handdator

Visa fullständig version : Konspirationer!


Robbelibob
2010-11-23, 22:54
Är ju bra underhållning, så kör på.

Jag har en. Magdalena Forsberg i andra avsnittet av Vem Kan Slå Filip & Fredrik. Allt måste vara uppgjort, eller så är hon full. Hon siktar på samma ställe hela tiden, och man ser att det kommer gå över. Ska inte hon vara bra på att sikta? :/

Chaan
2010-11-23, 22:55
Jag har en. Eller vänta. Jag hade nyss två men glömde en. Iaf. Det var samma svenska pilot som kraschade båda JAS-planen. What r the odds??

snatch914
2010-11-23, 23:16
o1wT_FcO2Rk

Konspirationer, fantasins höjdpunkt. :ike

Robbelibob
2010-11-23, 23:30
Ha ha, klockrent.

soddex
2010-11-24, 00:02
De enda konspirationer som är sanna är New World Order (Illuminati) och Konsumtionspropagandan som staten styr. Allt annat är vilda fantasier från folk som tagit för mkt syra eller slagit skallen i väggen.

young_george
2010-11-24, 00:06
De enda konspirationer som är sanna är New World Order (Illuminati) och Konsumtionspropagandan som staten styr. Allt annat är vilda fantasier från folk som tagit för mkt syra eller slagit skallen i väggen.

Håller med. Men också att rymdödlorna styr världen. Läs mer David Icke

soddex
2010-11-24, 00:17
Håller med. Men också att rymdödlorna styr världen. Läs mer David Icke

Exakt, har hört om det. Jag tror även att Svininfluensan egentligen var ett masstest för hjärntvätt eller hypnos. Dock fungerade det inte som de trodde, utan många dog istället. Men inte bryr sig dem om det, de som ligger bakom är ju de som fortsatte med Aribert Heims, och Josef Mengeles arbete.

young_george
2010-11-24, 00:19
Rymdödlorna och sinvinvinofluensan (det ursprungliga keltiska magiska ordet) får aldrig mina vapen!! Capus

http://media.ebaumsworld.com/picture/NastyFO/The2ndAmendment.png

LoTiX
2010-11-24, 00:22
Kanske ingen konspiration men jag skulle väldigt väldigt gärna vilja veta hur rika och mäktiga Rothschild-släkten egentligen är. Hälften av alla världens tillgångar?

soddex
2010-11-24, 00:36
Rymdödlorna och sinvinvinofluensan (det ursprungliga keltiska magiska ordet) får aldrig mina vapen!! Capus

http://media.ebaumsworld.com/picture/NastyFO/The2ndAmendment.png

Damn HOT!

davvvan
2010-11-24, 00:51
Att månlandningen är fejkad är väl en av de större konspirationsteorierna. Tillsammans med 9/11, mordet på JFK. Fler större som jag missat?

young_george
2010-11-24, 01:03
Att månlandningen är fejkad är väl en av de större konspirationsteorierna. Tillsammans med 9/11, mordet på JFK. Fler större som jag missat?

Roswell är en klassiker.

Annars är väl NWO och Illuminati direkt efter 9/11 på topplistan just nu.

lanzal
2010-11-24, 01:14
Vore så jävla coolt om de lyckades bevisa att typ månlandningen eller 9/11 var en konspiration.. Finns det några sådana konspirationer?

Scratch89
2010-11-24, 03:26
Illuminati hörde jag en tjejkompis prata om. Vad handlar det om, och vad är den officiella ståndpunkten? Jibberish?

Nitrometan
2010-11-24, 10:01
Illuminati hörde jag en tjejkompis prata om. Vad handlar det om, och vad är den officiella ståndpunkten? Jibberish?

En av de bästa historierna kring Illuminati är en trilogi böcker av Robert Anton Wilson och Robert Shea - helt enkelt "The Illuminatus! Trilogy" (där delarna är "The Eye in the Pyramid", "The golden apple" och "Leviathan"). En underbar historia som tar upp mycket om konspirationsteorier.

