är okej på det här forumet.

Ja, varför inte? Även om inte jag använder så får andra gärna göra det för min del så länge de inte stör mig. Angående sjukvårdskostnaderna tror jag att de som använder AAS i muskelbyggarsyfte och undviker rökning och alkohol belastar vår sjukvårdsbudget mindre än snittet.

Det som kan störa mig lite är personer som hela tiden ska understryka hur mycket de är emot doping och hur de aaaaldrig skulle komma på tanken att bruka AAS och så räcker det med att kika på ett annat forum så har de minsann postat upplägg och hela faderullan.

snej
2010-12-03, 15:33
Intressant. Har du inte känt av några bieffekter som på något sätt kan ha att göra med ditt tidigare bruk nu på senare tid?

Nej, de bieffekter jag märkte av avtog efter som längst 6 månader, men jag var ingen storanvändare av AAS, det var som sagt ett blandmissbruk och det var betydligt mer droger.

He-man
2010-12-03, 15:58
Ja, varför inte? Även om inte jag använder så får andra gärna göra det för min del så länge de inte stör mig. Angående sjukvårdskostnaderna tror jag att de som använder AAS i muskelbyggarsyfte och undviker rökning och alkohol belastar vår sjukvårdsbudget mindre än snittet.

Jag tycker främst att det är trist då det bidrar till att smutsa ner ryktet för all idrott, inte bara byggning. Plus att många ungdomar är lättpåverkade och vill bli som dem de ser upp till och lättare ger sig in i nått som de tror sig ha koll på.

saab900
2010-12-03, 16:10
Jag tycker främst att det är trist då det bidrar till att smutsa ner ryktet för all idrott, inte bara byggning. Plus att många ungdomar är lättpåverkade och vill bli som dem de ser upp till och lättare ger sig in i nått som de tror sig ha koll på.

Angående tävlingsidrott anser jag att AAS och andra dopingklassade preparat ska hållas borta. Tyvärr är det ju så att säkert många fler utövare av hockey, fotboll, fridrott etc. är dopade än man tror trots risken för regelbundna tester. Av vad jag har hört löser man problemet inför tävlingar genom att ta AAS länkade med andra estrar för att de ska gå ur kroppen på ett par dagar, men ger avkall på en del av den anabola effekten. Med så mycket pengar som finns att göra på vinstpengar och spons i en del idrotter är det inte så konstigt att många chansar.

AAS är något man inte pratar speciellt mycket om i Sverige, för ingen vill ju bli misstänkliggjord. Det är ju lite så att om någon på gymmet eller jobbet kan mycket om AAS måste denne självklart preppa. Det skulle inte skada med mer objektiv information, och framförallt mer information och debatt öht. Många ungdomar lever säkert i tron att media överdriver alla biverkningar och med mer information om vad steroider är och hur de verkar samt fördelar och nackdelar skulle kunna hjälpa många att avgöra om de vill ta riskerna eller inte. Nu är det ju mer som att "AAS pratar vi inte om, det är dåligt i alla avseenden, punkt." Många "rebeller" tycker ju det är skitkul att göra tvärtom vad samhället säger bara för sakens skull.
Ungdomar kommer alltid att identifiera sig med personer de ser upp till och vad de gör. Hur många rökare började inte röka pga att en viss idol eller de coola grabbarna i skolan gjorde det? Det är ju den strävan att efterlikna personer man ser upp till all sponsring bygger på.

Lallle
2010-12-03, 17:30
Du blir inte steril efter 8 veckors bruk!

Jag tycker folk ska få göra precis vad de anbehagar när det gäller deras egen kropp.

Fast roid rages är något som även gäller andras kroppar. När jag tränade på Athletic (även känt som Apoteket) var det en kille som fick någon slags roid rage på mig, det var nog tur att jag inte hade någon dum stolthet utan bad om ursäkt för att jag gick för nära honom. Att jag sedan skakade resten av passet var nästan som en bra pwo ;)

eternallord
2010-12-03, 17:40
Fast roid rages är något som även gäller andras kroppar. När jag tränade på Athletic (även känt som Apoteket) var det en kille som fick någon slags roid rage på mig, det var nog tur att jag inte hade någon dum stolthet utan bad om ursäkt för att jag gick för nära honom. Att jag sedan skakade resten av passet var nästan som en bra pwo ;)

Med vilket underlag menar du att det var ett roid rage och inte bara ett rövhål som agerade ut?

Lallle
2010-12-03, 17:45
Med vilket underlag menar du att det var ett roid rage och inte bara ett rövhål som agerade ut?

I min egenkomponerade empiriska studie upptäckte jag att han blev totalt röd i ansiktet, skakade, och skrek "Du går inte så nära mig" efter att jag gått nära honom när han curlade. Jag stammade ur mig något i stilen med "Jag ber om ursäkt" och nickade på huvudet. Efter det såg jag honom i princip varje gång jag var där och då hade han en blick som jag uppfattade som "jag ber om ursäkt". Det är mycket möjligt att det inte var ett roid rage. Däremot är jag tveksam om jag kunnat sitta här och skriva det jag skriver nu om jag hade sagt något - överhuvudtaget - som kunnat uppfattas som kaxande eller hotfullt. Den här snubben var minst 1,90 cm lång och den grövsta person jag sett irl.

MrBoris
2010-12-03, 19:22
lite störande är det när någon om och om igen postar bilder på sig själv, speciellt när det är jämförelsebilder mot före och käken har växt 5cm på bredden eller dylikt:)

On topic: nej, så svag som individ är jag inte, kan få brudar trots att jag inte trycker

delta_mats
2010-12-03, 19:42
lite störande är det när någon om och om igen postar bilder på sig själv, speciellt när det är jämförelsebilder mot före och käken har växt 5cm på bredden eller dylikt:)

on topic: Nej, så svag som individ är jag inte, kan få brudar trots att jag inte trycker

Lol.

limenka
2010-12-03, 19:55
Nein och aldrig ens tänkt tanken.

