handdator

Visa fullständig version : The elder scrolls 5


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

stolpskott
2010-11-26, 19:34
Elder scrolls 5 håller på att tillverkas, enligt en av utvecklarna på Bethesda.

Voice acting for the characters in the game is currently happening in the weeks to follow.

Källor: Ludinovum (http://ludinovum.blogg.se/2010/november/elder-scrolls-5111.html)
Eurogamer Danmark (http://www.eurogamer.dk/articles/2010-11-22-the-elder-scrolls-v-paa-vej) (ursprungskälla)
Eurogamer International (http://www.eurogamer.net/articles/2010-11-23-rumour-elder-scrolls-5-in-the-works)

Kände att detta behövde en egen tråd...

HulkH
2010-11-26, 19:36
LÄTT att det behöver:)
Hoppas de blir lika najs som de andra spelen.

LoTiX
2010-11-26, 19:51
Spännande. Spelade aldrig fyran eftersom jag aldrig haft en dator bra nog men det verkar ju ändå inte som det riktigt levde upp till kvalitén vi fick i trean. Trean däremot spenderade jag sjukt mycket tid med. Så mycket att utforska och allting så detaljerat och välgjort.

Pzorz
2010-11-26, 19:56
Hoppas det blir mer som 3:an. Det kändes större, öppnare och mer spännande än Oblivion. Bättre helt enkelt.

hejhopp79
2010-11-26, 20:00
Hoppsan, nice.

Har inte lirat de andra TeS-spelen, men Oblivion var fett. Skulle haft en aningens bättre dator dock ;)

Sheogorath
2010-11-26, 20:03
Ett av de spelen jag spelat absolut mest: TeS II: Daggerfall

(gjorde t.o.m. en hacklista med olika föremål man kunde starta med: hittade hemliga grejor som aldrig lades in i spelet...)

http://www.blogcdn.com/www.joystiq.com/media/2009/07/daggerfall.070909-580px.jpg

Andra spel är Ultima VIII, Ultima Online och Civ I. Those were the times...

hejhopp79
2010-11-26, 20:12
Åh, Ultima Online! Min starkaste spelupplevelse någonsin skulle jag tro. Lirade i 4 år

Sheogorath
2010-11-26, 20:14
Åh, Ultima Online! Min starkaste spelupplevelse någonsin skulle jag tro. Lirade i 4 år

Jag var co-ledare i en av de största guilderna på Europa: The Guardsmen Militia. Vilken "shard" (hette det va?) spelade du på?

rolf
2010-11-26, 20:15
Omg omg omg! *drool*

Sundsarn
2010-11-26, 20:17
Hoppas det blir bättre än Oblivion som, enligt mig, saknade nästan all känsla som gjorde Morrowind så bra. Har ifs inte tid att spela spel längre i vilket fall men hoppas det blir bra :)

hejhopp79
2010-11-26, 20:18
Jag var co-ledare i en av de största guilderna på Europa: The Guardsmen Militia. Vilken "shard" (hette det va?) spelade du på?

Förkortning GM antar jag? Känner igen det.

Jag lirade först 2 år på Atlantic och sedan 2 år på Europa. UO var grymt nice back in the day, före det fanns något som hette MMO.

Sheogorath
2010-11-26, 20:22
Förkortning GM antar jag? Känner igen det.

Jag lirade först 2 år på Atlantic och sedan 2 år på Europa. UO var grymt nice back in the day, före det fanns något som hette MMO.

GM, korrekt!

Coolt! Googlade på min karaktär, och hans profil på guildsidan finns kvar. :D

http://www.guardsmenmilitia.com/index.php?characters&guardid=8

Kabuto
2010-11-26, 20:23
Daggerfall var grymt bra, fan vad jag spelade det..

hejhopp79
2010-11-26, 20:24
GM, korrekt!

Coolt! Googlade på min karaktär, och hans profil på guildsidan finns kvar. :D

http://www.guardsmenmilitia.com/index.php?characters&guardid=8

Kingigt! Var ni värsta role-playarna?

Fan, UO-musiken börjar spela i mina öron. Episkt

Sheogorath
2010-11-26, 20:31
Kingigt! Var ni värsta role-playarna?

Fan, UO-musiken börjar spela i mina öron. Episkt

Jepp. Det började med The Guardsmen Militia kan man väl säga, sedan anslöt sig flera andra rollspelsguilder (orcher, odöda, alver etc) till vår "interna cirkel" eller vad man ska kalla det. Alla var friendade med varandra så att vi kunde kriga internt utan att bli flaggade. "The Templars" startades av mig och en kompis och integrerades i GM och blev en fanatisk religiös gren som höll koll dels på rollspelandet men också alla religiösa regler som vi hade. En inkvisition, helt enkelt. Herregud vad kul vi hade! Trådkapning? :D

hejhopp79
2010-11-26, 20:43
Haha, episk hi-jack av tråden.

Jag var med i en orch-klan på Europa kommer jag ihåg...vi hade på oss orchmasker och sprang runt i djurhudar och grymtade fram korta meningar på brokig engelska :D

D-Crawler
2010-11-26, 21:27
Ursäkta mig men...

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!1111111 11111111111111111111

HAR LÄNGTAT EFTER DETTA BESKED I ÅR!!!! Får typ pump bara av att tänka på det :S ABSTINENSEN FLÖDAR I MITT BLOD!!!!!!

Sheogorath
2010-11-26, 21:29
Ursäkta mig men...

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!1111111 11111111111111111111

HAR LÄNGTAT EFTER DETTA BESKED I ÅR!!!! Får typ pump bara av att tänka på det :S ABSTINENSEN FLÖDAR I MITT BLOD!!!!!!

:thumbup: Förmodligen kommer jag köpa ny dator bara för att kunna spela TeS V. :D

<Mike>
2010-11-26, 22:24
Det segaste med fyran var att eftersom grafiken var så "bra" så skar dom ner på hur många människor det fanns i världen. Det kändes inte särskilt mäktigt med en population av kanske 20 människor i den största staden. Om någon kommer ihåg då man skulle marschera med prinsen, eller vad det nu var, ut genom staden och till någon helvetsport... Det stod typ 5 personer och hurrade när man skulle gå ut ur staden.... Inte så mäktigt kanske.
Sedan så är det alldeles för enkelt. Och jag stör mig så sjukt hårt på att man kan gå in i optionmenyn och dra ner svårighetsgraden till löjliga nivåer. På så sätt kan man maxa armorskills och andra skills som man får när man blir slagen hur lätt som helst. Dra ner svårighetsgraden, ställa sig i en grotta, dra åt sig många råttor, vänta några minuter... Ding! 100 i heavy armor.
Värdelöst.

På samma sätt kan man ställa sig på en hög sten, dra upp svårighetsgraden till max och sedan bombardera någon fiende (eftersom dom ändå inte dör när svårighetsgraden är på max) med pilar tills man har 100 i marksman.

Sen så har spelet ingen mäktighetskänsla. Det finns inga bossar att tala om, magin är lam, det finns inte ens en tiondel så mycket häftig utrustning som det borde finnas i ett fantasyspel, det finns för lite mysterier...

Och hur kunde dom missa en sådan enkel grej som att om man frågar uteliggare om rykten så byter dom röst! Hatade det.

Det finns miljoner grejer att klara på när det gäller Oblivion. Morrowind var så mycket bättre. Hoppas dom inte är allt för grafikkåta i nästa spel så att dom fokuserar mer på själva spelupplevelsen.

Olegh
2010-11-26, 22:54
Älskade Morrowind. Oblivion var meh. Jag har trott att det till största delen beror på att jag vuxit ifrån allt vad spelande heter, men nu blir jag allt lite pilsk!

stolpskott
2010-11-26, 22:55
Det segaste med fyran var att eftersom grafiken var så "bra" så skar dom ner på hur många människor det fanns i världen. Det kändes inte särskilt mäktigt med en population av kanske 20 människor i den största staden. Om någon kommer ihåg då man skulle marschera med prinsen, eller vad det nu var, ut genom staden och till någon helvetsport... Det stod typ 5 personer och hurrade när man skulle gå ut ur staden.... Inte så mäktigt kanske.
Sedan så är det alldeles för enkelt. Och jag stör mig så sjukt hårt på att man kan gå in i optionmenyn och dra ner svårighetsgraden till löjliga nivåer. På så sätt kan man maxa armorskills och andra skills som man får när man blir slagen hur lätt som helst. Dra ner svårighetsgraden, ställa sig i en grotta, dra åt sig många råttor, vänta några minuter... Ding! 100 i heavy armor.
Värdelöst.

På samma sätt kan man ställa sig på en hög sten, dra upp svårighetsgraden till max och sedan bombardera någon fiende (eftersom dom ändå inte dör när svårighetsgraden är på max) med pilar tills man har 100 i marksman.

Sen så har spelet ingen mäktighetskänsla. Det finns inga bossar att tala om, magin är lam, det finns inte ens en tiondel så mycket häftig utrustning som det borde finnas i ett fantasyspel, det finns för lite mysterier...

Och hur kunde dom missa en sådan enkel grej som att om man frågar uteliggare om rykten så byter dom röst! Hatade det.

Det finns miljoner grejer att klara på när det gäller Oblivion. Morrowind var så mycket bättre. Hoppas dom inte är allt för grafikkåta i nästa spel så att dom fokuserar mer på själva spelupplevelsen.

Håller helt och hållet med dig om detta. Men det faktum att Bethesda lät Obsidian göra New Vegas visar att de faktiskt kan lära sig av sina misstag, och tänka på att faktiskt lyssna på den feedback som daz community ger.
Jag tror och hoppas på ett riktigt bra spel i det här.

KaptenKnäsvag
2010-11-26, 22:58
Det kändes inte särskilt mäktigt med en population av kanske 20 människor i den största staden. Om någon kommer ihåg då man skulle marschera med prinsen, eller vad det nu var, ut genom staden och till någon helvetsport... Det stod typ 5 personer och hurrade när man skulle gå ut ur staden.... Inte så mäktigt kanske.

Jag gillade att världen var ganska glesbefolkad, det var ju ganska speciellt.

LoTiX
2010-11-26, 23:05
Morrowind är det enda spelet jag verkligen följt i dess utveckling. Varje dag i högstadiet kollade jag ifall det kommit nya videor, information, intervjuer, bilder eller bakgrundsbilder på ett par olika hemsidor.

Trailern http://www.youtube.com/watch?v=t7J4F3bs3Pk sågs många gånger.

<Mike>
2010-11-26, 23:07
Håller helt och hållet med dig om detta. Men det faktum att Bethesda lät Obsidian göra New Vegas visar att de faktiskt kan lära sig av sina misstag, och tänka på att faktiskt lyssna på den feedback som daz community ger.
Jag tror och hoppas på ett riktigt bra spel i det här.

Right, jag har inte spelat varken FO3 new vegas eller fallout 3 så jag vet inte hur bra dom är.
Jag hoppas dom lär sig eftersom jag älskade morrowind.

Jag gillade att världen var ganska glesbefolkad, det var ju ganska speciellt.

*screwy*...

Nej men, each to his own :D Säger inte att spelat var kasst, bara att jag hade förväntat mig mer.

Olegh
2010-11-26, 23:14
Morrowind är det enda spelet jag verkligen följt i dess utveckling. Varje dag i högstadiet kollade jag ifall det kommit nya videor, information, intervjuer, bilder eller bakgrundsbilder på ett par olika hemsidor.

Trailern http://www.youtube.com/watch?v=t7J4F3bs3Pk sågs många gånger.

Soundtracket är så jävla bra. Rös lite av välbehag till videon.

Pzorz
2010-11-26, 23:20
Soundtracket är så jävla bra. Rös lite av välbehag till videon.

Lite minnen kommer tillbaka.

