handdator

Visa fullständig version : Bulk kampsport


yeahyeah123
2010-11-30, 17:24
Tja.
Väger i dagsläget ca 68.5kg (morgonvikt) på 185cm. Har som mål att gå upp till 80kg och sedan deffa ner till 75-76 och sedan bygga långsamt till 80kg igen. Jag ska börja på thaiboxning nästa år och kommer verkligen köra hårt och satsa på att gå matcher osv. Kommer vilja gå match i -75kg så att ligga på 80kg vore perfekt. Jag vill klara denna bulk till april för att där påbörja en deff. Är det för mycket begärt att gå upp 10-12kg på fyra månader? Hade tänkt ligga på 3000-3500kcal per dag. Får väl i mig mellan 100-150g protein (vild gissning).

HulkH
2010-11-30, 18:03
Hur gammal är du? :)

yeahyeah123
2010-11-30, 18:21
Hur gammal är du? :)

Jag är 17 år, har det någon betydelse? :)

HulkH
2010-11-30, 20:26
Jag är 17 år, har det någon betydelse? :)

tänkte mest på thaiboxningen, vrf börjar du inte nu direkt? ju mer träning desstu bättre. När man har fått in tekniken så är det ju väldigt mycket repetition som gäller:)

kalaskonrad
2010-11-30, 20:40
Tekniken > musklerna helt klart i kampsporter på den nivån så börja redan nu och nöta kampsporten vetja ;)

MagicalRas
2010-11-30, 21:18
Terminen är ju snart slut, så ska börja till nästa termin som börjar om en månad och några dagar. Alltså inte alls lång tid kvar. Men skulle vara riktigt schysst ifall ni kunde svara kring min bulk. Tror ni jag klarar det på ett kcalintag på 3000-3500? Proteinintaget kommer ligga på 120-180g (vild gissning).

Mvh.

kaer
2010-11-30, 21:30
Börja direkt, inget att vänta på.

Att bara direkt besluta sig för viktklass och träna för det tycker jag känns fel väg att gå.

eiri
2010-11-30, 21:49
mjo stora muskler e inte opti i kampsport :/

kalaskonrad
2010-11-30, 22:11
Hehe ingen svarar på den egentligan frågan ;) 10-12kg är kanske lite mycket på 4månader, bättre att köra lagom tack på kanske 6-8kg under denna tiden istället! Dock tycker jag 100-150gram protein är aningen lite, på 3500kcal kan du in bra mycket mer protein än så! Du har lyckats rätt bra om du inte får i dig mig än 100g protein på den mängden kcal faktiskt.. :)

Lycka till

Mvh

yeahyeah123
2010-11-30, 22:42
mjo stora muskler e inte opti i kampsport :/
Men jag har inte alls stora muskler nu och tror jag kommer trivas bra i 75-80kg.
Hehe ingen svarar på den egentligan frågan ;) 10-12kg är kanske lite mycket på 4månader, bättre att köra lagom tack på kanske 6-8kg under denna tiden istället! Dock tycker jag 100-150gram protein är aningen lite, på 3500kcal kan du in bra mycket mer protein än så! Du har lyckats rätt bra om du inte får i dig mig än 100g protein på den mängden kcal faktiskt.. :)

Lycka till

Mvh
Tack för att du svarar!
På dessa 10-12kg på fyra månader så hoppas jag att iallafall 1kg kommer vara muskler sen kommer det vara vatten osv som fyller på. Kommer ha en del fett efter dessa fyra månader där av deffen ner till 75-76kg. Ville bara veta hur ni tänker på detta upplägget och tror ni att 3000-3500kcal räcker för att nå till 80kg till april?
Gympassen som är 45-60min fyra gånger i veckan, sedan kommer det vara fyra thaipass på 60-75min fyra gånger i veckan men då kommer jag gå ner till två gympass i veckan.
Vad tror ni?

cero
2010-11-30, 23:17
Låter ingen höjdare att gå upp 12 KG varav 1 är muskler. Att veta om ett specifikt energi intag räcker för dig att svårt att veta, beror ju på hur mycket du förbrukar. Håll koll på vikten och vågen så märker du när du går upp i vikt.

