handdator

Visa fullständig version : Är du viktkåt?


bb X
2010-11-28, 01:42
Ganska rak fråga i mitt tyckte, om inte;

Brukar du lasta på LITE/MYCKET extra bara för att du vill ta mer eller av någon anledning (t.ex. snygg tjej går förbi) och låta det försämra ditt utförande av övningen?

Jag kan själv göra det ibland just av den anledningen att jag blivit svagare men vägrar erkänna det för mig själv, så jag fortsätter på samma vikter och det blir så klart sämre utförande och mindre känningar i musklerna. :/ (händer endast under deff, inte alltid!)

Motivera/förklara gärna era svar!

Någon mod får gärna lägga till en poll med Ja och Nej som svar, och även plocka bort tråden om en sådan redan finns! :)

bearwolf
2010-11-28, 01:59
Guiltyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy :D

klart att man har decaltrimmat på stången någon gång. Ibland för att jävlas med den där killen man inte riktigt gillar men som alltid lyfter lite mindre än den. Eller när det finns någon halvbekant dam i gymmet så vill man juh inte iaf minska för att man har ett dåligt pass

Pungis
2010-11-28, 02:07
Man blir ju inte jättepepp när man inser att man markar 20kg mindre för att man varit sjuk, men sånt är livet.. Man kommer tillbaka. Jag är inte viktkåt antar jag ..

Griip
2010-11-28, 02:16
Viktkåt = Ett måste för optimal muskelutveckling


De som säger emot är inte beff.

mini
2010-11-28, 02:40
Min idrott går ut på det, så ja!

Alter ego
2010-11-28, 03:42
Tvärtom. Jag gillar mina lätta högreppare och myser när dom tunna tonåringarna ger mig överlägsna blickar när dom lägger på några skivor mer/flyttar ner pinnen några hack i magasinet.

Jag är konstig på så vis. :D

egge
2010-11-28, 03:48
Viktkåt = Ett måste för optimal muskelutveckling


De som säger emot är inte beff.

QFT. Om du inte lastar på mer än du klara ibland så ökar du inte optimalt.

stevebc
2010-11-28, 04:04
Ja, jag är väldigt viktkåt. Men för att anknyta till topic; skulle jag lasta mer om en snygg tjej gick förbi? Haha, nej, det skulle jag inte. Träningen är viktigare än så. Vill mitt ego ha vikter, och jag känner mig i form, kan jag mycket väl kringå den utformade planen för att fixa ett PB, men det kommer då inte bero på en attraktiv kvinnas vara eller icke-vara.

Min idrott går ut på det, så ja!Eller så här.

+1

bb X
2010-11-28, 04:56
Ja, jag är väldigt viktkåt. Men för att anknyta till topic; skulle jag lasta mer om en snygg tjej gick förbi? Haha, nej, det skulle jag inte. Träningen är viktigare än så. Vill mitt ego ha vikter, och jag känner mig i form, kan jag mycket väl kringå den utformade planen för att fixa ett PB, men det kommer då inte bero på en attraktiv kvinnas vara eller icke-vara.

Eller så här.

+1

Angående den snygga tjejen så var det ett exempel. :D

Onigiri
2010-11-28, 05:53
Just siffran i sig spelar ingen roll, får snarare ångest om jag fastnar på samma vikt eller rep i några veckor och börjar försöka påtvinga progression - ibland funkar det, ibland inte.

Dessutom gillar inte snygga tjejer när man lyfter mycket, för då får man bulkiga muskler och det är fult.

mangemani
2010-11-28, 08:10
viktkåt och viktkåt,ja,jag tränar med mycket tunga vikter,men inte fan gör jag det bara för att imponera på några grinande snorungar,varken tjejer eller killar.

Eddie Vedder
2010-11-28, 08:40
Någon mod får gärna lägga till en poll med Ja och Nej som svar, och även plocka bort tråden om en sådan redan finns! :)

Fixat!:thumbup:

Men jag la till ett tredje alternativ eftersom jag kan tänka mig att det förekommer viktkåthet i specifika övningar även om det inte gäller alla.

Sheogorath
2010-11-28, 08:46
Nope. Jag är lite tekniknazist och har väl det som min grej istället. Däremot lastar jag alltid på exempelvis blå 20:or istället för en gul 15 + en metallfemma etc. Så på det viset är det synliga viktigt för mig. Blir lite taggad av det. Men aldrig sloppy teknik för att kunna lasta på mer.

L-Sami
2010-11-28, 08:54
Aldrig försökt imponera någon på gymmet. Har väl varit tider då jag har tyckt om att lyfta tunga mängder.

pragmatist
2010-11-28, 08:58
(t.ex. snygg tjej går förbi)

Japp, man får mad pussy om man lägger på massor av vikt. Funkar varje gång. :thumbup:

Sheogorath
2010-11-28, 09:02
Japp, man får mad pussy om man lägger på massor av vikt. Funkar varje gång. :thumbup:

Yepp! Särskilt om det gör att det tummas på tekniken (bananrygg i marken, ryckigt, vingligt i hantelpressen etc) och med tillhörande grymtande. Sånt imponerar!

