handdator

Visa fullständig version : Min Utvekling


Loreal_Paris
2010-11-28, 23:01
Hej!

har tyvär inte tiden att skriva en journal, men tänkte att det skulle vara roligt och motivirande att posta ett par bilder i månaden


här är jag för 8 måneder sen:

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=76536&stc=1&d=1290981151


http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=76537&stc=1&d=1290981151

då hade jag tränat VÄLDIGT oseriöst i ett par måneder, 1 gång i veckan kanske, efter bilden slutade jag och började först för ett par måneder sen o har tränat ganska seriöst, och gått upp 3 Kg.

Bilder tagna idag (inget pump)

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=76538&stc=1&d=1290981151

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=76539&stc=1&d=1290981151


http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=76540&stc=1&d=1290981151

Pintan
2010-11-29, 10:58
fin form och bf, ser lite ut som jag, dvs för smal för detta forum;)
men 3 kilo? tränat mycket ben eller? kanske svårt att se skillnad då före-efter bilderna har olika ljus, pose etc.

keep going:thumbup:

hertzman
2010-11-29, 12:08
Det syns att du tränat oseriöst. Du behöver träna hårdare och äta mer. Försök fokusera på att bygga en stabil grundfysik. Du har grymma linjer så med lite mer muskelmassa kommer det se bra ut! :thumbup:

babidi
2010-11-29, 13:29
Det syns att du tränat oseriöst. Du behöver träna hårdare och äta mer. Försök fokusera på att bygga en stabil grundfysik. Du har grymma linjer så med lite mer muskelmassa kommer det se bra ut! :thumbup:

http://washingtonbus.files.wordpress.com/2009/12/mindblown.jpg

Pzorz
2010-11-29, 18:11
Sjukt snyggt. Starkt jobbat mannen!

ryss
2010-11-29, 18:48
utveckling*

Gabriel174
2010-11-29, 18:51
Det syns att du tränat oseriöst. Du behöver träna hårdare och äta mer. Försök fokusera på att bygga en stabil grundfysik. Du har grymma linjer så med lite mer muskelmassa kommer det se bra ut! :thumbup:

+1

Du borde äta lite mer, känns som om man kan äta lite mer än 3kg på 8 månader. Var inte rädd för att magmusklerna ska försvinna ett tag.

Annars håller jag med hertzman och säger att du har snygga linjer, så om du skulle våga äta lite mer så ser det nog mycket bättre ut nästa år.

Lycka till :)

Loreal_Paris
2010-11-29, 19:14
Tack grabber!:)

vill bara påpeka att jag gått upp 3 kg på 2 måneder inte 8.

Ljung
2010-11-29, 19:26
hur lång hur gammal ? som alla andra har sagt; käka mer! annars bara o kötta

Loreal_Paris
2010-11-29, 19:39
Det syns att du tränat oseriöst. Du behöver träna hårdare och äta mer. Försök fokusera på att bygga en stabil grundfysik. Du har grymma linjer så med lite mer muskelmassa kommer det se bra ut! :thumbup:

Vad menar du med stabil grundfysik ?,

jag fyller 18 om en månad, är någonstans mellan 176-178 cm lång och väger blygsamma 59 kg :em:

Jockefoten
2010-11-29, 19:46
Vad menar du med stabil grundfysik ?,

jag fyller 18 om en månad, är någonstans mellan 176-178 cm lång och väger blygsamma 59 kg :em:

Han är styrkelyftare så kanske ett BMI på 40?


Jag tror du väger 20kg för lite.

Ljung
2010-11-29, 19:52
vad har du för mål ? :)

Loreal_Paris
2010-11-29, 19:53
Om jag vill ha en stabil viktupgång hur mycket bör jag sikta på att öka i månaden ?

