handdator

Visa fullständig version : Garanterat sexpack - Paolo Roberto i Aftonbladet


vicarious
2010-12-01, 14:44
Många har säkert läst detta redan men hittade ingen tråd om det.

Paolo Roberto förklarar i måndagens Aftonbladet hur man fixar sexpacket :cool:

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/traning/article8196371.ab


Paolo Roberto: ”Det enda som hjälper för att få fram sexpacket är löpträning och rätt mat.”



Hur äter jag rätt?

– Det finns bara en modell – den gamla tallriksmodellen. Det är den enda som funkar. Man äter en fjärdedel kolhydrater, en fjärdedel protein och resten grönsaker på tallriken. Problemet med dieter som till exempel den så kallade fettdieten är att man går ner i vikt, men man drar på sig blodsjukdomar. Du blir kanske smal, men du dör tidigare.


Bra bild dom valde för att visa hans exemplariska sexpack!

Nykropp
2010-12-01, 14:49
Han har ju inget?

rooz
2010-12-01, 15:02
Löpträning till döts alltså. Jag som alltid kört Crosstrainer, nu kommer resultaten*drool*

stevebc
2010-12-01, 15:04
Radikala nyheter.

ThisIsTheOne
2010-12-01, 15:20
Han har ju inget?

Han springer för lite.

ceejay
2010-12-01, 15:31
Egentligen så tror ju jag inte att det där är exakt det han säger och menar. Det är ju trots allt aftonbladet det är publicerat i.

MackeJuve
2010-12-01, 15:31
Haha var är magmusklerna?

clappen
2010-12-01, 15:35
Hur kan en fd. boxarstjärna inte ha koll på sånt här? Eller har han blivit hjärntvättad av aftonbladets dietister?

krappen
2010-12-01, 15:57
Det är väl inte direkt något fel i det han säger, jag tvekar inte det minsta på att det han sagt har skalats ner av aftonbladet för att passa in i artikeln.

Mapa
2010-12-01, 16:01
Döden!

problemet med dieter som till exempel den så kallade fettdieten är att man går ner i vikt, men man drar på sig blodsjukdomar. Du blir kanske smal, men du dör tidigare.

stevebc
2010-12-01, 16:01
Sådana här grejer blir alltid så uppenbart överdrivna.

Sanning: motionera och ät måttligt för att bli av med överflödigt kroppsfett

->

Paolo Roberto: ey! man måste springa och äta rätt för att få det där sexpacket, mannen!

->

Aftonbladet: Löpträning är det enda som fungerar och alla andra dieter förutom tallriksmodellen är verkningslösa, säger Paolo Roberto.

->

Aftonbladet två dagar senare: följ LCHF och tappa 4 kg i månaden!

stridis
2010-12-01, 16:07
Hur kan en fd. boxarstjärna inte ha koll på sånt här? Eller har han blivit hjärntvättad av aftonbladets dietister?

har de dietister? Är väl nutrionister de kallar sig.

Mr.Sarkastisk
2010-12-01, 16:10
Epic på att han inte har 6-pack själv på bilden.

:D

mixedskills
2010-12-01, 16:26
Vettig artikel som iaf når ut till folket. Mer kan man väl inte begära av Aftonbladet!

Hähähä
2010-12-01, 16:56
Haha fy fan va fail. Han har ju inte ens något sexpack själv och snackar bara massa strunt..

Anton Fräs
2010-12-01, 16:58
Alla här springer för lite. Fools!

kebabfadern
2010-12-01, 17:14
"Paolo Roberto har dels en av Sveriges mer kända tvättbrädemagar"

Jojo, blev tvungen att leta lite. Hittade INGEN bild med ett 6 pack på den självgode Paolo.

Lance Uppercut
2010-12-01, 17:29
Vad är det ni tycker att han har så fel i? Det är ju bevisat att konditionsträning hjälper till att bränna bukfetma, dessutom tjatas det ohyggligt mkt på det här forumet om att "sex-packet fixar man i köket", han säger ju även att det handlar om folk som är "hyggligt vältränade". Sen är kosten han föreslår givetvis inte det enda som fungerar men det är det enda felaktiga som jag ser det.

saab900
2010-12-01, 17:50
Som någon sade: Att en otränad person har ett sexpack under fläsket är lika lite troligt som att denne har en sjysst hästsko eller mäktig ryggtavla och ett par dunderpecs under späcket. Kalsongmodellerna lär ha tränat mage både en och två gånger i sitt liv. Men att ha låg fettprocent är en förutsättning för att ha en synlig tvättbräda, men det betyder inte att det är något som alla har ligger latent.