Förstår inte riktigt en sak. Du väger 68 nu, och du vill tävla på 75 KG. Alltså måste du lägga på dig i princip 7 KG muskler. Går du då upp 12 kilo, varav 1 är muskler, och sedan deffar ned dig till 75, kommer du ligga på 69 KG muskler och 7 KG fett, förutsatt att du har hyffsat lågt BF nu. Är det jag som tänker helt fel nu?

Rent spontant tycker jag du ska skita totalt i vikt och nöta teknik om du satsar på att tävla. Det är det absolut viktigaste.

yeahyeah123
2010-11-30, 23:25
Låter ingen höjdare att gå upp 12 KG varav 1 är muskler. Att veta om ett specifikt energi intag räcker för dig att svårt att veta, beror ju på hur mycket du förbrukar. Håll koll på vikten och vågen så märker du när du går upp i vikt.

Förstår inte riktigt en sak. Du väger 68 nu, och du vill tävla på 75 KG. Alltså måste du lägga på dig i princip 7 KG muskler. Går du då upp 12 kilo, varav 1 är muskler, och sedan deffar ned dig till 75, kommer du ligga på 69 KG muskler och 7 KG fett, förutsatt att du har hyffsat lågt BF nu. Är det jag som tänker helt fel nu?

Rent spontant tycker jag du ska skita totalt i vikt och nöta teknik om du satsar på att tävla. Det är det absolut viktigaste.

Haha jo du tänker fel. Jag lägger ju inte på mig 1kg muskler och 11kg fett på 12kg viktökning. Det kommer ju vara fördelat på vatten,fett och muskler där muskler kommer vara minoriteten men 1kg muskler gör stor skillnad.

cero
2010-12-01, 00:04
Aha, du tänker så. Men även om du tar bort vatten tycker jag inte det är någon särskilt lyckad viktuppgång. Blir en massa jävla krångel med deff osv. Varför inte dra ner på kilona lite, gå upp 6-7 eller något som någon nämde ovan. Sedan kräver tävlingen mycket träningstid i sig, så vikten borde det inte vara någon brådska med. Tänk lite mer långsiktigt och försök lägga på dig kvalitativ muskelmassa.

yeahyeah123
2010-12-01, 01:23
Aha, du tänker så. Men även om du tar bort vatten tycker jag inte det är någon särskilt lyckad viktuppgång. Blir en massa jävla krångel med deff osv. Varför inte dra ner på kilona lite, gå upp 6-7 eller något som någon nämde ovan. Sedan kräver tävlingen mycket träningstid i sig, så vikten borde det inte vara någon brådska med. Tänk lite mer långsiktigt och försök lägga på dig kvalitativ muskelmassa.

Så du tycker att jag ska sikta på 75kg istället? Visst det låter vettigt.
Hur många kg muskler tror du jag kan gå upp på dessa fyra månader? Visst det skiljer sig från person till person men har förväntat mig 1-2kg. Hoppas bara resultatet kommer bli bra och att man kommer se en klar skillnad om jag går upp till 75kg, vad tror du?

limenka
2010-12-01, 02:41
Lyfter du ens vikter? Det är hur som omöjligt att veta hur mycket massa du kommer få från kampsporten.

Rahf
2010-12-01, 07:15
En sak är säker och det är att kampsporten kommer lida när du går upp i vikt. Konditionen åker åt helvete ifall viktuppgången är såpass stor att du går upp flera kilon per månad. Tipset är att du börjar med kampsport och sen bestämmer dig för hur du vill gå vidare. Att lägga upp någon slags superplan för att bli så bra som möjligt kommer med stor sannolikhet inte att fungera. Vet man inte riktigt vad det är man kommer ge sig in på så är det nog ingen bra idé att börja fippla med en massa annat innan man har ett hum om vad som gäller.

Jag gick ner cirka 10kg under en period av thaiboxning, och jäklar vad mycket bättre jag blev. Konditionen var riktigt bra, och den är än bättre nu när jag är viktstabil och kan fokusera på annat än vikt och storlek.

