handdator

Visa fullständig version : Komma igång med fettförbränning.


mjölkobanan
2010-11-29, 22:29
Hejsan! Jag är ny på det här forumet, och tänkte fråga er kunniga om hur jag skulle träna bäst för att träna bort fett. Jag har tränat styrketräning ett tag men tänkte strunta i det ett tag och bara köra fettförbränning. Så om det är någon där ute som har något bra förslag på hur jag ska lägga upp träningschema och hur jag ska träna för att förbränna så mycket fett som möjligt, så dela gärna med er :)

Benjila
2010-11-29, 22:36
Bäst fettförbränningen får du genom att ligga på ett kaloriunderskott. Är det via mindre mat, mer träning eller dem bägge är upp till dig.

Och sluta inte att styrketräna för tusan :cool:

vicarious
2010-11-29, 22:55
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=136528

Läs den här tråden så kanske du får lite klarhet.

vicarious
2010-11-29, 22:56
Bäst fettförbränningen får du genom att ligga på ett kaloriunderskott. Är det via mindre mat, mer träning eller dem bägge är upp till dig.

Och sluta inte att styrketräna för tusan :cool:

Bästa fettförbränningen får man genom att fasta ;)

Jag tycker inte heller att du ska sluta styrketräna.

mjölkobanan
2010-11-29, 23:46
Men hur tycker ni jag borde sätta igång? jag menar med kost och dylikt :P

vicarious
2010-11-29, 23:57
Men hur tycker ni jag borde sätta igång? jag menar med kost och dylikt :P

Ät lite mindre, rör på dig lite mer. Väldigt förenklat sätt att säga "du måste göra av med mer energi än du stoppar i dig." För det är vad det handlar om.

Om du springer 5km extra eller äter mindre sås till köttbullarna och skippar den där godispåsen på fredagkväll spelar ingen roll. I grund och botten är det "gör av med mer än du stoppar i dig" som gäller.

eiri
2010-11-30, 00:22
Fortsätt styrketräna och ligg på kaloriunderskott så tappar du fett samt får lite muskler, styrketränar du inte blir du spinkig och det är ju inte så fint det heller. :/