Inge Enveten
2010-11-24, 10:30
Illuminati hörde jag en tjejkompis prata om. Vad handlar det om, och vad är den officiella ståndpunkten? Jibberish?

En rik grupp människor som kontrollerar och styr genom olika budskap i musik. Samma grupp har funnits i hundratals år och uppstod som gensvar på vatikanen och den katolska kyrkan som jag förstår det. Illuminati betyder att dem är "upplysta".

Ganska mycket prat om deras "påverkan" i musikbranschen. Lady Gaga, Rihanna, T.I, Eminem och Jay Z är några jag på rak arm kan nämna vars namn jag hört nämnas i olika Illuminatisammanhang.

Som jag förstår det har de makt utöver musikbranschen och inte enbart i denna

Tryman
2010-11-24, 10:35
Konspiration 58 (http://www.konspiration58.com/default.php)

Nitrometan
2010-11-24, 10:39
Konspiration 58 (http://www.konspiration58.com/default.php)

Den är fin.

Eddie Vedder
2010-11-24, 11:08
Det fluorerade vattnet är en av mina favoriter. Men det är för att jag älskar filmen Dr. Strangelove eller: Hur jag lärde mig sluta ängslas och älska bomben (http://www.imdb.com/title/tt0057012/).

young_george
2010-11-24, 11:12
Illuminati hörde jag en tjejkompis prata om. Vad handlar det om, och vad är den officiella ståndpunkten? Jibberish?

Illumnati var en gång på 1700talet ett riktigt hemligt sällskap som, precis som många ordnar, liknande frimurarna.

Sällskapet, tillsammans med alla andra hemliga sällskap i Bayern, förbjöds och konspirationen är att sällskapet överlevde genom att ta över hemliga sällskap (Frimurare, Rotary e.t.c.) och i slutändan mer eller mindre styr världen (oftast) genom internationella bankkarteller.

Nitrometan
2010-11-24, 11:20
Sällskapet, tillsammans med alla andra hemliga sällskap i Bayern, förbjöds och konspirationen är att sällskapet överlevde genom att ta över hemliga sällskap (Frimurare, Rotary e.t.c.) och i slutändan mer eller mindre styr världen (oftast) genom internationella bankkarteller.
Adam Weishaupt var en av ledarna för det som kallas för AISB (Ancient Illuminati Sears of Bavaria), original-Illuminati från Bayern, tvingades fly och tog sig till Amerika där han återupplivade sällskapet i hemlig form och bytte namn till George Washington.

Han lärde amerikanerna att odla hampa på rätt sätt genom att separera hon- och hanplantor.

Något som Haschishim och dess ledare Hassan i-Sabbah lärde ut innan mongolerna i det närmaste utplånade dem.

Kanske är det resterna av Haschishim som blev Illuminati?

myggan
2010-11-24, 11:24
http://sv.wikipedia.org/wiki/Paul_is_dead

Klassisk teori om att Paul Mccartney skulle ha dött år 1966 och ersatts av en look-a-like. Ganska rolig läsning.

young_george
2010-11-24, 11:30
http://sv.wikipedia.org/wiki/Paul_is_dead

Klassisk teori om att Paul Mccartney skulle ha dött år 1966 och ersatts av en look-a-like. Ganska rolig läsning.

På döda musiker finns det ju många sköna

http://en.wikipedia.org/wiki/27_Club

Har fått ett litet uppsving sedan polisen började rota i Brian Jonestowns filer igen förra året.

In August 2009 it was reported around the world that Sussex Police had decided to review Brian Jones' death for the first time since 1969, after new evidence was handed to them by Scott Jones, an investigative journalist in the UK. Scott Jones has traced many of the people who were at Brian Jones' house the night he died, plus unseen police files held at the National Archives. In the Mail on Sunday in November 2008 Scott Jones said Frank Thorogood killed Brian Jones in a fight and the senior police officers covered up the true cause of death. Robert Greenfield wrote about the police review in the March 2010 edition of Playboy. Depending on the results of this review, the 1969 case that was originally ruled to be death by misadventure could be reopened as a murder investigation or the coroner may be asked to review the inquest verdict.[
http://en.wikipedia.org/wiki/Brian_Jones#Death

stevebc
2010-11-24, 19:24
De enda konspirationer som är sanna är New World Order (Illuminati) och Konsumtionspropagandan som staten styr. Allt annat är vilda fantasier från folk som tagit för mkt syra eller slagit skallen i väggen.Vilka är det som driver NWO? Jag tror jag vet ungefär vilka som kommer nämnas, och jag är ganska säker på att de har en kristen agenda eller åtminstone kristna värderingar.

