handdator

Visa fullständig version : Roliga saker ni läst på folks bloggar


Erkserks
2010-11-30, 15:19
Finns så mycket roligt och felaktigt att läsa på folks träningsbloggar tänkte att man kunde posta lite roliga citat här

OBS för att inte hänga ut någon så behöver ni ju inte uppge vems blogg det är!

Jag kan börja:

"Med tömningsvecka menar jag att jag gör allt jag kan för att tömma min kropp på lagrade energireserver (såväl kolhydrat som fett) och samtidigt dricka enorma mängder vatten för att få kroppen att producera maximalt med hormonet Aldosteron (ADH). "

"Jag har en läkare som hela tiden övervakar mina värden samt är i goda händer av flera erfarna atheltic fitness tävlande och hittils ser allt riktigt bra ut."

Rätt ironiskt att man ska köra något avancerat som en tömningsvecka och påstår att man har läkarövervakning när man inte ens verkar ha koll på olika hormoners funktion.
I detta fallet är ADHs verkan det motsatta av vad som påstås i texten samt att Aldosteron inte alls är samma sak som ADH.

Dela gärna med er om ni hittar något roligt!
OBS häng inte ut någons blogg!

Namehere
2010-11-30, 15:49
Läste på någons blogg att äta glass var utmärkt förbränning.

Du brände kalorier för varje gram glass som du värmde ifrån glassens temperatur till din egen temperatur (37 grader).
Denna bloggare/bloggerska räknade då ut att 170 gram glass brände 6000 kalorier eller något sånt.

Erkserks
2010-11-30, 16:02
Läste på någons blogg att äta glass var utmärkt förbränning.

Du brände kalorier för varje gram glass som du värmde ifrån glassens temperatur till din egen temperatur (37 grader).
Denna bloggare/bloggerska räknade då ut att 170 gram glass brände 6000 kalorier eller något sånt.

Men det stämmer ju. Du tänker nog på kcal, alltså 6kcal. Bloggerskan förstod nog heller inte skillnaden mellan en kalori och en kcal.

Namehere
2010-11-30, 16:04
Bloggerskan skrev 6200 kalorier om jag inte minns fel.

Tomas W
2010-11-30, 16:06
Bloggerskan skrev 6200 kalorier om jag inte minns fel.

Vilket är 6,2 kcal..inte så mkt altså

mattilainen
2010-11-30, 16:09
Det hon menade på bloggen var att man kunde äta vad som helst, pizzor och hamburgare om man bara åt glass efteråt för att klara gå ner i vikt.

Hon hade ju rätt i att det förbränner säkerligen 6000 kalorier men som du säger är det ju också 6 kcal vilket inte är något om man jämför med att glassen säkerligen innehåller 350 kcal..

Namehere
2010-11-30, 16:10
Jaha.

Men då var det ändå ett rätt dumt inlägg för bloggerskan påpekade att man kunde äta vadsomhelst.. Pizza, hamburgare, kebab, you name it. Bara du åt någonting kallt efter.

Och om det nu är 6.2 kcal så gör det ju verkligen ingen märkbar skillnad på en normal människas kaloriintag..

hertzman
2010-11-30, 16:33
"Med tömningsvecka menar jag att jag gör allt jag kan för att tömma min kropp på lagrade energireserver (såväl kolhydrat som fett) och samtidigt dricka enorma mängder vatten för att få kroppen att producera maximalt med hormonet Aldosteron (ADH). "

"Jag har en läkare som hela tiden övervakar mina värden samt är i goda händer av flera erfarna atheltic fitness tävlande och hittils ser allt riktigt bra ut."

Rätt ironiskt att man ska köra något avancerat som en tömningsvecka och påstår att man har läkarövervakning när man inte ens verkar ha koll på olika hormoners funktion.
I detta fallet är ADHs verkan det motsatta av vad som påstås i texten samt att Aldosteron inte alls är samma sak som ADH.

Dela gärna med er om ni hittar något roligt!
OBS häng inte ut någons blogg!

Och så tänkte jag, vem kan få för sig något så lustigt och sedan skriva så självsäkert om det. Givetvis kom bara ett namn upp, copy-paste legenden.

Hur man kan påstå sig ha sån enorm koll på fysiologi utan att ens veta ADH är och vad det gör... inget förvånar längre.

rooz
2010-11-30, 16:36
Och så tänkte jag, vem kan få för sig något så lustigt och sedan skriva så självsäkert om det. Givetvis kom bara ett namn upp, copy-paste legenden.

