handdator

Visa fullständig version : Big Willies träningsjournal


Vilson
2010-12-01, 16:51
Hej.

Nu startar jag en träningsjournal för första gången. Har styrketränat och deffat i många år utan nämnvärda resultat då jag alltid fuskar i deffen och tappar rutin och motivation med träningen.
Tänkte att jag kanske håller i mig lite bättre om jag har en journal som jag måste skriva ner resultat och sådant i.

Jag är en 22 år gammal student. Jag är 197 cm lång och väger ca 98 kg. Varken fet eller smal, varken muskulös eller otränad, är nånstans mittemellan.

Hade jag postat en bild (vilket jag nog gör typ imorn) så hade många nog sagt "Deffa inte, bygg upp dig först så du har något att deffa fram".
Detta råd kommer jag inte följa då jag har fett som lägger sig på ganska ocharmiga platser och min första prioritet är att få bort det.

Målet är att gå ner i vikt och bli starkare samtidigt. Ska försöka bygga lite större ben också då jag åsidosatt benträning rätt mycket innan.

Start: 1/12-2010
Startvikt: 98 kg

Slut: (Egentligen närsomhelst och aldrig men för sakens skull) 1/6-2011
Slut(mål)vikt: 88 kg

Detta känns realistiskt och jag inser att jag får se lite i framtiden om målvikten är vettig eller om jag vill väga mer/mindre. Jag har definitivt 10 kg fett att få bort utan att bli ett skelett men jag hoppas att i den lugna takt jag tänkte köra så kommer ett par kg muskler växa fram samtidigt.

Metod: Jag kommer styrketräna runt 4 ggr / vecka. Ska till gymmet för första gången på länge nu ikväll så ett träningsschema kommer nog imorn. Var ett tag sen jag räknade kcal men jag tänkte mig per dag ungefär:
200 g protein
160 g kolhydrater
80 g fett
Alltså runt 2100 kcal. Detta kommer också regleras allt eftersom tiden går och jag märker vad som händer med min kropp.

Kommer nog skriva lite då och då i journalen men jag kommer utan undantag uppdatera varje onsdag med vikt etc. Ska hålla koll på resultaten i diverse övningar också och anteckna framgångar där också. 10kg på 7 månader alltså. Ett drygt kg / månad ska bort. Till nästa onsdag försvinner väl dock vätska och så, så vi får se.

Om någon pallar får ni gärna kommentera och hålla koll på mig. Har jag inte gått ner i vikt till nästa viktuppdatering så skäll på mig.

Nu mot gymmet!

Vilson
2010-12-16, 18:46
Bänkpress: 80x6
Knäböj: 80x6
Axelhantelpress: 26,5x6
Hantelpress: 32,5x6

Vikt: 97kg
Midja: 97cm