handdator

Visa fullständig version : Otrolig viktuppgång


ddewe
2010-11-30, 18:58
Mitt mål är att gå upp i vikt väldigt fort och väldigt mycket, så jag köpte gainern Serious Mass som ska innehålla strax över 1600kcal/servering, och jag tar ca 1½ servering per dag, dvs ~2400kcal därifrån.
utöver det äter jag vanlig mat 4 gånger om dagen så jag får nog i mig ganska många kalorier varje dag, men nu till frågan. I början gick jag upp runt ½ kg varje dag, men dom senaste 4 dagarna har jag ökat med 1-1½kg per dag.
Är det vågen som visar fel eller är det verkligen så att jag går upp så mycket? om ja, är all den vikten vätska som kommer försvinna så fort jag slutar dricka gainern?

löjliga frågor jag vet, men vore tacksam för svar så jag slipper grubbla på det hela dagarna :)

davvvan
2010-11-30, 19:01
Hur många dagar har du kört detta? En vecka? Gått upp vad, 5-6 kg? Mer information tack.

Erkserks
2010-11-30, 19:06
Mitt mål är att gå upp i vikt väldigt fort och väldigt mycket, så jag köpte gainern Serious Mass som ska innehålla strax över 1600kcal/servering, och jag tar ca 1½ servering per dag, dvs ~2400kcal därifrån.
utöver det äter jag vanlig mat 4 gånger om dagen så jag får nog i mig ganska många kalorier varje dag, men nu till frågan. I början gick jag upp runt ½ kg varje dag, men dom senaste 4 dagarna har jag ökat med 1-1½kg per dag.
Är det vågen som visar fel eller är det verkligen så att jag går upp så mycket? om ja, är all den vikten vätska som kommer försvinna så fort jag slutar dricka gainern?

löjliga frågor jag vet, men vore tacksam för svar så jag slipper grubbla på det hela dagarna :)


Hahahahaha, seriös?

ddewe
2010-11-30, 19:07
Påbörjar min fjärde vecka på torsdag, gått upp 12,4kg hittills. Dom första 2 veckorna styrketränade jag 3 pass i veckan men åkte sedan på en ganska så rejäl förkylning så jag har lagt träningen på is tills jag friskar till ordentligt.
Kan inte komma på någon annan relevant information förutom att jag vägde katastrofala 49kg när jag började, så jag var farligt underviktig om man tänker på att jag är en 18årig kille på 1,80.

coolboynesko
2010-11-30, 19:07
2400kcal + plus mycket mat/vatten= Man går upp mycket i vikt!



Vilken tid på dygnet brukar du väga dig på?

ddewe
2010-11-30, 19:08
Hahahahaha, seriös?
Ja, vore det ett skämt så vore det ju ganska så torrt..

ddewe
2010-11-30, 19:09
2400kcal + plus mycket mat/vatten= Man går upp mycket i vikt!



Vilken tid på dygnet brukar du väga dig på?
Alltid på morgonen innan jag hunnit äta/dricka något alls :)

SiSenior
2010-11-30, 19:17
Av vilken anledning satsar du på denna extrema viktuppgång?

ddewe
2010-11-30, 19:19
Av vilken anledning satsar du på denna extrema viktuppgång?
En 18 år gammal kille som är 1,80 lång och väger 49kg är verkligen inte en vacker syn ;)

Gädda
2010-11-30, 19:20
Prova en eller flera andra vågar. Kolla dig i spegeln, mät dej mm. Du borde växt ur ett o annat klädesplagg med den uppgången (som är för snabb såvida du inte vill lägga på dig fett).

ddewe
2010-11-30, 19:32
Prova en eller flera andra vågar. Kolla dig i spegeln, mät dej mm. Du borde växt ur ett o annat klädesplagg med den uppgången (som är för snabb såvida du inte vill lägga på dig fett).

Ska prova väga mig med flera vågar, tack för tipset! Angående kläder så har jag inte växt ur någonting än, men dom börjar iallafall sitta lite tightare :)

Silencer
2010-11-30, 19:35
Varför vill du bli fet?

Patarei
2010-11-30, 19:42
Varför vill du bli fet?

Om Ts är 180 cm lång och väger 49 kg, så är nog inte hans mål att bli fet, utan lägga på sig ett antal sunda kilon.

SiSenior
2010-11-30, 19:44
En 18 år gammal kille som är 1,80 lång och väger 49kg är verkligen inte en vacker syn ;)

Öka sakta men säkert istället för onödigt fet är aldrig bra/ kul att bli.

Pansartax
2010-11-30, 19:50
Jag har gått upp liknande siffror fast på bara mat, allt går om man bara vill.

Självklart kan då gå upp så mycket i vikt, the sky is the limit (Eller jordens atomsfär)

Apos78
2010-11-30, 19:57
Om Ts är 180 cm lång och väger 49 kg, så är nog inte hans mål att bli fet, utan lägga på sig ett antal sunda kilon.

Det kan aldrig bli sunda kilon med en viktuppgång av den magnituden. Hälften vore rejält snabbt. Givetvis bör han satsa på att gå upp i vikt och jag kan förstå att han gillar att se att vågen visar mer och mer men det kanske går lite väl snabbt.