Vilket borde skilja sig ganska starkt från Illuminati.

Konspirationsteorierna om frimurarna är dock rätt lustiga, då det ofta är folk som inte är medlemmar i orden som snackar om vad som försiggår. Det dricks getblod och man planerar att ta över världen. Haha. Lite för mycket Dan Brown kanske.

Åsberg
2010-11-24, 19:37
Att 2pac inte är död är väll en rätt vanlig myt också.

Landström
2010-11-24, 19:50
Konspiration 58

Fotbolls-VM 1958 spelades aldrig i Sverige, utan bl a i Los Angeles istället.

soddex
2010-11-24, 22:19
Vilka är det som driver NWO? Jag tror jag vet ungefär vilka som kommer nämnas, och jag är ganska säker på att de har en kristen agenda eller åtminstone kristna värderingar.

Vilket borde skilja sig ganska starkt från Illuminati.

Konspirationsteorierna om frimurarna är dock rätt lustiga, då det ofta är folk som inte är medlemmar i orden som snackar om vad som försiggår. Det dricks getblod och man planerar att ta över världen. Haha. Lite för mycket Dan Brown kanske.

Lite överdrivet med getblod och sånt. Det finns symboliska ritualer osv, men det är inte så grovt som det sägs vara. Sånt kommer oftast från hårda motståndare till det "ovanliga". T ex. katolska kyrkan som skapade myten om djävulsdyrkare. Självklart på grund av det uppstod det senare.. men det får är kyrkans egna fel.

Illuminatis medlemmar består av frimurare som kommit över den 33:e graden, en ockult hemlig ordern. George Washington var ockultist, och även George W Bush var högt uppsatt i Illuminatiordern, George Bush är ju barnbarn till den kända ockultisten Aleister Crowley som var flera hemliga ordrars överhuvud. Människorna inom Illuminati finns i de högsta kretsarna inom banker, media, domstolar och andra trossystem över hela världen. De som som styr ordern är ett flertal finansfamiljer t ex. Rockefeller, Rotschilds och Oppenheimer, men även här i Sverige har vi en sådan familj vid namn Wallenberg. Gissa varför George Bush, Obama och flera andra presidenter är släkt..

Illuminati är inte något judiskt, något kristet, något konservativt, något kommunistiskt o.s.v. Illuminati personifierar makten själv och tar sig de religiösa eller politiska uttryck som bäst tjänar deras byggande på en global ordning. Denna globala ordning kallas "The New World Order".

Det är Illuminati som styr denna konsumtionspropaganda som predikar "köp" "köp" "köp" och på så sätt styr folket in i en massiv hjärntvätt där allt handlar om att köpa saker för att dels finansiera ordern och "köpa/muta" politiker, säkerhetstjänster osv som står utanför ordern, och staten och makteliten.

NSA är en sådan säkerhetstjänst som styrs av makteliten. Skriv in itanimulli.org så får du själv se. itanimulli = illuminati baklänges.

stevebc
2010-11-24, 22:41
Jag förväntade mig att du skulle ta upp George W Bush då han ofta nämns i NWO-sammanhang. Jag har alltid sett honom som ganska kristen, men detta är alltså en fasad? Egentligen är han en fiende till kristendomen och en försvarare av vetenskapen, likt tidigare medlemmar av Illuminati? På vilket sätt går det hand i hand med den styvmoderliga förhållningen till t ex forskning på stamceller?

