handdator

Visa fullständig version : Är det okay att ha bilder på sitt ex?


beckman88
2010-11-30, 10:22
Jag kollade igenom min flickväns hårddisk idag och kollade igenom hennes foton, Hon är en sån tjej som samlar på bilder typ 10 år tillbaka då hon gick foto på gymnasiet. Det slog mig att det finns väldigt många bilder där hennes ex kille och hon är med på massor av foton.

Är det fel av mig att tycka att det är konstigt att hon har kvar bilder på där hon pussas med sin ex kille?

shut teh face
2010-11-30, 10:24
Nej det är inte konstigt, däremot kanske hon inte ska har dessa bilder som bakgrundsbilder på datorn. ;)

Varför kolla du igenom hennes hårddisk?

Lellan
2010-11-30, 10:24
Felet ligger väl i att du kollar på dem, i vilket syfte gör du det? :confused: Själv skulle jag inte ha kvar den typen av bilder, men att det finns bilder på ex får man ta.

ARMSTARK
2010-11-30, 10:25
Skit i det, du har pussats med andra tjejer men det betyder ju inget för dig idag, eller hur?

Alter ego
2010-11-30, 10:26
Ja, men det är inte ok att rota i andras hårddiskar.

Bailah
2010-11-30, 10:28
Ja, men det är inte ok att rota i andras hårddiskar.

+1

Jag har aldrig varit den svartsjuke typen och sen har jag alltid tänkt att hittar jag något jag inte skulle gilla i min flickvän's dator / telefon (random grej du kan rota i) så skulle jag nog bli galen.

Past is the past, hon är väl tillsammans med dig nu? Skit i det och säg inget för då lär du få stora problem.

Och sluta rota i hennes grejer! :p

Nina L
2010-11-30, 10:29
ja, men det är inte ok att rota i andras hårddiskar.+1

HMB
2010-11-30, 10:31
Det är inte fel, som det sagts innan så är det fel av dig att kolla igenom hennes hårddisk.

rooz
2010-11-30, 10:32
Ja, men det är inte ok att rota i andras hårddiskar.

+1..

Ta och kolla mejlen och hennes telefon när du ändå börjat!

L-Sami
2010-11-30, 10:34
Helt okej ha bilder på sina ex. "Ja, men det är inte okej att rota i andras hårddiskar."

Alter ego
2010-11-30, 10:34
Det var ju inga maleshes i alla fall...

Chaan
2010-11-30, 10:41
Är det fel av mig att tycka att det är konstigt att hon har kvar bilder på där hon pussas med sin ex kille?

Vilka bilder hon spar och inte spar är bara kuriosa. Min tjej hade ganska bra koll på detta, hon hade en pärm med "avpolleterade killar", det var inget jag var intresserad av att titta i. Däremot vad hon sa och gjorde. Det visade sig nämligen att minst en av dem inte var avpolleterad, hon försökte behålla minst en av dem medan hon var med mig. Och detta är något hon satt i system. Hon försöker nämligen behålla mig nu.

For the record, kör själv bara med en arbetshårddisk i datorn, dom externa med gamla filer är inlåsta :)

MasterChief
2010-11-30, 11:30
Deleta skiten och skyll på ett virus. Det skulle jag gjort. :em:

beckman88
2010-11-30, 11:30
Hon bad mig rota igenom den föra att leta upp en bild till henne. Så nej, jag snokade inte. Jag har aldrig varit svartsjuk det minsta, är inte det nu heller. Jag vet bara att jag tog bort alla bilder på mina ex när det tog slut.

mini
2010-11-30, 11:36
Ja, det är ok. Vare sig bilderna finns eller ej har hon ju ett förflutet. Ligger de bara där som minnen ser jag inte det konstiga.

Pudzianovski
2010-11-30, 11:39
Ha bilder på ex = Fel !
Rota i annans dator = Rätt !

Slå sönder dator och bränn skiten för att vara på den säkra sidan.

Kör hårt!

beckman88
2010-11-30, 11:41
Ha bilder på ex = Fel !
Rota i annans dator = Rätt !

Slå sönder dator och bränn skiten för att vara på den säkra sidan.

Kör hårt!

Anar en viss sarkasm, som du kunde läsa över så snokade jag inte omkring utan hon bad mig kolla bland bilderna efter en bild.

kaer
2010-11-30, 11:55
Anar en viss sarkasm, som du kunde läsa över så snokade jag inte omkring utan hon bad mig kolla bland bilderna efter en bild.

