handdator

Visa fullständig version : När bör man sätta igång igen?


Rusk
2010-11-29, 19:58
Godkväll kolo, Det är så att för 5 dagar sedan så åkte jag på en förkylning med halsont och lite feber.
Dessa 2 har nu släppt men jag är fortfarande snuvig med lite "ret" hosta och undrar om man kanske ska vänta ut dessa 2 symptom eller ska man köra på? Kommer det göra mer negativt än positivt ur byggarsyfte?
Blir ordagrant galen av att inte kunna träna*gah!*

MkII
2010-11-29, 20:01
Kom inte till gymmet och smitta med rethosta är du snäll. När hostan är borta är du välkommen tillbaka.

Pjotor
2010-11-29, 20:01
Lätt snuva kan du träna med. Hosta är sällan farligt, men min erfarenhet säger mig att hosta ofta förvärras om man tränar. Om jag vore du skulle jag köra lite bicepscurl, vadpress eller greppträning, d.v.s. isoleringsövningar för mindre muskler, eller också inte träna alls i ett par, tre dagar.

vicarious
2010-11-29, 20:08
Det är ganska hänsynslöst mot andra att gå till gymmet om man fortfarande är krasslig.

Samtidigt förstår jag om du vill träna. Skulle man stanna hemma varje gång man inte känner sig 100% skulle man missa en hel del träningstillfällen.

Jag skulle inte tränat med hosta, precis som Pjotor säger så brukar det bara bli värre då.

Rusk
2010-11-29, 21:47
Jo, men frågan är om risken för hjärtmuskelinflammation fortfarande finns kvar.

blue8ball
2010-12-04, 07:32
Hade jag varit du så hade jag väntat lika många dagar som jag har varit sjuk , lika många dagar ska man vara symtomfri innan man börjar igen för att vara på säkra sidan. Jag har fick hjärtmuskelinflamation och är nu närvigare än någonsin för de. Fick ligga på sjukhus i flera dagar med ekg.. Ingen lek med de asså. Så ett råd vänta så länge de bara går..

King Grub
2010-12-04, 09:18
undrar om man kanske ska vänta ut dessa 2 symptom eller ska man köra på? Kommer det göra mer negativt än positivt ur byggarsyfte

Jag skulle ha tränat, men rekommenderat andra att inte träna. Kan aldrig göra det själv.