Ang frimurarna och deras ritualer har jag blivit inbjuden av min mammas kille som är ganska högt uppsatt medlem här nere i Skåne, men jag är inte sugen då jag inte gillar att det bara är för män och dessutom väldigt kristet (återigen, wtf? Om illuminati är den högsta nivån av frimurarna, varför är resten av nivåerna då djupt kristna?). Men han har berättat en del om ceremonierna. Som jag ser det är det inget mer än en småtöntig trädkojeklubb för vuxna karlar. De sysslar dock med en hel del välgörenhet, fast är ofta anonyma i detta. Och det respekterar jag som fan.

NSA är en sådan säkerhetstjänst som styrs av makteliten. Skriv in itanimulli.org så får du själv se. itanimulli = illuminati baklänges.Hehe. Känner du till html?

<META
HTTP-EQUIV="Refresh"
CONTENT="1; URL=www.nsa.gov">

ekmanc
2010-11-24, 22:45
Verkar inte va speciellt konstigt eller ens intressant att Obama, Cheney och GWB är släkt.
http://www.associatedcontent.com/article/639903/barack_obama_is_related_to_george_w.html?cat=9

stevebc
2010-11-24, 22:47
Verkar inte va speciellt konstigt eller ens intressant att Obama, Cheney och GWB är släkt.
http://www.associatedcontent.com/article/639903/barack_obama_is_related_to_george_w.html?cat=9Man är tiondekusin till en hel del människor :). Vad kan jag ha, 50-tusen till 10 miljoner tiondekusiner? Det beror lite på hur många kusiner det är i varje släkt.

stevebc
2010-11-24, 23:15
Hehe. Känner du till html?

<META
HTTP-EQUIV="Refresh"
CONTENT="1; URL=http://www.nsa.gov">Hoppsan.

soddex
2010-11-24, 23:19
Jag förväntade mig att du skulle ta upp George W Bush då han ofta nämns i NWO-sammanhang. Jag har alltid sett honom som ganska kristen, men detta är alltså en fasad? Egentligen är han en fiende till kristendomen och en försvarare av vetenskapen, likt tidigare medlemmar av Illuminati? På vilket sätt går det hand i hand med den styvmoderliga förhållningen till t ex forskning på stamceller?

Ang frimurarna och deras ritualer har jag blivit inbjuden av min mammas kille som är ganska högt uppsatt medlem här nere i Skåne, men jag är inte sugen då jag inte gillar att det bara är för män och dessutom väldigt kristet (återigen, wtf? Om illuminati är den högsta nivån av frimurarna, varför är resten av nivåerna då djupt kristna?). Men han har berättat en del om ceremonierna. Som jag ser det är det inget mer än en småtöntig trädkojeklubb för vuxna karlar. De sysslar dock med en hel del välgörenhet, fast är ofta anonyma i detta. Och det respekterar jag som fan.

Hehe. Känner du till html?

<META
HTTP-EQUIV="Refresh"
CONTENT="1; URL=www.nsa.gov">

De flesta av de hemliga orderna tillhör inte alls kristendomen, utan snarare tvärt om. Crowley gjorde Thelema väldigt stort och de religioner som allt baseras på är hämtade från Egyptisk, Grekisk, Romersk filosofi och även delar av Buddism och Hinduism är återspeglade med meditation. Kolla upp Golden Dawn, det är en av dessa ordrar som är förstadie till Illuminati. Frimurarna t ex var en order som från början var för personer som slog emot kristendomen. I USA är många kristna generellt, och att man tillhör en religion spelar ingen roll i ordrarna, man kan vara kristen och leva efter en filosofi baserat på Egyptisk mytologi t ex.

Vad är det för order då? Generellt i ordrarna så rekryterar man inte, utan får söka själv eftersom allt handlar om att söka sin väg till upplysning.

Kan vara så att den är hänvisad, men man har kollat upp ägaren till domänen och han har varit högt men inte högst upp i NSA och dessutom jobbat med CIA.

supercharge
2010-11-24, 23:46
Att powerjudar i USA låg bakom 9/11 är en liten favorit. Mest för att en bekant tidigare var helt inte i det, och det hela är så otroligt fånigt. Nyfrälsta människor är dessutom de värsta.