Grotesk
2010-12-03, 19:55
Fast roid rages är något som även gäller andras kroppar. När jag tränade på Athletic (även känt som Apoteket) var det en kille som fick någon slags roid rage på mig, det var nog tur att jag inte hade någon dum stolthet utan bad om ursäkt för att jag gick för nära honom. Att jag sedan skakade resten av passet var nästan som en bra pwo ;)

Roidrage är väl bara en jävla dryg myt ändå?

limenka
2010-12-03, 19:56
http://www.wisegeek.com/what-is-roid-rage.htm

Grotesk
2010-12-03, 20:02
http://www.wisegeek.com/what-is-roid-rage.htm

Och vad ska den sidan bevisa?

eternallord
2010-12-03, 20:04
Det är mycket möjligt att det inte var ett roid rage.
Gotcha!

mattilainen
2010-12-03, 20:05
Svarat





Svaret = Nej!

qwerty1
2010-12-03, 20:17
Testade 2st Thaifemmor en gång. Blev stark som fan och sket i det. Inte min grej.

limenka
2010-12-03, 20:22
Och vad ska den sidan bevisa?

Att.....
...han *gah!*

Lallle
2010-12-03, 20:44
Att roid rage skulle vara en myt låter ju väldigt dumt tycker jag :) Säg det till flickvänner som blivit ihjälhuggna med 200 knivhugg.

Grotesk
2010-12-03, 20:46
Att roid rage skulle vara en myt låter ju väldigt dumt tycker jag :) Säg det till flickvänner som blivit ihjälhuggna med 200 knivhugg.

Bara för att vissa män våldtar så är alla män våldtäktsmän?

eternallord
2010-12-03, 20:46
Att roid rage skulle vara en myt låter ju väldigt dumt tycker jag :) Säg det till flickvänner som blivit ihjälhuggna med 200 knivhugg.
Vad har du för belägg att någon flickvän blivit ihjälhuggen med 200 knivhugg, på grund av roid rage?

von huff
2010-12-03, 20:47
Nej hälsoskälen hindrar mig annars skulle jag troligtvis använda.Sen att man läser om 18 åringar som väger 65kg och går på sin tredje kur bevisar ju att man inte kan döma endast på utseendet vem som använder eller ej

Lillgrabben
2010-12-03, 20:48
Givetvis inte. Det är liksom inte min grej här i världen...

nmanradnävna
2010-12-03, 20:51
Vad har du för belägg att någon flickvän blivit ihjälhuggen med 200 knivhugg, på grund av roid rage?

Den årliga föreläsaren som kommer till skolan och skrämmer upp barn :)

Erkserks
2010-12-03, 20:52
Att roid rage skulle vara en myt låter ju väldigt dumt tycker jag :) Säg det till flickvänner som blivit ihjälhuggna med 200 knivhugg.

Du får tänka såhär också, större andel av de som väljer att ta AAS är antagligen individer som har psykologiska besvär och liknande, att det är AAS som gör att individer får rages och inte att individer som har en benägenhet för att få rages som också i större utsträckning väljer att bruka AAS är nog inte bekräftat.

Du får ha confounders i åtanke.

Vad jag har fått föreläst för mig av en högt ansedd professor i neurobiologi angående tvillingstudier där ena tvillingen tog steroider och den andra gjorde det inte så fanns det inga bevis för att AAS orsakade så kallade roid rages.

Dock inte sagt att professorn nödvändigtvis har rätt / har läst alla studier. På wikipedia har jag för mig att de hänvisar till någon tvillingstudie där det påvisades att AAS bidrog till roid rages.

Lite roligt att riksidrottsförbundet har på sin hemsida att man kan se på en individ om den brukar AAS om personen helt plötsligt blir mer agressiv än vanligt. Visar vilken seriös organisation det är.

rooz
2010-12-03, 20:54
Att roid rage skulle vara en myt låter ju väldigt dumt tycker jag :) Säg det till flickvänner som blivit ihjälhuggna med 200 knivhugg.

Rätta mig om jag har fel, men har det inte förekommit andra droger vid dessa tillfällen också?

Lallle
2010-12-03, 20:59
Haha, ja, det var en föreläsare nån gång på gymnasiet som berättade om många olika sådana fall :) Han pratade också ner kreatin och visade bilder på Colemans rumpa så att alla hans ord skulle vara sanning utgår jag såklart inte från.

Jag ogillar bara när man försöker argumentera bort att det skulle finnas några "aggressiva farligheter" vid AAS-bruk. Testa att gå ut i verkligheten känner jag. Huruvida det förekommit andra droger vid något så när dokumenterade roid rages har jag ingen koll på, men det är väl rätt möjligt/troligt.

eternallord
2010-12-03, 21:00
Du får tänka såhär också, större andel av de som väljer att ta AAS är antagligen individer som har psykologiska besvär och liknande, att det är AAS som gör att individer får rages och inte att individer som har en benägenhet för att få rages som också i större utsträckning väljer att bruka AAS är nog inte bekräftat.

Framförallt tvivlar jag på att våldsbrottsstatistiken är högre för AAS-brukare än vanliga människor. Att någon har tagit AAS och begått ett våldsbrott, betyder ju verkligen inte att dom har begått brottet FÖR ATT dom har tagit AAS.

hugok
2010-12-03, 21:04
Haha, ja, det var en föreläsare nån gång på gymnasiet som berättade om många olika sådana fall :) Han pratade också ner kreatin och visade bilder på Colemans rumpa så att alla hans ord skulle vara sanning utgår jag såklart inte från.

Våran gillade också Colemans rumpa, snacka om att han hade tvättbräda där. Eller jag antar att det var Coleman, jag var nog bara 13 när han kom.