Stand up. There you go. You were dreaming. What's your name?
Ahhhhhhh yeeees, we've been expecting you!

Condemned
2010-11-27, 02:55
Morrowind var ju helt fantastiskt. Oblivion saknade enligt mig helt känsla och allt kändes nerbantat. Håller tummarna som fan nu för femman! :)

Andy.da.wohoo
2010-11-27, 03:04
MEN FYFAN VA NAJS!


Jag hoppas innerliggt att de kör samma stridssystem som Oblivion men allt annat som Morrowind. Då kommer jag aldrig sluta spela.

hugok
2010-11-27, 11:37
Jag har bara kört Oblivion och tyckte att det var helt fantastiskt! Men ni säger alltså att morrowind är bättre, kanske bud på att kolla upp det, min dator lär ändå inte klara det nya. Hur är morrowind med grafikkortskrav och sånt?

AFanatic
2010-11-27, 11:42
Tacka vet jag Daggerfall och Morrowind. Oblivion blev jag aldrig vän med. Saknade "det".

Hoppas 5an blir lite mindre buggig än Morrowind bara...

EkarN
2010-11-27, 12:12
HURRA!!!!!!

Så sjukt skönt. Älskar TES. Inte bara spelen, utan även all lore runtomkring.
Detta spel är sjukt efterlängtat!

Petoria
2010-11-27, 12:33
*drool*

Pzorz
2010-11-27, 12:34
Jag har bara kört Oblivion och tyckte att det var helt fantastiskt! Men ni säger alltså att morrowind är bättre, kanske bud på att kolla upp det, min dator lär ändå inte klara det nya. Hur är morrowind med grafikkortskrav och sånt?

Med tanke på att Morrowind är från 2002 så är det ingen fara.

bearwolf
2010-11-27, 13:48
gillade faktiskt oblivion mer än morrowind. Älskade lönnmördargillets quest när man blir inlåst med massa personer i ett hus ala klassiskt deckarmysterie, förutom att man själv är mördaren :P eller när man med warriorguildet springer på den nyrika orch familjen som inte riktigt vet hur man ska bete sig men försöker så hårt ändå.

Älskade när jag träffar på en kvinna som måste hämta sin döde mans rustning i en gravkammare och sälja för pengar, när jag kommer dit märker jag att jag varit ute och plundrat och sålt rustningen redna :D :D dålig stämning!

så mycket roligt!

och Jean Luc Picard som kungen i 5 minuter gör det bäst :D

Yes
2010-11-27, 14:20
Hoppas dom inte är allt för grafikkåta i nästa spel så att dom fokuserar mer på själva spelupplevelsen.
Jag hoppas de kommer vara grafikkåta på rätt sätt.

Både Morrowind och Oblivion har varit så dåligt optimerade på flera sätt. De har varit alldeles för krävande för den nivån på grafiken(i varje fall innan de patchats). Vissa saker var riktigt fula också. Morrowind hade stundtals hemska texturer(om man inte har en fetish för grå-brunt), och även Oblivion kunde på sina ställen se rätt dassigt ut(då körde jag inte ens det särskilt mycket. När glada amatörer släpper texturpacks och liknande efter relativt kort tid, som är snyggare utan att kräva mer resurser, då tycker jag utvecklarna borde skämmas en aning.

Jag skulle vilja se ett mer effektivt användande av resurserna, så man får ett spel som står sig bra mot konkurrensen grafikmässigt samtidigt som man inte behöver 5 grafikkort för att spelet ska rulla.

Sen hoppas jag precis som du på att de jobbar mer på spelupplevelsen. Jag skulle vilja se en rejält stor värld med massor av frihet, samtidigt som man har en riktigt bra story plus massor av sidorspår. Fyll gärna på med intressanta områden, karaktärer och saker man kan göra. Jag vill kunna utforska och interagera med världen och att den ska kännas mer levande, samtidigt som det finns en story som verkligen lockar.

Vore inte heller fel med ett stort område på kartan där det står "here be dragons!!" och går man för nära blir man aska om gubben är under level 80. Dvs. inget tjoller med att fienderna anpassas efter ens egen level.

Gigabyte
2010-11-27, 15:57
Morrowind är det enda spelet jag verkligen följt i dess utveckling. Varje dag i högstadiet kollade jag ifall det kommit nya videor, information, intervjuer, bilder eller bakgrundsbilder på ett par olika hemsidor.

Trailern http://www.youtube.com/watch?v=t7J4F3bs3Pk sågs många gånger.
Den musiken väcker minnen :)

gillade faktiskt oblivion mer än morrowind. Älskade lönnmördargillets quest när man blir inlåst med massa personer i ett hus ala klassiskt deckarmysterie, förutom att man själv är mördaren :P eller när man med warriorguildet springer på den nyrika orch familjen som inte riktigt vet hur man ska bete sig men försöker så hårt ändå.
Var totalt fast när jag höll på med lönnmördarna. Var grymt roligt att spela då, men tyvärr bleknade huvudstoryn ganska mycket och jag orkade inte fortsätta efteråt.

Andy.da.wohoo
2010-11-27, 16:49
jag hoppas de kommer vara grafikkåta på rätt sätt.

Både morrowind och oblivion har varit så dåligt optimerade på flera sätt. De har varit alldeles för krävande för den nivån på grafiken(i varje fall innan de patchats). Vissa saker var riktigt fula också. Morrowind hade stundtals hemska texturer(om man inte har en fetish för grå-brunt), och även oblivion kunde på sina ställen se rätt dassigt ut(då körde jag inte ens det särskilt mycket. När glada amatörer släpper texturpacks och liknande efter relativt kort tid, som är snyggare utan att kräva mer resurser, då tycker jag utvecklarna borde skämmas en aning.

Jag skulle vilja se ett mer effektivt användande av resurserna, så man får ett spel som står sig bra mot konkurrensen grafikmässigt samtidigt som man inte behöver 5 grafikkort för att spelet ska rulla.

Sen hoppas jag precis som du på att de jobbar mer på spelupplevelsen. Jag skulle vilja se en rejält stor värld med massor av frihet, samtidigt som man har en riktigt bra story plus massor av sidorspår. Fyll gärna på med intressanta områden, karaktärer och saker man kan göra. Jag vill kunna utforska och interagera med världen och att den ska kännas mer levande, samtidigt som det finns en story som verkligen lockar.

Vore inte heller fel med ett stort område på kartan där det står "here be dragons!!" och går man för nära blir man aska om gubben är under level 80. Dvs. Inget tjoller med att fienderna anpassas efter ens egen level.

<3

<Mike>
2010-11-27, 18:30
Vore inte heller fel med ett stort område på kartan där det står "here be dragons!!" och går man för nära blir man aska om gubben är under level 80. Dvs. inget tjoller med att fienderna anpassas efter ens egen level.

+1, hatar det. Det behövs svåra fiender så man inte känner sig bäst på en gång.

krellik
2010-11-27, 18:36
Fuck autolevlade fiender med banditer i samma jävla elf-glass armor of +1 doom som man själv kämpat som en gris för att få tag på strödda över hela jävla världen så kan det bli riktigt bra. Hypa inte sönder hur jävla "öppet" det är som man gjorde innan Oblivion.

Med detta sagt kan det bli fantastiskt, känns som att de fick till balansen på hur fienden var levlade i fallout och det var helt ok utan mods så jag har viss förhoppning.

Chris
2010-11-27, 19:01
Hoppas verkligen att de lärt sig hur man gör spel roliga den här gången... tänker främst på hur man levlat i de tidigare spelen och hur värdelöst det systemet var! Träna spells som kostar 1 i mana och spring och högerklicka dig genom hela spelet så blir du en riktigt grym magiker... eller morrowind, spring hela spelet och hoppa konstant så blir du grym på att hoppa (med trasig mellanslag-knapp på tangentbordet som följd)

Bethesda må vara duktiga på att göra stora öppna spel, men innehållsmässigt kan det vara riktigt jäkla dåligt ibland... saker som att de använder en voiceactor för halva spelets karaktärer, urkorkad ai etc och obalanserade vapen/spells förstör ett annars sjukt bra spel! Hoppas de lärt sig något :)

Jag kanske verkar överpessimistisk nu, men jag gillade de gamla spelen som fan, MEN de har mycket kvar att förbättra imo.

Stoltz
2010-11-28, 10:56
Den här tråden är på fel sida, bump!

Eller rättare sagt...

STOP RIGHT THERE, CRIMINAL SCUM!

Lallle
2010-11-28, 12:05
Ursäkta mig men...

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!1111111 11111111111111111111

HAR LÄNGTAT EFTER DETTA BESKED I ÅR!!!! Får typ pump bara av att tänka på det :S ABSTINENSEN FLÖDAR I MITT BLOD!!!!!!

+1

Det enda spel jag vill ha egentligen, bortsett från PES.

Sheogorath
2010-11-28, 12:22
+1

Det enda spel jag vill ha egentligen, bortsett från PES.

....The Pellder Scrolls? :confused:

Lallle
2010-11-28, 12:29
....The Pellder Scrolls? :confused:

Pro Evolution Soccer. Ett spel med ytterst få fans i Sverige. Här är det tråkiga FIFA som regerar. Gillar man inte fotboll blir det nog svårt att uppskatta PES, men det roliga är enligt mig att - precis som i FM - ta över ett lag, värva alla svenska talanger (Toivonen, Rasmus Elm, typ) och sen försöka vinna. Gillar spel som inte har något konkret mål, PES kan man köra förevigt eller tills man tröttnar :).

Sheogorath
2010-11-28, 12:31
Pro Evolution Soccer. Ett spel med ytterst få fans i Sverige. Här är det tråkiga FIFA som regerar. Gillar man inte fotboll blir det nog svårt att uppskatta PES, men det roliga är enligt mig att - precis som i FM - ta över ett lag, värva alla svenska talanger (Toivonen, Rasmus Elm, typ) och sen försöka vinna. Gillar spel som inte har något konkret mål, PES kan man köra förevigt eller tills man tröttnar :).

(jag skojade)

Lallle
2010-11-28, 12:32
(jag skojade)

Jo, jag förstod det, men tänkte att du kanske inte kände till PES? :)

D-Crawler
2010-11-28, 13:39
Det ända negativa med denna nyhet är att jag kommer bli tvungen att uppgradera datorn, men fan så värt iaf. Konsol tänker jag inte spela det på.. Oblivion var alldeles för buggigt där och utöver det missar man ju dessutom alla mods till PC <3.

tumme
2010-12-12, 04:59
11/11/11
http://www.gametrailers.com/video/vga-10-tba-game-2/708368?type=flv
HYPE!

andnel
2010-12-12, 07:42
11/11/11
http://www.gametrailers.com/video/vga-10-tba-game-2/708368?type=flv
hype!

yeeeea!

LoTiX
2010-12-12, 09:45
11/11/11
http://www.gametrailers.com/video/vga-10-tba-game-2/708368?type=flv
HYPE!

DRAGONBORN! *Episk musik spelas*

Awesome! Jesus!

Ape3
2010-12-12, 10:02
Lysande!

stolpskott
2010-12-12, 17:03
Inbäddad (smidigare så):
hGMOMkACtn4

Sheogorath
2010-12-12, 17:06
Inbäddad (smidigare så):
hGMOMkACtn4

Gnnnn!!!!!!!!!!!

shadowfire
2010-12-12, 17:08
åååh, jag måste nästan installera Oblivion igen o leka lite.
Morrowind.
Ultima Online
mmmm....

Eye of the Beholder I och II ... aaaaah nom nom nom :D

Sheogorath
2010-12-12, 17:09
åååh, jag måste nästan installera Oblivion igen o leka lite.
Morrowind.
Ultima Online
mmmm....

