handdator

Visa fullständig version : Var skriva ut på färgskrivare?


Lellan
2010-11-29, 22:08
Ja, var sjutton får man tag på det om man inte känner någon? Biblioteket har svartvitt vad det verkar, var kan man annars få utskrifter? Kan man skicka in ngnstans? Står still i pallet.. :Virro

Tack på förhand!

Nordenator
2010-11-29, 22:10
Ja, var sjutton får man tag på det om man inte känner någon? Biblioteket har svartvitt vad det verkar, var kan man annars få utskrifter? Kan man skicka in ngnstans? Står still i pallet.. :Virro

Tack på förhand!

Vad mer specifikt ska skrivas ut?

tossefar
2010-11-29, 22:10
Skriv ut på jobbet!

Rickard
2010-11-29, 22:14
Random tryckeri borde kunna hjälpa dig med det.

r3mpuh
2010-11-29, 22:15
Köp dig en färgskrivare. (y)

svennebanan
2010-11-29, 22:18
Vad mer specifikt ska skrivas ut?

Vad spelar det för roll? :)

Som sagt tryckerier, men eftersom skrivarna är så billiga i dagsläget kanske det är billigare att köpa sig en om det inte handlar om 2-3 sidor.

Nordenator
2010-11-29, 22:33
Vad spelar det för roll? :)

Som sagt tryckerier, men eftersom skrivarna är så billiga i dagsläget kanske det är billigare att köpa sig en om det inte handlar om 2-3 sidor.

Om man ska skriva ut bilder kan det vara en tanke att skicka in bilderna till ett fotolab som till exempel Crimson. Om det bara rör sig om text, modeller eller liknande oviktigt fungerar random färgskrivare. Skrivare är billiga, men bläcket är det absolut inte. Det hjälper inte heller direkt att de billiga skrivarna kommer med halvfyllda patroner.

Herr Oberst
2010-11-29, 22:38
Bläck är också rätt billigt.
Runt hundringen/patron, eller billigare med rätt kontakter (typ om man känner mig)

Lellan
2010-11-29, 22:46
12 sidor, vafasen, ska man behöva köpa skrivare för det? *gah!* Jobbet inget alternativ. Tryckeri inte heller. Vill helst skriva ut anonymt (nej inte porr..:D Känslig info dock).

Nordenator
2010-11-29, 22:50
Per ark betalar man rätt mycket för att få nöjet att ha en extra sak som tar plats i hemmet. Rätt skönt att slippa det. Men visst, det är ju inga stora slantar i slutändan.

chidde
2010-11-29, 23:20
jag kopte en epson sx215 (scanner-kopiator-skrivare) i somras for £50, ca 550 SEK, man vet aldrig nar man behover skriva ut nat annat an just 12 sidor sa det ar en bra investering

http://www.computashack.com/catalog/images/Epson%20SX215.jpg

Lellan
2010-11-29, 23:44
Mja, så här i juletider har jag ingen större lust att betala ens ngn hundring för ngra sketna papper, det får bli svartvitt. *grr*

Tack ändå för tips! Irriterande att fotokedjor inte skriver ut dokument, hade ju varit klockrent med fuji el nåt.. Aja!

Mental
2010-11-30, 00:04
Har kollat med 3 bibliotek i umeå, samtliga hade färgskrivare. Har du kollat med biblioteket eller bestämde du dig bara för att de inte har?

Madame
2010-11-30, 00:21
på västerås stadsbibliotek (http://www.bibliotek.vasteras.se/datorer/datorer.htm)
Bokningsdatorer
Vill du använda datorn en längre tid kan du boka en. Här har du tillgång till Officepaketet och Internet. Du kan använda ditt USB-minne eller köpa ett USB-minne på biblioteket. Du kan även skriva ut för 2 kr per svartvit sida. Färgutskrifter kostar 6 kr per sida.

:)

Lellan
2010-11-30, 00:59
Har kollat med 3 bibliotek i umeå, samtliga hade färgskrivare. Har du kollat med biblioteket eller bestämde du dig bara för att de inte har?

Jag har skrivit ut där förut, i svartvitt, och frågade en jobbarkompis som hävdade att de inte har färg.. men ok, jag kollade inte.. ;P

på västerås stadsbibliotek (http://www.bibliotek.vasteras.se/datorer/datorer.htm)


:)

..men se då är Madame online och kollar det jag borde ha gjort! *rolleyes*

Men - man sitter med skärmen mot alla människor i ett öppet bibliotek, och utskrifterna hämtar man och betalar över disk och detta vill jag inte visa. Så blev en kompis i götet som fixar åt mig, men att det ska vara så svårt att skriva ut saker på distans! :Virro

Tack ändå alla, jag får önska mig en färgskrivare i julklapp för den eventualiteten att jag skulle behöva skriva ut nåt igen.. så får ni be mig om det krisar! ;)

Mental
2010-11-30, 02:16
Det är inte sex säger du, men vad är då så pinsamt? Poserbilder?

Chaan
2010-11-30, 02:45
Tack ändå alla, jag får önska mig en färgskrivare i julklapp för den eventualiteten att jag skulle behöva skriva ut nåt igen.. så får ni be mig om det krisar! ;)

Om du får en HP så starta en ny tråd om hur man gör inställningarna ;) Dom är lika svåra att använda som alla knappar antyder, och en del saker som måste ändras i mjukvaruinställningar för att det ska bli bra bildutskrifter (originalinställning är snabbutskrift)

Min heter HP 2575 och det tog ett tag att få till detta

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcREbKFsBFHHSdsr5lqN_cWHxF-VtO00V2_8SuKHOkv1zvKqvjSJ

Lellan
2010-11-30, 10:19
Det är inte sex säger du, men vad är då så pinsamt? Poserbilder?

Varken eller. Nu är du nyfiken va? :D

Om du får en HP så starta en ny tråd om hur man gör inställningarna ;) Dom är lika svåra att använda som alla knappar antyder, och en del saker som måste ändras i mjukvaruinställningar för att det ska bli bra bildutskrifter (originalinställning är snabbutskrift)

Min heter HP 2575 och det tog ett tag att få till detta

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcREbKFsBFHHSdsr5lqN_cWHxF-VtO00V2_8SuKHOkv1zvKqvjSJ

Aha, men jag är jeeeteteknisk sörru... *bs*

Chaan
2010-11-30, 10:29
Aha, men jag är jeeeteteknisk sörru... *bs*

Hur gick det med slagborrningen.. förresten?

svennebanan
2010-11-30, 10:43
Varken eller. Nu är du nyfiken va? :D



Aha, men jag är jeeeteteknisk sörru... *bs*

Du kan säkert få skriva ut hemma hos chaan.

Chaan
2010-11-30, 10:47
Du kan säkert få skriva ut hemma hos chaan.

Vilket nick hade du innan?