CaveThang
2010-12-01, 08:50
Tror inte du kommer få så mycket mera muskler om du bulkar som satan, sen för att bara gå ner "övervikten", än om äter lite över ditt behov varje dag.
Själv hade jag räknat ut en uppskattning vad jag behöver för att vara viktstabil för tex 4 thaipass och 2 tunga helkroppspass på gymmet, sen lagt på +1000kcal per vecka. (+142kcal per dag avg).
Sen kollat vågen kanske 1 gång i veckan, eller varannan, för att se om min uppskattning var rätt.

Skynda långsamt, du kommer uppleva dig starkare utan massa extra vikt som inte är muskler.
Dom flesta jag vet brukar göra tvärtom, att gå ner i vikt till en lägre viktklass. Det är mycket jobbigare att möta motståndare som har 10kg mera muskler, även om ni har samma vikt.

kaer
2010-12-01, 09:44
Jag kan bara hålla med tidigare postare i tråden. Det finns ingen anledning för dig att stressa med att gå upp i vikt.
Träna thai och styrketräning och låt kilona komma i den takt de gör.

Du vill absolut inte dra på dig extrakilon som bara är jobbiga att bli av med.


Några punkter:
* Kondition är A och O. Ju mindre du väger desto hårdare orkar du faktiskt med varje pass. Teknikrtäningen gör dig bra, inte dina grymma biceps.

* Ska du börja tävla kommer du börja i A-klass, extra muskler hjälper väldigt lite när man tävlar med lätt kontakt. Kondition, snabbhet och teknik gör dig till en vinnare där. Innan du ska börja tävla med hårdare kontakt har du GOTT om tid att lägga på dig så mycket muskler du vill.

* Även om -75kg säkert kan vara en passade viktklass för dig så låt vägen dit gå naturligt. I början när du tävlar kommer du ha en stor fördel av att vara lång i en lägre viktklass. Det finns ingen anledning att stressa dig till 75kg.

* Bli inte överambitiös. Varje termin kommer det in 10-15 pers som är sjukligt peppade. Missar inte en träning på hela terminen, kollar filmer och matcher mm. Med den inställningen ledsnar man snabbt.

yeahyeah123
2010-12-01, 17:13
Lyfter du ens vikter? Det är hur som omöjligt att veta hur mycket massa du kommer få från kampsporten.
Vafan tror du jag menar med gympass, seriöst?
En sak är säker och det är att kampsporten kommer lida när du går upp i vikt. Konditionen åker åt helvete ifall viktuppgången är såpass stor att du går upp flera kilon per månad. Tipset är att du börjar med kampsport och sen bestämmer dig för hur du vill gå vidare. Att lägga upp någon slags superplan för att bli så bra som möjligt kommer med stor sannolikhet inte att fungera. Vet man inte riktigt vad det är man kommer ge sig in på så är det nog ingen bra idé att börja fippla med en massa annat innan man har ett hum om vad som gäller.

Jag gick ner cirka 10kg under en period av thaiboxning, och jäklar vad mycket bättre jag blev. Konditionen var riktigt bra, och den är än bättre nu när jag är viktstabil och kan fokusera på annat än vikt och storlek.
Jo jag vet att kondition är viktigt, men som tidigare så blir det att sikta på en viktuppgång på 6-7kg på fyra månader.
Tror inte du kommer få så mycket mera muskler om du bulkar som satan, sen för att bara gå ner "övervikten", än om äter lite över ditt behov varje dag.
Själv hade jag räknat ut en uppskattning vad jag behöver för att vara viktstabil för tex 4 thaipass och 2 tunga helkroppspass på gymmet, sen lagt på +1000kcal per vecka. (+142kcal per dag avg).
Sen kollat vågen kanske 1 gång i veckan, eller varannan, för att se om min uppskattning var rätt.