Eye of the Beholder I och II ... aaaaah nom nom nom :D

:thumbup:

Nordenator
2010-12-12, 17:18
Med lite mindre buggar, roligare main-quest och bättre balansering kanske jag lyckas ta mig igenom detta. Jag tycker om att kunna sitta och spåna på hur man ska göra en vettig gubbe, men i Morrowind och Oblivion blir man ju allsmäktig om man försöker.

Lite svårt att känna hype med två besvikelser bakom, men jag kommer nog inhandla det i alla fall. Potentialen finns.

Stoltz
2010-12-12, 17:33
Att planera ut sin karaktär och försöka "maxa ut" karaktären gör enligt mig Oblivion så jävla tråkigt. Det krävs så mycket fokus för att göra just det, så spelupplevelsen förtas helt (T.ex. försöka maxa ut Strength genom att få upp Blade - Slå på en motståndare med det sämsta vapnet du kan hitta, sedan hela honom, repeat i ca 8 h).

Däremot är det ett jävla äventyr om man bara kör på och njuter ^^

Nordenator
2010-12-12, 17:48
Tänkte mer generellt vad man väljer för prylar och vilka stats man kör på, inte att sitta och dumnöta något specifikt. Funderar man lite kan man hitta lite tankevurpor i systemet. Ta till exempel systemet för resistance. Att resistance inte är en avtagande funktion (eller att det är cappat) gör det ju måttligt obalanserat. Whoops, I accidently godmode.

LoTiX
2010-12-12, 17:54
Att planera ut sin karaktär och försöka "maxa ut" karaktären gör enligt mig Oblivion så jävla tråkigt. Det krävs så mycket fokus för att göra just det, så spelupplevelsen förtas helt (T.ex. försöka maxa ut Strength genom att få upp Blade - Slå på en motståndare med det sämsta vapnet du kan hitta, sedan hela honom, repeat i ca 8 h).

Däremot är det ett jävla äventyr om man bara kör på och njuter ^^

Så blir det om man känner att man måste powerlevla. Annars tycker jag det var riktigt skönt att bara springa omkring i världen och utforska och göra uppdrag, lite då och då hade man gjort något tillräckligt ofta för att öka sin skill.

Precis som i verkligheten - vill du bygga din styrka kan du ge järnet på gymmet varje dag, men annars så tar det lång tid eller så händer det ingenting alls.

W.J
2010-12-12, 18:11
Ja asså TES IV: Oblivion är helt klart det bästa spel jag spelat! det här helt underbart.
Jag spelade aldrig morrowind, men det var säkert bra det också, men asså att det kommer en 5a är helt underbart!! :D :D Måste köpas helt klart.

Halldin
2010-12-12, 18:50
Ett av de spelen jag spelat absolut mest: TeS II: Daggerfall

(gjorde t.o.m. en hacklista med olika föremål man kunde starta med: hittade hemliga grejor som aldrig lades in i spelet...)

http://www.blogcdn.com/www.joystiq.com/media/2009/07/daggerfall.070909-580px.jpg

Andra spel är Ultima VIII, Ultima Online och Civ I. Those were the times...
+1, men byt ut Civ I mot Heroes 2 eller något.

Lite UO-nostalgi: http://www.youtube.com/watch?v=Jzeobt7_Djo

Halldin
2010-12-12, 18:54
Vill man spela Morrowind men är lite grafikförbögigad av Oblivion finns det moddar: kexBQBYKgkU

Halldin
2010-12-12, 19:51
... och vill man spela Daggerfall finns det ett projekt under utveckling med 3d-acceleration och krejer http://daggerxl.wordpress.com/

EkarN
2010-12-13, 13:03
Moahahhahahhahhaha TRAILER!!!!!!!!!:

8-Ox-69VBGM

Halldin
2010-12-19, 16:35
Det är ingen mindre än herr Max von Sydow som gör rösten i trailern. Vill se bilder från spelet snart. Fap fap fap.

Sheogorath
2010-12-19, 17:48
... och vill man spela Daggerfall finns det ett projekt under utveckling med 3d-acceleration och krejer http://daggerxl.wordpress.com/

Halldin is now God.

EkarN
2010-12-20, 20:22
Det är ingen mindre än herr Max von Sydow som gör rösten i trailern. Vill se bilder från spelet snart. Fap fap fap.

Han ska tydligen göra röst åt en karaktär i spelat också som jag förstått det. I Januari/Februari tror jag att Bethesda skulle presentera spelet på allvar. Kan knappt vänta*drool**cupid*

Fatalist
2010-12-20, 21:17
+1, men byt ut Civ I mot Heroes 2 eller något.

Lite UO-nostalgi: http://www.youtube.com/watch?v=Jzeobt7_Djo

Shit. UO > Allt.

Whistler
2010-12-21, 11:31
Jag håller med så många i den här tråden.
Jag spelade Daggerfall till ögonen blödde och jag har haft soundtracket på varenda MP3-spelare jag ägt. Bästa midi-upplevelsen någonsin.

Morrowind var snyggt, men jag kände aldrig att det gav mig någon Daggerfall-känsla. Oblivion var snyggt och ett helt okej spel, men inte heller det gav Daggerfall-känsla. Jag tröttnade jäääävligt fort på konstiga svampar, enformiga vulkaniska miljöer, pitchad voiceacting och småtjuvar i alvglas-rustningar med jättehammare of Doom +3.

DaggerfallXL ska jag definitivt undersöka. Det finns inget som slår att bli vampyr och gå omkring på nätterna och höra kungaspöket bröla "Veeeeeengeance"

Halldin
2011-01-02, 10:23
Hittade av en slump en episk tysk mod till Oblivion :D

QGkqjabgVks

remindme
2011-01-02, 11:19
Varför är det så konstiga karaktärer i elder scrolls serien? Tänker på de konstiga djuren man kan vara istället för människa. Jag stör mig lite på det iaf...

Mental
2011-01-02, 11:45
Varför är det så konstiga karaktärer i elder scrolls serien? Tänker på de konstiga djuren man kan vara istället för människa. Jag stör mig lite på det iaf...

För att människor är så satans tråkiga?

KaptenKnäsvag
2011-01-02, 13:02
Människa kan man vara IRL

Halldin
2011-01-05, 10:42
Imorgon ska det komma lite mer info, fanimej på tiden.

EkarN
2011-01-05, 11:28
Imorgon ska det komma lite mer info, fanimej på tiden.

Trevligt!

Halldin
2011-01-06, 20:17
lol snacka om antiklimax http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/01/06/february-cover-revealedesv-the-elder-scrolls-v-skyrim.aspx

Halldin
2011-01-07, 14:08
Om några dagar ska nog tidningen med 14 sidor (och 20 bilder) Skyrim-goodness komma ut till prenumeranterna.

rkELbPb1JLE

EkarN
2011-01-07, 14:46
Är det där officiella lyrics?

Gött med info.

Om jag har förstått det rätt kommer Alduin(Akatosh?) vara spelets stora skurk. Lite roligt med tanke på att det var just Akatosh som räddade dagen i Oblivion:D

Edit:

Dovahkiin Dovahkiin
Naal ok zin los vahriin
Wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal
Ahrk fin norok paal graan
Fod nust hon zindro zaan
Dovahkiin Fah hin kogaan mu draal

Ahrk fin kel lost prodah
Do ved viing ko fin krah
Tol fod zeymah win kein meyz fundein
Alduin feyn do jun
kruziik vokun staadnau
voth aan bahlok wah diivon fin lein

...which translates as...

Dragonborn Dragonborn
By his honor is sworn
To keep evil forever at bay
And the fiercest foes rout
When they hear triumph's shout
Dragonborn for your blessing we pray

And the scrolls have fortold
Of black wings in the cold
That when brothers wage war come unfurled
Alduin bane of kings
Ancient shadow unbound
With a hunger to swallow the world

Alduin är alltså Nords version av Akatosh. Första halvan av texten är den som sjungs i trailern.

Praelatus
2011-01-07, 20:38
Fan vad schysst *drool* har spelat Morrowind i 4 dagar och fan vad jag diggar spelet :D Hoppas nya Elder scrolls spelet blir lika bra fast med bättre grafik :thumbup:

Halldin
2011-01-07, 20:41
Fan vad schysst *drool* har spelat Morrowind i 4 dagar och fan vad jag diggar spelet :D Hoppas nya Elder scrolls spelet blir lika bra fast med bättre grafik :thumbup:
Vill du ha bättre grafik än Morrowind kan du ju sätta tänderna i uppföljaren (Oblivion) eller lägga in grafikmoddar:

kexBQBYKgkU

LoTiX
2011-01-07, 22:05
lol snacka om antiklimax http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/01/06/february-cover-revealedesv-the-elder-scrolls-v-skyrim.aspx

Vad var antiklimax?

Om några dagar ska nog tidningen med 14 sidor (och 20 bilder) Skyrim-goodness komma ut till prenumeranterna.

rkELbPb1JLE

Så alla dessa försök folk gjort att höra rätt lyrics visade sig helt åt helvete? :D

Halldin
2011-01-07, 22:26
Vad var antiklimax?



Så alla dessa försök folk gjort att höra rätt lyrics visade sig helt åt helvete? :D
Att man i minsta fall hade väntat sig ett omslag som visade spelet men att man istället bara fick loggan som är på hemsidan. Ingen ny info eller någonting (förutom skriften på baksidan men vem bryr sig).

Ang. texten: japp. ;D

tumme
2011-01-08, 00:03
http://img717.imageshack.us/img717/3391/1294436166308.jpg
http://img510.imageshack.us/img510/3854/1294436506003.jpg
http://img522.imageshack.us/img522/9150/1294437115139.jpg
http://img80.imageshack.us/img80/1619/1294438061177.jpg
http://img408.imageshack.us/img408/2659/1294438461636.jpg

Edit: Bilderna var för stora för att klippa in. Blev bättre såhär.

<Mike>
2011-01-08, 00:36
Nice Tumme, jag blir pepp :D

Yes
2011-01-08, 01:19
Hmm... det börjar kännas som ett potentiellt hot mot mitt liv. Får försöka planera in så man kan ta 2-3 månaders semester när det kommer ut. Bara så man är på den säkra sidan, menar jag.

Halldin
2011-01-08, 09:15
Mer:

http://www.gamingeverything.com/uploads/3653/original/elder_scolls_v-4.jpg

Ska finnas typ dubbelt så mycket men övriga länkar hade bandwidth exceeded. Men det kommer väl. :o

Halldin
2011-01-08, 09:17
Some infos:

-Level scaling.
-You level up your skills through use.
-No traditional attributes anymore (str int etc.). You have health, magicka, and stamina, which increase automatically at level up and can be improved individually at level up as well.
-No predetermined major or minor skill selection (or "class" selection). Everything is entirely based on how much you use each skill.
-When specializing in a few skills, you will level up faster. When using a broad skillset, leveling will be slower (seems to be a way to prevent problems with the level scaling system, i.e. skilling up non-combat skills in Oblivion and becoming useless as everything still scales up)
-Perk selection, Fallout-style, upon level up.
-Kiting is more difficult as backwards movement speed has been significantly reduced.
-Each of the player's hands is set up individually. Sword and shield, dual wielded weapons, one weapon and one hand for magic, each hand with a different spell ready, or both hands using the same spell for a more potent effect, etc.
-There are 18 skills perks for every lvl you aquire.
-Leveling is quicker at the beginning but much slower at higher levels
-There is a soft lvl cap at 50, you will still be able to gain levels but it will slow down dramatically
-If you kill a shop owner a family member will take over for them
-Dynamically logs your play styles and quests/NPCs react accordingly
-You can sprint
- HUD free first person view
- six or seven different enviroments: rugged mountains, tundra, glaciers etc
- Five massive cities
Bzzt

Halldin
2011-01-08, 09:32
Here are some bits and pieces from the recent leak:

* Redesigned engine
* Facial system overhauled now with more emotion and detail
* Every object casts a shadow
* Trees and branches move independently
* Unparalleled draw distances let you see from a mountain peak vast scenes
* Everything you can see is traversable
* Snow falls exactly how it should
* Sabertooth cats, Wooly Mammoths, Elk, giants, dragons, trolls etc
* Five massive cities
* Alduin – World Eater Dragon
* Dragonborne – Dragon Hunters
* Esbern – One of the few surviving blades
* Radiant Story System – reacting to the player's actions from the tiniest detail to the large plot points, allows for dynamic quests
* Game watches everything you do from what skills you level up, weapons you own, people you've killed, who you are friends with
* "If you murder a shopkeeper in Riverwood who gives you a quest his sister will automatically inherit the shop and might give you the same quest but since you murdered her brother she might do so only in anger and frustration"
* "If you drop a weapon it might be forgotten in the mud, picked up by a little boy and returned to you eagerly, or two burly men might reach the weapon at the same time and begin to fight over it."
* The game logs details so that when you enter a city a young woman might approach you asking you to save her child from kidnappers. It will then look at which dungeons you've gone to and pick one that you haven't been to yet with enemies that match your skill level.
* Dragons are a huge focus in the game.
* Revamped combat system: Two handed system lets you bind spells or equipment to either hand.

