handdator

Visa fullständig version : 2 DagarsSplit ?


Iceeduck
2010-11-24, 00:00
Tjenna jag undrar vad ni killar här på forumet tycker om min 2 dagarssplit ?

Dag 1 : Bröst, Axlar, Triceps, Mage, Underarmar

Dag 2 : Biceps, Rygg, Ben

Är det för mycket att köra så här varannan dag ?

Sen undrar jag även om man ska köra alla övningar på tex biceps efter varandra eller ska man köra en övning biceps sen rygg sen biceps igen ?

Knaz
2010-11-24, 00:30
Jag kör ungefär sådär och tränar Mån, Tis , Tors och Fre och tycker att de funkar bra.

Iceeduck
2010-12-01, 19:24
Jag kör ungefär sådär och tränar Mån, Tis , Tors och Fre och tycker att de funkar bra.

Men om jag kör såhär

Mån, Tis, Ons, Tor, Fre, Sön ? blir jag inte övertränad då?

Gädda
2010-12-01, 19:29
Beror alldeles på hur många övningar och antal set på dessa övningar du kör, hur intensivt du kör, om du går till fail, mm mm... Omöjligt att svara på dina frågor när du inte beskvirer nåt av detta.

Iceeduck
2010-12-01, 19:37
Beror alldeles på hur många övningar och antal set på dessa övningar du kör, hur intensivt du kör, om du går till fail, mm mm... Omöjligt att svara på dina frågor när du inte beskvirer nåt av detta.

Bröst : 3x8 snedbänkpress
3x8 Bänkpress
3x8 Sneda hantelflys
+ en övning i maskin

Triceps samma sak 4 övningar samma reps och set

Ben samma sak 4 övningar men seten ligger på 5 och repsen på 8-15

Axlar samma sak 4 övningar ...

osv alla övningar i princip. 1 minut vila mellan varje set.

Gädda
2010-12-01, 19:42
Okej, så bröst (och allla andra muskelgrupper) får alltså 12 set, tre pass i veckan? Det låter lite väl mycket. Har du kört så länge? Du märker ju själv om du inte utvecklas.

Iceeduck
2010-12-01, 19:44
Okej, så bröst (och allla andra muskelgrupper) får alltså 12 set, tre pass i veckan? Det låter lite väl mycket. Har du kört så länge? Du märker ju själv om du inte utvecklas.

Jag körde så ett tag men sen tog jag ett uppehåll vad rekommenderar du då ? ska jag göra en 3 dagarssplit på de här muskelgrupperna istället.

Gädda
2010-12-01, 20:01
Jag körde så ett tag men sen tog jag ett uppehåll vad rekommenderar du då ? ska jag göra en 3 dagarssplit på de här muskelgrupperna istället.

Ja det tycker jag låter vettigare. Alternativt fortsätta med halvkropp men dra ned på övnings/set-mängd. Jag skulle MAX köra 5-6 set på stora muskelgrupper (bröst, rygg, ben) och kanske 4 set på små muskelgrupper om det bara är två dygn till nästa pass med samma muskelgrupper. Som sagt, detta är MAX vad jag själv skulle köra, därmed inte sagt att det är optimalt för dej.