handdator

Visa fullständig version : Hjälp att välja en printer


Nigle
2010-12-01, 20:16
Hej,

dags att köpa printer och behöv hjälp att välja modell. Är ute efter en liten liten laser printer. Liten för att jag använder den relativt sällan och vill mest ha den undanställd. Och laser för att det är så jävla koolt :-P

Vill inte heller ha en massa scan/multi/boost funktioner.

Satt och tittade på en Samsung ML-1665...

Halp pls!

PowPow
2010-12-01, 21:33
Vad tusan ska man med en printer till?

Edit: Och varsågod för absolut ingen hjälpsamhet alls :D

r3mpuh
2010-12-01, 21:35
Orka köpa något annat än Canon Pixma MG5150/MG6150/MG8150.
Multifunktionsskrivare ftw.

agazza
2010-12-01, 22:08
Har en kontorsskrivare som du kan få, kommer inte ihåg namnet idag men kan kolla imorgon.

50 sidor i minuten och utan extra lullull. Gick på 9400 när den var ny. Du får hämta själv för den väger bly.

// västernorrland.

Nigle
2010-12-02, 14:10
Mjoo de där Canon printrarna ser ju fina ut men även de är i största laget. Varför kan man inte laga små printrar mera? Jag minns vår gamla goda canon printer från typ 1995 som var aningen större än en A4 och endast 10cm tjock. Vart tog dom vägen liksom?

Tack för erbjudandet Agazza men efter en snabb koll på google maps så bor vi ca 600 km från varandra.

Jag kom inte så lätt undan som jag hoppats på så jag vår väl helt enkelt ta och snoka vidare på nätet.

hahavaffan
2010-12-02, 14:16
Jag köpte en Samsung ML-1665 efter ett par år av multifunktionsskräp och bläckstrålejävlar. Är sjukt nöjd hittills! Den är lite högre än min förra bläckstråleskrivare, men mindre på alla andra ledder, och den är mindre överallt än min flickväns multifunktionsskrivare. Hyfsat snabb, och trasslar inte papper eller så, hyfsat snabbstartad, tyst som fan - för att vara så billig. Man kan ju såklart inte jämföra snabbhet mot en riktig kontors/företagslaser, men den duger gott och väl åt en student som skriver ut mycket artiklar osv.