Månlandningen gillar jag också eftersom det hela är så otroligt befängt. Det är verkligen konspirationernas konspiration med konspirationsteoriernas argumentationsteknik i sitt absoluta esse. I synnerhet bilden med amerikanska flaggan som vajar och argumentet att "flaggor inte kan vaja i vakum när det inte finns varken luft eller vind". You got to love it.

Trance
2010-11-24, 23:50
Kan vara så att den är hänvisad, men man har kollat upp ägaren till domänen och han har varit högt men inte högst upp i NSA och dessutom jobbat med CIA.

Var kan jag läsa mer om detta?

hampfuz
2010-11-24, 23:59
Var kan jag läsa mer om detta?

Det räcker med att göra sin egen forskning! Bevisen är där!

WHOIS för domänen:
Domain Name: ITANIMULLI.COM
Registrar: GODADDY.COM, INC.
Whois Server: whois.godaddy.com
Registrant Name:John Fenley:
Registrant City:Provo
Registrant State/Province:Utah
Registrant Country:US
Registrant Email:Pontifier@hotmail.com

Först och främst - godaddy.com. Alla vet ju att det är en regeringsfront.
Hm, John Fenley, Utah, Pontifier. Intressant. Pontifier - nyckelord för hemligt regeringsprojekt? Troligtvis.

Vidare undersökningar med topphemliga avancerade http-sökmotorsverktyg fann följande domän:
http://www.pontifier.com/


My name is John Fenley
I work on robots, and invent stuff.
I live in Provo, Utah.

http://www.pontifier.com/hot.jpg


Aha! Fenley, Provo, Pontifier - coincidence? You decide! Vem är denna mystiska robotexpert från Utah? Anställd av CIA? NSA? Har han defekterat och försöker sprida sanningen med listigt gömda ledtrådar i domännamn?

Är hela domänen pontifier.com bara där för att vilseleda oss? Frågorna är många, men bevisen är där. Som den här bilden som utan tvekan bevisar Fenleys länkar med regeringen via DARPA:
http://www.pontifier.com/ipsofacto.jpg

I rest my case.

Osten80
2010-11-25, 07:27
George Bush är ju barnbarn till den kända ockultisten Aleister Crowley.

:confused:

raQblad
2010-11-25, 09:03
Det räcker med att göra sin egen forskning! Bevisen är där!

WHOIS för domänen:
Domain Name: ITANIMULLI.COM
Registrar: GODADDY.COM, INC.
Whois Server: whois.godaddy.com
Registrant Name:John Fenley:
Registrant City:Provo
Registrant State/Province:Utah
Registrant Country:US
Registrant Email:Pontifier@hotmail.com

Först och främst - godaddy.com. Alla vet ju att det är en regeringsfront.
Hm, John Fenley, Utah, Pontifier. Intressant. Pontifier - nyckelord för hemligt regeringsprojekt? Troligtvis.

Vidare undersökningar med topphemliga avancerade http-sökmotorsverktyg fann följande domän:
http://www.pontifier.com/



Aha! Fenley, Provo, Pontifier - coincidence? You decide! Vem är denna mystiska robotexpert från Utah? Anställd av CIA? NSA? Har han defekterat och försöker sprida sanningen med listigt gömda ledtrådar i domännamn?

Är hela domänen pontifier.com bara där för att vilseleda oss? Frågorna är många, men bevisen är där. Som den här bilden som utan tvekan bevisar Fenleys länkar med regeringen via DARPA:
http://www.pontifier.com/ipsofacto.jpg

I rest my case.Hær har vi ju material till en Dan Brown bok till...

Nitrometan
2010-11-25, 09:04
:confused:

Ja, det bygger på att Pauline Pierce (mor till Barbara Bush) träffade Aleister Crowley i Frankrike innan hon åkte hem till USA och gifte sig.