Skynda långsamt, du kommer uppleva dig starkare utan massa extra vikt som inte är muskler.
Dom flesta jag vet brukar göra tvärtom, att gå ner i vikt till en lägre viktklass. Det är mycket jobbigare att möta motståndare som har 10kg mera muskler, även om ni har samma vikt.
Men jag kommer inte börja tävla DIREKT, kommer ju gå 2-3 terminer och sedan tävla.
Jag kan bara hålla med tidigare postare i tråden. Det finns ingen anledning för dig att stressa med att gå upp i vikt.
Träna thai och styrketräning och låt kilona komma i den takt de gör.

Du vill absolut inte dra på dig extrakilon som bara är jobbiga att bli av med.


Några punkter:
* Kondition är A och O. Ju mindre du väger desto hårdare orkar du faktiskt med varje pass. Teknikrtäningen gör dig bra, inte dina grymma biceps.

* Ska du börja tävla kommer du börja i A-klass, extra muskler hjälper väldigt lite när man tävlar med lätt kontakt. Kondition, snabbhet och teknik gör dig till en vinnare där. Innan du ska börja tävla med hårdare kontakt har du GOTT om tid att lägga på dig så mycket muskler du vill.

* Även om -75kg säkert kan vara en passade viktklass för dig så låt vägen dit gå naturligt. I början när du tävlar kommer du ha en stor fördel av att vara lång i en lägre viktklass. Det finns ingen anledning att stressa dig till 75kg.

* Bli inte överambitiös. Varje termin kommer det in 10-15 pers som är sjukligt peppade. Missar inte en träning på hela terminen, kollar filmer och matcher mm. Med den inställningen ledsnar man snabbt.
Att jag kommer börja i A-klass är ju helt fel. D-klass är till för de som aldrig har tävlat innan. Att jag inte ska bli överambitiös är inget problem då jag kört lite tidigare och älskade det.

kaer
2010-12-01, 18:21
Att jag kommer börja i A-klass är ju helt fel. D-klass är till för de som aldrig har tävlat innan. Att jag inte ska bli överambitiös är inget problem då jag kört lite tidigare och älskade det.

Doh, jag menade såklart D-klass och inget annat.

yeahyeah123
2010-12-02, 21:27
Doh, jag menade såklart D-klass och inget annat.

;)
Men tror ni resultatet blir bättre om jag siktar på 75kg?

cero
2010-12-02, 23:06
Ja. Om du nu ska gå i 2-3 terminer innan tävling, varför ska du då göra allt detta på 4 månader? Kvalitativ massa tar tid att bygga, kom ihåg det.

Rahf
2010-12-03, 07:37
;)
Men tror ni resultatet blir bättre om jag siktar på 75kg?

Jag tror det blir bra mycket bättre om du siktar på att träna thaiboxning och träna allting som gynnar thaiboxningen. Teknikträning hela tiden och konditionsträning som tusan. Vikten tycker jag inte att du ska börja oroa dig över innan du ens har gått en enda match.

JimmyFlessa
2010-12-03, 08:56
Satsa på boxningen med teknikträning och lite konditionsträning utöver det. Att där på lägga till 1-2 gympass/vecka med inriktning på tunga luft & grund/basövningar som innefattar mycket press, drag, böj tycker jag att du ska köra på.

Sniggel
2010-12-03, 09:26
Jag vågar nog påstå att du har för bråttom.
Gå upp till 74 kg till maj, strunta i deffen, den "får du på köpet" om man jämför med det andra alternativet (tokbulk + tokdeff).

yeahyeah123
2011-01-06, 17:45
Jaha blev inte mycket träning efter att jag gjort den här tråden. Har knappt tränat något pga lathet, samt varit sjuk. Har även precis varit sjuk men känner att jag blev frisk idag men ska vänta tills på måndag så börjar jag köra på riktigt! Ska ta tag i det här nu.
Jag har tänkt skriva ner hur jag ska köra och hoppas få lite feedback.
Måndag: Thaiboxning.
Tisdag: Gym - bänkpress,militärpress,tricepspress,crunches.
Onsdag: Thaiboxning.
Torsdag: Gym - knäböj,vadpress,latsdrag,skivstångsrodd,bicepscurl .
Fredag: Vila.
Lördag: Thaiboxning.
Söndag: Thaiboxning.