Tolkia
2010-12-01, 17:56
Som någon sade: Att en otränad person har ett sexpack under fläsket är lika lite troligt som att denne har en sjysst hästsko eller mäktig ryggtavla och ett par dunderpecs under späcket.
Jag fattar vad du menar, men jag rekommenderar att du inte återanvänder den första formuleringen. För man äger definitivt bukmuskler (sexpacket är väl noga räknat rectus abdominis) även om de döljs under späcket, eljest skulle man inte kunna stå upprätt. :D

On topic så är det väl inte första gången vi kan konstatera att überkategoriske Roberto och überkategoriska Aftonbladet kanske inte är en optimal kombination om man söker nyanserade uttalanden.

hugok
2010-12-01, 18:19
Vad är det med att han inte har sexpack? Jag vet också hur jag skulle kunna få sexpack men inte fan har jag massa rutor för det. Hans metod verkar ju faktiskt bra, inget onödigt tjaffs utan helt enkelt bra kost och mycket fettbrännande träning. Man får inte fram sexpacket genom att nöta situps hela dagarna, det är i första hand fettprocenten som avgör (förutsatt att man har vissa tillgångar bakom).

Shpendi
2010-12-01, 18:40
Paolo = retard

vicarious
2010-12-01, 18:53
Vad är det ni tycker att han har så fel i? Det är ju bevisat att konditionsträning hjälper till att bränna bukfetma, dessutom tjatas det ohyggligt mkt på det här forumet om att "sex-packet fixar man i köket", han säger ju även att det handlar om folk som är "hyggligt vältränade". Sen är kosten han föreslår givetvis inte det enda som fungerar men det är det enda felaktiga som jag ser det.

Bukfetma ja, det viscerala fettet. Inte det subkutana.

Artikeln är bättre än många andra som publiceras i Aftonbladet men på vissa punkter brister den oundvikligen.

Sen vet vi ju inte exakt vad Paolo har sagt och hur mycket det har förvrängts av Aftonbladet. Allt som allt inte särskilt förvånande men rolig läsning.

Lifeless
2010-12-01, 19:00
Han menar väl löpsedelträning?

Mineur
2010-12-01, 20:14
"Paolo Roberto har dels en av Sveriges mer kända tvättbrädemagar"

Jojo, blev tvungen att leta lite. Hittade INGEN bild med ett 6 pack på den självgode Paolo.

Epic på att han inte har 6-pack själv på bilden.

:D

+1 lol -.-

aftonhoran gör't igen!

stevebc
2010-12-01, 20:37
On topic så är det väl inte första gången vi kan konstatera att überkategoriske Roberto och überkategoriska Aftonbladet kanske inte är en optimal kombination om man söker nyanserade uttalanden.I brist på andra väderkvarnar som Skipper och Anka duger det.

hejhopp79
2010-12-01, 20:50
Klart man kan få ett sex-pack genom tallriksmodellen och löpträning. Problemet är väl att man i 99 fall av 100 tappar en massa muskler på vägen som man kanske inte vill tappa. Men som vanligt anser Paolo Roberto att bara hans sätt är rätt.

Att han sedan inte ens har ett synligt sex-pack på bilden är stor humor :)

MtotheM
2010-12-01, 21:13
Klart man kan få ett sex-pack genom tallriksmodellen och löpträning. Problemet är väl att man i 99 fall av 100 tappar en massa muskler på vägen som man kanske inte vill tappa. Men som vanligt anser Paolo Roberto att bara hans sätt är rätt.

Att han sedan inte ens har ett synligt sex-pack på bilden är stor humor :)
Nu tror jag att artikeln är riktad mot en vanlig Svensson som inte tränar i princip något alls på sin fritid... I så fall så skulle inte någon muskelmassa förloras, utan snarare läggas på.

Nu är det inte så att jag tycker han har rätt i de han säger och det finns många andra sätt att få fram sex-packet men hans tips är ändå ganska down-to-earth i jämförelse med vad som brukar stå i Aftonbladet och andra liknande tidningar.