Ljung
2010-11-29, 19:54
0,5 kg i veckan alltså 2 kg/ månad är bra

Loreal_Paris
2010-11-29, 19:55
vad har du för mål ? :)

Att bli större, mycket större!:)

men samtidigt kunna deffa ner till sommaren for the ladies ;)

hertzman
2010-11-29, 19:56
Vad menar du med stabil grundfysik ?,

jag fyller 18 om en månad, är någonstans mellan 176-178 cm lång och väger blygsamma 59 kg :em:

Det jag menar är att du bör försöka fokusera på att äta rejält med mat och försöka satsa på en viktuppgång. Förutsättningarna torde vara optimala, du har extremt lågt kroppsfett och bra linjer. Fokusera din träning på tunga basövningar som marklyft och knäböj. Komplettera med det du tycker är roligt, för det är självklart viktigast att man har roligt på vägen.

Han är styrkelyftare så kanske ett BMI på 40?


Jag tror du väger 20kg för lite.

Ha ha, touché! :D

Loreal_Paris
2010-11-29, 19:57
0,5 kg i veckan alltså 2 kg/ månad är bra

det ska jag sikta på i framtiden!! :)

Ljung
2010-11-29, 19:59
lycka till man ;)

Loreal_Paris
2010-11-29, 20:01
Det jag menar är att du bör försöka fokusera på att äta rejält med mat och försöka satsa på en viktuppgång. Förutsättningarna torde vara optimala, du har extremt lågt kroppsfett och bra linjer. Fokusera din träning på tunga basövningar som marklyft och knäböj. Komplettera med det du tycker är roligt, för det är självklart viktigast att man har roligt på vägen.



Ha ha, touché! :D

Ska tänka på det!, men jag känner att basövningar som marklyft och knäböj inte tar så bra, jag kör rätt teknik men tkr att maskinner ändå tar bättre av någon anledning.

hertzman
2010-11-29, 20:03
Ska tänka på det!, men jag känner att basövningar som marklyft och knäböj inte tar så bra, jag kör rätt teknik men tkr att maskinner ändå tar bättre av någon anledning.

Sluta känn så mycket, det är byggarpusslande som ingen förutom den avancerade proffsbyggaren har användning av. Att dansa runt i maskiner kommer du inte bli särskilt mycket större av. Satsa på basövningarna istället.

Loreal_Paris
2010-11-29, 20:07
Sluta känn så mycket, det är byggarpusslande som ingen förutom den avancerade proffsbyggaren har användning av. Att dansa runt i maskiner kommer du inte bli särskilt mycket större av. Satsa på basövningarna istället.

Ok tack som fan för råden, de ska följas!

hertzman
2010-11-29, 20:10
Ok tack som fan för råden, de ska följas!

Slå upp en träningsjournal i någon form, antingen för dig själv i ett block eller här på brädan. Det hjälper att ha ett sätt att följa sin egen utveckling. Dessutom ger brädan möjlighet att få feedback om du inte tränar med några som har erfarenhet och kunskap.

Du är extremt lik mig när jag började BTW. Ungefär samma BF% och vikt. Nu är jag lite starkare och mycket rundare.

Loreal_Paris
2010-11-29, 20:16
Slå upp en träningsjournal i någon form, antingen för dig själv i ett block eller här på brädan. Det hjälper att ha ett sätt att följa sin egen utveckling. Dessutom ger brädan möjlighet att få feedback om du inte tränar med några som har erfarenhet och kunskap.

Du är extremt lik mig när jag började BTW. Ungefär samma BF% och vikt. Nu är jag lite starkare och mycket rundare.

Jag ska tänka på det, blir nog en liten journal snart! :)
Riktigt motivirande att höra, hur lång tid har du trännat för att komma där du är idag ?

hertzman
2010-11-29, 20:22
Jag ska tänka på det, blir nog en liten journal snart! :)
Riktigt motivirande att höra, hur lång tid har du trännat för att komma där du är idag ?