Ska ligga på 3000-3500kcal per dag. Hoppas på att ligga på 75kg med synliga rutor :D till sommaren. Anledningen till att jag vill gå upp i vikt är för att jag känner att jag måste lägga på mig lite massa. Väger i dagsläget 69kg på ~185cm. Har ingen aning vad jag har i BF men skulle gissa på kanske 15. Tror ni jag lyckas med att väga 75kg till sommaren med ett BF på 8-10?

Salus
2011-01-06, 18:08
Jag har tränat thaiboxning samt gymmat tidigare, numera kör jag boxning+gym istället.

Det går kombinera, det går även att bygga bra med muskler fast man kör 3st 90minuterspass i veckan med thai. Det handlar mest om att träna smart när man väl är på gymmet och ha korrekt fokus. Dvs fokusera på de övningarna som ger maximalt för att göra dig en till en bättre fighter och inget annat. Är du ute efter bra biceps så ödslar jag inte min tid. PM:a om du är seriös.

yeahyeah123
2011-01-06, 18:42
Jag har tränat thaiboxning samt gymmat tidigare, numera kör jag boxning+gym istället.

Det går kombinera, det går även att bygga bra med muskler fast man kör 3st 90minuterspass i veckan med thai. Det handlar mest om att träna smart när man väl är på gymmet och ha korrekt fokus. Dvs fokusera på de övningarna som ger maximalt för att göra dig en till en bättre fighter och inget annat. Är du ute efter bra biceps så ödslar jag inte min tid. PM:a om du är seriös.

Om du kollar på hur mitt schema ser ut så förstår jag inte hur du kan tro att jag är ute efter att "få större biceps". Ja, jag vill lägga på mig massa.

kalle96
2011-01-06, 19:27
Låter ingen höjdare att gå upp 12 KG varav 1 är muskler. Att veta om ett specifikt energi intag räcker för dig att svårt att veta, beror ju på hur mycket du förbrukar. Håll koll på vikten och vågen så märker du när du går upp i vikt.

Förstår inte riktigt en sak. Du väger 68 nu, och du vill tävla på 75 KG. Alltså måste du lägga på dig i princip 7 KG muskler. Går du då upp 12 kilo, varav 1 är muskler, och sedan deffar ned dig till 75, kommer du ligga på 69 KG muskler och 7 KG fett, förutsatt att du har hyffsat lågt BF nu. Är det jag som tänker helt fel nu?

Rent spontant tycker jag du ska skita totalt i vikt och nöta teknik om du satsar på att tävla. Det är det absolut viktigaste.

Och hur tänkt du med kroppens organ etc ben och allt som finns inne i kroppen där?

cero
2011-01-06, 22:25
Spela roll. Har du lust att ta reda på hur mycket alla organ, vävnader, skellett och allt vad det nu kan vara väger tillsammans, så visst. Men det är helt irrelevant. Faktum kvarstår att han måste lägga på sig orealistiskt mycket massa på denna korta tidsperioden om han vill tävla i bra form.

yeahyeah123
2011-01-08, 09:26
Jaha blev inte mycket träning efter att jag gjort den här tråden. Har knappt tränat något pga lathet, samt varit sjuk. Har även precis varit sjuk men känner att jag blev frisk idag men ska vänta tills på måndag så börjar jag köra på riktigt! Ska ta tag i det här nu.
Jag har tänkt skriva ner hur jag ska köra och hoppas få lite feedback.
Måndag: Thaiboxning.
Tisdag: Gym - bänkpress,militärpress,tricepspress,crunches.
Onsdag: Thaiboxning.
Torsdag: Gym - knäböj,vadpress,latsdrag,skivstångsrodd,bicepscurl .
Fredag: Vila.
Lördag: Thaiboxning.
Söndag: Thaiboxning.

Ska ligga på 3000-3500kcal per dag. Hoppas på att ligga på 75kg med synliga rutor :D till sommaren. Anledningen till att jag vill gå upp i vikt är för att jag känner att jag måste lägga på mig lite massa. Väger i dagsläget 69kg på ~185cm. Har ingen aning vad jag har i BF men skulle gissa på kanske 15. Tror ni jag lyckas med att väga 75kg till sommaren med ett BF på 8-10?

