handdator

Visa fullständig version : Vet du vart allt kommer ifrån?


Lellan
2010-11-27, 00:20
Ja, strunta i universum nu, syftar på ditt hem.

Satt just och tänkte på det. Att jag tamesjutton vet vart ALLT kommer ifrån. Minns när jag köpte minsta strumpa, penna, att den där blomkrukan hittades på högsta hyllan i en hyreslgt jag bodde i ett tag sen följde den med, vilken frisyr och dialekt försäljaren som jag dealade till mig ett bra pris för min matta hade, etc. Minns ALLT. Lite meningslöst, men intressant, varför glömmer man inte bort sånt?

Nå. Vet du vart allt kommer ifrån? *popcorn*

(kolohistoriens mest meningslösa tråd skapad, check!)

Tabbe
2010-11-27, 00:21
när jag tänker på det..så faktiskt ja jag kommer ihåg vad jag fått(inte av vem) och var jag köpte de olika sakerna etc..
Allt har sin lilla historia.

Jens.Andersson
2010-11-27, 00:22
Du är säkert understimulerad. Lär dig något nyttigt så kommer din hjärna radera onödig information
för att göra mer plats.

Sheogorath
2010-11-27, 00:23
Du är säkert understimulerad. Lär dig något nyttigt så kommer din hjärna radera onödig information
för att göra mer plats.

:thumbup:

(jag minns inte ett skit av var mina grejor kommer ifrån och vill förstås få det till att jag har jääääääävligt mycket annat viktigare att tänka på; förmodligen är sanningen bara att vi är disträ och har låg arbetskapacitet ;))

Lellan
2010-11-27, 00:25
Du är säkert understimulerad. Lär dig något nyttigt så kommer din hjärna radera onödig information
för att göra mer plats.

:D Jag är lite orolig över en grej, mina ögon är för sömnlösa för att läsa böcker, jag är för trött och stissig för att sova, bara skit på tv, behöver sysselsätta mig, orkar inga avancerade djupa tankar, låt mig.. *kissass*

Bara för att du inte vet vart du köpt din tröja. *slap*

Olegh
2010-11-27, 00:26
Nä. Mycket av det du räknar upp är jag knappt medveten om ens när det händer. Jag upplever det ju uppenbarligen, men det registreras inte. Detaljer och omständigheter alltså. I grova drag däremot, så minns jag det mesta.

agazza
2010-11-27, 00:29
Japp, har typ bara 20 saker i min ägo ifall jag inte räknar kläderna.

limenka
2010-11-27, 00:29
Jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde igår. Sen så består mitt liv av i princip 3 saker.

Tabbe
2010-11-27, 00:30
Japp, har typ bara 20 saker i min ägo ifall jag inte räknar kläderna.

samma här..är det tragiskt eller är vi bara minimalistiska?

tjejers handväskor är mer värda än allt jag har i lägenheten, sånt känns bra.

tntballe
2010-11-27, 00:33
:D Jag är lite orolig över en grej, mina ögon är för sömnlösa för att läsa böcker, jag är för trött och stissig för att sova, bara skit på tv, behöver sysselsätta mig, orkar inga avancerade djupa tankar, låt mig.. *kissass*

Bara för att du inte vet vart du köpt din tröja. *slap*

Köp en skivstång och nöt böjar tills du klarar dom djupt och bra, basera ditt liv runt böj. Strunta i allt annat, och efter ett tag så tänker du tillbaka på vart du köpt din stång och då åker du dit och köper vikter. Repeat.

Jense
2010-11-27, 00:41
Jag minns absolut inte var alla mina saker kommer från, inte på långa vägar

stolpskott
2010-11-27, 00:42
Jag vet var allt kommer ifrån. Förutom mammas krukor. Men jag räknar bara mitt rum. Är det fusk?
F.ö. sparar jag bara grejer som jag faktiskt bryr mig om.

r3mpuh
2010-11-27, 00:46
:D Jag är lite orolig över en grej, mina ögon är för sömnlösa för att läsa böcker, jag är för trött och stissig för att sova, bara skit på tv, behöver sysselsätta mig, orkar inga avancerade djupa tankar, låt mig.. *kissass*

Bara för att du inte vet vart du köpt din tröja. *slap*
N5Bp-kyE7_Y
?

agazza
2010-11-27, 00:56
samma här..är det tragiskt eller är vi bara minimalistiska?

tjejers handväskor är mer värda än allt jag har i lägenheten, sånt känns bra.

För mycket saker skapar bara oro.

Leg, kreditkort, nycklar, check.

tv, stereo, bord, soffa, några få prydnader runt om, så livet är fullbordat och orosfritt.


Annars nojjar man bara ifall man kommit ihåg allt.*rolleyes*

spoon
2010-11-27, 01:18
Köper prylar väldigt sällan så jag har nog koll på vart allt kommer ifrån. Vet dock inte var alla saker är.

Madame
2010-11-27, 01:45
Kommer ihåg detaljer om allt jag äger; vad jag tänkte när jag skaffade eller fick grejjen, hur jag kännde, vem som var med, vädret, vad saken kostade, vad jag hade tänkt köpa istället om jag valde mellan två prylar, unt zå waider!! Alla omständigheter registreras!

Wille005
2010-11-27, 01:50
Jag minns varje gång jag runkat. I detalj.

chidde
2010-11-27, 02:35
Bara för att du inte vet vart du köpt din tröja. *slap*

klockren diss! :D

Jag minns varje gång jag runkat. I detalj.

bra, nu ska du bara satsa pa att halla detaljerna for dig sjalv :thumbup:

jag tittar runt har litegrann och jag maste nog saga att jag vet vart det mesta kommer ifran, speciellt prylarna som man har betalt sjalv

Wille005
2010-11-27, 03:34
bra, nu ska du bara satsa pa att halla detaljerna for dig sjalv :thumbup:

Sjyst ordvits, do tell me more. :D

Nattljus
2010-11-27, 10:25
hrm, jag upplever regelbundet att saker dyker upp av sig självt. ffa i garderoberna och andra förrådsutrymmen. jag menar, jag kan ju inte ha ansamlat alla dessa grejor? :confused:

aja, ska sortera det hela någon dag. snart.

ska bara dricka kaffe först.

Osten80
2010-11-27, 10:32
Jag har också ett overkligt bra långtidsminne, ibland nästan lite otäckt bra och jag har inga besvär med att hitta ursprunget till de flesta saker som finns i min lägenhet.

Angel
2010-11-27, 11:01
Ja, eftersom det mesta är noga utvalt och fyndat på second hand eller ärvt så minns jag det.

Spiffy
2010-11-27, 11:51
Verkligen inte. Skulle tro att jag minns kanske var 5% av sakerna kommer ifrån.

G_lund
2010-11-27, 11:53
Den är från Mamma o Pappa
Den är från Farmor
Resten är från IKEA..