handdator

Visa fullständig version : 195 lång, från 95kg till 78kg


DanoNino
2010-11-25, 15:36
Tjenare, Har kollat runt här på forumet och tycker det verkar vara en trevligt stämning med många kunniga medlemmar. Nu tillbaks till ämnet ;)

Har nu under 3 månader satsat på att gå ned i vikt, Dels för att jag kände mig trött på att vara fet och dels för att bli smidigare och lättare.

Har käkat Lingongrova med ett tjockt lager Keso på , en skiva skinka på, ett egg och ett stort glas mjölk till detta. Också hänt att det blivit en skål gröt när man haft tid.

Käket i skolan har varit sådär, har blivit till att lasta på stora skedar med keso och dricka mjölk till skolans mat.

Har gått ned ca 1% Kropps fett i månaden ( Började alltså med 19% kropps fett, en månad senare 18% osv )

Ligger nu på 14% och väger 78 kilo och börjar känna mig lättare och känner mig mycket fräshare. Dock har jag svårt att avgöra om jag ser spinkig ut eller om jag börjar få mer av en fighter look.
http://i56.tinypic.com/zmnj88.png Ursäkta kvalitén.
http://i54.tinypic.com/foqes1.png ( Så ni får en uppfattning om baksidan )

Har tränat i 12 månader, första månaderna var inte så seriösa men sen blev det mer seriöst. Har alltså under 9 månader bulkat och nu sedan 3 månader börjat deffa. Har inte gått ned mycket alls i muskler enligt min uppfattning, så säger även vågen jag använt vid tillfällen då jag mätt min BF.
27 AUG - 90 KG, Predicted muscle mass 38.4 KG
25 Sep - 88,5 KG Predicted muscle mass 39.4 KG
20 Nov - 80 KG Predicted muscle mass 36.7 KG - Förlorat en del.
Vet inte hur bra detta stämmer, men det är samma våg, samma tid på dygnet, samma inställningar.


Skall man fortsätta ner till 10-8% BF ( det är mitt mål ) eller skall jag stanna på denna vikt för att inte se allt för lång och smal ut ?

Tack på förhand :)

Nykropp
2010-11-25, 15:40
Ser helt ok ut tycker jag. Men skippa linggrova. ;)

DanoNino
2010-11-25, 15:43
Ser helt ok ut tycker jag. Men skippa linggrova. ;)

Tackar, det värmer ! :)

Har mest tatt brödet för det blev så otrloligt tråkigt att möla i sig bara keso :)

Har nu börjat käka Kesella till frukost, vet inte om detta är mycket bättre, men vad jag förstått så är det mer protein per KCAL ! :)

Blir till att kolla din journal, lycka till och träna hårt!

Nykropp
2010-11-25, 15:47
Kvarg är fina grejjer. Kör i 2-3 kapsyler fun light och rör om så har du nästan fruktyoughurt. ;)

Med tanke på din längd (jag är ju själv lång) så är väl frågan om du skall ner så mycket mer egentligen. Men det känner du ju bäst själv. :)

DanoNino
2010-11-25, 15:48
Kvarg är fina grejjer. Kör i 2-3 kapsyler fun light och rör om så har du nästan fruktyoughurt. ;)

Med tanke på din längd (jag är ju själv lång) så är väl frågan om du skall ner så mycket mer egentligen. Men det känner du ju bäst själv. :)

Yes, Vägde för ett år sedan 73 kilo, helt otränad, dock var jag väl lite lönnfet.
Men nu börjar jag bli lite osäker, vill inte se ut som en sticka efter allt slit !

Kör på några droppar fun light wild berries, Muma! :thumbup:

young_george
2010-11-25, 15:57
Ingen kan svara på vad du kommer tycka se attraktivt ut.

Ha i åtanke att vad som anses spinkigt och klent här inte nödvändigtvis reflekterar allmänhetens uppfattning.

DanoNino
2010-11-25, 15:59
Ingen kan svara på vad du kommer tycka se attraktivt ut.

Ha i åtanke att vad som anses spinkigt och klent här inte nödvändigtvis reflekterar allmänhetens uppfattning.

Min personliga uppfattning är att du antagligen hade sett lite spinkig ut, men det tycker jag om mig själv också och då väger jag närmare 100 på en längd som är lite kortare än dig.

Har erfarenhet av att jag väldigt gärna ändrar åsikt om olika saker hela tiden, ett tag ville jag vara stor och bulkig men sedan ville jag ha en fighterlook.
Därför jag frågar här, rent allmänt om någon kanske har varit i liknande sits och ångrat sig eller gått ned till den fett procent personen viljat ha och sedan försökt bygga på det. :)

vicarious
2010-11-25, 16:29
young_george sammanfattade det ganska bra. Ingen kan göra beslutet åt dig och alla har vi olika uppfattningar om vad som ser bra ut.

Personligen hade jag inte deffat mer. Jag tycker du har en bra grund och borde satsa på en långsam viktuppgång med hård och dedikerad träning.

Att vara riktigt deffad är snyggt, men har man inte så mycket massa så finns risken att man ser mer "spinkig" ut än vältränad.

Det du absolut inte borde göra är att tänka "nu ska jag gå upp i vikt och bli stor & stark" och börjar äta allt du ser. Då riskerar du att få tillbaks dina kilon i form av fett.

DanoNino
2010-11-25, 18:10
young_george sammanfattade det ganska bra. Ingen kan göra beslutet åt dig och alla har vi olika uppfattningar om vad som ser bra ut.

Personligen hade jag inte deffat mer. Jag tycker du har en bra grund och borde satsa på en långsam viktuppgång med hård och dedikerad träning.

Att vara riktigt deffad är snyggt, men har man inte så mycket massa så finns risken att man ser mer "spinkig" ut än vältränad.

Det du absolut inte borde göra är att tänka "nu ska jag gå upp i vikt och bli stor & stark" och börjar äta allt du ser. Då riskerar du att få tillbaks dina kilon i form av fett.

Tack för ett bra inlägg, fick lite annorlunda perspektiv faktist. Skall nog äta lite mer än jag gjort ( inte grisa ) och bara fortsätta träna så kommer det nog ordna sig och jag blir nöjd! :)

G_lund
2010-11-25, 18:23
78kg på den längden?

jag väger ~87 på samma längd och jag är ju smal som ett sugrör :D

DanoNino
2010-11-25, 18:30
78kg på den längden?

jag väger ~87 på samma längd och jag är ju smal som ett sugrör :D

Fattar inte heller riktigt hur jag kan väga så lite !?

Kan ha och göra med att jag inte tar kreatin, inte protein pulver och har inte gymmat på ca 3 veckor ? Har för mig att jag tappat rätt mycket vikt när jag tagit ett litet uppehåll från gymmet, men måste erkänna att jag vägger sjukt lite för min längd!

Nykropp
2010-11-25, 19:00
När jag var som mest aktiv inom tae kwon do så tävlade jag i -83 har jag för mig. Låg då runt 80kg i vikt hela tiden fast jag är 2 meter lång. Så visst går det. Men jag skaffar mig nog hellre muskler. :)