Erkserks
2010-12-03, 21:08
Framförallt tvivlar jag på att våldsbrottsstatistiken är högre för AAS-brukare än vanliga människor. Att någon har tagit AAS och begått ett våldsbrott, betyder ju verkligen inte att dom har begått brottet FÖR ATT dom har tagit AAS.

precis vad jag försökte få fram

polka_griis
2010-12-03, 21:32
Nej, men har funderat på det och skulle bruka om jag inte var så rädd för vissa bieffekter.
Jag är förvånad över hur många i den här tråden som nästan verkar försvara dopandet, jag kanske har missförstått dessa inlägg, men hur många tycker att det är ok med doping, oavsett om man själv brukar eller ej?
Att försvara människors rätt att bestämma över sina egna liv betyder dock inte att man förespråkar doping som något bra, viktigt att skilja på det.

eternallord
2010-12-03, 21:34
Jag är förvånad över hur många i den här tråden som nästan verkar försvara dopandet, jag kanske har missförstått dessa inlägg, men hur många tycker att det är ok med doping, oavsett om man själv brukar eller ej?

Jag anser att all form av doping borde vara lagligt.

agazza
2010-12-03, 21:42
Jag anser att all form av doping borde vara lagligt.

Vad skulle exakt bli bättre av det och varför?

Jag undrar faktiskt

Detective
2010-12-03, 21:42
Nope. Aldrig varit aktuellt och kommer aldrig att bli det.

Men visst skämtar man om det ibland

eternallord
2010-12-03, 22:06
Vad skulle exakt bli bättre av det och varför?

Jag undrar faktiskt

Den primära anledningen är väldigt simpel, jag anser inte att samhället har rätt att på något plan bestämma vad någon annan gör, så länge de inte skadar någon annan. Detta innefattar då naturligtvis även saker som att bruka AAS.

Men om vi ska se på det mer praktiskt så tror jag att en legalisering hade ökat säkerheten och kunskapen, istället för propagandakampanjer hade man kunnat ha rationella diskussioner om för- och nackdelar och bättre anpassa doser osv till olika individer. Vi hade dessutom sluppit den svarta marknaden, flera fredliga personer som för tillfället sitter inne för eller riskerar fängelse för icke-angreppsbrott hade varit fria och polisen hade haft mer resurser att lägga på riktiga brott, såsom misshandel och våldtäkt.

wessmen
2010-12-03, 22:30
Den primära anledningen är väldigt simpel, jag anser inte att samhället har rätt att på något plan bestämma vad någon annan gör, så länge de inte skadar någon annan. Detta innefattar då naturligtvis även saker som att bruka AAS.

Men om vi ska se på det mer praktiskt så tror jag att en legalisering hade ökat säkerheten och kunskapen, istället för propagandakampanjer hade man kunnat ha rationella diskussioner om för- och nackdelar och bättre anpassa doser osv till olika individer. Vi hade dessutom sluppit den svarta marknaden, flera fredliga personer som för tillfället sitter inne för eller riskerar fängelse för icke-angreppsbrott hade varit fria och polisen hade haft mer resurser att lägga på riktiga brott, såsom misshandel och våldtäkt.

Akta dig, snart kommer moralmoben och säger att man lika gärna kan legalisera mord och våldtäkter eftersom man då slipper lösa brotten. *whatever*

Rikard Jansson
2010-12-03, 22:34
Akta dig, snart kommer moralmoben och säger att man lika gärna kan legalisera mord och våldtäkter eftersom man då slipper lösa brotten. *whatever*

Lite skillnad. Skulle du kunna vara vän med en som gick på AAS? För diskussionens skull vet vi att han aldrig kommer roida på dig. Antagligen?

Skulle du vara vän med en våldtäktsman även om du visste att han inte skulle våldta dig? Tror jag inte.

svennebanan
2010-12-03, 22:41
Man borde få köra bil hur fort man vill. Man skadar ju ingen annan, sedan skulle polisen kunna lösa riktiga brott istället.

Sebbe_H
2010-12-03, 22:42
On topic: nej, så svag som individ är jag inte, kan få brudar trots att jag inte trycker

Haha, är du seriös? Enda anledningen till att man brukar är för att man är svag som individ och är bara ute efter att få brudar? Gå och lägg dig under din sten igen..

Rikard Jansson
2010-12-03, 22:45
Man borde få köra bil hur fort man vill. Man skadar ju ingen annan, sedan skulle polisen kunna lösa riktiga brott istället.

Du kan ju visst skada någon annan?

Om du syftar på att man visst kan skada någon annan med AAS så hänvisar jag till personligt ansvar.

D.v.s. om du kör för fort och skadar någon annan så bör du straffas hårdare än om du körde i normal takt.

Misshandlar du någon när du brukar AAS bör du straffas hårdare än om du vore ren.

Perfect laws om du frågar mig

svennebanan
2010-12-03, 22:54
Du kan ju visst skada någon annan?

Om du syftar på att man visst kan skada någon annan med AAS så hänvisar jag till personligt ansvar.

D.v.s. om du kör för fort och skadar någon annan så bör du straffas hårdare än om du körde i normal takt.

Misshandlar du någon när du brukar AAS bör du straffas hårdare än om du vore ren.

Perfect laws om du frågar mig

Undra om du skulle tycka samma sak om du själv blev utsatt för ett brott men visst, jättebra.

Tycker du man skall ha samma rätt till sjukvård om man trycker( vilken drog som helst egentligen)?

Sebbe_H
2010-12-03, 22:57
Undra om du skulle tycka samma sak om du själv blev utsatt för ett brott men visst, jättebra.

Tycker du man skall ha samma rätt till sjukvård om man trycker( vilken drog som helst egentligen)?

Ja, troligtvis de flesta som trycker har ett ärligt jobb och betalar lika mycket i skatt som vilken svensson som helst.

limenka
2010-12-03, 22:59
Jag trodde denna tråd handla om " har du brukat " inte annat.