Ingen som har lust att säga era tänker om detta inlägg?

cero
2011-01-08, 14:27
Det kan funka. Men det blir svårt att väga 75 @ 8% bf till sommaren. Där snackar vi om kanske 10 kilo rena muskler. Det tar tid att bygga.

yeahyeah123
2011-01-09, 04:55
Det kan funka. Men det blir svårt att väga 75 @ 8% bf till sommaren. Där snackar vi om kanske 10 kilo rena muskler. Det tar tid att bygga.

Nja 6 kg rena muskler. :)
Vill iallafall ha gått upp 1-2kg rena muskler till sommaren. Tror du mitt gymschema räcker för att bygga muskler? Kommer vara en del fys på thai också.

yeahyeah123
2011-01-09, 19:50
Nja 6 kg rena muskler. :)
Vill iallafall ha gått upp 1-2kg rena muskler till sommaren. Tror du mitt gymschema räcker för att bygga muskler? Kommer vara en del fys på thai också.

bump

yeahyeah123
2011-02-13, 23:13
Tips på proteinrika samt kcalrika drycker, dvs som man mixar ihop själv. Får kanske i mig 2000kcal från ren mat, bra att komplettera med något om man ska bulka.

Tack på förhand.

Xzion
2011-02-14, 01:58
Innan du läser det andra; För kampsport (Speciellt thaikick pga av elementet att den gärna utövas "lågt") vill du ha spänstiga och viga muskler, inte muskler som "massa".


Helt ärligt, sikta på att träna stenhårt på kampsporten, tävla inom dina "normala" viktklasser och jobbar dig upp i ren muskelmassa och teknik för prima resultat.

Du vill ABOSLUT INTE!!!!! bulka på dig vikt för att hamna i en viktklass som ligger 10-12 kg över "din egna" utan att "Ha en sådan kropp" utan bara massan av en kropp i den storleken.
Uttrycket jag vill använda då är att "Du kommer få ***" av de du kör emot.
För att du kommer möta folk som är så stora men har spänstiga muskler.


Så, är ditt mål att bli bra på en kampsport eller att "Se större ut"? Man kan göra båda och vara halvbra på båda, eller göra en och vara jävligt bra på det

Käka massa massor med mat och träna massor med massor, vikter och thaikick (Tills du gråter, känner dig yr, hostar med blodsmak i munnen), så fixar kroppen resten själv. Ge det tid. :)

yeahyeah123
2011-02-14, 02:13
Innan du läser det andra; För kampsport (Speciellt thaikick pga av elementet att den gärna utövas "lågt") vill du ha spänstiga och viga muskler, inte muskler som "massa".


Helt ärligt, sikta på att träna stenhårt på kampsporten, tävla inom dina "normala" viktklasser och jobbar dig upp i ren muskelmassa och teknik för prima resultat.

Du vill ABOSLUT INTE!!!!! bulka på dig vikt för att hamna i en viktklass som ligger 10-12 kg över "din egna" utan att "Ha en sådan kropp" utan bara massan av en kropp i den storleken.
Uttrycket jag vill använda då är att "Du kommer få ***" av de du kör emot.
För att du kommer möta folk som är så stora men har spänstiga muskler.


Så, är ditt mål att bli bra på en kampsport eller att "Se större ut"? Man kan göra båda och vara halvbra på båda, eller göra en och vara jävligt bra på det

Käka massa massor med mat och träna massor med massor, vikter och thaikick (Tills du gråter, känner dig yr, hostar med blodsmak i munnen), så fixar kroppen resten själv. Ge det tid. :)

Skit i det tidigare jag har skrivit i tråden, det är den här frågan jag skulle vilja ha svar på:
Tips på proteinrika samt kcalrika drycker, dvs som man mixar ihop själv. Får kanske i mig 2000kcal från ren mat, bra att komplettera med något om man ska bulka.

Tack på förhand.

Xzion
2011-02-14, 02:32
Menar du i form av tillskott som köpt eller "Gör helt själv"?

yeahyeah123
2011-02-14, 15:33
Menar du i form av tillskott som köpt eller "Gör helt själv"?