Men jag har inte tittat på när/om de var i Frankrike (om det var samtidigt) och hur timingen ser ut med Barbaras (mor till George Bush) födelse.

stevebc
2010-11-25, 10:13
Kan vara så att den är hänvisad, men man har kollat upp ägaren till domänen och han har varit högt men inte högst upp i NSA och dessutom jobbat med CIA.Vad menar du med att den kan vara hänvisad? Den är hänvisad. Sedan om det är medvetet gjort av NSA (bra sätt att sopa igen spåren) eller om det är någon filur som gillar att skoja med folk vet jag inte.

Nu borde jag kanske inte skriva något om frimurarnas verksamhet eftersom de gillar att ha sin lilla klubb i fred, men senast var det en gåsamiddag i Löddeköpinge och någon föreläsning om Lilla Råbys historia. Jag minns inte om de tog upp världsherravälde då, eller om de väntar med det till julbordet på logen.

Griip
2010-11-25, 11:53
Tänk om denna Fenley skulle googla sitt namn.. kan detta vara en av sidorna han hittar? :D

Anton Fräs
2010-11-25, 17:07
Jag gillar dig Steve du har ett så finurligt sätt att diskutera de mest ovettiga saker.


:)

young_george
2010-11-25, 17:22
Detta är en ganska spännande konspirationsteori annars

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Report_from_Iron_Mountain

I korta drag är det en parodi på en "think-tank" rapport om att krig egentligen är något positivt för regeringen. Efter att den utgivits tog en man på sig ansvaret för skämtet.

Dock hävdar flera, bland annat Harvard professorn och den högt uppsatte demokraten John Kenneth Galbraith att den egentligen var äkta. Hur visste han det? Jo, för att han själv hade blivit tillfrågad att sitta på en sådan panel. Det enda han inte höll med om var att allmänheten borde fått tillgång till denna informationen.

young_george
2010-11-25, 17:32
Vilka svenska konspirationer finns det?

Palmemordet och Estonia är de enda jag kan komma på, på rak arm. Finns det fler?

soddex
2010-11-26, 14:06
Vilka svenska konspirationer finns det?

Palmemordet och Estonia är de enda jag kan komma på, på rak arm. Finns det fler?

"Svea Rikets Vagga" & "Hårsfjärden" är de jag kommer på. Finns även en svensk konspirationsteori om att Sverige fortsatte med kärnvapenforskning och började tillverka stridsspetsar, men sålde dem utomlands. Alternativt att vi utvann uran och sålde vidare.

Nitrometan
2010-11-26, 14:19
Jag har hört en konspirationsteori om att Sverige avbröt sitt kärnvapenprogram på 60-talet innan vi hade tagit fram ett eget vapen.

hugok
2010-11-26, 14:23
Det där med växthuseffekten verkar vara ett överdrivet påhitt.

Osten80
2010-11-26, 16:24
Ja, det bygger på att Pauline Pierce (mor till Barbara Bush) träffade Aleister Crowley i Frankrike innan hon åkte hem till USA och gifte sig.

Men jag har inte tittat på när/om de var i Frankrike (om det var samtidigt) och hur timingen ser ut med Barbaras (mor till George Bush) födelse.

Haha, där ser man. Det hade varit intressant att ha Mr Crowley som morfar.

soddex
2010-11-26, 17:15
Jag har hört en konspirationsteori om att Sverige avbröt sitt kärnvapenprogram på 60-talet innan vi hade tagit fram ett eget vapen.
1972, finns dokumenterat, vad skulle anledningen vara att påstå att det avslutades tidigare?

Jens.Andersson
2010-11-26, 18:13
http://data.fuskbugg.se/dipdip/___Namnl%F6s3.jpg

Nitrometan
2012-01-20, 10:47
Hittade denna härliga foliehatt idag:

Problemet utgörs inte av syntetiska terrorister, utan av STUXNET

1. De attentat som utförts mot kärnkraftverk, inte genomförts av syntetiska terrorister, som tex. Al Queida, en grupp skapad av USA:s underättelsetjänst i syftet, har man ingen fiende så får man uppfinna en.