Yes
2010-11-28, 09:04
Japp, man får mad pussy om man lägger på massor av vikt. Funkar varje gång. :thumbup:
Speciellt när man sen failar och behöver hjälp för att komma loss. :D

Jag är bara viktkåt i det avseendet att jag försöker uppnå vissa mål för varje pass.

rooz
2010-11-28, 09:21
Yepp! Särskilt om det gör att det tummas på tekniken (bananrygg i marken, ryckigt, vingligt i hantelpressen etc) och med tillhörande grymtande. Sånt imponerar!

Ja, tekniken i hantelpress tummar man INTE på...


(OnT, Ja, det går i perioder....)

pragmatist
2010-11-28, 09:21
Yepp! Särskilt om det gör att det tummas på tekniken (bananrygg i marken, ryckigt, vingligt i hantelpressen etc) och med tillhörande grymtande. Sånt imponerar!

Japp, och metoden är särskilt effektiv när den kombineras med gymstalking d.v.s. att man följer efter de snygga tjejerna runt i gymmet och står och svingar sina vikter precis bredvid dem hela tiden. Jag menar, vilken tjej kan motstå något sådant?

MrPowa
2010-11-28, 09:43
Klart man lassar på extra vikter och skriker så man nästan spricker. Allt för uppmärksamhet.

130kg finsk sisu
2010-11-28, 09:46
Givetvis. Skulle inte kunna träna om man inte gjorde det för att vara stark och lyfta tyngre. Har alltid tyckt att om man tränar för att se bra ut så kastar man bort tid... Detta sagt med all respekt för de som utövar sådant men personligen sskulle det aldrig gå.

panzerpig
2010-11-28, 09:53
Jag är viktkåt, men inte riktigt som i pollen. Mer att jag stressar mot tyngre vikter, just nu kör jag efter Doug Hepburns propgram i bänk (mycket ettor), har ökat från 130kg till 142,5 på en månad. börjar känna mig sliten och borde nog ta det lugnare men ändå kommer jag testa 145 på tisdag...

Jorgen
2010-11-28, 09:54
Aldrig så mycket att tekniken blir lidande.
Det är kul att lyfta tungt. Men viktkåt är jag icke.

Finska Lejonet
2010-11-28, 10:02
Japp, och metoden är särskilt effektiv när den kombineras med gymstalking d.v.s. att man följer efter de snygga tjejerna runt i gymmet och står och svingar sina vikter precis bredvid dem hela tiden. Jag menar, vilken tjej kan motstå något sådant?
För att inte glömma att slå lite smått retaderade pooser framför spegeln i ett överdimensionerat Gasp-linne medan hon lyfter. *flex*
Hörde jag Scooore!

Matsa
2010-11-28, 10:09
Som fan! Vikten är mycket viktig för mig då det är kilosarna på stången som rättfärdigar mitt matmissbruk.

Nope. Jag är lite tekniknazist och har väl det som min grej istället. Däremot lastar jag alltid på exempelvis blå 20:or istället för en gul 15 + en metallfemma etc. Så på det viset är det synliga viktigt för mig. Blir lite taggad av det. Men aldrig sloppy teknik för att kunna lasta på mer.

Viktkåthet och tekniknazism kan gå hand i hand som jag ser det. Bättre teknik -> effektivare lyft -> fler såna kilosar!

Stoltz
2010-11-28, 10:21
Hela mitt schema just nu går ut på att höja hela tiden, så ja :D

Stoltz
2010-11-28, 10:23
Nope. Jag är lite tekniknazist och har väl det som min grej istället. Däremot lastar jag alltid på exempelvis blå 20:or istället för en gul 15 + en metallfemma etc. Så på det viset är det synliga viktigt för mig. Blir lite taggad av det. Men aldrig sloppy teknik för att kunna lasta på mer.

haha, såg din raka motsats på gymmet för inte så längesedan, han lastade på alla 1,25:or och 2,5:or på en 15 kilos stång som han bara kunde, sedan bänkade han satan :D

hugok
2010-11-28, 10:26
Givetvis. Skulle inte kunna träna om man inte gjorde det för att vara stark och lyfta tyngre. Har alltid tyckt att om man tränar för att se bra ut så kastar man bort tid... Detta sagt med all respekt för de som utövar sådant men personligen sskulle det aldrig gå.

Precis, man får i vilket fall ligga mest om man är ute och festar och dricker varje helg än om man tränar.

Jense
2010-11-28, 10:28
Nej det vill jag inte påstå. Men jag ökar gärna vikterna

ceejay
2010-11-28, 10:47
Mjaaa, om man är viktkåt när man alltid lyfter så tungt man kan bra bra teknik, så ja.

Vunnis
2010-11-28, 10:48
Min idrott går ut på det, så ja!

