handdator

Visa fullständig version : Träna rygg/ben för att få ut allt av träning?


wredas
2010-11-26, 12:11
Hejsan. Är så att jag tränar, men jag kör inte alltid ben någon gång i veckan. Hörde att man måste köra ben/rygg lika mycket som allt annat , inte för att man vill få muskler i ben/rygg utan att man får mer testosteron av det så att alla andra muskler som man tränar blir större?

Mapa
2010-11-26, 12:16
träna hela kroppen, lika hårt annars kommer du ångra dig när du fyller 20 och har armar lika stora som ben

Undrium
2010-11-26, 12:18
Det är ganska stora muskler vi pratar om och det är så mycket mer än testosteronet som påverkas. Du skippar i princip halva din kropp varje gång du "kör inte alltid ben någon gång".

HulkH
2010-11-26, 12:23
träna hela kroppen, lika hårt annars kommer du ångra dig när du fyller 20 och har armar lika stora som ben

1+

vicarious
2010-11-26, 12:45
Hejsan. Är så att jag tränar, men jag kör inte alltid ben någon gång i veckan. Hörde att man måste köra ben/rygg lika mycket som allt annat , inte för att man vill få muskler i ben/rygg utan att man får mer testosteron av det så att alla andra muskler som man tränar blir större?

Det har diskuterats förut och så vitt jag minns så spelar det ingen större roll för resten av kroppens tillväxt om du tränar ben eller inte. Finns trådar om det så söker du kan du hitta mer.

BengtBurk
2010-11-26, 12:49
Båda anabola och katabola hormon frisätts vilket gör att det inte ger någon effekt. (Om jag nu inte misstar mig).

JoeyP
2010-11-26, 12:50
Det tar nog ändå ganska lång tid att träna så pass hårt att benen börja se äckligt små ut i förhållande till överkroppen.

Är du lat och inte vill träna ben, kö något lågvolym schema för benen eller nånting.

Man behöver inte köra 15set knäböj.

Lillleif
2010-11-26, 12:51
Om det ändå vore så att man vaknade upp en dag och upptäckte att armarna blivit enorma i förhållande till benen..

Bluesparv
2010-11-26, 12:57
Om det ändå vore så att man vaknade upp en dag och upptäckte att armarna blivit enorma i förhållande till benen..

*Ser en gorilla framför mig, taskig hållning och groteska armar*

Mineur
2010-11-26, 12:57
träna hela kroppen, lika hårt annars kommer du ångra dig när du fyller 20 och har armar lika stora som ben

+1

och hur kan man skippa marklyft, chins å andra extremt sköna & roliga övningar frivilligt? :confused:

z_bumbi
2010-11-26, 12:59
Om det ändå vore så att man vaknade upp en dag och upptäckte att armarna blivit enorma i förhållande till benen..

Ett par stickor till ben gör att armarna inte behöver vara så stora för att skillnaden ska synas rejält, ta en titt runt scottcurlbrädan, cablecrossen och smithen (eller motsvarande träningsredskap) så ser du troligen flera personer som har ett rejält skevt förhållande mellan armar och ben (för att inte tala om vader).