Åtta-nio år, totalt räknat i tid. I effektiva träningsår, kanske runt fem. Det sista året har dock varit det som det verkligen hänt grejer på, mest för att jag återgått till basövningar och tillåtit mig själv en viktuppgång. Att jag fått möjligheten att träna med massor av erfarna människor på SL-klubben här har ju också varit en stor del i pusslet.

Loreal_Paris
2010-11-29, 20:25
Åtta-nio år, totalt räknat i tid. I effektiva träningsår, kanske runt fem. Det sista året har dock varit det som det verkligen hänt grejer på, mest för att jag återgått till basövningar och tillåtit mig själv en viktuppgång. Att jag fått möjligheten att träna med massor av erfarna människor på SL-klubben här har ju också varit en stor del i pusslet.

Ok jag ska lyssna på dina råd, Btw man blir grym motiverad av att kolla på dina videos, nästan så att jag vill sticka till gymet en gång till!!

Balke
2010-11-29, 20:45
Om jag vill ha en stabil viktupgång hur mycket bör jag sikta på att öka i månaden ? Ett halvt kilo i månaden. Det blir 6kg om året. Om du börjar bli fet är det bara att sakta ner.

För träning, gör som hertzman har sagt.

Loreal_Paris
2010-11-29, 21:03
Ett halvt kilo i månaden. Det blir 6kg om året. Om du börjar bli fet är det bara att sakta ner.

För träning, gör som hertzman har sagt.

vilket är bättre en halvt kilo i månaden lr 2 kg i månaden ?*gah!*

DHT-
2010-11-29, 21:19
vilket är bättre en halvt kilo i månaden lr 2 kg i månaden ?*gah!*

Ett halvt kilo i månaden = SLOWMOTION ökning
2kg i månaden = långsam

2kg i månaden = bäst.

Balke
2010-11-29, 21:39
60kg på 10 års träning är alltså långsamt?

240kg på 10 år låter bättre?

hah

Går du upp snabbare än ett halvt kilo i månaden så kommer viktuppgången mest bestå av fett.

Wao
2010-11-29, 21:40
60kg på 10 års träning är alltså långsamt?

240kg på 10 år låter bättre?

hah

Förutsätter att viktuppgången inte pågår konstant under 10 års tid. Det fattar du nog också.

DHT-
2010-11-29, 21:46
60kg på 10 års träning är alltså långsamt?

240kg på 10 år låter bättre?

hah

Går du upp snabbare än ett halvt kilo i månaden så kommer viktuppgången mest bestå av fett.
Troll...
Förutsätter att viktuppgången inte pågår konstant under 10 års tid. Det fattar du nog också.
Tack :)

Rusk
2010-11-29, 22:00
0,5 kg i veckan alltså 2 kg/ månad är bra

För mkt. 1kg i månaden är helt okej. Du tjänar inget på att gå upp för snabbt, blir endast mer deffande och mindre byggande.
Och bli inte "besatt" av basövningar, Visst bör man ha dom som grund men om du vill satsa på byggning och inte SL så är resterande övningar minst lika viktiga.
Det viktigaste är dock att vikterna ökar över tid eller att du ökar i reps.
Ett tips är att börja med en vikt du klarar 8 reps på (1 från failure) och när du klarar av 12 reps med vikten så börjar du om med en tyngre vikt. Och varva gärna med att gå till failure i dom sista seten och ibland inte: )

Balke
2010-11-29, 22:05
Frågan är om Loreal_Paris vill vara rippad eller fet.

Vill du fortsätta vara rippad, men vill bli större? Då är du tvungen att gå upp "jävligt" långsamt eller ta olagliga preparat.

Vill du bli fet? Bulka som fan bara. Du blir stor och stark iaf. Men det kommer kosta dig utseendet och hälsan.

limenka
2010-11-29, 23:21
Frågan är om Loreal_Paris vill vara rippad eller fet.