Göra helt själv. *drool*

yeahyeah123
2011-02-14, 15:51
Göra helt själv. *drool*

Gärna ska det vara en god drink som man längtar efter. Som sagt, kcalrik samt proteinrik. +1000kcal och +70g protein.

Slurf
2011-02-14, 22:02
Gärna ska det vara en god drink som man längtar efter. Som sagt, kcalrik samt proteinrik. +1000kcal och +70g protein.

Mjölk, dock kanske inget att längta till.

yeahyeah123
2011-02-16, 11:54
Mjölk, dock kanske inget att längta till.

Måste dricka kanske två lite för att komma upp i det näringsvärdet jag är ute efter. Något annat?

yeahyeah123
2011-02-17, 23:36
Tips på proteinrika samt kcalrika drycker, dvs som man mixar ihop själv. Får kanske i mig 2000kcal från ren mat, bra att komplettera med något om man ska bulka.

Tack på förhand.

Ingen annan som har lust?

yeahyeah123
2011-03-07, 23:12
Haha är det verkligen så svårt att få svar här?

HulkH
2011-03-07, 23:29
Du ställer väl fel frågor ;)


Men jag såg att du skulle böjra träna om 2-3 terminer, och du har inte börjat på thaiboxnig än, hur vet du att du har som krävs? Jag menar inte att du ska lägga ner skiten.

Men allt går inte att förutse... som sagt, stora muskler är inte direkt opti i kampsport. Skynda långsamt och lägg dig på 75 kg men låt de ta sin tid. Kampsport är väldigt mycket teknik, så fokusera mest på de.

Fredron
2011-03-07, 23:48
Måste dricka kanske två lite för att komma upp i det näringsvärdet jag är ute efter. Något annat?

2L mjölk är lätt på en dag, blanda i lite oboy så har du kanske något du längtar till.

yeahyeah123
2011-03-07, 23:57
Du ställer väl fel frågor ;)


Men jag såg att du skulle böjra träna om 2-3 terminer, och du har inte börjat på thaiboxnig än, hur vet du att du har som krävs? Jag menar inte att du ska lägga ner skiten.

Men allt går inte att förutse... som sagt, stora muskler är inte direkt opti i kampsport. Skynda långsamt och lägg dig på 75 kg men låt de ta sin tid. Kampsport är väldigt mycket teknik, så fokusera mest på de.
Tja!
Tack för ditt svar, antar att du läst lite fel. :)
Jag går på thaiboxning, riktigt roligt och känner att jag är som en dammsugare, dvs jag bara tar in allt och gör det rätt.
Vad för proteinrikt samt kcalrikt rekommenderar du att jag ska käka för att nå upp till kcalöverskott?
2L mjölk är lätt på en dag, blanda i lite oboy så har du kanske något du längtar till.
1200kcal och 70g protein, röd mjölk. Något jag tänkt på innan, men fan vad jag kommer pissa då. :)

Fredron
2011-03-08, 00:06
Tja!
Tack för ditt svar, antar att du läst lite fel. :)
Jag går på thaiboxning, riktigt roligt och känner att jag är som en dammsugare, dvs jag bara tar in allt och gör det rätt.
Vad för proteinrikt samt kcalrikt rekommenderar du att jag ska käka för att nå upp till kcalöverskott?

1200kcal och 70g protein, röd mjölk. Något jag tänkt på innan, men fan vad jag kommer pissa då. :)

Det är ju inte direkt jobbigt att pissa?
Jag dricker själv lätt 2L mjölk per dag, brukar bli en liter till frukost ungefär och en till middagen, sen ev lite emellan. Perfekt för att få i sig tillräckligt med kalorier och protein utan att behöva lägga ner för mycket energi på att maten är si eller så. Hade jag inte druckit mjölk hade det nog blivit vatten i samma mängder ungefär och det hade varit lika jobbigt att pissa ut.

yeahyeah123
2011-03-08, 01:35
Det är ju inte direkt jobbigt att pissa?
Jag dricker själv lätt 2L mjölk per dag, brukar bli en liter till frukost ungefär och en till middagen, sen ev lite emellan. Perfekt för att få i sig tillräckligt med kalorier och protein utan att behöva lägga ner för mycket energi på att maten är si eller så. Hade jag inte druckit mjölk hade det nog blivit vatten i samma mängder ungefär och det hade varit lika jobbigt att pissa ut.