Kan ha fel!

Giljotinen
2010-12-03, 23:00
Haha, ja, det var en föreläsare nån gång på gymnasiet som berättade om många olika sådana fall :) Han pratade också ner kreatin och visade bilder på Colemans rumpa så att alla hans ord skulle vara sanning utgår jag såklart inte från.


Haha, verkar som om vi har haft samma föreläsare. Min drog också det där 200 huggs-exemplet och visade bilder på colemans rumpa.

Rikard Jansson
2010-12-03, 23:01
Undra om du skulle tycka samma sak om du själv blev utsatt för ett brott men visst, jättebra.

Tycker du man skall ha samma rätt till sjukvård om man trycker( vilken drog som helst egentligen)?

I ett samhälle där vi har oändligt med pengar till sjukvård - ja.

I vårt nuvarande samhälle - nej.


"osjälvförvållade" skador/random sjukdom skulle i min utopi ha förtur till sjukvård över självförvållade (kör av vägen för att man kör för fort, skjuter vad som helst och pajar ett organ, super sig medvetslös) skador.

Pedofiler skulle inte få någon sjukvård. Eftersom de bör skjutas.

Fast det hör väl inte till ämnet.

wessmen
2010-12-03, 23:04
Lite skillnad. Skulle du kunna vara vän med en som gick på AAS? För diskussionens skull vet vi att han aldrig kommer roida på dig. Antagligen?

Skulle du vara vän med en våldtäktsman även om du visste att han inte skulle våldta dig? Tror jag inte.

Jag var inte seriös.

svennebanan
2010-12-03, 23:07
I ett samhälle där vi har oändligt med pengar till sjukvård - ja.

I vårt nuvarande samhälle - nej.


"osjälvförvållade" skador/random sjukdom skulle i min utopi ha förtur till sjukvård över självförvållade (kör av vägen för att man kör för fort, skjuter vad som helst och pajar ett organ, super sig medvetslös) skador.

Pedofiler skulle inte få någon sjukvård. Eftersom de bör skjutas.

Fast det hör väl inte till ämnet.


Det hör väl inte tråden så jag slutar här men jag tycker det hör till ämnet "Alla borde få göra vad dom vill med sin kropp!" som tråden nu verkar handla om.

chrille87
2010-12-03, 23:11
Att roid rage skulle vara en myt låter ju väldigt dumt tycker jag :) Säg det till flickvänner som blivit ihjälhuggna med 200 knivhugg.

Du tror inte det kan ligga annat bakom? Vill inte försvara någon men av mina egna erfarenheter verkar dom största byggarna vara dom lugnaste killarna. Sköter kosten perfekt och brukar aldrig andra droger som t.ex alkohol.

Däremot tror jag att alkoholen kan vara en större bov om man ser till våldsbrott (givetvis blir det automatiskt så eftersom fler brukar det) men man kan ju fundera vad det gör med kroppen då man kan se killar som sitter tysta i klassrummet hela dagarna och tittar ner i golvet då någon pratar med dom medans dom sen på kvällen kan stå och dansa på bordet utan tröja efter några öl.

Svävade ut lite nu men det jag ville ha sagt är att jag inte tror att AAS är den utlösande faktorn till det du kallar "roidrage"

Zhang
2010-12-03, 23:24
I ett samhälle där vi har oändligt med pengar till sjukvård - ja.

I vårt nuvarande samhälle - nej.


"osjälvförvållade" skador/random sjukdom skulle i min utopi ha förtur till sjukvård över självförvållade (kör av vägen för att man kör för fort, skjuter vad som helst och pajar ett organ, super sig medvetslös) skador.

Pedofiler skulle inte få någon sjukvård. Eftersom de bör skjutas.

Fast det hör väl inte till ämnet.

Ni Utopia killar tar verkligen priset. Berättar om era små perfekta världar, klappar er på magen och slickar er om munnen i tron om att ni skulle bli de perfekta världshärskarna. Hey, jag menar, det är ju så lätt att bara legalisera allting och vara lite mer pedagogisk med hur folk använder drogerna så kommer allt bli skitbra.

Jag menar, min tjej skulle ju sluppit bli utsatt för försök till våldtäkt av 4 drogpåverkade killar, och jag skulle sluppit fått mitt knä söndersparkat för att försöka hjälpa henne om vi bara skulle;

1. Visa dessa stackars herrar som är offer för vårt sjuka kontrollbehov där vi inte tillåter folk göra vad de vill hur man använder droger.

2. Klappar dem på huvudet och ber dem snällt att inte påverka andra under påverkan.

Och skulle de genom något under INTE skada sig själva genom feldosering eller råka skada andra, för hey, vi har ju faktiskt visat dem hur man använder drogerna och bett dem snällt att inte göra något så ger vi dem högre straff och låter dem dö i kön för hjälp för att de har åstadkommit detta på egen hand.

Perfekta världen? Bullshit, kryp tillbaka under era stenar

svennebanan
2010-12-03, 23:34
Ni Utopia killar tar verkligen priset. Berättar om era små perfekta världar, klappar er på magen och slickar er om munnen i tron om att ni skulle bli de perfekta världshärskarna. Hey, jag menar, det är ju så lätt att bara legalisera allting och vara lite mer pedagogisk med hur folk använder drogerna så kommer allt bli skitbra.

Jag menar, min tjej skulle ju sluppit bli utsatt för försök till våldtäkt av 4 drogpåverkade killar, och jag skulle sluppit fått mitt knä söndersparkat för att försöka hjälpa henne om vi bara skulle;

1. Visa dessa stackars herrar som är offer för vårt sjuka kontrollbehov där vi inte tillåter folk göra vad de vill hur man använder droger.