Aha! Hon tycker du har visat henne för lite uppmärksamhet på sistone. Nu tänkte hon att du skulle upptäcka de där bilderna och se hur lycklig hon minsann varit förut =)

beckman88
2010-11-30, 11:58
Aha! Hon tycker du har visat henne för lite uppmärksamhet på sistone. Nu tänkte hon att du skulle upptäcka de där bilderna och se hur lycklig hon minsann varit förut =)

Det där är ju bara onödigt, du har ingen alls aning om hur mitt förhållande ser ut =)

kaer
2010-11-30, 12:03
Det där är ju bara onödigt, du har ingen alls aning om hur mitt förhållande ser ut =)

Var inte så allvarlig. Du skrev ju faktiskt innan att du inte är svartsjuk, så det hade väl varit en ganska värdelös plan.


On topic:
Ligger de bara och skräpar på hårddisken är det väl sak samma. Jag hade nog stört mig lite på det men låtit det vara.

MasterChief
2010-11-30, 12:06
Ha bilder på ex = Fel !
Rota i annans dator = Rätt !

Slå sönder dator och bränn skiten för att vara på den säkra sidan.

Kör hårt!

Det här är en mer komplett och välorganiserad plan än min. Jag rekommenderar därför Pudzianovskis metod.

Åsberg
2010-11-30, 12:13
Ha bilder på ex = Fel !
Rota i annans dator = Rätt !

Slå sönder dator och bränn skiten för att vara på den säkra sidan.

Kör hårt!

Hon ska helst se när han gör det också. Sen lägga allt i en brinnande tunna och berätta varför.

http://i686.photobucket.com/albums/vv222/good4great/selection_203_81.jpg

Mantus
2010-11-30, 12:14
Jag ser inget problem i det? Det är ju episoder i ens liv som man kanske vill spara. Jag har nästan ingen bild på mig själv inom en tidsram på sex år som inte också innehåller mitt ex. Det känns onödigt att de inte ska få finnas kvar. Både jag och mitt ex har till och med facebookbilder på oss två kvar (inga kyssbilder eller sådant dock självklart) trots att hon har varit i ett nytt förhållande i snart två år. De betyder helt enkelt inget längre, men de är alltid intressanta för att de representerar en episod i ens liv som kan vara rolig att blicka tillbaka på.

Gustaven
2010-11-30, 12:16
Jag insåg precis att jag har en mapp med ex-bilder i på min dator: Min flickvän har kommenterat den och tyckt den varit konstig men jag reagerade inte ens när hon sa det. Hmmm borde kanske tänkt till lite, det skall sägas att jag inte tittat i den på flera år (varit tillsammans med nuvarande ca 2 år)

Så nej det är nog inget konstigt men jag förstår om det uppfattas så, jag själv tycker verkligen inte om att höra något om någon hon hånglat med på fest eller så även om det givetvis har hänt och inget jag lastar henne för.

*går och funderar på om jag skall ta bort mappen.

saab900
2010-11-30, 12:24
Lägg in lite keyloggers och annat skräp man kan hitta på nätet så att du kan följa hennes MSN-konversationer också :thumbup:

Jag tycker fan det är lite stört att snoka på någons hårddisk, där någonstans går gränsen för sjukligt kontrollbehov.

beckman88
2010-11-30, 12:38
Lägg in lite keyloggers och annat skräp man kan hitta på nätet så att du kan följa hennes MSN-konversationer också :thumbup:

Jag tycker fan det är lite stört att snoka på någons hårddisk, där någonstans går gränsen för sjukligt kontrollbehov.

Gjorde det nu, tack för förslaget =)

Skämt och sido så antar jag att det inte är något fel på att spara gamla bilder på sina ex. Jag blev bara lite paff när jag såg det. Ingen vill väl se sin flickvän sen 3 år tillbaka ligga och kyssas med en annan man.

raQblad
2010-11-30, 12:55
Jag tycker det ær weird, och har tagit bort alla såna bilder från min dator. Tycker att man ska vara klar øver vilka værderingar man har och varfør.

Det ær væl i ærlighetens namn upp till var och en, och om du nu inte hade fått se dessa bilder genom att rota ingenom hennes dator utan kænnedom hade du ju kunnat snacka med henne om det...

EDIT: Nu læste jag att du inte snokat runt, utan faktiskt hade nåt å gøra bland hennes bilder. Ta upp det om du tycker det ær konstigt?

beckman88
2010-11-30, 12:58
Jag tycker det ær weird, och har tagit bort alla såna bilder från min dator. Tycker att man ska vara klar øver vilka værderingar man har och varfør.