2, Hoten mot kärnkraftverken ligger inte i fysiska attacker, utan i nätverksbaserade sk. zyber-attacker, där 'terroristerna' i hemlighet tar kontroll över kärnkraftsverkets styrsystem tex. vad avser nödkylsystem. Det mest kända verktyget för terrorister som avser att ta kontroll över kärnkraftsanläggningar anses vara STUXNET:

Stuxnet: How It Infects PLCs
http://www.youtube.com/watch?v=cf0jlzVCyOI

3. De attentat som skett mot kärnkraftverk anses vara sk. 'false-flag operationer', ej utförda av arabiska riktiga el. syntetiska terrorister, utan av underättelsetjänster och i fallet STUXNET specifikt rasiststaten Israels underättelsetjänst MOSSAD:

Mossad's Miracle Weapon
Stuxnet Virus Opens New Era of Cyber War
http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,778912,00.html

Was Fukushima Stuxnet Attack?
http://therearenosunglasses.wordpress.com/2011/06/03/was-fukushima-stuxnet-attack/

4. Syftet med dessa 'false-flags' kan vara flera. Vad gäller tex. Fukushima är de sannolika syftena flera:

a. utöva utpressning och terror mot Japan för att bryta ned dess nationalistiska motstånd mot NWO.
b. sprida radioaktivitet för att öka dödligheten hos mänskligheten och därmed minska jordens överbefolkning (ger naturligtvis indirekta fördelar för BIG PHARMA).
c. Genom 'Hegelian dialectics' minska världens tillgång på energi och därmed som i 'CO2-gate', bädda för massvält och hungerkatastrofer bland världsbefolkningen.
d. Genom 'Hegelian dialectics' nytta det 'syntetiska' kriget mot terrorismen, för att påtvinga världsbefolkningen inordnandet i en global diktatur (NWO).

NSA virus "Stuxnet" hacked Fukushima before HAARP caused earthquake?
http://humansarefree.com/2011/03/nsa-virus-stuxnet-hacked-fukushima.html

De svenska myndigheter som skall skydda oss från kärnkrafts-terrorism el. 'olyckor', inkl. Strålsäkerhetsmyndigheten och Rikspolisstyrelsen är alltså totalt ute och cyklar i den här frågan. Ev. kan det vara så att man är medvetna om den verkliga problematiken - det borde i vart fall vara fallet eftersom det är vad vi avlönar dem för - och då handlar det endera om grovt tjänstefel el. vad man förr kallade för landsförräderi. Lämpligen bör alltså berörda personer ställa sina platser till förfogande, så att säkerheten vid kärnkraftsverken och andra viktiga infrastruktursystem och industrier, omgående säkras genom att påtvinga berörda installationer militär grad av datasäkerhet.

Alltid skönt att liva upp en fredag med en fin konspiration.

Jpn
2012-01-20, 11:52
Mordet på Cats Falk och Carl Algernons? - självmord?

Fagen
2012-01-20, 12:26
Vilka svenska konspirationer finns det?

Palmemordet och Estonia är de enda jag kan komma på, på rak arm. Finns det fler?

Jag har ett minne av att jag i samband med Estoniakatastrofen såg bilder (på TV4) från räddningen av överlevande, filmat från en av räddningshelikoptrarna. Som jag minns det så kom det kritik mot TV4 för att de upptagit plats i helikoptern som istället kunde ha använts av överlevande. Efter det har jag aldrig sett eller hört något om dessa bilder, något som fått mig att fundera på om jag verkligen sett detta (och inte bara drömt eller fantiserat ihop det).

Kanske ingen konspirationsteori direkt, men är nyfiken på om det finns någon som kan bekräfta eller dementera om mitt minne fungerar som det ska?

Delfin
2012-01-20, 13:49
Hittade denna härliga foliehatt idag:

Alltid skönt att liva upp en fredag med en fin konspiration.

Fast det där är väl inte helt fel? Försvar och Säkerhet har diskuterat det en del. Bl a http://krigskonster.blogspot.com/2012/01/tildd-oxomar-och-andra-cyberfenomen.html och http://www.foreignpolicy.com/articles/2012/01/13/false_flag.