* Leveling system changed from 1 to 25, now 1 to 50 (you can keep leveling after that but that is the main focus)
* 5 schools of magic instead of 6 (got rid of mysticism)
* You play as the last surviving dragonborne with the ability to speak dragon
* You absorb the souls of dragons
* 20 different "dragon shouts"
* Dragon shouts: One hurls enemies in the air, one slows down time, one speaks the true name of dragons causing them to come to your aid.

sdf

Halldin
2011-01-08, 09:39
Här ska samtliga scans finnas: http://data.fuskbugg.se/dipdip/badbilder.rar

Ape3
2011-01-08, 09:49
Hum..ganska stora förändringar men det måste ju bli bättre än Oblivion. Morrowind spelade jag jättemycket Oblivion var så dåligt så det blev inte många timmar där. Levelupsystemet blir intressant, man kommer ju hoppa runt men men.

Halldin
2011-01-08, 10:34
En till sammanfattning

On leveling: Totally revamped, no more class selection at the start of the game, every skill you level contributes to your overall level. And each time you level you get extra health plus the ability to get either more health, magicka or stamina. Each level also brings you perks. Cool abilities I guess like in Fallout 3. Also, the leveling was moved from 1-25 or something like that to 1-50, but 50 is soft-capped, you just advance really slow after that.

On skills: Mysticism is gone. 18 skills, down from 21 on Oblivion, and 27 on Morrowind. Tries to accomodate players who want to specialize in a certain proffesion (like mage or thief), while at the same time giving room for players who like to do plenty of everything. They want to keep a special care so that this feels good, not prone to cheating and organic.

On the story and lore: 200 years after Oblivion. Set in Skyrim, a region north of the imperial city, where the Nords live. The dragons are returning, as it was prophetized. You are gonna be trying to stop the wicked dragon god. You are a dragonborn, a dragon hunter. Your mentor is one of the last blade, voiced by some old dude from Shutter Island and Minority Report. Also, there is a civil war, since the king is dead. Enemies include were-yeti's, giant spider, dragons and other cool creatures.

On combat: They want to make it more dynamic and tactical. You have to assign each hand with a function I think, either magic, 2 weapons, a weapon and a shield, etc. You can also waste stamina by sprinting, allowing you to get access to tactical postitions. Emphasis on really improving the combat this time around. They are also putting care on how each weapon feel on your hand.

Other: Third person view has been improved 5 massive cities, more variation in caves and underground stuff.

On quests: Quests are much more dynamic now. The quests are now more determined by how you build your chracter, individual actions and overall much more dynamic. Examples provided: If you are more of a magic user, some other mage may approach you who may not have had if you were just a melee character. Or if you killed some dude who owned a store that was gonna give you a quest, his sister would inherit the store, but she may resent you before giving you the quest. Also, if you drop a weapon in the street instead of selling it, it may just dissapear, some kid may get it and give it back to you, which would lead to a series of stuff, or some dudes may fight over who gets it. Also, it said that the quests you are given would be modified by how you have played (I guess like scaling the quests). For example, the location of a rescue mission would be determined by which location you have visited (it will try to give you a dungeon you haven't been in) and I guess also giving you appropiate enemies to your level.


I can add that there is an option for no HUD.


On Conversations: (thanks MrBig) Conversations aren't done in a zoomed in static shot anymore. Start a conversation with some and they will act like someone would in real life, looking at you occasionally and walking around a bit and also continue doing a task if they were doing one while talking.

On Weapon smithing: Go to a forge and carve a new weapon out of red hot metal.


Recap from raphier

Dual-wielding: you have two hands now in combat and you can wield anything to both hands. You may assign a dagger on left hand and use a mace with right hand. The choice as they say is yours.

Duel: You may duel any NPC on the streets western style.

Inheritence: When you kill a shopkeeper, his/her family member will inherit the shop and will be angry about you, but stil give you missions.

Level-scaling: It is coming back

18 skills: supposedly even less skills to play with?

No mysticism

Perks: Rumored to be in Skyrim. I may have understood it wrong.

Boosts: Pick stamina, health, magic boosts on level up.

Enchanting: This skill makes a return.

"Radiant storytelling" or Level Scaling 2.0: "The game eventually logs a huge storehouse of knowledge about how you've played, and subsequently tailors content to your capabilities and experiences. Entering a city, a young woman might approach you and beg you to save her daughter from kidnappers. The game will look at the nearby dungeons you've explored, automatically set the mission in a place you've never visited, and designate opponents that are appropriately matched to your strengths and weaknesses."

Fast-Travel: As you probably expect, you can instantly travel to previous locations with a tap of the button

Sprinting: You can now sprint about!

Town visiting: You may do more in towns, like tailor weapons, cooking, farming or mining. Not much details about this or how detailed they are as jobs.


Yet another recap:

-A variation of level scaling. -Dynamic Shadows -Overhauled Combat-system -Improved Faces/Improved Models Example: Faces have been dramatically overhauled. Characters now exhibit more emotion show of distinctions between different races and just plain looks better. -Radiant AI -Updated Engine Snow falls dynamically (not as a basic texture on the ground) Trees and branches move independently with the wind Water flows -Randomly generated quests. -Beards -You can't run backwards as fast as you do forward. -10 races to choose from (Holy crap thats a lot of races) -confirmed creatures: zombies, skeletons, trolls, giants, ice wraiths, giant spiders, dragons, wolves, horses Elk, mammoth, saber-toothed cats -presumeably open cities (as dragons can attack) -Hud-free first-person view and improved third-person perspective -very unique landscapes! Also unique dungeons! In other words, lots of uniqueness! -Character creation improved, body features customizable -2-handed weapons and duel wielding confirmed. -Finishing moves, unique to each weapon and enemy you fight. -Kids -The game takes place 2 centuries after Oblivion -Sprint is added ! - Dialog will pop up when you approach an enemy - cooking/farming/mining/woodcutting/blacksmithing -18 skills. -Perk picking at every level-up -5 Magic Schools Destruction Alteration Conjuration Restoration Illusion.

Also Werewolves and vampires are back,Ebbron one of the last reamin Blades is your mentor he is voiced by Max von sydow the Narrator in the trailer. Also the player character is A Novakilin A dragonborn dragon hunter and one of the last ones in fact just like the blade's also it is revealed that not just Imperial can be dragon born any race can if bestowed the power by the nine divines.

Stoltz
2011-01-08, 12:56
Låter för jävla bra!

EkarN
2011-01-08, 13:03
Enda som lät lite tråkigt var färre skills, annars lät det grymt!

<Mike>
2011-01-08, 13:04
Jag hoppas verkligen att detta spelet blir svårare än dom tidigare och att dom tagit bort den värdelösa funktionen där man kan ändra svårighetsgraden markant när man vill. Sedan ser jag gärna bossfighter då det har saknats hittills...

Någon som vet om spelet kommer släppas 2011?

FilipWT
2011-01-08, 13:08
Jag hoppas verkligen att detta spelet blir svårare än dom tidigare och att dom tagit bort den värdelösa funktionen där man kan ändra svårighetsgraden markant när man vill. Sedan ser jag gärna bossfighter då det har saknats hittills...

Någon som vet om spelet kommer släppas 2011?

Ska tydligen släppas 11.11.11 :)

<Mike>
2011-01-08, 13:09
Ska tydligen släppas 11.11.11 :)

Just det, det känner jag igen nu när du säger det.

Segt :D

Yes
2011-01-08, 20:07
Uh, level scaling... nu slaknade jag.

Andy.da.wohoo
2011-01-08, 20:22
Uh, level scaling... nu slaknade jag.

Levelscaling = motståndarna börjar lågt men blir svårare?

Isåfall så blev spelet mycket tråkigare nu :/

Yes
2011-01-08, 20:35
Japp. Det är en ren styggelse. Även om man försöker implementera det väl blir det liksom fel.

Pzorz
2011-01-08, 20:41
Level scaling? Att fiendernas level anpassas efter ens egen?

Yes
2011-01-08, 20:41
Precisemo.

Pzorz
2011-01-08, 20:49
Skitsystem :((((

LoTiX
2011-01-08, 21:39
Vänta 2 veckor så fixar en mod det...

Kwon
2011-01-08, 22:33
Man vill ju kunna återvända efter 10 levels för att kunna hämnas på råttorna / kycklingarna som piskade en förut, men med level-scaling så är ju råttorna lika tunga även efter 10 lvls. :D

Visst, man kanske lärt sig en och annan ny skill under dessa 10 levels, men man kan nog ge sig den på att råttorna också gjort det :D

Roligare när man kan levla och sen återvända till den lilla byn och hämnas på råttorna som förr var så svåra.
Så man kan säga "Take That!" alt "Who's Your Daddy!", men det går ju inte med levelscaling. Råttorna samma utmaning som förr lol, man kanske tom blir tvungen att ta till reträtt...

Pzorz
2011-01-08, 22:46
Känner mig lite som Cartman när han väntar på Nintendo Wii.

Halldin
2011-01-08, 23:23
Uh, level scaling... nu slaknade jag.
Den ska tydligen inte vara som Oblivions, utan snarare som den i Fallout 3 (eller New Vegas?)

http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1156332-is-level-scaling-backnoooooooooooo/page__st__40__p__16933097#entry16933097

Halldin
2011-01-12, 09:54
Dessutom hade även Daggerfall och Morrowind level scaling, det ni. Det var bara Oblivions som var lite väl tydlig.

EkarN
2011-01-12, 14:20
Jag hoppas och tror att Bethesda lärt sig något från folkstormen ang. level-scalingen i Oblivion, så det kommer nog bli bättre i Skyrim.

Halldin
2011-01-15, 15:23
The sounds of Skyrim: http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/01/14/the-sounds-of-skyrim.aspx

Halldin
2011-01-16, 12:38
Man hör det nya main themet, hör flera lines av Max von Sydow och ser en animation av en sån där dwemerboll som fanns i Morrowind. Why aren't you making a bigger fuss? :D

Kwon
2011-01-16, 12:59
LOL!

Det där klippet "Composing Skyrim's Theme" så har han ju en bild på Technoviking vid noterna.

EkarN
2011-01-16, 13:15
Man hör det nya main themet, hör flera lines av Max von Sydow och ser en animation av en sån där dwemerboll som fanns i Morrowind. Why aren't you making a bigger fuss? :D

Det är så epic att man inte klarar av att kommentera:)

LOL!