Silencer
2010-12-01, 21:31
Ska göra en deff utan ett steg löpning bara för det.

JesperL
2010-12-01, 21:34
"Paolo Roberto har dels en av Sveriges mer kända tvättbrädemagar – och har dessutom hjälpt ett otal människor att få fram sin dröm–mage."

Någonstans där slutade jag vell läsa.

Sheogorath
2010-12-01, 21:41
Som någon sade: Att en otränad person har ett sexpack under fläsket är lika lite troligt som att denne har en sjysst hästsko eller mäktig ryggtavla och ett par dunderpecs under späcket. Kalsongmodellerna lär ha tränat mage både en och två gånger i sitt liv. Men att ha låg fettprocent är en förutsättning för att ha en synlig tvättbräda, men det betyder inte att det är något som alla har ligger latent.

Sexpacket får du pga senor som löper likt ett kasslernät över raka bukmuskeln. Dessa senor har du vare sig du tränar eller inte. Tillräckligt lågt BF och du har ett sexpack. Sedan kanske det inte är särskilt imponerande djup mellan rutorna etc, men det är inte vad alla bryr sig om heller.

Silencer
2010-12-01, 22:22
Paolo "mix marshall arts" Roberto.

MackeJuve
2010-12-01, 22:33
Jag fattar vad du menar, men jag rekommenderar att du inte återanvänder den första formuleringen. För man äger definitivt bukmuskler (sexpacket är väl noga räknat rectus abdominis) även om de döljs under späcket, eljest skulle man inte kunna stå upprätt. :D

On topic så är det väl inte första gången vi kan konstatera att überkategoriske Roberto och überkategoriska Aftonbladet kanske inte är en optimal kombination om man söker nyanserade uttalanden.

Sånt där är bara irriterande. Precis som du säger så fattar du och givetvis alla andra vad han menar, vad är då meningen med att leka språk/formuleringsdoktor? Det gamla uttrycket "att ha ett sexpack" har alltid inneburit att ha utvecklade magrutor, du säger ju inte att tjockisar har ett sexpack bara för att de har magmuskler som alla andra.

Hemi
2010-12-01, 22:45
Jag har sett Paulo Roberto med hyffsat "sexpack" även om det inte är på scen-nivå. Han kanske inte är intresserad av att deffa fram nåt själv annars.

Aftonbladet väljer väl vilka bilder de vill ur arkivet och ingen av de där togs vid artikeln vad jag förstår, de är gamla. Det kan uppstå missförstånd när tidningar gör så.

Aftonbladet är ingen träningstidning, utan en av Sveriges mest lästa tidningar och artikeln har ungefär samma effekt som allt annat kändisprat i den.

bygden
2010-12-02, 01:46
Sådana här grejer blir alltid så uppenbart överdrivna.

Sanning: motionera och ät måttligt för att bli av med överflödigt kroppsfett

->

Paolo Roberto: ey! man måste springa och äta rätt för att få det där sexpacket, mannen!

->

Aftonbladet: Löpträning är det enda som fungerar och alla andra dieter förutom tallriksmodellen är verkningslösa, säger Paolo Roberto.

->

Aftonbladet två dagar senare: följ LCHF och tappa 4 kg i månaden!

Aftonbladet i ett nötskal :D

Saftarn
2010-12-02, 02:06
för en vanlig person som enbart vill få "en platt tvättbrädemage" dvs inge extemt djup utan bara lite rutor så tycker jag att löpa och äta rätt låter som en bra idé, snarare än att inte äta rätt och pumpa sit-ups. Och de är väll ungefär det Paulo säger? Aftonbladets del med paulos mage och allt är ju bara bullshit från dom, inte paulo.

jontet
2010-12-02, 09:06
sticky på denna, nya deffguiden! :D

beckman88
2010-12-02, 10:03
Detta är ett säljarknep att säga "garanterat", inget är garanterat när det gäller kroppen. Att påstå att alla kan garanterat få ett sexpack är ett konstigt påstående, att sedan lägga upp en strategi hur är bara att gräva ner dig ännu mer.