Hur man kan påstå sig ha sån enorm koll på fysiologi utan att ens veta ADH är och vad det gör... inget förvånar längre.

Men DOH, han är ju i händerna på erfarna AF-tävlande*slap*

SiSenior
2010-11-30, 16:42
En av Sveriges största modebloggare skrev en gång: "Min kropp har verkligen börjat förändrats sedan jag började bada bastu efter träningen. Fettförbränningen som sker i bastu är fan helt magisk."

hertzman
2010-11-30, 16:44
Men DOH, han är ju i händerna på erfarna AF-tävlande*slap*

Jag glömde det. :D

kaer
2010-11-30, 16:48
Det hon menade på bloggen var att man kunde äta vad som helst, pizzor och hamburgare om man bara åt glass efteråt för att klara gå ner i vikt.

Sluta vara så negativa, jag tycker det verkar vara värt ett försök =)

delta_mats
2010-11-30, 16:48
Jag glömde det. :D

Dessutom en läkare som hela tiden övervakar hans värden.

hertzman
2010-11-30, 16:57
Dessutom en läkare som hela tiden övervakar hans värden.

Sant sant. Har man AF-tävlande och läkare behöver man inte kunskaper motsvarande Naturkunskap B. Det är ju inte som att han faktiskt ska behandla andra männis.... vänta nu.

rooz
2010-11-30, 17:15
Sant sant. Har man AF-tävlande och läkare behöver man inte kunskaper motsvarande Naturkunskap B. Det är ju inte som att han faktiskt ska behandla andra männis.... vänta nu.
Vem behöver behandla när man kan trolla! Har man gått på Hogwarts kan man ju det*rolleyes*

hertzman
2010-11-30, 17:33
Vem behöver behandla när man kan trolla! Har man gått på Hogwarts kan man ju det*rolleyes*

Nu har han fixat till det i alla fall. Det skulle givetvis vara lite pinsamt om folk upptäckte att han inte besitter ens grundläggande gymnasiekunskaper. Tur att vi finns här för att ordna till misstagen! :thumbup:

Erkserks
2010-11-30, 17:40
Nu har han fixat till det i alla fall. Det skulle givetvis vara lite pinsamt om folk upptäckte att han inte besitter ens grundläggande gymnasiekunskaper. Tur att vi finns här för att ordna till misstagen! :thumbup:

Säkerligen 10 gånger jag postat på hans blogg att någonting är helt fel. Oftast censurerar han mina kommentarer och sen smyger in lite småändringar i texten.

Detta inte sagt att det inte finns relevant information på hans blogg, dock kanske han borde hålla sig till det han utbildat sig till.

Morrris
2010-11-30, 17:44
Äggvita Express med valfri kryddning är ju en klassiker...

kalaskonrad
2010-11-30, 17:46
När jag precis börjat läst på internet kring träning å så för ca ett år sen hade jag fått för mig att copy-paste legenden var någon sorts guru som i princip kunde mest i Sverige... Tänkte att det var folk som sa emot som hade fel :D Tänk så fel man kan ha hahaha..

ThisIsTheOne
2010-11-30, 18:38
Äggvita Express med valfri kryddning är ju en klassiker...

Enkelt, nyttigt och supergott.

Phille
2010-11-30, 19:34
Enkelt, nyttigt och supergott.

:laugh::thumbup:

G_lund
2010-11-30, 19:38
Äggvita Express med valfri kryddning är ju en klassiker...

Vad har jag missat nu? :confused:

hertzman
2010-11-30, 19:44
Vad har jag missat nu? :confused:

Ett episkt standard-quoute från copy-paste!

tröskel
2010-11-30, 19:54
Läste på någons blogg att äta glass var utmärkt förbränning.

Du brände kalorier för varje gram glass som du värmde ifrån glassens temperatur till din egen temperatur (37 grader).
Denna bloggare/bloggerska räknade då ut att 170 gram glass brände 6000 kalorier eller något sånt.

Om man äter is istället så funkar det ju. Hon kanske menade naturell isglass?

bb X
2010-12-01, 01:31
Typ allt du hittar på; http://axon.blogg.se/

Lepras
2010-12-01, 02:05
Typ allt du hittar på; http://axon.blogg.se/

Finns så mycket roligt och felaktigt att läsa på folks träningsbloggar tänkte att man kunde posta lite roliga citat här

OBS för att inte hänga ut någon så behöver ni ju inte uppge vems blogg det är!
Jag kan börja:

Dela gärna med er om ni hittar något roligt!
OBS häng inte ut någons blogg!

Ge lite exempel istället...