Nitrometan
2012-01-20, 14:01
Fast det där är väl inte helt fel? Försvar och Säkerhet har diskuterat det en del. Bl a http://krigskonster.blogspot.com/2012/01/tildd-oxomar-och-andra-cyberfenomen.html och http://www.foreignpolicy.com/articles/2012/01/13/false_flag.

Att Mossad skulle ha orsakat jordbävningen i Japan?
Med hjälp av en forskningsanläggning i Alaska som kartlägger jonosfären?
http://sv.wikipedia.org/wiki/High_Frequency_Active_Auroral_Research_Program

Tycker du att dessa punkter också känns vettiga?
a. utöva utpressning och terror mot Japan för att bryta ned dess nationalistiska motstånd mot NWO.
b. sprida radioaktivitet för att öka dödligheten hos mänskligheten och därmed minska jordens överbefolkning (ger naturligtvis indirekta fördelar för BIG PHARMA).
c. Genom 'Hegelian dialectics' minska världens tillgång på energi och därmed som i 'CO2-gate', bädda för massvält och hungerkatastrofer bland världsbefolkningen.
d. Genom 'Hegelian dialectics' nytta det 'syntetiska' kriget mot terrorismen, för att påtvinga världsbefolkningen inordnandet i en global diktatur (NWO).

Really?

Delfin
2012-01-20, 15:07
Att Mossad skulle ha orsakat jordbävningen i Japan?
Med hjälp av en forskningsanläggning i Alaska som kartlägger jonosfären?
http://sv.wikipedia.org/wiki/High_Frequency_Active_Auroral_Research_Program

Tycker du att dessa punkter också känns vettiga?


Really?

Haha. Vid närmare eftertanke, nevermind. Skummade bara igenom och fick uppfattningen att det var Stuxnet som var konspirationen. My bad. :D

Agremont
2012-01-20, 15:14
Konspirationsteorier är väldigt skojsigt! :D Kan ibland tycka lite synd om dom riktigt extrema foliehattarna dock.

Barstar
2012-01-20, 15:27
Lite överdrivet med getblod och sånt. Det finns symboliska ritualer osv, men det är inte så grovt som det sägs vara. Sånt kommer oftast från hårda motståndare till det "ovanliga". T ex. katolska kyrkan som skapade myten om djävulsdyrkare. Självklart på grund av det uppstod det senare.. men det får är kyrkans egna fel.

Illuminatis medlemmar består av frimurare som kommit över den 33:e graden, en ockult hemlig ordern. George Washington var ockultist, och även George W Bush var högt uppsatt i Illuminatiordern, George Bush är ju barnbarn till den kända ockultisten Aleister Crowley som var flera hemliga ordrars överhuvud. Människorna inom Illuminati finns i de högsta kretsarna inom banker, media, domstolar och andra trossystem över hela världen. De som som styr ordern är ett flertal finansfamiljer t ex. Rockefeller, Rotschilds och Oppenheimer, men även här i Sverige har vi en sådan familj vid namn Wallenberg. Gissa varför George Bush, Obama och flera andra presidenter är släkt..

Illuminati är inte något judiskt, något kristet, något konservativt, något kommunistiskt o.s.v. Illuminati personifierar makten själv och tar sig de religiösa eller politiska uttryck som bäst tjänar deras byggande på en global ordning. Denna globala ordning kallas "The New World Order".

Det är Illuminati som styr denna konsumtionspropaganda som predikar "köp" "köp" "köp" och på så sätt styr folket in i en massiv hjärntvätt där allt handlar om att köpa saker för att dels finansiera ordern och "köpa/muta" politiker, säkerhetstjänster osv som står utanför ordern, och staten och makteliten.

NSA är en sådan säkerhetstjänst som styrs av makteliten. Skriv in itanimulli.org så får du själv se. itanimulli = illuminati baklänges.

Du skriver det som att det är fakta, är något bevisat?

WHITEFOLKS
2012-01-20, 15:31
Ryssarna har väl nån teori på G om att amerikanerna skjöt ner deras forskningsfarkost som var på väg ut i rymden :D