Tunema
2010-12-02, 13:47
"Paolo Roberto har dels en av Sveriges mer kända tvättbrädemagar"

Jojo, blev tvungen att leta lite. Hittade INGEN bild med ett 6 pack på den självgode Paolo.


http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00040/k_nde_sig_f_r_gr__40122w.jpg

första bilden på google om man söker på paolo roberto mage

hejhopp79
2010-12-02, 13:53
Problemet är väl att få människor äter alltid efter tallriksmodellen. Ena dagen slinker det ner ett MAX-mål, andra dagen ett par öl osv. Vips är det märkbart svårare att få fram magmusklerna.

Håller man sig strikt till tallriksmodellen och springer mycket har man nog ett synligt sexpack rätt fort faktiskt. Men särskilt mycket muskler lär man inte ha, men det är inte heller majoritetens prioritet.

young_george
2010-12-02, 14:15
Problemet är väl att få människor äter alltid efter tallriksmodellen. Ena dagen slinker det ner ett MAX-mål, andra dagen ett par öl osv. Vips är det märkbart svårare att få fram magmusklerna.

Håller man sig strikt till tallriksmodellen och springer mycket har man nog ett synligt sexpack rätt fort faktiskt. Men särskilt mycket muskler lär man inte ha, men det är inte heller majoritetens prioritet.

Har man inte en diet som klarar att anpassa sig till verklighetens behov (dvs snabbmat ibland, företagsluncher, utekvällar e.t.c) så bör man nog se över hur bra den dieten egentligen är.

stevebc
2010-12-02, 16:15
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00040/k_nde_sig_f_r_gr__40122w.jpg

första bilden på google om man söker på paolo roberto magehttp://t2.gstatic.com/images?q=tbn:JHTCpwudKZXF2M:http://pics.evyl.org/humor/aaah.jpg&t=1

JimmyJoe
2010-12-02, 19:58
Gillar aftonbladet skarpt! Jävla parasiter.

Mineur
2010-12-02, 21:07
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00040/k_nde_sig_f_r_gr__40122w.jpg

första bilden på google om man söker på paolo roberto mage

hahahahahahahahahhahaha wtf *gah!*

Phille
2010-12-02, 22:37
Komiskt att han själv inte sitter en stenhård bräda, ja.
Men jag ser hellre att folk som faktiskt har tränat i sitt liv ger ut tips istället för random självutnämnd "dietist", "kostrådgivare" "randomtitel" på ab skriver massa skit. Sen tror jag också på att ab har "censurerat" texten så att den ska passa in i deras hmm... speciella? Standard.

Lifeless
2010-12-03, 08:55
Se det från den ljusa sidan. Med aftonbladets bild så kan man ju löpa amok vid julbordet mellan jul och nyår men ända ha kvar ett "godkänt" sexpack.

Deffen är klar innan den har börjat :thumbup:

stridis
2010-12-03, 13:24
.
Men jag ser hellre att folk som faktiskt har tränat i sitt liv ger ut tips istället för random självutnämnd "dietist", "kostrådgivare" "randomtitel" på ab skriver massa skit.

Då dietist är ett legitimerat yrke så skulle de få smäll på fingrarna isåfall.:whipped:

hejhopp79
2010-12-03, 13:57
omg haha, Sheogorath. Älskar den nya avataren :D

Nielsen
2010-12-03, 14:02
Var på en föreläsning med Paolo för ett tag sen, som inte handlade om varken mat eller träning, men han kom ändå in på det. Gillar verkligen hans inställning om att man ska se till att laga god+nyttig mat, gärna med familjen för att det ska vara en del av ens relationer (antar att den italienska mentaliteten lyser igenom här) Samt att man måste ta sig tid till träning! "Vilken träning struntar jag i" om jag kommer ihåg rätt...


Så även om en artikel i aftonblaskan verkar helt underlig så är jag inne på hans linje. Gör mat och träning till en naturlig del av ditt liv så kommer du må så mycket bättre.

JJOHANSSON
2010-12-03, 19:06
alla här springer för lite. Fools!

:d

yeahgrr
2010-12-03, 19:09
Gör mat och träning till en naturlig del av ditt liv så kommer du må så mycket bättre.

Så väldigt mycket sant det där :thumbup:

Petoria
2010-12-03, 19:16
Men jag springer inte ju, och har ändå sexpack :confused: