handdator

Visa fullständig version : Behöver tips angående träning på gymmet (schema)


peter90
2010-11-27, 19:36
Tjoho!

Nu har jag tränat hemma i ungefär 3-4 månader och känner att det är dags för mig att köpa ett gym kort då mina vikter börjar bli för lätta. Det jag är ute efter är ett bra schema med goda övningar samt förslag på vikter för att få ut max av varje träningspass.

Ålder: 20 år
Längd: 196
Vikt: 96,5kg (morgonvikt)
Målvikt 85-90 kg (vill få hårdare kropp och bort med så mycket underhudsfett som möjligt samt öka i muskelmassa)
Startdatum: 1 December 2010
Slutdatum: 1 Juni 2011

Det är väl såhär jag tänkt ungefär;

Måndag (Axlar/Bröst/Triceps) Förslag på vikt + övningar?
Tisdag (Cykla/Springa)
Onsdag (Rygg/Biceps) Förslag på vikt + övningar?
Torsdag (Cykla/Springa)
Fredag (Ben/Mage) Förslag på vikt + övningar?
Lördag (Vila)
Söndag (Vila, alt. Cykla/Springa)

Så om det finns någon glad figur som känner att du har tid och ork att fixa ett bra schema för mig så skulle det uppskattas mycket!

För närvarande hemma så har jag dom här vikterna

Bänk: 65 KG skulle lätt klara mer, kör 3 x 20
Bicepscurl: 12 KG skulle klara mera, kör 3 x 20
Sittande/Liggande Hantelpress: 12 kg, skulle klara mer 3 x 20
osv osv, det är några få övningar så ni vet ungefär hur jag ligger till kanske (?)

OBS! Skulle även vilja ta någon form av protein tillskott då jag hört att det behövs för att öka i muskelmassa, så om någon har ett bra förslag på det skulle det uppskattas!

Johan_P
2010-11-28, 12:19
Alla dina svar finns redan på forumet. Kolla runder lite så hittar du.

Du behöver uppenbarligen fler vikter till ditt hemmagym, eller ett gymkort, för att ha en chans att nå dina mål. Att bara köra 20-reppare leder troligtvis inte till så mycket mer muskelmassa. Mindre reps (~10) har större sannolikhet att bygga muskelvolym.