handdator

Visa fullständig version : EAA istället för Whey 80?


RickyBobby
2010-11-29, 15:32
Hej!

Jo det är så att jag den här månaden inte kommer ha möjlighet att inhandla någon vassleprotein. Dock har jag en jäkla massa EAA uppbunkrat hemma.

Eftersom jag för tillfället deffar så är jag mån om att få i mig tillräckligt med proteiner och jag undrar därför om jag kan ersätta vasslet med EAA?

Förstår om det inte är optimalt, men kan det fungera som nödlösning under denna månad?

Hur mycket EAA skall jag isåfall trycka i mig?

benacii
2010-11-29, 16:07
köp billig tonfisk istället. eller kvarg

Erkserks
2010-11-29, 16:33
köp billig tonfisk istället. eller kvarg

hahahah, bra svar!

robertcop
2010-11-29, 16:43
Alltså, det kan ju inte vara bra att basera hela sitt proteinintag under deff på Fria Aminosyror...

Nu har du satt förutsättningarna så att du inte har vassleprotein att tillgå och då har du inte så mycket att välja på. I tråden om Eaa så skriver TS att kroppen inte tillgodoser sig mer protein eller höjer stimulansen av proteinsyntesen bara för att man tar extra mycket EAA under en och samma gång. Du behöver därför sprida ut intagen över hela dagen.

Om bristen på Vassleprotein inte är en ekonomisk fråga så håller jag faktiskt med "Benacii".

Kosttillskott är ändå kosttillskott och inget substitut till riktig mat.

vicarious
2010-11-29, 17:03
Alltså, det kan ju inte vara bra att basera hela sitt proteinintag under deff på Fria Aminosyror...

Nu har du satt förutsättningarna så att du inte har vassleprotein att tillgå och då har du inte så mycket att välja på. I tråden om Eaa så skriver TS att kroppen inte tillgodoser sig mer protein eller höjer stimulansen av proteinsyntesen bara för att man tar extra mycket EAA under en och samma gång. Du behöver därför sprida ut intagen över hela dagen.

Om bristen på Vassleprotein inte är en ekonomisk fråga så håller jag faktiskt med "Benacii".

Kosttillskott är ändå kosttillskott och inget substitut till riktig mat.

Vem påstår att han ska basera sitt proteinintag på fria aminosyror? Står det nånstans att han baserar sitt proteinintag på vassle i dagsläget? Han frågar om han kan ta EAA istället för vassle, jag antar att det handlar om intag mellan eller i samband med måltider för att få upp proteinmängden.

Svaret är ja, det kan han. Det fungerar utmärkt.

Troligtvis är det smartast att ta det i doser på max 10g om du tar det mellan måltider.