Det där klippet "Composing Skyrim's Theme" så har han ju en bild på Technoviking vid noterna.

Haha såg det också:D:D:laugh:

Halldin
2011-01-16, 14:17
Ännu mer http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/01/13/road-to-skyrim-the-todd-howard-interview.aspx

stridis
2011-01-16, 15:32
Dessutom hade även Daggerfall och Morrowind level scaling, det ni. Det var bara Oblivions som var lite väl tydlig.

Hmm, men min lvl 2 karaktär blev desanguinerad av en Vampire Ancient i Daggerfall när han höll på med något random uppdrag.

Loke
2011-01-16, 15:52
Dessutom hade även Daggerfall och Morrowind level scaling, det ni. Det var bara Oblivions som var lite väl tydlig.

Jo absolut, spelet kräver level scaling, moddarna till oblivion som tog bort det helt var värre än originalet. Men man blir orolig när de skryter om det, man tycker ju att de borde sitta i ett hörn och skämmas för hur det gick i oblivion.

Halldin
2011-01-16, 16:16
Hmm, men min lvl 2 karaktär blev desanguinerad av en Vampire Ancient i Daggerfall när han höll på med något random uppdrag.
Ja det var ju inte så att det inte gick att stöta på farliga monster, men exempelvis armor/vapendropsen skalade med level. Du kunde inte hitta daedricprylar från start etc. utan när du var i ett visst levelspan på karaktären kunde du få dwarven, elven, mithril, ebony, daedric etc.

Monsterskalning fanns också men var som sagt inte lika tydlig som Oblivions.

Halldin
2011-01-16, 22:47
Oblivionmodden jag länkade tidigare i tråden (filmens titel stämmer inte alltså):

IbgyUSIPkTA

Halldin
2011-01-17, 00:07
Bara jag som hör svenska lyrics? "Det är så, det ska va', gott nytt år, ha ha ha": http://www.youtube.com/watch?v=X78Zg9WfzeA#t=165

EkarN
2011-01-17, 00:22
Bara jag som hör svenska lyrics? "Det är så, det ska va', gott nytt år, ha ha ha": http://www.youtube.com/watch?v=X78Zg9WfzeA#t=165

Nu kommer jag inte att kunna höra låten utan det där*grr*

EkarN
2011-01-17, 07:44
Nu kommer jag inte att kunna höra låten utan det där*grr*

Edit : :D

Praelatus
2011-01-17, 08:24
Bara jag som hör svenska lyrics? "Det är så, det ska va', gott nytt år, ha ha ha": http://www.youtube.com/watch?v=X78Zg9WfzeA#t=165

Haha dagens garv :D

Halldin
2011-01-17, 08:50
V3AdRtIweME

<Mike>
2011-01-17, 15:39
Haha Halldin :D

Halldin
2011-01-18, 23:18
http://i.imgur.com/rBcYJ.jpg

Halldin
2011-01-18, 23:21
Mer info om den nya motorn: http://www.gameinformer.com/games/the_elder_scrolls_v_skyrim/b/xbox360/archive/2011/01/17/the-technology-behind-elder-scrolls-v-skyrim.aspx

Stoltz
2011-01-19, 10:20
V3AdRtIweME

:laugh:
Vilken är det??

Kwon
2011-01-19, 11:32
V3AdRtIweME

haha ingen aggro alls på den där formeln?

Betraktas inte som attack eller?

Det enda formeln gör är att vinkla personerna lite kanske :D

Asdf
2011-01-19, 11:42
Bara jag som hör svenska lyrics? "Det är så, det ska va', gott nytt år, ha ha ha": http://www.youtube.com/watch?v=X78Zg9WfzeA#t=165

Wtf den är borttagen nu!

Halldin
2011-01-19, 15:52
mer musik från skyrim å lite info http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2011/01/18/skyrim-the-time-lapse-art-video.aspx

Halldin
2011-01-19, 15:53
:laugh:
Vilken är det??
Utan att veta så tror jag att det är paralysis

Halldin
2011-01-19, 15:54
Wtf den är borttagen nu!
http://www.youtube.com/watch?v=9Wj1I_lFUXo#t=165

Varsågod: det e så, de ska va', gott nytt år, tra la la ;D

EkarN
2011-01-19, 15:55
GAAAAAAAAAAAAAA SKyRIm!111!

Årets händelse;). Gör inte saken bättre att gameinformer lägger upp ny info var och varannan dag och så är det nästan ett år kvar:D

Asdf
2011-01-19, 16:23
http://www.youtube.com/watch?v=9Wj1I_lFUXo#t=165

Varsågod: det e så, de ska va', gott nytt år, tra la la ;D

Hahaha!
Det är såååå, det ska vaaaaa, gott nytt ååååååår, tra la la laaaaa

På 3.09
Bara din! Bara din!

Halldin
2011-01-21, 11:06
http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2011/01/20/skyrim-s-dragon-shouts.aspx

The sound of the dragon language when you hear it spoken or sung has a vaguely Germanic or Scandinavian sound to it. It’s a harsh but oddly beautiful sound that feels right at home in the rugged landscape of Skyrim. And you’ll hear it in plenty of places. Not only do the dragons and the Greybeards recall this long-dead language, but many other creatures in the world do as well. Included among them are the undead draugr, ancient Nord warriors who will call out in dragon language from their skeletal frames, threatening to pull you down to join them.

http://www.gameinformer.com/resized-image.ashx/__size/610x0/__key/CommunityServer-Components-SiteFiles/imagefeed-featured-bethesda-elderscrolls-elderscrollsv/dragonshoutfeatured.jpg

Dreas
2011-01-21, 11:11
http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2011/01/20/skyrim-s-dragon-shouts.aspx



[IMG]http://www.gameinformer.com/resized-image.ashx/__size/610x0/__key/CommunityServer-Components-SiteFiles/imagefeed-featured-bethesda-elderscrolls-elderscrollsv/dragonshoutfeatured.jpg[IMG]:hbang:

Halldin
2011-01-21, 12:18
Nån yt:are som hade tråkigt och remixade sig lite

2H7kjsRQG-k

EkarN
2011-01-21, 12:59
Älskar hur Bethesda förankrar nya element av serien i redan etablerad lore. Dessa Shouts(Thu'um) nämndes redan i Daggerfall/Redguard. Först nu implementeras de i ett spel, men det har hela tiden funnits där. Det ger Elder Scrolls en högre klass än andra spel tycker jag.

Asdf
2011-01-21, 14:11
"Included among them are the undead draugr, ancient Nord warriors who will call out in dragon language from their skeletal frames, threatening to pull you down to join them."

Yeah hårdrock! :hbang:
Amon amarth!!

EkarN
2011-01-21, 16:35
Nån yt:are som hade tråkigt och remixade sig lite

2H7kjsRQG-k

Lät rätt bra ändå.

Halldin
2011-01-21, 21:23
http://tesnexus.com/imageshare/images/172525-1295572329.jpg

Halldin
2011-01-25, 08:54
Building better combat: http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2011/01/24/skyrim-building-better-combat.aspx

Halldin
2011-01-26, 08:53
http://media1.gameinformer.com/imagefeed/featured/bethesda/elderscrolls/elderscrollsv/Combat_TrollFireSword.jpg

Låter som att man har gjort ganska stora förbättringar med magisystemet iaf. Fire gör mest skada, frost saktar ner, lightning drainar magicka. Man kan välja mellan att trycka en gång och kasta spellen (typ eldboll) eller hålla nere knappen och få en konstant ström (typ eldkastare). Kastar man fire så brinner även omgivningen en stund, kastar man frost så täcks fienderna i ett isig lager etc. Går att binda olika spells till varje hand. Etc. etc.

Kameraskak när man blir träffad i combat låter som att det antingen kan bli bra eller drygt, en får se.

KaptenKnäsvag
2011-01-26, 09:48
Kameraskak när man blir träffad i combat låter som att det antingen kan bli bra eller drygt, en får se.

Man spelar ju 3rd person view såklart :)

Stoltz
2011-01-26, 10:37
Går att binda olika spells till varje hand. Etc. etc.


Jag kom.

Yes
2011-01-26, 10:43
Oooh...
Left hand: Sleep
Right hand: Death

:hbang:

Stoltz
2011-01-26, 10:54
Oooh...
Left hand: Sleep
Right hand: Death

:hbang:

Haha, jag tänkte:

Left hand: Fire
Right hand: Ice

Fatta mindfucket på fienden när hans temperatur går upp och ner hela tiden.

Stoltz
2011-01-26, 10:55
Nån yt:are som hade tråkigt och remixade sig lite

2H7kjsRQG-k

Alltså, den här är förresten riktigt bra enligt mig.

Kurash
2011-01-26, 11:11
Haha, jag tänkte:

Left hand: Fire
Right hand: Ice



Fatta va gangsta att ha "LOVE", "HATE".

Halldin
2011-01-27, 16:09
The art of Skyrim: http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/01/26/the-art-of-skyrim.aspx

EkarN
2011-01-27, 16:35
Fatta va gangsta att ha "LOVE", "HATE".

Calm på ena, frenzy på andra?;)

krellik
2011-01-27, 18:24
Right foot hospital, left foot cemetery.

Eller ähh nej det var inte Mirko Crocop det handlade om inte.

EkarN
2011-01-27, 23:21
För er som känner att ni vill nörda in er på lite lore så finns det mer än en artikel här: http://www.uesp.net/wiki/Lore:Main_Page

Halldin
2011-01-29, 09:32
Ny info om menysystemet http://www.gameinformer.com/games/the_elder_scrolls_v_skyrim/b/xbox360/archive/2011/01/28/skyrim-menu-system-overhaul.aspx

Halldin
2011-01-30, 08:50
Sammanfattning från någon fransk coverstory med lite ny info: http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1163088-skyrim-french-coverage-summary/

Halldin
2011-01-30, 08:59
En förklaring på variationsbristen hos dungeonsen i Oblivion kanske ;D

In Oblivion there was only 1 guy working on the dungeons, this time for Skyrim, 8 devs are working on them.

Kwon
2011-01-30, 09:39
Oooh...
Left hand: Sleep
Right hand: Death
:hbang:

Left Hand Buddha Palm

Right hand Buddha Fist!
9EmsXnlswsc

EkarN
2011-01-30, 13:40
Är svårt besviken på Svenska PC Gamer, de hade typ en tredjedels sida med info som var en månad gammal.

Halldin
2011-01-30, 18:11
Italiensk cover story med lite ny info: http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1163214-skyrim-italian-coverage-thread-2/

Halldin
2011-02-04, 18:27
- No Spears.
- Two Handed/One Handed Weapon skill & Archery are the Weapon skills available. Each skill has it's own Perk Tree, with separate perks for maces, swords, axes.
- They are currently messing around with the aspect of Form Changing (Vampires, Werewolves, etc)
- Also messing around with mounts. They want to expand on that area, and are currently experimenting with it. It's in, but they don't know to what extend it will be in.
- Smithing, Echanting, Alchemy, cooking
- Spellcrafting may be in, but they are trying to figure out better ways to implement it - if they can't come up with anything new that will work out, it's out.
- Perks for different Magic Schools.
- Around 280 perks (Including Ranks).
- In the beginning, you pick your race and look, and nothing else. (No Class, Birthsign, or primary skills)
- Simple Character generation. It's simple to use, but creates much cooler, realistic or beautiful characters. Fewer, but better sliders.
- Dragon Fights are Boss Fights, so they are quite difficult.
- Dragons will be the main enemy. They can Dive down, Breathe Fire upon towns, walk on the ground.
- Different types of Dragons.
- No Dragon Riding.
- You can hire companions. There's a lot more companions than in Fallout 3, but with less personality.
- Radiant Story: More like small tasks or deeds people wants you to do, while there are also bigger and deeper quests that are not part of this system.
- Factions are in. They are different that what they've done before. There are some factions that are returning from Oblivion, but also new ones. More information about this will be given later on.
- They are quite confident that they will release the game 11.11.11.
- You will start as a prisoner. The idea around this is that there is a little bit of conflict in the beginning of the story, but the player never knows why.
- If you don't really like Oblivion, you will probably not like Skyrim.^^
- Skyrim has a very unique Style. (More Morrowind than Oblivion it seems then...)
- About the same size of Oblivion in general Landmass, but because of Mountains, it will feel bigger.
- 5 or 6 regions with unique landscape.
- Most likely it will be rated "M". - Not violence like in Fallout, but more realistic.
- The HUD comes and goes as needed, but the compass is always there. Health, Stamina and Mana comes up when needed.
- A lot more quests than in Fallout 3/Oblivion.
- Most likely no Kinect (& Similar) Support.
- You character doesn't know he's the dragonborn in the beginning, but finds out during an event with a dragon. The greybeards find out your the dragonborn, and when that happens, they will call upon you, and all of Skyrim will hear it: "Dovahkiin!".
- there WILL be 7000 steps in High Hrothgar.
- There is NO level cap. You level a lot faster than in Fallout 3/Oblivion.