2. Klappar dem på huvudet och ber dem snällt att inte påverka andra under påverkan.

Och skulle de genom något under INTE skada sig själva genom feldosering eller råka skada andra, för hey, vi har ju faktiskt visat dem hur man använder drogerna och bett dem snällt att inte göra något så ger vi dem högre straff och låter dem dö i kön för hjälp för att de har åstadkommit detta på egen hand.

Perfekta världen? Bullshit, kryp tillbaka under era stenar

Så vackert.

saab900
2010-12-04, 00:30
Man borde få köra bil hur fort man vill. Man skadar ju ingen annan, sedan skulle polisen kunna lösa riktiga brott istället.

Men det där var ju bara dumt. Många trafikolyckor har mer än ett fordon inblandat.

saab900
2010-12-04, 00:32
I ett samhälle där vi har oändligt med pengar till sjukvård - ja.

I vårt nuvarande samhälle - nej.


"osjälvförvållade" skador/random sjukdom skulle i min utopi ha förtur till sjukvård över självförvållade (kör av vägen för att man kör för fort, skjuter vad som helst och pajar ett organ, super sig medvetslös) skador.

Pedofiler skulle inte få någon sjukvård. Eftersom de bör skjutas.

Fast det hör väl inte till ämnet.

Idrottsskador får anses ganska självförvållade.

eternallord
2010-12-04, 00:41
Man borde få köra bil hur fort man vill. Man skadar ju ingen annan, sedan skulle polisen kunna lösa riktiga brott istället.

Hur fort man kör är såklart upp till vägens ägare. Nu råkar vi leva i ett samhälle där vägarna ägs gemensamt. Ägarna avgör vad som är rimliga hastighet och brukare av vägen måste följa dessa regler också.

Ni Utopia killar tar verkligen priset. Berättar om era små perfekta världar, klappar er på magen och slickar er om munnen i tron om att ni skulle bli de perfekta världshärskarna. Hey, jag menar, det är ju så lätt att bara legalisera allting och vara lite mer pedagogisk med hur folk använder drogerna så kommer allt bli skitbra.Det finns ingen perfekt värld, det är just detta som man måste inse. Det är inte utopiskt att legalisera droger, det är utopiskt att tro att man kan lagstifta bort problemen som de medför. Kriminalisering späder bara på problemen.

Jag menar, min tjej skulle ju sluppit bli utsatt för försök till våldtäkt av 4 drogpåverkade killar, och jag skulle sluppit fått mitt knä söndersparkat för att försöka hjälpa henne om vi bara skulle;

1. Visa dessa stackars herrar som är offer för vårt sjuka kontrollbehov där vi inte tillåter folk göra vad de vill hur man använder droger.

2. Klappar dem på huvudet och ber dem snällt att inte påverka andra under påverkan.Djupt ledsen över vad som hänt dig och din flickvän, men jag tror du gör en djup felbedömning om du tror att 4 annars vänligt sinnade killar gemensamt spontant får för sig att begå en våldtäkt och en misshandel för att dom är påverkad av en drog. Detta lär ha varit dåliga människor som var ute för att göra dåliga saker, med eller utan droger.

Och skulle de genom något under INTE skada sig själva genom feldosering eller råka skada andra, för hey, vi har ju faktiskt visat dem hur man använder drogerna och bett dem snällt att inte göra något så ger vi dem högre straff och låter dem dö i kön för hjälp för att de har åstadkommit detta på egen hand.Skattefinansierad sjukvård är en dålig idé, det är det som är problemet, inte att folk tar droger som landar dem på sjukhus.

HajduMan
2010-12-04, 01:00
nej

kaer
2010-12-04, 01:04
Djupt ledsen över vad som hänt dig och din flickvän, men jag tror du gör en djup felbedömning om du tror att 4 annars vänligt sinnade killar gemensamt spontant får för sig att begå en våldtäkt och en misshandel för att dom är påverkad av en drog. Detta lär ha varit dåliga människor som var ute för att göra dåliga saker, med eller utan droger.

Du menar att de föddes onda? Droger kan aldrig få någon att tappa omdömet eller göra inihelvete dåliga saker?

Mora spöket
2010-12-04, 01:13
Haha, verkar som om vi har haft samma föreläsare. Min drog också det där 200 huggs-exemplet och visade bilder på colemans rumpa.

Haha jag med. Han dissade kreatin, colemans rumpa och andra BB. Själv var han lite småfet :devil:

wessmen
2010-12-04, 01:31
Du menar att de föddes onda? Droger kan aldrig få någon att tappa omdömet eller göra inihelvete dåliga saker?

Vilka droger pratar vi om?

De droger som skulle toppa din lista är kokain, amfetamin och alkohol. Alla dessa droger gör dig omdömeslös och får dig att känna dig som kungen i djungeln. Du klarar allt, ingenting är farligt. Du är helt enkelt störst i världen och ingen ska bråka med dig. Om du är en sådan person.

Den enda kombinationen jag skulle förena med "livsfara" för en person och dess omgivning är alkohol och benso. Det är som att checka ut, black out, vi ses imorgon.

Personen bakom drogen är fan så mycket farligare än drogen i sig, utan undantag.

Det är bara svaga skitar som skyller sitt dåliga uppförande på droger.

hultman
2010-12-04, 01:35
Du kan ju dö efter en dags bruk, det beror väl på hur och vad man tar i vilka mängder.

Nä. Du blir inte steril av 8 veckors bruk. Känner folk som legat on i 10+ år på hästdoser som ändå fått fullt fungerande barn. För att inte nämna att många proffs har skitungar, inklusive Roine Kålman och Martin Kjellström.

Säkert? Det är väl individuellt om man är känslig eller inte. Vissa kanske brukar en hel livstid utan att få några värre konsekvenser medan andra kan räcka med 8 veckor som sagt.

Läs ovan. Och NEJ, så är det inte. Det beror på annat än AAS isf.

saab900
2010-12-04, 02:10
Nä. Du blir inte steril av 8 veckors bruk. Känner folk som legat on i 10+ år på hästdoser som ändå fått fullt fungerande barn. För att inte nämna att många proffs har skitungar, inklusive Roine Kålman och Martin Kjellström.


