handdator

Visa fullständig version : Blanda protein och kolhydrater


Koehler88
2010-11-24, 19:29
Hej. Så här är det.

Jag vill blanda min egen gainer med hjälp av detta:

Whey-80 från Star Nutrition eller Kolozzeums Pure Whey
Fairings Fast Carbs

Mina frågor är:
Ska jag dricka innan eller efter träning?
Hur ska jag blanda, hur mycket av respektive pulver?
Ska jag använda Pure Whey eller Whey-80?

Jag tränar för att gå upp i vikt, kanske kan vara värt att veta. Tacksam för hjälp

Eddie Vedder
2010-11-24, 19:44
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=156996

Koehler88
2010-11-24, 21:46
Kan någon vänlig själ svara på den här frågan.

Vilken kombo är bäst att blanda sin gainer med:

Variant 1:
Carbo flex Extreme
Whey-80:

eller

Variant 2:
Carbo FX
Whey FX


Jag tänker blanda 50-60 gram protein tillsammans med 80-90 gram kolhydrater i drinkarna. Någon som har åsikter kring det? Jag tränar som sagt för att gå upp i vikt. Jag är 193 cm lång och smal

Någon som tycker jag ska blanda helt andra produkter så är åsikter välkomna

vicarious
2010-11-24, 22:01
Ta de märken som är billigast. Vad tränar du? Man kan ställa sig frågan om du verkligen behöver kolhydratpulver. Kan du inte äta mer mat?

När tänker du dricka det?

Koehler88
2010-11-24, 22:05
Ta de märken som är billigast. Vad tränar du? Man kan ställa sig frågan om du verkligen behöver kolhydratpulver. Kan du inte äta mer mat?

När tänker du dricka det?

Jag tränar på gym samt fotboll 2 ggr/vecka. Då det är viktökning jag vill uppnå så behövs väl kolhydrater? Alla gainers innehåller ju det.

Såg att det var billigt här på kolozzeums shop. Så blanda:

Fairing Fast Carbs
Fairing Pure Whey

Bör funka?

Pompere
2010-11-24, 22:13
Jag tränar på gym samt fotboll 2 ggr/vecka. Då det är viktökning jag vill uppnå så behövs väl kolhydrater? Alla gainers innehåller ju det.

Såg att det var billigt här på kolozzeums shop. Så blanda:

Fairing Fast Carbs
Fairing Pure Whey

Bör funka?

Det behövs mer energi (mat) än vad du gör av med.
Alltså, ät mer mat.

vicarious
2010-11-24, 22:16
Jag tränar på gym samt fotboll 2 ggr/vecka. Då det är viktökning jag vill uppnå så behövs väl kolhydrater? Alla gainers innehåller ju det.

Såg att det var billigt här på kolozzeums shop. Så blanda:

Fairing Fast Carbs
Fairing Pure Whey

Bör funka?

Nej det behövs inte. Det som gör att du går upp i vikt är ett energiöverskott, alltså att du får i dig mer energi än du gör av med. Spelar ingen roll om det kommer från kolhydrater, fett eller protein.

Gainers innehåller kolhydrater för det är viktigt för återhämtningen för vissa hårt tränande individer. Inte lika viktigt för gemene man som styrketränar ett par gånger i veckan. Det marknadsförs på ett sånt sätt så folk tror att det behövs efter minsta lilla ansträngning.

Ska man inte träna samma muskler flera gånger samma dag eller nästa dag, och det är hård, tömmande träning så går det minst lika bra att äta vanlig mat och skippa kolhydratpulver. Protein efter styrketräning är däremot ett bra alternativ.

Ska du köpa proteinpulver (vassle) så köp det billigaste och välj efter smak.

Koehler88
2010-11-24, 22:17
Tack för ett bra svar Vicarious

Nu är det så här att jag har väldigt ihoptryckta dagar med detta:

Jobb
Egen fotbollsträning
Fotbollsträningar med laget jag själv tränar
Gym

Vilket gör att jag har svårt att klämma in så mycket mer ätande än Frukosten, Lunchen och middagen. Därför tror jag att det kanske är bra om jag tar lite kolhydrater just för återhämtning. Äter i princip aldrig middag tidigare än 21 t.ex

vicarious
2010-11-24, 22:21
Då jag är en sådan människa som har svårt att gå upp i vikt så vill jag även använda mig av kosttillskott efter träningen.

Därför vill jag ha åsikter kring vad och hur mycket jag bör blanda

Du äter helt enkelt för lite. Det är inget magiskt med kolhydratpulver. Du kan äta samma energimängd från havregrynsgröt och få samma effekt på vikten.

Ingen kan ge dig några rekommendationer då vi varken vet hur mycket energi du förbrukar, eller hur du äter.

Det vi kan rekommendera är att du tar protein i samband med träning och äter mer mat. Sen får du ta beslut om du hellre dricker pulver eller äter mat.

ChrisDEFC
2010-11-24, 22:42
Varför söla och blanda 2olika sorters pulver när du lika gärna kan köpa en gainer med en gång, det kommer dessutom smaka mycket bättre (inte riktigt lika söt) och det blir inte så fasligt mycket dyrare än om du blandar hemma. Du kommer ju som det skrivits om tidigare inte behöva detta för träningens skull men varför inte dra i sig en banan och en gainer efter träningen om du inte snabbt kan komma hem och äta. Lätt sätt att få i sig mycket kcal, hjälper till något i återhämtningen, proteinet ska ju in så fort som möjligt i vilket fall för proteinsyntesens skull så kör på.
Passa dig dock för att dricka för stor gainer så du inte orkar äta, mat ska va prio 1 och kosttillskott om det finns utrymme eller behov.