Andy.da.wohoo
2011-02-04, 18:35
ÅÅH Jag vill spela!!!

Kommer det ingen demo? :D

Halldin
2011-02-04, 19:17
http://www.gameinformer.com/b/podcasts/archive/2011/02/03/toddhowardse.aspx

Khyron_
2011-02-04, 21:48
c9eGtyqz4gY
:laugh:

EkarN
2011-02-04, 22:13
c9eGtyqz4gY
:laugh:

Ungefär lite så var det för mig när jag såg trailern första gången:D

Stoltz
2011-02-04, 22:31
c9eGtyqz4gY
:laugh:

:laugh::laugh::laugh:

HulkH
2011-02-05, 00:56
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Nordenator
2011-02-05, 01:01
[.yt]c9eGtyqz4gY[/yt]
:laugh:

Hahahaha. Den var förvånadsvärt jävla bra :D

Halldin
2011-02-05, 18:13
Här ser man f.ö en NPC lite tydligare:

http://static.zenimax.com/bethblog/upload/2011/02/skyrimpodcast.jpg

EkarN
2011-02-05, 18:49
Förbättring som fan från Oblivion:D

Yes
2011-02-05, 18:54
Skäggstubben ser inte bra ut.

Halldin
2011-02-05, 19:01
Det är lugnt, det kommer moddar som tar bort skäggstubben.

KaptenKnäsvag
2011-02-05, 19:10
11-11-11 ?

Hade aldrig kunnat tänka mig att det kommer ut i år. Funderar på att gå i ide tills dess

Yes
2011-02-05, 20:27
Det är lugnt, det kommer moddar som tar bort skäggstubben.
Frågan är om det kommer en mod som lägger till riktigt skägg. Jag vill se vikingakvinnor med helskägg och flätat hår!

Halldin
2011-02-07, 22:48
Screenshots ahoy!

http://i.imgur.com/H2cqY.jpg

http://i.imgur.com/jriPc.jpg

http://i.imgur.com/7xRek.jpg

http://i.imgur.com/DLJMp.jpg


Mer info:

- Example of a 'Radiant Story'. OXM UK recieved a quest to go to Bleak Falls Barrow and retrieve a golden dragon claw antique and take it back to shopkeeper Lucan. If you killed Lucan, the quest would change to his friend Camilla instead.
- There is a perk that will lower the sound of your footsteps.
- Perk for Axe that enables deeper cuts, which means prolonged bleeding. You can hit someone once and they will eventually bleed out.
- Eventual perk upgrade for Maces that will allow you to hit for full damage, ignoring armor stats.
- The article mentions placing runes on the floor (that we know already) but in particular talks about
talks about 'lob a frost rune down and if an enemy wanders over it, shards of ice will be launched through its body'
- Telekinesis is an available spell.
- 'No more agility to build up so don't have to keep jumping around to level up' (I assume they mean no longer skills like acrobatics and athletes but they use the word agility)
- When you kill a dragon you're able to absorb its soul which will make you learn a new dragon shout.


- There is a dragon shout called 'Unrelenting Force' which pushes anything standing directly in front of you backwards.
- Dragon shouts have cooldown periods after each shout performed. Individual shouts will have their own cooldown time.
- In the northern parts of Solitude is the Bard's College. The city is a busy port and there's event similar to bonfire night that has the burning of an effigy o
- Windhelm is the largest city. It has a palace that should look spectacular. This is also apparently the hangout for the Imperial Guards who monitor the path to Morrowind.
- Bleak Falls Barrows is a dungeon, with ancient Nord catacombs which features rivers, tree roots coming through the ceiling and light coming through odd cracks.
- 120 Dungeons and they claim that 'no two areas will be alike'.
- Whole world is hand-crafted. Oblivion had some generated landscapes and there is NONE of that anymore used in Skyrim.
- The Shivering isles expansion inspired the team that unique, hand-crafted cities, where no two buildings look the same, was the way to go.
- The Snow. Has been a lot of confusion about this. OXM UK says that snowfall is dynamic. Instead of a texture with a bit of white added, landscapes realistically get dusted with snow landing in appropiate nooks and crannies.
- There are one-off puzzles in certain dungeons.
- Example of new AI: 'Wolves have a den. Few times a day they go out and do a patrol and hunt in a pack. If they kill something then they'll hang out there. If you go outside and they're on patrol they will come after you. If they've killed something they will guard that and not chase you down as they want to look after it.

Petoria
2011-02-07, 22:52
http://i788.photobucket.com/albums/yy167/mythirdhouse/85eq5hd.gif

*drool*

<Mike>
2011-02-07, 23:04
Geh... Kommer nog ta en paus från mitt liv då detta spelet kommer...

shadowfire
2011-02-07, 23:17
Geh... Kommer nog ta en paus från mitt liv då detta spelet kommer...

+1. Uff

ddewe
2011-02-07, 23:20
http://i788.photobucket.com/albums/yy167/mythirdhouse/85eq5hd.gif

*drool*
+1

Akerhage
2011-02-08, 08:15
längtar som fan...eller måste iaf först köpa ny dator. Men gillar morrowind och oblivion, även om jag anser att morrowind var betydligt bättre =)

EkarN
2011-02-08, 09:00
Omfg vad nice det verkar bli:D

Halldin
2011-02-11, 19:39
http://i56.tinypic.com/b5s7ba.jpg

http://i54.tinypic.com/2ugl934.jpg

http://i56.tinypic.com/t0420k.jpg

http://i54.tinypic.com/2mcd9us.jpg

EkarN
2011-02-11, 19:44
Min första spontana tanke när jag såg bilderna var omfg:D

stolpskott
2011-02-11, 19:45
En timmes intervju med Todd Howard, chefsutvecklaren för Skyrim: http://www.gameinformer.com/b/podcasts/archive/2011/02/03/toddhowardse.aspx.

Mohahaaaaaaaaaaaaa.

Halldin
2011-02-11, 21:08
Högre upplösning:

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/114/1149185/elder-scrolls-v-skyrim-20110211094554924.jpg

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/114/1149185/elder-scrolls-v-skyrim-20110211094554924.jpg

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/114/1149185/elder-scrolls-v-skyrim-20110211094558377.jpg

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/114/1149185/elder-scrolls-v-skyrim-20110211094558377.jpg

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/114/1149185/elder-scrolls-v-skyrim-20110211094601315.jpg

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/114/1149185/elder-scrolls-v-skyrim-20110211094601315.jpg

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/114/1149185/elder-scrolls-v-skyrim-20110211094604627.jpg

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/114/1149185/elder-scrolls-v-skyrim-20110211094604627.jpg

Nordenator
2011-02-11, 21:20
Jag tycker det ser sådär ut, men så länge det spelar bra bryr jag mig inte riktigt. Grafik är definitivt sekundärt.

EkarN
2011-02-11, 21:21
Jag tycker det ser sådär ut, men så länge det spelar bra bryr jag mig inte riktigt. Grafik är definitivt sekundärt.

It iz ze feelöng zat is importanté.

<Mike>
2011-02-11, 22:30
Jag tycker det ser grymt bra ut, mycket bättre än oblivion.
Man kan inte jämföra grafiken med typ Killzone då världen är så stor och spelet så långt, därför tycker jag det är det snyggaste spelet jag sett hittills i genren. Får se hur det ser ut i rörelse men tror inte jag kommer bli besviken.

Halldin
2011-02-19, 21:05
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110219/nya-elder-scrolls-v-skyrim-detaljer-avslojade

EkarN
2011-02-19, 23:33
•'Magnetism' is used to prevent friendly fire in combat, by slightly 'pulling' your attacks towards enemies

•Some, apparently unique, enchanted weapons will have "concealed" effects. You won't know what those are until you try the weapon.

•You cannot block if you have a sword in one hand, and a spell in another. Only players wielding two-handed blades or sword and shield can use block.

•The Spell Shield effect returns.

•Taverns will play a large role in the game. You will be able to overhear people's conversations, start quests, acquire information, and much more.

•They mention breaking and entering to find out more about people, but I'm not sure as to what extent
•"Because of the open world set up you can even progress by snooping around - following people, looking out for strange behaviour and even some light breaking and entering".

•Quest givers can give you more or less information about their quest depending on their disposition towards you.

•One dungeon is called 'Bleak Falls Barrow', and it is inhabited by the Draugr (the undead Nord warriors we first met in Bloodmoon). As you proceed through the dungeon, you'll eventually encounter a 'ghostly dragon priest', and eventually the dungeon boss, a giant 'Frostbite Spider'. It is said the dungeon is 'terryfing'.

•The quest to Bleak Falls Barrow is given to you by a shopkeeper called Lucan, whose priceless Draconic family heirloom (a golden claw) was stolen recently.

•Several new spell effects, including "Ice Trap" (only triggered when an enemy walks over it), "Circle of Protection" (push the enemies in your vicinity away), "Fury" (make enemies fight each other), and so on.

•One of the finishing moves involves "plunging your sword into your enemy's chest", coupled with gurgling death noises.

•The 'free-form' activities you can perform include cooking, woodcutting, mining and metalwork.

•A Dragon Shout that slows down time (a la Bullet Time) is mentioned.

•Some Dragon Shouts are found in dungeons.

•There's a city called Riverwood. It is described as 'A smattering of timber buildings, including a sawmill'.

•Radiant Story is in part inspired by the random encounters in Fallout 3.

•The game apparently looks amazing in motion, with great environment effects such as the wind making the water swirl and making waves.

•It is possible to raise all skills to 100 but not possible to get all perks.

•The death of the King of Skyrim has sparked a civil war in the country.

•Dragon encounters aren't scripted. If one comes across a town in its travels, it might decide to attack it without warning. This may or may not involve setting it ablaze. ;)

•It talks about the improvement of NPC's and Radiant AI.

•Every big settlement is unique. The city of Markarth Side, for example, is set into "dramatic stone cliffs, with buildings teetering on the end of sheer drops."

•Haarfingar is said to be home to the largest trading port in Skyrim.

•The game apparently includes 'meteorogical effects': clouds gathering around mountaintops, etcetera.

•The glorious return of the Dwemer ruins is once again confirmed.

•One of the cities in Skyrim will apparently be heavily inspired by the Dunmer (Dark Elves), and may even be a full-fledged Dunmer settlement.

•They're trying to go back to the "eccentricity" of Vvardenfell. Every Nord faction will have their own customs, colors, and so on.

•The economy of the game is better developed than in Oblivion. If you destroy a city's means of income (for instance, their crops) they'll need to buy crops from another nearby city, and prices in the city will go up.