Det ær væl i ærlighetens namn upp till var och en, och om du nu inte hade fått se dessa bilder genom att rota ingenom hennes dator utan kænnedom hade du ju kunnat snacka med henne om det...

Kan inte folk läsa? Jag har skrivit tre gånger att hon bad mig gå igenom bilderna. Så Jo jag kan prata med henne om det.

raQblad
2010-11-30, 12:59
Kan inte folk läsa? Jag har skrivit tre gånger att hon bad mig gå igenom bilderna. Så Jo jag kan prata med henne om det....var lite sen med min edit bara, my bad!

mini
2010-11-30, 12:59
Tycker att man ska vara klar øver vilka værderingar man har och varfør.


Vad är det för värderingar du syftar på nu?

raQblad
2010-11-30, 13:03
Vad är det för värderingar du syftar på nu?Om du tycker det ær fel att ha bilder på ditt ex på datorn, ær det en av dina værderingar. Jag menar att man kan tænka igenom varfør man tycker det ær fel, och anser man att man fortfarande tycker så så tycker jag gott man kan stå før det - æven om 20 pers på kollo tycker att det ær OK.

Jag tycker jag anvænde ordet 'tycker' alldeles før många gånger dær...

beckman88
2010-11-30, 13:07
Jag var inte ute efter rätt eller fel, är bara nyfiken på hur folk ser på det hela, själv är jag mer en glöm och gå vidare kille. Därför jag gjorde en Ctrl + A - Delete, när jag träffade min nuvarande flickvän.

Nina L
2010-11-30, 13:30
Därför jag gjorde en Ctrl + A - Delete, när jag träffade min nuvarande flickvän.Vad resulterade detta i? :confused::D

Mental
2010-11-30, 13:38
Så då utgick du från att även hon, och alla andra är en glöm och gå vidare kille?

Jag har en massa beteenden och förhållningssätt som jag inte förväntar mig är allmänt vedertagna ;)

Jag har kvar bilder på mina ex, de har varit en del av mitt liv på samma sätt som jag har bilder kvar på gamla vänner jag inte umgås med längre.

Lando
2010-11-30, 14:53
Ja, men det är inte ok att rota i andras hårddiskar.

Så sant.

krilleh
2010-11-30, 16:10
Vad resulterade detta i? :confused::D

:laugh:

BigSpawn
2010-11-30, 16:23
Jag var inte ute efter rätt eller fel, är bara nyfiken på hur folk ser på det hela, själv är jag mer en glöm och gå vidare kille. Därför jag gjorde en Ctrl + A - Delete, när jag träffade min nuvarande flickvän.

AHA!, du gjorde inte en Ctrl + A - Shift + Delete, så du kan tjuvkika på dom i papperskorgen:P
Ja det går att återskapa ändå jag vet!:)

Madame
2010-11-30, 16:26
AHA!, du gjorde inte en Ctrl + A - Shift + Delete, så du kan tjuvkika på dom i papperskorgen:P
Ja det går att återskapa ändå jag vet!:)

:laugh:

RassK
2010-11-30, 16:56
Kolla när de är senast använda. Om hon tittar på dem regelbundet är det inte okej.
Om hon sparar dem på ett avlägset ställe för andra orsaker så är det lite mer okej imo.

Jag skulle aldrig ta bort orginal-bilder oavsett vad de är på. Dumt att förinta dem för alltid. De kan ju behöva användas nån gång :D

Apos78
2010-11-30, 18:50
Jag ser inget problem i det? Det är ju episoder i ens liv som man kanske vill spara. Jag har nästan ingen bild på mig själv inom en tidsram på sex år som inte också innehåller mitt ex. Det känns onödigt att de inte ska få finnas kvar. Både jag och mitt ex har till och med facebookbilder på oss två kvar (inga kyssbilder eller sådant dock självklart) trots att hon har varit i ett nytt förhållande i snart två år. De betyder helt enkelt inget längre, men de är alltid intressanta för att de representerar en episod i ens liv som kan vara rolig att blicka tillbaka på.

+1.

Vi har upplevt de sakerna tillsammans och den tiden betyder fortfarande något för mig. Dock inte kärlek. Antalet bilder är flera tusen och att sitta och rensa ut de där hon är med gör jag inte. Vi har båda bilder på oss båda och hur hon gör är upp till henne. För mig har bilderna ett värde och en historia.

Har man bilder på exet och sitter och glor dagligen på dessa så är det en annan sak men felet är då inte att bilderna ligger kvar utan att, just det, du glor varje dag på dom.