Vill du fortsätta vara rippad, men vill bli större? Då är du tvungen att gå upp "jävligt" långsamt eller ta olagliga preparat.

Vill du bli fet? Bulka som fan bara. Du blir stor och stark iaf. Men det kommer kosta dig utseendet och hälsan.

Någon som inte trollar med bra tips till kidden?

Lepras
2010-11-29, 23:39
Många experter här :)

Jag tror att Loreal_Paris har den kunskapen inom kost och träning att han kan bestämma om han går upp 0,5 eller 2kg på en månad...nej

Ät mer mat,bra mat-träna-FRÅGA kunnigt folk om hjälp.
Om du går upp i vikt gör du rätt
Om du står still eller går ner-ät mer
Om du går upp för snabbt-blir fet--ät mindre

Våga pröva,du har långt tid på dig,du kommer inte bli fet/få massa muskler på 2 månaders tid. :)

limenka
2010-11-29, 23:49
Många experter här :)

Jag tror att Loreal_Paris har den kunskapen inom kost och träning att han kan bestämma om han går upp 0,5 eller 2kg på en månad...nej

Ät mer mat,bra mat-träna-FRÅGA kunnigt folk om hjälp.
Om du går upp i vikt gör du rätt
Om du står still eller går ner-ät mer
Om du går upp för snabbt-blir fet--ät mindre

Våga pröva,du har långt tid på dig,du kommer inte bli fet/få massa muskler på 2 månaders tid. :)

:thumbup:

Loreal_Paris
2010-11-30, 00:03
Jag vill inte vara rippad hela tiden, men när jag tänker logisk kan ingen bakom internet säga hur mkt jag ska öka per månad.

Tack alla för tipsen det upskattas!

Nu är det en sak kvar hur är det med förhållandet mellan bas övningarna och resten. jag har en ganska otrännat kropp och jag vill öka i både styrka och massa ( främst massa) kan någon tipsa om en bra schema ?

ThisIsTheOne
2010-11-30, 08:46
Någon som inte trollar med bra tips till kidden?

Fast han är väl den i tråden som kommit med bäst info och vettigast tips?

Spinkis
2010-11-30, 09:02
Jag vill inte vara rippad hela tiden, men när jag tänker logisk kan ingen bakom internet säga hur mkt jag ska öka per månad.

Tack alla för tipsen det upskattas!

Nu är det en sak kvar hur är det med förhållandet mellan bas övningarna och resten. jag har en ganska otrännat kropp och jag vill öka i både styrka och massa ( främst massa) kan någon tipsa om en bra schema ?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=87454

MrBoris
2010-11-30, 10:56
Troll...

Att föreslå 2kg i månaden som viktuppgång tycker jag är att trolla. Det kommer resultera i att han blir fet, inget annat

Spinkis
2010-11-30, 18:24
Att föreslå 2kg i månaden som viktuppgång tycker jag är att trolla. Det kommer resultera i att han blir fet, inget annat

Då många deffar eller försöker hålla sig slanka säkert 7 månader av året så är det väl lika bra att försöka bygga så mycket man kan under vintern! 1,5-2kg låter alldeles ypperligt tycker jag gärna med så mycket protein som möjligt! Lättare att ligga på stort kcal + än 1-200!

Pintan
2010-11-30, 18:34
Då många deffar eller försöker hålla sig slanka säkert 7 månader av året så är det väl lika bra att försöka bygga så mycket man kan under vintern! 1,5-2kg låter alldeles ypperligt tycker jag gärna med så mycket protein som möjligt! Lättare att ligga på stort kcal + än 1-200!

varför inte bara bygga muskler under en längre tid? Äta mycket bra mat och träna.
I längden är det nog lättast att hålla en bra form och vara hälsosam på det sättet. Beror ju iofs på hur bråttom man har, men eftersom han ville va snygg till sommaren finns ju ingen anledning att tokbulka i några månader o sen deffa så att han nästan e tillbaks på ruta ett igen.