Halvera mängden gainer (om du vill ha kvar den alls) och se vad som händer. Överskottet kommer fortfarande vara rejält och vikten gå uppåt, bara inte i en sådan rasande takt.

oracas
2010-11-30, 20:02
Vafan TS har väl ett guldläge att köra en 1 års bulk?

Istället för att kasta på sig 20-30kg på kort tid. Varför inte sprida ut det på 1 år med 2-3kg /mån och få lite kvalité på kilona!

Patarei
2010-11-30, 20:02
Det kan aldrig bli sunda kilon med en viktuppgång av den magnituden. Hälften vore rejält snabbt. Givetvis bör han satsa på att gå upp i vikt och jag kan förstå att han gillar att se att vågen visar mer och mer men det kanske går lite väl snabbt.

Halvera mängden gainer (om du vill ha kvar den alls) och se vad som händer. Överskottet kommer fortfarande vara rejält och vikten gå uppåt, bara inte i en sådan rasande takt.

Nej jag menade inte en väldigt snabb viktökning, utan en ökning på sikt. Jag var väldigt otydlig.

ddewe
2010-11-30, 20:30
Vafan TS har väl ett guldläge att köra en 1 års bulk?

Istället för att kasta på sig 20-30kg på kort tid. Varför inte sprida ut det på 1 år med 2-3kg /mån och få lite kvalité på kilona!
Jag förstår vad du menar, och det vore såklart det smartaste, men mitt mål är att väga 70 på nyår, när jag nått det målet kommer jag sluta ta gainern helt och bara äta vanlig mat och hoppas att kilona inte rinner av lika snabbt som dom kom *rolleyes*

Tack för alla svar allesammans!

Gädda
2010-11-30, 20:33
Hur lång/tung är du nu?

ddewe
2010-11-30, 20:39
Hur lång/tung är du nu?

1,80 lång, 61,4kg tung

Erkserks
2010-11-30, 20:58
jag vägde katastrofala 49kg när jag började, så jag var farligt underviktig om man tänker på att jag är en 18årig kille på 1,80.

Ja, vore det ett skämt så vore det ju ganska så torrt..

Du tycker inte det var tillräckligt relevant för att ta upp i ditt första inlägg? Ändrar ju förutsättningarna ganska mycket.
Sundare viktuppgång är ändå att föredra, vad vågen visar är inte allt även om det är roligt att titta på den. Lider du av någon hormonell sjukdom eller liknande om jag får fråga?

ddewe
2010-11-30, 21:17
Du tycker inte det var tillräckligt relevant för att ta upp i ditt första inlägg? Ändrar ju förutsättningarna ganska mycket.
Sundare viktuppgång är ändå att föredra, vad vågen visar är inte allt även om det är roligt att titta på den. Lider du av någon hormonell sjukdom eller liknande om jag får fråga?
Tänkte helt enkelt inte på det, my bad hehe.. Och nej, jag tror inte jag lider av någon hormonell sjukdom, det vore ju skönt att skylla på det men jag är ganska säker på att problemet låg vid att jag åt för lite helt enkelt då jag så gott som saknade aptit :)

Zorban
2010-11-30, 22:22
Om man bara väger 49 kg och är 1.80 lång kan man väl inte ha en enda muskel och inte ett gram kroppsfett? Måste väl vara en _riktigt_ dålig ide att gå upp så snabbt, och inte träna ordentligt samtidigt. Du vill Inte lägga på dig 20 kg fett. Då hamnar du på en fettprocent på runt 30, vilket är överviktigt. Även om inte allt lägger sig som fett så lär det inte se bra ut. Tänk på att även om du vill gå upp snabbt så om du lägger på dig fett, i synnerhet under kort tid, så kan du aldrig riktigt återställa kroppen och du kommer ha svårare i framtiden att bygga muskler och lättare bli överviktig vid överätning.

ddewe
2010-12-01, 17:35
Om man bara väger 49 kg och är 1.80 lång kan man väl inte ha en enda muskel och inte ett gram kroppsfett? Måste väl vara en _riktigt_ dålig ide att gå upp så snabbt, och inte träna ordentligt samtidigt. Du vill Inte lägga på dig 20 kg fett. Då hamnar du på en fettprocent på runt 30, vilket är överviktigt. Även om inte allt lägger sig som fett så lär det inte se bra ut. Tänk på att även om du vill gå upp snabbt så om du lägger på dig fett, i synnerhet under kort tid, så kan du aldrig riktigt återställa kroppen och du kommer ha svårare i framtiden att bygga muskler och lättare bli överviktig vid överätning.
Jodå, visst hade jag muskler, det såg man klart och tydligt tack vare mina 3% kroppsfett. Inte så imponerande mycket muskler som man hade önskat dock ;)

davvvan
2010-12-01, 23:29
Jag är 186 cm lång, vägde ca 70 kg efter en veckas supasolabadsemester för några år sedan. Tränade hårt och gick upp 10 kg på ca 2 månader, det var i snabbaste laget och det blev en hel del fett. Mina två ören.

Mr.Sarkastisk
2010-12-01, 23:49
Som vissa säger, ta vara på detta och få till en riktigt bra bulk med schyssta ökningar!