Självförverkligande i all ära, men jag tycker nog det är väldigt själviskt att faktiskt ta sådana hälsorisker som dessa två herrar gör om de är fäder och har barn att tänka på som kanske skulle vilja växa upp med sin pappa i livet.

eternallord
2010-12-04, 02:19
Du menar att de föddes onda? Droger kan aldrig få någon att tappa omdömet eller göra inihelvete dåliga saker?


Föddes onda? De flesta personers personlighet, empatiförmåga och handlingar är nog formade av en rad faktorer. Genetik säkert, men troligen mer relevant saker som hem-miljö och sociala kontakter.
Jag håller med wessman, personen bakom drogen är farligare än drogen. Jag tror det är helt exceptionellt sällsynt att någon begått en överfallsvåldtäkt under droginflytande om alternativet inte funnits i nyktert tillstånd. Droger ska i vilket fall aldrig betraktas som en förmildrande omständighet utan folk måste ta ansvar för sina egna handlingar.

hultman
2010-12-04, 02:36
Självförverkligande i all ära, men jag tycker nog det är väldigt själviskt att faktiskt ta sådana hälsorisker som dessa två herrar gör om de är fäder och har barn att tänka på som kanske skulle vilja växa upp med sin pappa i livet.

Ja, det kan jag väl hålla med om. Men det finns andra val i livet som också drastiskt minskar din estimerade livslängd. Och man lever trots allt för sin egen skull, inte för någon annans. Även om man naturligtvis har ett visst ansvar. Själv skulle jag aldrig använda AAS/DNP/alkohol/droger/tobak under tiden jag försökte göra bruden på smällen. Men oftast verkar det gå ganska bra så man kanske oroar sig i onödan.

C.E.J.
2010-12-04, 07:54
Men om vi ska se på det mer praktiskt så tror jag att en legalisering hade ökat säkerheten och kunskapen, istället för propagandakampanjer hade man kunnat ha rationella diskussioner om för- och nackdelar och bättre anpassa doser osv till olika individer. Vi hade dessutom sluppit den svarta marknaden, flera fredliga personer som för tillfället sitter inne för eller riskerar fängelse för icke-angreppsbrott hade varit fria och polisen hade haft mer resurser att lägga på riktiga brott, såsom misshandel och våldtäkt.

Problemet i det fallet är väl att sådan customisering av drogdoser för kroppsmodifikation inte är socialt acceptabelt. "Man ska vara nöjd med det man har."

grisbil3n
2010-12-04, 07:57
Jajem'a'n! :)

pedersen1980
2010-12-04, 08:13
AAS är fusk. Jag har inte fuskat men kanske kommer. Man vet aldrig, eller inte jag iaf!

svennebanan
2010-12-04, 09:19
Men det där var ju bara dumt. Många trafikolyckor har mer än ett fordon inblandat.

Var kanske poängen?

mik
2010-12-04, 10:09
Trodde det var fler som skulle kryssa i ja-rutan. Har kidsen från "Dagsformstråden 2,0" och "Före och efterbilder" missat att svara;)

OnT
Nej, jag har aldrig testat steroider, kan dock erkänna att jag haft tankar på att testa vid några tillfällen.

Rikard Jansson
2010-12-04, 10:19
Edit: det var inget.

cero
2010-12-04, 10:29
AAS är fusk. Jag har inte fuskat men kanske kommer. Man vet aldrig, eller inte jag iaf!

Tävlar du?

stridis
2010-12-04, 10:38
Vill bara poängtera att roidrage inte är en myt. Bara att läsa forskningen.
Sedan så är det som vanligt lite skillnad på preparaten, sömnbrist och andra biverkningar kan få vem som helst ur balans.

eternallord
2010-12-04, 10:59
Vill bara poängtera att roidrage inte är en myt. Bara att läsa forskningen.
Sedan så är det som vanligt lite skillnad på preparaten, sömnbrist och andra biverkningar kan få vem som helst ur balans.

Forskningen jag har hittat pekar på att roid rage, som ett fenomen där personer "ser svart" och får helt okontrollerbara våldsutbrott, inte existerar. Det enda forskningen tenderar att highlighta är i viss grad ökade allmänna aggressionsnivåer, hos folk som redan är väldigt aggressiva.

He-man
2010-12-04, 12:16
Forskningen jag har hittat pekar på att roid rage, som ett fenomen där personer "ser svart" och får helt okontrollerbara våldsutbrott, inte existerar. Det enda forskningen tenderar att highlighta är i viss grad ökade allmänna aggressionsnivåer, hos folk som redan är väldigt aggressiva.

Som om inte det vore illa nog!? *screwy*

hultman
2010-12-04, 12:23
AAS är fusk. Jag har inte fuskat men kanske kommer. Man vet aldrig, eller inte jag iaf!

Alkohol är också doping i vissa sporter. Och ladd...

mini
2010-12-04, 12:26
Alkohol är också doping i vissa sporter. Och ladd...

Jaha? Det går inte riktigt att jämföra effekterna va?

För att svara på frågan finns det ett flertal orsaker till att jag aldrig provat och inte heller kommer att prova AAS.

Anton Fräs
2010-12-04, 12:30
Sålänge man inte tävlar i en idrott ser jag det som upp till individen vad de vill göra med sin kropp.

Jag har aldrig tagit steroider då jag vill se hur stark jag kan bli utan hjälpmedel.

svennebanan
2010-12-04, 12:40
Hur fort man kör är såklart upp till vägens ägare. Nu råkar vi leva i ett samhälle där vägarna ägs gemensamt. Ägarna avgör vad som är rimliga hastighet och brukare av vägen måste följa dessa regler också.


Ok, vart skall man hålla till om man vill hålla på med droger då? De mesta ägs ju gemensamt. Hur skall du ta dig till gymmet med AAS i kroppen. Vems väg skall du gå på? Dom som vill hålla på kanske får låsa in sig i en källare med eget gym?

Kwon
2010-12-04, 12:41
Har aldrig kört men kommer aldrig säga aldrig.

Förmodligen så kanske man kommer köra lite vid 60-80 års ålder. :D (om man lever så länge)

Degpekka
2010-12-04, 12:58
Verkligen inte, det är nog något av det sista jag skulle göra.

eternallord
2010-12-04, 13:11
Ok, vart skall man hålla till om man vill hålla på med droger då? De mesta ägs ju gemensamt. Hur skall du ta dig till gymmet med AAS i kroppen. Vems väg skall du gå på? Dom som vill hålla på kanske får låsa in sig i en källare med eget gym?
Nu blandar du scenarion hejvilt. I dagens samhälle så innebär ju en legalisering av AAS att du får föra dig var du vill med AAS, det är ju definitionen av legaliseringen. I ett samhälle där saker faktiskt är privatägt är det ju upp till de individuella ägarna. Exempelvis hade jag som krogägare inte släppt in folk som var märkbart drogpåverkade, även fast drogerna i sig är lagliga att använda. Däremot hade jag som väg-ägare antagligen inte brytt mig huruvida mina kunder tog AAS.

eternallord
2010-12-04, 13:13
Har aldrig kört men kommer aldrig säga aldrig.

Förmodligen så kanske man kommer köra lite vid 60-80 års ålder. :D (om man lever så länge)i åldern kring 50-60+ tror jag faktiskt att steroider kan vara väldigt väl motiverat. Häromkring börjar de naturliga nivåerna hos många män sjunka och replacement therapy kan vara en mycket god behandling för att behandla detta. Redan idag används det ju med goda resultat för personer med hypogonadism och personer med sjukdomar som cancer och aids.

svennebanan
2010-12-04, 13:18
Nu blandar du scenarion hejvilt. I dagens samhälle så innebär ju en legalisering av AAS att du får föra dig var du vill med AAS, det är ju definitionen av legaliseringen. I ett samhälle där saker faktiskt är privatägt är det ju upp till de individuella ägarna. Exempelvis hade jag som krogägare inte släppt in folk som var märkbart drogpåverkade, även fast drogerna i sig är lagliga att använda. Däremot hade jag som väg-ägare antagligen inte brytt mig huruvida mina kunder tog AAS.

Men jag ville ju legalisera fortkörning?

Edit: jag menar bara att argumentet att man får göra vad man vill med sin kropp inte håller då andra utan tvivel kommer påverkas.

Kwon
2010-12-04, 13:21
http://itech.dickinson.edu/chemistry/wp-content/uploads/2008/04/side-effects.jpg

pedersen1980
2010-12-04, 13:30
Tävlar du?

Tävlar varje dag på gymmet. Både med mig själv och andra.

Vad tänkte du på Cero?

Lallle
2010-12-04, 13:32
ni utopia killar tar verkligen priset. Berättar om era små perfekta världar, klappar er på magen och slickar er om munnen i tron om att ni skulle bli de perfekta världshärskarna. Hey, jag menar, det är ju så lätt att bara legalisera allting och vara lite mer pedagogisk med hur folk använder drogerna så kommer allt bli skitbra.

Jag menar, min tjej skulle ju sluppit bli utsatt för försök till våldtäkt av 4 drogpåverkade killar, och jag skulle sluppit fått mitt knä söndersparkat för att försöka hjälpa henne om vi bara skulle;

1. Visa dessa stackars herrar som är offer för vårt sjuka kontrollbehov där vi inte tillåter folk göra vad de vill hur man använder droger.

2. Klappar dem på huvudet och ber dem snällt att inte påverka andra under påverkan.

Och skulle de genom något under inte skada sig själva genom feldosering eller råka skada andra, för hey, vi har ju faktiskt visat dem hur man använder drogerna och bett dem snällt att inte göra något så ger vi dem högre straff och låter dem dö i kön för hjälp för att de har åstadkommit detta på egen hand.

Perfekta världen? Bullshit, kryp tillbaka under era stenar

+1

eternallord
2010-12-04, 13:59
Men jag ville ju legalisera fortkörning?

Edit: jag menar bara att argumentet att man får göra vad man vill med sin kropp inte håller då andra utan tvivel kommer påverkas.
Misstaget du gör är att tro att man kan lagstifta bort problem.

Problematiken med rattfylla är inte att folk dricker, utan att folk kör fulla! Jag håller inte med om att det är alkoholen i sig som får denna person att begå denna akt, utan personen bakom alkoholen har redan i sig ett brist på omdöme och detta är omöjligt att komma till rot med i samhället. Det man kan göra är att försöka informera folk och få folk att inse allvaret, samt hårt straffa regelöverträdelser och förhoppningsvis få en avskräckande effekt. Försöker man istället förbjuda alkoholen får man utöver rattfyllan helt andra sorters problem såsom smuggling, generell gangster-verksamhet och dylikt.

svennebanan
2010-12-04, 17:40
Misstaget du gör är att tro att man kan lagstifta bort problem.

Problematiken med rattfylla är inte att folk dricker, utan att folk kör fulla! Jag håller inte med om att det är alkoholen i sig som får denna person att begå denna akt, utan personen bakom alkoholen har redan i sig ett brist på omdöme och detta är omöjligt att komma till rot med i samhället. Det man kan göra är att försöka informera folk och få folk att inse allvaret, samt hårt straffa regelöverträdelser och förhoppningsvis få en avskräckande effekt. Försöker man istället förbjuda alkoholen får man utöver rattfyllan helt andra sorters problem såsom smuggling, generell gangster-verksamhet och dylikt.

Ja en anarki är säkert lösningen. :)

Sniggel
2010-12-04, 17:54
Haha, ja, det var en föreläsare nån gång på gymnasiet som berättade om många olika sådana fall :) Han pratade också ner kreatin och visade bilder på Colemans rumpa så att alla hans ord skulle vara sanning utgår jag såklart inte från.

Jag ogillar bara när man försöker argumentera bort att det skulle finnas några "aggressiva farligheter" vid AAS-bruk. Testa att gå ut i verkligheten känner jag. Huruvida det förekommit andra droger vid något så när dokumenterade roid rages har jag ingen koll på, men det är väl rätt möjligt/troligt.

Jag har aldrig någonsin sett någon som jag misstänker (eller vet) för steroider agera ut i något som liknar ett roidrage. Däremot har jag sett många, vänner och även familjemedlemmar agera ut i alco-rage. Kanske 30% av de som dricker alkohol som jag stött på har någon gång haft ett alco-rage.
Av de som jag tror eller vet tar steroider, verkar de flesta ha ett mer sansat humör än genomsnittspersonen.

Vill inte försvara steroider men jag tycker att just det här med roidrage som en vanlig biverkan av steroidbruk låter lite löjligt och nästan påhittat.

Torsk_ole
2010-12-04, 18:01
Främsta orsaken till att inte bruka förbjudna preparat för den som är liberal borde vara att det de facto stödjer kriminalitet.

Det är en anledning till att jag aldrig skulle bruka, även om jag har en liberal inställning generellt sett.

Lallle
2010-12-04, 18:57
Jag har aldrig någonsin sett någon som jag misstänker (eller vet) för steroider agera ut i något som liknar ett roidrage. Däremot har jag sett många, vänner och även familjemedlemmar agera ut i alco-rage. Kanske 30% av de som dricker alkohol som jag stött på har någon gång haft ett alco-rage.
Av de som jag tror eller vet tar steroider, verkar de flesta ha ett mer sansat humör än genomsnittspersonen.

Vill inte försvara steroider men jag tycker att just det här med roidrage som en vanlig biverkan av steroidbruk låter lite löjligt och nästan påhittat.

Ja, alco-rage existerar såklart, där tror jag det ofta kan handla om många undertryckta känslor som bubblar över. Huruvida the rage of the roids existerar är väl meningslöst att debattera verkar det som. Det här "jag har inte sett"/"jag har sett" kommer man såklart inte så långt på, vi får väl vänta tills forskningen säger något? :)

Anton Fräs
2010-12-04, 18:58
Forskningen som inte får göras menar du? :)

qqq111
2010-12-04, 18:59
Sålänge man inte tävlar i en idrott ser jag det som upp till individen vad de vill göra med sin kropp.

Jag har aldrig tagit steroider då jag vill se hur stark jag kan bli utan hjälpmedel.
Fast enligt den här post #455 här http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=4305003 så verkar det som om du använder kreatin. Det måste ju räknas som hjälpmedel? Sen finns ju saker som är i mer utav en grå zon, t.ex remmar, PWOs, handledskydd och lindor av alla slag.
Kass anledning med andra ord.

OnT: Om en person teoretiskt sett skulle skriva i tråden att denne för närvarande använder AAS, blir man bannad? Om nej, hur mycket får man skriva om det utan att bli?

Lallle
2010-12-04, 19:01
Forskningen som inte får göras menar du? :)

Nej det menar jag inte?

Lallle
2010-12-04, 19:02
Fast enligt den här post #455 här http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=4305003 så verkar det som om du använder kreatin. Det måste ju räknas som hjälpmedel? Sen finns ju saker som är i mer utav en grå zon, t.ex remmar, PWOs, handledskydd och lindor av alla slag.
Kass anledning med andra ord.

OnT: Om en person teoretiskt sett skulle skriva i tråden att denne för närvarande använder AAS, blir man bannad? Om nej, hur mycket får man skriva om det utan att bli?

Är du seriös med det här?

Torsk_ole
2010-12-04, 19:16
OnT: Om en person teoretiskt sett skulle skriva i tråden att denne för närvarande använder AAS, blir man bannad? Om nej, hur mycket får man skriva om det utan att bli?

Du får nog skriva en hel del. Men du får inte skriva om olika upplägg, beskylla andra för att använda AAS, tips på kurer.

Du får med andra ord inte skriva om själva "hur gör man". Samt beskylla andra. Du får inte heller ladda upp bilder på dig själv om du använder/använt (osäker på använt) AAS.

Finns vissa som skrivit att de brukat AAS utan att blivit bannande. Till och med moderatorer har skrivit att de brukat om jag inte minns fel.

qqq111
2010-12-04, 19:29
Är du seriös med det här?
Ja, varför skulle jag inte vara det? Han skrev ju enbart "hjälpmedel". Trots att han använder hjälpmedel.

Lallle
2010-12-04, 19:47
Ja, varför skulle jag inte vara det? Han skrev ju enbart "hjälpmedel". Trots att han använder hjälpmedel.

Okej.

r3mpuh
2010-12-04, 19:48
Nej, skulle nog "ge mer" att ta sig till gymmet snarare än att bruka droger. ;)

Yes
2010-12-04, 20:29
Roids är inget jag skulle våga mig på, och riktigt så viktigt är det inte för mig att få stora muskler.

pedersen1980
2010-12-05, 19:59
Undrar hur många som klickar "Ja" men skriver att dom inte tagit/tar.

Känns lite som om dom svarar på frågan "Röstade du på Sd?"

Vunnis
2010-12-05, 20:02
Undrar hur många som klickar "Ja" men skriver att dom inte tagit/tar.

Känns lite som om dom svarar på frågan "Röstade du på Sd?"

Om man var tvungen att medge det "offentligt" så kunde det ju lika gärna varit en jätteoanonym poll, nu vågar folk svara ärligt i alla fall och då får man en siffra på det.