handdator

Visa fullständig version : Mario Kart Wii eller Super Mario Bros Wii?


kalle_kula
2010-11-28, 09:30
Tänkte köpa något av dessa Mariospel till Wii!

Jag gillade verkligen Mario Kart till SNES när det begav sig. Det som lockar med Super Mario Bros är att det verkar påminna mycket om Super Mario 3!

Vilket av spelen ska jag köpa? :) Är det kul att spela fler samtidigt i Super Mario Bros?

bustz0rz
2010-11-28, 09:38
Det är sjukt kul att spela flera på Super Mario Bros! Tycker absolut att du ska köpa det.

King Grub
2010-11-28, 09:42
Skall du spela ensam också är Super Mario Bros bäst - det är roligt både ensam och tillsammans med andra. Mario Kart är fantastiskt roligt om man är flera och håller då hur länge som helst, men förlorar snabbt sin charm i singleplayerläge.

MasterChief
2010-11-28, 09:46
Super Mario Bros är ett av de bästa spel jag vet (efter snart 30 år av spelande). Både Wii och DS versionen är underbara.

kalle_kula
2010-11-28, 10:21
Tack för era åsikter :) Jag kommer nog att spela ensam också. Jag blir mer och mer sugen på att köpa Super Mario Bros! Kanske kommer köpa båda spelen till slut men jag har bara råd med ett just nu.

Alter ego
2010-11-28, 10:26
NSMB Wii kan vara det bästa Mario-spelet någonsin. <3

isterbuk
2010-11-28, 17:26
Jag tycker Mario Kart slår Super Mario Bros.

kalle_kula
2011-01-11, 19:36
Mario bros är kul :D nu har jag klarat det! Fast specialbanorna har jag inte fixat än

mtlca
2011-01-11, 20:48
Röstar definitivt på Mario Bros! Att spela med kompisar är riktigt kul ;)

Kimball
2011-01-11, 21:20
Mario Bros är _riktigt kul_ om man har 1 eller 3 någorlunda tv-spelsvana vänner man kan lira med. Det är kul att leka och "plojköra" med andra vänner också, men då tycker jag nog Mario Kart håller uppe spelglädjen längre! Bros är som sagt roligast av de två om "man ska köra seriöst", men hade jag köpt nåt för att lira med polarna hade jag valt Kart anyday!

Bros tar f.ö. ~3 dagars 6-8h spelande att klara till 100% med alla mynt, extrabanor och grejer om man har en "bra" polare ;)

Scratch89
2011-01-11, 21:43
Har två tjejer här nu som sitter och spelar igenom det nya Super Mario Bros. Att titta på två tjejer som spelar TV-spel kooperativt är... intressant. :D

kalle_kula
2011-01-11, 21:45
Har två tjejer här nu som sitter och spelar igenom det nya Super Mario Bros. Att titta på två tjejer som spelar TV-spel kooperativt är... intressant. :D

Haha, det kan jag tänka mig :D



Nästa fråga är. Mario Kart eller Donkey Kong?! :)

Kimball
2011-01-11, 21:59
Haha, det kan jag tänka mig :D

Nästa fråga är. Mario Kart eller Donkey Kong?! :)

Donkey Kong är ju jäkligt likt Mario Bros förutom att det endast är 2 player samt att man kan rida på en fet noshörning! Dock är Donkey Kong inte alls lika förlåtande som Mario Bros, man kan inte överleva ett fall genom att hoppa in i en bubbla, man får överlag mycket mindre liv / bana att leka med osv. Det är självklart riktigt bra, men det beror på vad du är ute efter.