Ja, jag är väldigt viktkåt. Men för att anknyta till topic; skulle jag lasta mer om en snygg tjej gick förbi? Haha, nej, det skulle jag inte. Träningen är viktigare än så. Vill mitt ego ha vikter, och jag känner mig i form, kan jag mycket väl kringå den utformade planen för att fixa ett PB, men det kommer då inte bero på en attraktiv kvinnas vara eller icke-vara.


Däremot lastar jag alltid på exempelvis blå 20:or istället för en gul 15 + en metallfemma etc. Så på det viset är det synliga viktigt för mig. Blir lite taggad av det.

:thumbup:
Tränar i och för sig mest för att bli bra på bänk, böj och mark. Vet jag att det inte går att lyfta en vikt försöker jag inte för att imponera på någon.

mikaelj
2010-11-28, 12:24
min idrott går ut på det, så ja!

+1!

Morrris
2010-11-28, 12:29
Nej. Snarare tvärtom.

Mollestam
2010-11-28, 12:29
Det är alltid kul att lasta på lite mer än de som man tränar med, men det är väl mest i skämtsyfte egentligen. Men ja, i vissa övningar är jag väl rätt viktkåt...

Lallle
2010-11-28, 12:31
Det är klart. Tycker dock att jag är ganska "förståndig", hade kunnat pusha mer i många övningar. En gång var det en som sa till mig att jag "borde sänka vikten" när jag gjorde en strikt men tung 4:a i lutande hantelpress, det gjorde mig rätt sur.

Mourten
2010-11-28, 12:33
Ja.

Men inte för någon annan, tycker de är kul att testa sina gränser.
Men kan tycka de är minst lika kul att tex kunna kombinera, alltså kanske springa 10 km + sätta 100 i Militärpress på samma dag, alltså att vara allround mer än bara just brunka upp mkt i en sak.

Dreas
2010-11-28, 12:41
Röstade nej men kom på att det var nog fel....

Vill ju öka vikter, och försöker med det, men är jag inte redo så sänker jag lite och nöter tills jag kan gå upp!

bb X
2010-11-28, 12:49
Fixat!:thumbup:

Men jag la till ett tredje alternativ eftersom jag kan tänka mig att det förekommer viktkåthet i specifika övningar även om det inte gäller alla.

Tack :)

Grotesk
2010-11-28, 13:00
Jag är inte viktkåt - bara jävligt stark.

Okej, jag är inte stark heller.. men skulle inte kalla mig viktkåt. Kontakt is teh shit. :D

Mass-Tech
2010-11-28, 13:01
Helt klart i benpress och shrugs.

Sheogorath
2010-11-28, 13:02
Jag är inte viktkåt - bara jävligt stark.

Okej, jag är inte stark heller.. men skulle inte kalla mig viktkåt. Kanske bara kåt, rätt och slätt.

fixed

Grotesk
2010-11-28, 13:31
fixed

Det stämmer jävligt bra, men det skulle ju vara en hemlis ffs. Du lovade att inte berätta! :D

muddler
2010-11-28, 20:14
Så inåt helvete :D

r3mpuh
2010-11-28, 20:26
I marklyft.

Landström
2010-11-28, 21:51
I knäböj, bänkpress och marklyft är själva vikten en mycket viktig faktor. I övriga övningar är jag inte ett dugg viktkåt. Där är jag ute efter att köra skiten ur muskeln, vilket jag kan göra på nästan vilka vikter som helst.

Det är vanligt att jag i t ex latsdrag lastar på mindre vikt än vad många gör men när det kommer till marklyft så värmer jag upp på deras maxvikter. :cool:

Vem bryr sig om hur mycket man lyfter i latsdrag liksom? Couldn´t care less. ;)

Chrillee
2010-11-28, 23:26
Jag har varit, bara dumt i min mening. Numera är jag inte fullt lika viktkåt, även om jag kan få "återfall".

Men då brukar jag tänka på hur jag skada mig när jag var just viktkåt och då brukar jag plocka bort de där extra, på gott och ont säkert.

Edit: Kan tillägga att jag fortfarande är viktkåt i bänk dessvärre.

Timme
2010-11-29, 00:04
i knäböj, bänkpress och marklyft är själva vikten en mycket viktig faktor. I övriga övningar är jag inte ett dugg viktkåt. Där är jag ute efter att köra skiten ur muskeln, vilket jag kan göra på nästan vilka vikter som helst.

Det är vanligt att jag i t ex latsdrag lastar på mindre vikt än vad många gör men när det kommer till marklyft så värmer jag upp på deras maxvikter. :cool:

Vem bryr sig om hur mycket man lyfter i latsdrag liksom? Couldn´t care less. ;)

+1

elo_
2010-11-29, 08:15
Helt klart i vissa övningar.

spoon
2010-11-29, 08:18
Har varit extremt viktkåt tidigare. Numera vet jag att det krävs lite längre planering för att stånka upp högre vikter.