Crocker
2010-11-30, 19:07
Så sant.
Snälla läs tråden och sluta anta saker.

cero
2010-11-30, 19:12
Å andra sidan känns det ju ganska synd att radera alla bilder med sitt ex. Kan ju vara minnen för livet som suddas bort. Sen behöver man inte skylta med det kanske, ha det på en låst fil eller något.

Jense
2010-11-30, 19:18
Har hon alzheimer så hon behöver bilder för att "minnas" sina ex?

Kwon
2010-11-30, 19:28
Snälla läs tråden och sluta anta saker.

Så sant.

storPines
2010-11-30, 19:30
0101010-stalker!

Madame
2010-11-30, 19:38
Så sant.

:laugh: kwon ditt jäkla tröll! :D *cupid*


Ontopic: Klart det är ok att ha kvar bilder på ens ex. Jag skulle nog tycka det var konstigt om min framtida partner inte hade kvar nånting. Jag själv vill iaf liksom inte ha en oskuld eller nån som aldrig haft ett förhållande, ser det snarast som ett plus om han tidigare varit sambo.

Skulle alla bilder å allt om exet vara raderat skulle jag bli riktigt skeptisk och undra varför han velat ta bort henne så totalt ur sitt liv, har de haft ett så hemskt uppbrott? blivit ovänner? Jag ser hellre att en framtida partner kan bete sig moget och vara vän med sitt ex, än vara ovän.

Sen behöver ju inte partnern sitta å glo på bilderna av exet jämt, men är det så är det knappast bilderna det är fel på utan känslorna som är på fel håll, och det kan man inte tvångslösa genom att radera bilderna.

cero
2010-11-30, 20:34
Har hon alzheimer så hon behöver bilder för att "minnas" sina ex?

Om det var riktat mot mitt inlägg - förstärker inte bilder ett minne?

Deceiver85
2010-11-30, 20:38
Ja, men det är inte ok att rota i andras hårddiskar.
Lägger till ett +1 i den redan så långa raden...

Gädda
2010-11-30, 20:38
Jag har nakenbilder kvar på två av mina ex. Det känns faktiskt väldigt bra :)

filmjölk
2010-11-30, 20:56
Ja det är ok, det är också ok att du känner dig lite svartsjuk över det. (Med betoning på lite).

Gör ingen stor grej av det, och försök inte hämnas genom att plantera in en bild el dyl. på nån av dina ex på din dator. Då skulle hon bli svartsjuk och undra, och det vill du inte straffa någon du gillar med.

hultman
2010-11-30, 21:02
Man har alltid nudepics av sina senaste b-rudar kvar på burken.

Jense
2010-11-30, 21:06
Om det var riktat mot mitt inlägg - förstärker inte bilder ett minne?

Jodå, absolut.


MAdame, om uppbrottet varit jävligt svårt och det sveket man blivit utsatt för raserade hela ens tillvaro är det svårt att vara "mogen" och "vän" med sitt ex.

Kischen
2010-11-30, 22:04
Jodå, absolut.


MAdame, om uppbrottet varit jävligt svårt och det sveket man blivit utsatt för raserade hela ens tillvaro är det svårt att vara "mogen" och "vän" med sitt ex.

Vän nej, mogen ja, det kommer med tiden.

Kwon
2010-11-30, 22:05
:laugh: kwon ditt jäkla tröll! :D *cupid*


Ontopic: Klart det är ok att ha kvar bilder på ens ex. Jag skulle nog tycka det var konstigt om min framtida partner inte hade kvar nånting. Jag själv vill iaf liksom inte ha en oskuld eller nån som aldrig haft ett förhållande, ser det snarast som ett plus om han tidigare varit sambo.

Skulle alla bilder å allt om exet vara raderat skulle jag bli riktigt skeptisk och undra varför han velat ta bort henne så totalt ur sitt liv, har de haft ett så hemskt uppbrott? blivit ovänner? Jag ser hellre att en framtida partner kan bete sig moget och vara vän med sitt ex, än vara ovän.

Sen behöver ju inte partnern sitta å glo på bilderna av exet jämt, men är det så är det knappast bilderna det är fel på utan känslorna som är på fel håll, och det kan man inte tvångslösa genom att radera bilderna.

You know you loved that comment didn'tcha! :D

Madame
2010-11-30, 22:51
Jodå, absolut.


MAdame, om uppbrottet varit jävligt svårt och det sveket man blivit utsatt för raserade hela ens tillvaro är det svårt att vara "mogen" och "vän" med sitt ex.

Jaja visst, det finns säkert speciella uppbrott där man inte vill veta av sitt ex och blabla, men alla uppbrott behöver ju inte vara baserade på oförlåtliga svek. :)

You know you loved that comment didn'tcha! :D

:D

beckman88
2010-11-30, 23:21
Lägger till ett +1 i den redan så långa raden...