Det är sant, men jag bor hemma,pluggar och har inget jobb. Vet inte om jag kan tömma kylskåpet på all mjölk varje dag. Får se.
Andra alternativ?

EnJoker
2011-03-08, 01:54
Felpost.

HulkH
2011-03-09, 10:32
Tja!
Tack för ditt svar, antar att du läst lite fel. :)
Jag går på thaiboxning, riktigt roligt och känner att jag är som en dammsugare, dvs jag bara tar in allt och gör det rätt.
Vad för proteinrikt samt kcalrikt rekommenderar du att jag ska käka för att nå upp till kcalöverskott?

1200kcal och 70g protein, röd mjölk. Något jag tänkt på innan, men fan vad jag kommer pissa då. :)

Ursäkta, skrev fel... men att du skrev att du skulle TÄVLA om 2-3 terminer, det är de jag menar. Sånt kan du inte veta i förväg ;)

Xzion
2011-03-09, 10:44
Om du tränar kampsport ska du inte ta in allt som en dammsugare :,D då blir påsen full av skit.

Ta in det som funkar för DIG, och förfina dessa saker, speciellt om du ska tävla!

yeahyeah123
2011-03-09, 17:18
Ursäkta, skrev fel... men att du skrev att du skulle TÄVLA om 2-3 terminer, det är de jag menar. Sånt kan du inte veta i förväg ;)

Tro mig. ;)
Har du några tips på kcalrika samt proteinrika drycker eller något annat gott man kan dra i sig ganska lätt utan att bli för mätt? Hur är kvargv (500g) blandat med blandsaft?

yeahyeah123
2011-03-13, 04:37
Tänkte köra så här.
Frukost: 0.5L röd mjölk och en banan. 400kcal
Lunch: Skollunch. 450-700kcal
Middag: Pasta/kött/fisk/pannkaka, vad som helst. 600-800kcal
Efter träning: Gainer. 450kcal
Innan sömn: 0.5L röd mjölk och två toast med smör,ost och skinka. 960kcal
Följer jag det här upplägget så blir det minst 2860kcal per dag, vilket borde räcka för att hamna på 500kcal överskott. Väger 68-69kg på 185cm. Har tänkt börja med kreatin nu också när jag ska börja gymma. Thaipassen är en timme långa och jag gissar på att man bränner kanske 500-700kcal under passet.
Tror ni att jag når 75kg till sommaren med detta upplägget?
Träningsschemat kommer se ut så här:
Mån: Thai
Tis: ?
Ons: Thai
Tors: ?
Fre: ?
Lör: Thai
Sön: ?
Vet dock ej vilka dagar jag ska lägga mina två gympass på.

yeahyeah123
2011-03-13, 22:48
Tänkte köra så här.
Frukost: 0.5L röd mjölk och en banan. 400kcal
Lunch: Skollunch. 450-700kcal
Middag: Pasta/kött/fisk/pannkaka, vad som helst. 600-800kcal
Efter träning: Gainer. 450kcal
Innan sömn: 0.5L röd mjölk och två toast med smör,ost och skinka. 960kcal
Följer jag det här upplägget så blir det minst 2860kcal per dag, vilket borde räcka för att hamna på 500kcal överskott. Väger 68-69kg på 185cm. Har tänkt börja med kreatin nu också när jag ska börja gymma. Thaipassen är en timme långa och jag gissar på att man bränner kanske 500-700kcal under passet.
Tror ni att jag når 75kg till sommaren med detta upplägget?
Träningsschemat kommer se ut så här:
Mån: Thai
Tis: ?
Ons: Thai
Tors: ?
Fre: ?
Lör: Thai
Sön: ?
Vet dock ej vilka dagar jag ska lägga mina två gympass på.
bumpar