•Archers can 'hold their breath' while aiming. This consumes stamina, but gives the archer a better chance of hitting the enemy.

•A wounded dragon has a chance of crashing into the ground.

•You can cut dialogue short by walking away from the NPC.

•Dragon Shouts are assigned to the R3-button on the PS3 gamepad.

•Not every NPC will have a complete set of dialogue like in Oblivion. It'll be more like in Fallout 3, where only the 'important' NPC's have anything substantial to say.

An interview with Todd Howard in the same magazine gives us some more info (some of this may be badly translated, so don't immediately believe everything you see here).


•Quests can influence each other. Quest A may be changed for you because you completed Quest B beforehand.

•Quest givers now give more detailed instructions, in a style that's apparently akin to Morrowind. They might even escort you to the road, to show you where to go.

•The game has 120 unique dungeons, worked on by 8 designers.

Det här med Dunmer City, olika stilar för olika nord-fraktioner etc får mig att *drool*. Det andra med för den delen men mest det. Hoppas dock att auto-aimet bara är för konsol, inte att de tar med det i PC-versionen. Då gråter jag lite inombords.

Halldin
2011-02-23, 21:35
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110223/stort-skyrim-avslojande-om-20-timmar

Klockan 16:00 imorgon svensk tid är det äntligen dags. Då bjuder Bethesda alla rollspelsfans på det allra första in-game-materialet från super-hajpade The Elder Scrolls V: Skyrim. Nedräknaren, plus en läcker bakgrundsbild, hittar du här.

http://download2.zenimax.com/elderscrolls/skyrim/wallpapers/dragonborn_1_1920x1200.jpg

Andy.da.wohoo
2011-02-23, 21:41
:laugh:

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110222/ha-sex-och-vinn-varenda-bethesda-spel-nagonsin

Brabo
2011-02-23, 21:46
1024x768, 1280x800, 1280x960, 1280x1024, 1600x1200, 1680x1050, 1920x1200

men inte 1920x1080 *cry*

EkarN
2011-02-23, 22:25
:laugh:

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110222/ha-sex-och-vinn-varenda-bethesda-spel-nagonsin

Haha epic:D Hoppas att någon nappar!

Förövrigt ang. ingamematerial: *drool*

Halldin
2011-02-24, 15:07
Det är tydligen bekräftat att det blir en gameplaytrailer. :}

Knappt 50 minuter kvar nu... lär väl dock bli DoS som alltid med såna här nedräknare.

Stoltz
2011-02-24, 15:21
:laugh:

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110222/ha-sex-och-vinn-varenda-bethesda-spel-nagonsin

Då är det bäst att snabba sig nu..! Jävligt snabbt, typ..ljusetshastighet baklänges snabbt.

Kwon
2011-02-24, 15:23
Är liret olinjärt, dvs man kan roama lite hursomhelst utan att behöva följa main story/röda tråden och kan man välja gubbe?

EkarN
2011-02-24, 15:25
Är liret olinjärt, dvs man kan roama lite hursomhelst utan att behöva följa main story/röda tråden och kan man välja gubbe?

Annars är det inte Elder Scrolls.

EkarN
2011-02-24, 16:01
Sida för trailer:

http://elderscrolls.com/

Glhf å kolla på den ännu på en stund:D

Lasse Kongo
2011-02-24, 16:27
Det känns lite som att alla andra spel man ser fram emot försvann lite, det här kan verkligen bli ruggigt bra.

Halldin
2011-02-24, 16:59
Videon var väldigt ryckig pga överbelastningen, hoppas den läggs upp någon annanstans snart. Kan bli bra. :}

pjay
2011-02-24, 17:03
JSRtYpNRoN0

Yes
2011-02-24, 17:19
Jag kände lite såhär:
c9eGtyqz4gY

Halldin
2011-02-24, 17:27
Sett den typ 500 gånger nu, nördgasm

JSRtYpNRoN0

Förstår inte att det fortfarande finns haters som tycker det ser ut som Oblivion, skillnaden är ju enorm just p.g.a att animationerna och miljöerna är så mycket bättre gjorda.

Lasse Kongo
2011-02-24, 17:55
Jag kände lite såhär:
c9eGtyqz4gY

Haha ja dör, så bra och så sant haha fyfan xD

panzerpig
2011-02-24, 19:04
Se sjukt bra ut. Blir att fixa skilsmässa till 11 11 11 så man får lite tid att spela :)

EkarN
2011-02-24, 19:24
GAUHAISDUHISAUGIUSAHGI UHSIUFH pADSHP/F CSHIGSAFIFGPIyu

*drool**drool*

AJGBDfiuhfguashf8hA

*drool**drool*

När kören kommer på, damn vilka rysningar jag får:D Verkar bli så sjukt nice!

petah
2011-02-24, 20:47
Ett bra exempel på spel där jag är beredd att köpa ny dator om det inte kommer flyta bra på den gamla.

Halldin
2011-02-24, 21:36
Trailern var tydligen gjord på en xbox360 också så de kan bara bli bättre - ett hopp för alla grafikhaters kanske http://www.computerandvideogames.com/290735/news/elder-scrolls-v-gameplay-trailer-created-on-xbox-360/

Sir Anselm
2011-02-25, 10:48
Trailern var tydligen gjord på en xbox360 också så de kan bara bli bättre - ett hopp för alla grafikhaters kanske http://www.computerandvideogames.com/290735/news/elder-scrolls-v-gameplay-trailer-created-on-xbox-360/

Glädjande besked minsann! :D Jag försöker dock hålla mig lugn och sansad, långt till november...

Petoria
2011-02-25, 12:32
Sett den typ 500 gånger nu, nördgasm

JSRtYpNRoN0

Förstår inte att det fortfarande finns haters som tycker det ser ut som Oblivion, skillnaden är ju enorm just p.g.a att animationerna och miljöerna är så mycket bättre gjorda.

http://m.blog.hu/ek/ektoplazmaklub/image/RandyMarshJizz.jpg

HulkH
2011-02-25, 13:38
amen shiiiiittt.. kan dom inte bara släppa spelet, fyfan va coolt de verkar.

Sättet man slåss på liknar ganska mycket dark messiah.

BonkyBo
2011-02-25, 13:39
Ok ... blir nog att köra gympaus runt den 11.11.11 då.

Agremont
2011-02-25, 14:55
4an är nog den största besvikelsen jag har varit med om i min "spelkarriär". Löjligt förenklat och fullständigt galen level-scaling. I mitt tycke tråkig värld också och näst intill 0 rollspelsvärde.
Tyckte mycket om Morrowind.

Vågar inte riktigt hoppas på 5an.

tumme
2011-02-25, 15:32
4an är nog den största besvikelsen jag har varit med om i min "spelkarriär". Löjligt förenklat och fullständigt galen level-scaling. I mitt tycke tråkig värld också och näst intill 0 rollspelsvärde.
Tyckte mycket om Morrowind.

Vågar inte riktigt hoppas på 5an.

+1. Men fallout 3 var riktigt bra, lite för linjärt men ändå bra. Så har mina förhoppningar.

Halldin
2011-02-26, 22:00
Någon som slängde ihop en liten jämförelse för alla grafikhaters:

http://gamestage.com.br/temp/character.jpg

http://gamestage.com.br/temp/forest.jpg

http://gamestage.com.br/temp/magic.jpg

http://gamestage.com.br/temp/mountains.jpg

http://gamestage.com.br/temp/town.jpg

Halldin
2011-02-26, 22:00
forts...

http://gamestage.com.br/temp/town2.jpg

http://gamestage.com.br/temp/troll.jpg

http://gamestage.com.br/temp/undead.jpg

andnel
2011-02-26, 23:19
forts...

bilder
:krampus

Halldin
2011-02-27, 15:57
Trailer analyz http://www.ign.com/videos/2011/02/24/skyrim-rewind-theater

panzerpig
2011-02-27, 17:03
Det sjuka är att jag fortfarande tycker Oblivion är riktigt snyggt..
Startar jag det, klättrar upp på ett berg och kollar mig omkring, ser stadens torn i fjärran, berg, skog osv, så tappar jag andan lite.
Tror inte jag mentalt kommer palla Skyrim :)

Yes
2011-02-27, 17:10
Nog för att Skyrim är snyggare än Oblivion, men jag hade faktiskt väntat mig störe skillnad. Kanske är det Xboxen som sätter begränsningarna. Sen tycker jag vissa saker är snygga, medan andra inte är så häftiga.

Jag kanske är lite av en lagom-hater.

Andy.da.wohoo
2011-02-27, 18:15
Nog för att Skyrim är snyggare än Oblivion, men jag hade faktiskt väntat mig störe skillnad. Kanske är det Xboxen som sätter begränsningarna. Sen tycker jag vissa saker är snygga, medan andra inte är så häftiga.

Jag kanske är lite av en lagom-hater.

Håller med.

rolf
2011-02-27, 18:25
Omg jag kommer att ha konstant erektion tills det släpps! Älskade Morrowind och Oblivion, och ser sååå fram emot detta!

Agremont
2011-02-28, 12:11
Man kan ju hoppas på dialog i åtminstone fallout 3-klass och inte diablo-klass som I oblivion. I ett rollspel ska man kunna uttrycka personlighet i dialog, inte bara välja ämnen.

Lät som karaktärerna läste ur en barnbok utan inlevelse också.

krellik
2011-02-28, 15:16
Ut ur denna värld läckra bilder, har någon sett det flyta på 360n i verkligheten, känns som de är farligt nära att pressa ur det som finns i den gamla burken...

Halldin
2011-03-06, 19:42
Lite nyhetstorka, men

Skyrim Director Suggests It Won't Be Another Bethesda Rehash: http://www.diedagain.com/skyrim-director-suggests-it-wont-be-another-bethesda-rehash

stolpskott
2011-03-09, 11:47
Allt man ser i trailern är 100% gameplay...

How about all of it except for shots of the wall? If you haven't seen the trailer for Elder Scrolls V: Skyrim, then you're missing out. Check it and be awed by some great footage. But, is all that footage really what you see when you play or is some of the stuff really a cut scene. Instead of just assuming, I thought I'd just send a quick response into Bethesda even if it was going to be obvious. For the answer, I shot off this email to Bethesda PR of Marketing, Pete Hines.

Hey Pete
The new trailer looks great but I am getting asked.. Is everything in there gameplay or are some of those scenes cut scenes because they sure look pretty damn impressive.
Thanks!

Pete responded with:

Except for the shots of the wall from the trailer, that is 100% in-game.

Just to make sure, I followed up with:

OK, but does that mean that you'll be playing 100% of the parts you see except for the wall. meaning you control the actions and fighting the dragon for example.. it's not pre-scripted or anything you watch but you control the character's actions?

Finally, Pete sent back an email with:

Well some of that is shown from a different perspective than you might see in the game. So dragon battles are the same as fighting anything else. It’s all in first or third person, depending on how you’re playing, and battles in real-time. Completely unscripted.

So there you have it folks. What you see is going to be 100% experienced by you in the game. Some of the sequences had different angles for the trailer's sake, but it sounds like you're going to be able to view all that you see in the trailer first hand and all while in the game and not through a cut scene.