Håller med, ännu en gång: Ja jag är trådskaparen och jag tycker inte det är ok har aldrig sagt. Sluta anta saker.

Madame
2010-11-30, 23:28
Håller med, ännu en gång: Ja jag är trådskaparen och jag tycker inte det är ok har aldrig sagt. Sluta anta saker.

Det är ganska lätt att "anta" saker, tex att du skulle ha kollat igenom din flickväns hårddisk, när du formulerar dig som du gjorde i första inlägget:

Jag kollade igenom min flickväns hårddisk idag och kollade igenom hennes foton, Hon är en sån tjej som samlar på bilder typ 10 år tillbaka då hon gick foto på gymnasiet. Det slog mig att det finns väldigt många bilder där hennes ex kille och hon är med på massor av foton.

Är det fel av mig att tycka att det är konstigt att hon har kvar bilder på där hon pussas med sin ex kille?

:)

Chaan
2010-12-01, 00:08
Man har alltid nudepics av sina senaste b-rudar kvar på burken.

Och filmer :)

goodie
2010-12-01, 00:16
Har märkt en del efter några förhållanden. Tjejjer har mer öppet bilder på sina ex. Vi killar sparar för det mesta endast nudepics/clips. Jag tar bort allt i princips. Vill jag minnas något har jag kvar det i huvudet. Men sådan är jag. Beror nog ganska mycket på hur det tog slut också.

Chaan
2010-12-01, 00:31
Har märkt en del efter några förhållanden. Tjejjer har mer öppet bilder på sina ex. Vi killar sparar för det mesta endast nudepics/clips. Jag tar bort allt i princips. Vill jag minnas något har jag kvar det i huvudet. Men sådan är jag. Beror nog ganska mycket på hur det tog slut också.

Stämmer i mitt fall med senaste exet. Hon skröt i princip om sina killar genom att påtala den där pärmen eller tidskriftsamlaren eller vad det var. Själv hade jag fotoalbum med gamla tjejer i men inga pussbilder faktiskt. Eftersom det varken gör till eller från så sade jag inget om att jag hade bilder på dom, det föll mig inte in. Även om jag har sexfilmer på den sista (riktiga) flickvännen så spelar det ingen roll för hur jag ser på henne. Jag kan titta på dem för att minnas exakt hur bra det var, och exakt varför det inte var bättre. Min uppfattning om henne totalt sett kommer mest från andra saker, ett slags summarum av allt hon varit. Jag har inte svarat när hon ringt.*spy*

stevebc
2010-12-01, 00:32
Och filmer :)Sharing is caring.

Chaan
2010-12-01, 00:41
Sharing is caring.

Haha men jag är ingen fildelare. Jag är ju konstnär, skulle jag dela ut dom skulle jag göra något konstigt, typ göra en enda VHS och auktionera ut på ebay, men jag måste ju vänta tills jag blivit känd först :D Dessutom så stämmer detta mycket bättre med preskriptionstiden för detta, vi var ihop länge så det blir lång hemlig tid på filmerna :)

scout_scatter
2010-12-01, 00:41
Sharing is caring.

lmao :laugh:

Chaan
2010-12-01, 00:44
Jag skulle aldrig göra som Pål Hollender, spela in en sexfilm och visa publikt bara för att uppmärksamhet. Är ingen attentionwhore.

hultman
2010-12-01, 00:51
Och filmer :)

Korrekt.

Vad som är mindre fördelaktigt är när nuvarande flickvän hittar materialet. Som de alltid gör.

Chaan
2010-12-01, 00:54
Korrekt.

Vad som är mindre fördelaktigt är när nuvarande flickvän hittar materialet. Som de alltid gör.

Nja, för att komma åt mina hårddiskar får man nog använda så mycket våld att dom förstörs. Men du kan ju alltid lägga över filmerna på ett USB-minne och mura in det bakom en bokhylla i källaren, då blir det lite roligare den dagen du bestämmer dig för att ta fram dom igen också ;)

hultman
2010-12-01, 01:03
Nja, för att komma åt mina hårddiskar får man nog använda så mycket våld att dom förstörs. Men du kan ju alltid lägga över filmerna på ett USB-minne och mura in det bakom en bokhylla i källaren, då blir det lite roligare den dagen du bestämmer dig för att ta fram dom igen också ;)

Hehe. Jo, alla mina hårddiskar är krypterade. Men brudfan envisas ju med att ha tillgång till alla mina datorer och det finns alltid något spår någonstans som binder en.