Källa:Gaming Nexus (http://gamingnexus.com/FullNews/How-much-of-that-Skyrim-trailer-is-a-cut-scene-and-how-much-is-gameplay/Item21679.aspx)

EkarN
2011-03-31, 20:47
Ny intervju med Todd Howard:

http://pc.ign.com/articles/115/1158651p1.html

Halldin
2011-04-01, 17:42
Nya bilder:

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/115/1158651/the-elder-scrolls-v-skyrim-20110330052320824.jpg

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/115/1158651/the-elder-scrolls-v-skyrim-20110330052317887.jpg

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/115/1158651/the-elder-scrolls-v-skyrim-20110330052314715.jpg

Halldin
2011-04-01, 17:43
... och ännu fler:

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/115/1158651/the-elder-scrolls-v-skyrim-20110330052304153.jpg

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/115/1158651/the-elder-scrolls-v-skyrim-20110330052311168.jpg

http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/115/1158651/the-elder-scrolls-v-skyrim-20110330052307231.jpg

stridis
2011-04-08, 11:12
Nu har jag dålig koll på skyrimrapporteringen och jag har inte ens spelat Oblivion (spelat Daggerfall och Morrowind men hade sunkig dator när Oblivion släpptes och hörde besvikna rapporter från det spelet).

Kommer möjligtvis Falmer(snöalver) spela samma roll som Dwemerna gjorde i Morrowind, vad tror ni? De hade ju ett starkt tema i Morrowind- det känns som de lärt sig att det behövs och att skyrim kanske kan leverera i det hänseendet.

Drakarna är bra- behövs bosskaraktärer i denna serie!!!! Hoppas de gör det mesta av den upplevelsen även på ett rollspelsplan, mytologi etc och inte bara aha en drake till jag skall döda...

Skulle gärna ha lite awesome naturliga bestar i spelet - Isbjörnar vore najs- de är klart kralligare än brunbjörnar och svartbjörnar och är aggressiva som karnivorer ju är. Grottbjörnar vore också najs. Darrålar och giftormar också- vad vore det inte att hoppa över ormgropar hehe och elaka typer får mer visceral karaktär om de har sådana husdjur...

För övrigt hoppas jag att de kollat över magin ordentligt, att kasta en whatever boll i någon färg beroende på element är inte roligt - kanske finns hopp på rejäl grafik och unikhet när de tagit bort möjligheten att göra egna magier.

Sedan är rollspelsdetaljerna (dialog och ja interaktion) viktiga hoppas att de lägger krut på det, vi får se hur bra radiant story är.

Jag gillade vampire ancients i daggerfall - jag hoppas alltså på humanioda (odöda eller "vanliga") bad asses också.

Kwon
2011-04-08, 11:21
Är detta singelplayer?

Kan man vara barbar? ninja?

Kan man välja gubbe?

stridis
2011-04-08, 11:28
Är detta singelplayer?

Kan man vara barbar? ninja?

Kan man välja gubbe?


Singelplayer only.

Du är tämligen fri att göra det du vill i spelet, det är elder scrolls seriens signum. Var det du vill vara...

stridis
2011-04-08, 12:46
Förresten en sak som jag gillade starkt i Morrowind var den HP lovecraftiga känslan man fick när man såg daedric runes och vissa av ashmonstren. Hoppas de får till en ekvivalent fast mer fornordisk känsla fast helt i elder scroll tappning förstås.

HulkH
2011-04-08, 13:22
Finns det någon update om vilka raser o.s.v det kommer finnar? Eller vilka man kan spela som?

Kwon
2011-04-08, 13:24
Finns det någon update om vilka raser o.s.v det kommer finnar? Eller vilka man kan spela som?

Here are all-new details on the game:
# No class selection at the start.
# Every skill you level adds to your overall level.
# After leveling, choose from additional health, magic or stamina, along with new perks.
# No 50-level cap, instead you advance slower as you progress.
# 18 total skills. Mysticism and others were cut.
# 10 total Races to choose from.
# 5 Schools of Magic to choose from: Alteration, Conjuration, Destruction, Illusion and Restoration.
# Morrowind had 27 skills, Oblivion 21.
# You can specialize or dabble in all skills.
# Set 200 years after Oblivion. Dragons have returned. As Civil War rages, you must stop the Dragon God as the destined Dragonborn.
# Developers promise combat is more “dynamic and tactical” than before. Focus was on improving combat and the feel of weapons in your hands.
# Each hand can be assigned a function.
# Sprinting is now possible, depletes Stamina.
# Quests will be more dynamic and modified based on how you’ve built your character, you skills and your decisions.

# Gameplay in the third-person viewpoint has been improved to be more natural.
# Variation in caves and underground (hopefully underwater as well) portions have been greatly improved.
# The game includes five “massive” cities.
# Conversations are more realistic. No more static characters, they will look at you different, walk around as they talk, etc.
# You can carve new weapons out of metal at a forge by weapon smithing.
# Both hands are used in combat allowing for dual-wielding. Such using a Dagger with your left hand and a Mace in your right. This greatly varies combat.
# You can have a Western-style Duel by challenging any NPC character to a life-or-death “Duel”.
# A new Inheritance system means killing a shopkeeper will transfer ownership to their family. This will anger them.
# You can still get a quest from the family of an inheritance but it will take more skill in conversing or special favors from you to get the quest.
# The game will now include level-scaling. For better or for worse. Enemies will be matched based on your strengths and weaknesses.
# Enchanting returns.
# The game includes a “Radiant Storytelling” system. This means the game looks at everything you’ve done and tailors Quests based on your choices. So the game will pick a place you’ve never been based on the surrounding quests you’ve done, people you’ve talked to, where you’ve been, etc. The amount of information the game stores based on how you play is infinitely more complex this time around.
# Fast-travel returns. Travel anywhere with a single button press.
# Towns will have a lot more to do. Details are few, but jobs seem to include weapon tailoring, farming, cooking, mining, etc.
# Graphics now include dynamic shadows.
# Face models have been dramatically overhauled. Characters show more emotion and there are distinct facial differences between races. Characters look more realistic.
# The game includes a “Radiant AI” system.
# Water flows more naturally in the game.
# Weather effects have been enhanced, snow falls dynamically, trees move independently in the wind.
# Beards have been added and look natural and realistic.
# There are randomly generated Quests.
# You can run backwards but not as quickly as you run toward. Realism!
# There are more open cities than before, complete with random dragon attacks!
# Character creation has been greatly improved. Individual body features are now customizable.
# Landscapes and dungeons will be more unique and varied than before.
# The first-person viewpoint can be HUD free.
# There are finishing moves! These are different based on each weapon and the enemy you are killing!
# The game will include King Grub.

shut teh face
2011-04-08, 13:36
Detta verkar gött!

shut teh face
2011-04-08, 13:38
Det blir lätt en ny dator till denna

petah
2011-04-08, 13:50
Det blir lätt en ny dator till denna

+1, åtminstone ett nytt grafikkort, resten jag har duger nog skapligt. :)

samerino
2011-04-08, 15:59
[B]Here are all-new details on the game:
# The game will include King Grub.

Bara denna punkt gör spelet perfekt

stolpskott
2011-04-12, 10:07
Herregud vad jag vill ha det här spelet nu. Plockade till och med fram Oblivion för att lindra längtan lite. Men jag blir bara arg för att det är så jävla dåligt jämfört med vad man sett av Skyrim. Maddafakka.

stridis
2011-04-12, 10:33
magi/vapen är najs, vapen/vapen verkar vara med det lär göra någon glad också. Hoppas sköld/magi också fungerar, om min magikaraktär skall gå upp mot en eldsprutande drake med klös i så vill jag ha en sköld.http://www.pellethead.net/forums/images/smilies/smiley-scared003.gif

Nordenator
2011-04-12, 11:15
[B]# The game will now include level-scaling. For better or for worse. Enemies will be matched based on your strengths and weaknesses.

Många bra saker, men just detta tycker jag inte om. Level scaling dödar karaktärsprogression lite halvt tycker jag.

Agremont
2011-04-12, 11:22
Många bra saker, men just detta tycker jag inte om. Level scaling dödar karaktärsprogression lite halvt tycker jag.

Håller helt och hållet med. Det var en av sakerna som gjorde Oblivion i stort sett ospelbart för mig.

Enligt dom själva så har dom lärt sig av sina misstag och ska implementera en mer fallout3-lik variant. Men ju mer jag läser om det desto mer dåligt låter det. Man kan gå till vilket dungeon som helst som level 1 och således fastställa det dungeonets level. :(

Zwitterion
2011-04-12, 11:39
Levelscaling är inga problem ifall det görs lite granna bara, då är det nästan bara bra. lite motstånd så att man inte gäspar liksom, även om motståndet var tänkt för låglevels, men en höglevel skall kännas kraftfull så är det bara.

Men ibland vill man ju gå bersärk versus en massa klenisar och dominera.*flex*:devil:


Iron maiden-stuket liksom:
Legend has it that you speak an ancient tongue
But no one's spoke to you and lived to tell the tale
Some they say that you have killed a hundred men
Others say that you have died and live again

Hatwalker
2011-04-12, 13:17
Gillar tanken med perks skarpt, ytterligare ett sätt att personifiera sin karaktär... Man får bara hoppas att de får in lika intressant kultur, arkitektur, atmosfär, religion och så vidare som de hade i Morrowind. I Oblivion var det småkul att loota, men förövrigt kunde jag knappt spela det. Kändes stelt, plastigt, nerdummat och inte alls lika mystiskt som Morrowind eller deras tidigare spel.

Förövrigt... hoppas de inte levelscalear sönder det. Var en ganska skön känsla i Morrowind att man kunde bli totalt ägd. Bråkade man med en vakt så dog man inom några sekunder, i synnerhet Ordinators ^^.

Do want.

Plus att i Morrowind kunde jag gå omkring och bara insupa hur härligt gjort det var. Visst, combatsystemet var väl inte särskilt spännande osv, men fyfan vilken värld de skapade. Musiken, atmosfären, naturen. Älskade att "hänga" omkring bland Ashlanders och Telvanniöarna. Ohlawd, the memories.

EkarN
2011-04-12, 13:26
De har ju sagt i intervjuer att de ska försöka skapa samma unika känsla i Skyrim som i Morrowind. Hoppas att de lyckas!

Nordenator
2011-04-12, 13:31
De har ju sagt i intervjuer att de ska försöka skapa samma unika känsla i Skyrim som i Morrowind. Hoppas att de lyckas!

Är inte det lite motsägelsefullt? :D

Yes
2011-04-12, 13:31
Jag hoppas de skapar samma känsla som i Daggerfall, fast ett mycket mer modernt och episkt spel. Eller, jag vet inte riktigt om jag hoppas eller är rädd för det. Om det händer skulle jag bli tvungen att ta det största lånet jag kan få, sen skulle jag sitta och spela tills jag har slut på pengar och blir avhyst.

stridis
2011-04-12, 14:49
Jag hoppas de skapar samma känsla som i Daggerfall, fast ett mycket mer modernt och episkt spel. Eller, jag vet inte riktigt om jag hoppas eller är rädd för det. Om det händer skulle jag bli tvungen att ta det största lånet jag kan få, sen skulle jag sitta och spela tills jag har slut på pengar och blir avhyst.

Episkt buggigt var det spelet. Men ja en blandning av de bästa delarna av Morrowind och Daggerfall helt klart+ något från Oblivion också hehe.

Att bli uppägd av en "konstig vampyr" (Det visade sig vara en Vampire Ancient) i Daggerfall som lvl 2 var en stark upplevelse som gjorde det jääävligt kul att dunka dem två och två sen när man var på sluttampen av spelet.

EkarN
2011-04-12, 15:14
Är inte det lite motsägelsefullt? :D

Haha jo. Skapa en unik känsla var det iaf han sa:)

Halldin
2011-04-18, 21:16
Nya bilder:

http://www.gamereactor.se/media/30/elderscrolls5_243018b.jpg
http://www.gamereactor.se/media/30/elderscrolls5_243023b.jpg
http://www.gamereactor.se/media/30/elderscrolls5_243021b.jpg
http://www.gamereactor.se/media/30/elderscrolls5_243016b.jpg
http://www.gamereactor.se/media/30/elderscrolls5_243017b.jpg