handdator

Visa fullständig version : Tokstark för en dag?!


Raschmus
2010-11-23, 19:55
Idag körde jag det sjukaste passet jag någonsin gjort. Var innan passet trött och omotiverad men väl där exploderade jag och i knäböjen tog det aldrig stopp i princip. Någon förklaring på detta? Har tidigare kört till fail med stenhård fokus men kunde lassa på vikter idag. Förstår ingenting..


Citerar mitt pass från journalen:

Pass1
idag på atletica

Bänkpress
125/ 3+1
120/ 4+2
120/ 4 minns inte hur mkt pass

Knäböj
130/ 6
150/ 4
160/ 4
170/ 3
180/ 1

Kommentar: WTF!?!!?? Aldrig varit med om dess like eller ens hört talas om!!!! För det första ett jävligt tydligt pb i bänken, sen skulle jag köra böj utan bälte och passare, så tänkte jag kör på 130kg. Sexan flög upp! Som om det vore hälften av vikterna. Ökade och ökade och det tog aldrig stopp. Ettan på 180 var tung, verkligen, men ändå ett så solklart PB efter alla dom seten som för mig ska vara gristunga?! Jag fattar ingenting... Tidigare när jag varit starkare än vanligt har jag alltid blivit jävligt sjuk efter, så efter dom böjen tror jag seriöst jag kommer vara dödssjuk i morgon. Så jag blev rädd och gick hem efter det.


Hursom, helt jävla sinnessjukt!


Edit: Hade givetvis passare sen, men fortf inget bälte!

Ne0phyte
2010-11-23, 20:12
Har varit precis samma för mig, gjorde mitt bästa pass någonsin bakis med redbull och en halv pizza till frukost..

Phille
2010-11-23, 20:21
Har varit precis samma för mig, gjorde mitt bästa pass någonsin bakis med redbull och en halv pizza till frukost..

Jag också! Dock bakis och laddade med chokladbollar och cola, blev 3 pb i olika övningar sen en däckad phille i bastun *cupid*.

Inge Enveten
2010-11-23, 20:56
Är denna tråd en tävling i vem som kan förbereda sig sämst och lyckas bäst eller?

werpa
2010-11-23, 21:00
är väldigt skumt, vissa dagar har man gjort allt rätt, sömn,mat, osv och passet går åt helvete.
Andra dagar har man gjort allt dåligt men passet går super bra.

King Grub
2010-11-23, 21:04
Ofta får man världens bästa pass dagen innan man blir rejält sjuk. ;) Infektionen finns redan, kroppstemperaturen är något förhöjd och systemet går på högvarv, men själva sjukdomen har inte brutit ut än.

MackeJuve
2010-11-23, 21:09
Är denna tråd en tävling i vem som kan förbereda sig sämst och lyckas bäst eller?

Klassiska rekorddagarna på gymmet dagen efter dyngfest med 20-talet bärs innanför bältet glömmer man knappast, fan personbästa varje gång! Receptet för framgång. Sedan kanske det inte är att "förbereda sig sämst" eftersom man äter som en galning dagen efter och, i alla fall jag, är hyperaktiv.

Thewind
2010-11-23, 21:10
Jag har gjort en del idiotPB:n genom att räkna fel på vikterna, men det får vi hoppas att du inte har gjort...

Du har inte råkat köra någon slags deload av misstag?

Mourten
2010-11-23, 21:10
Ofta får man världens bästa pass dagen innan man blir rejält sjuk. ;) Infektionen finns redan, kroppstemperaturen är något förhöjd och systemet går på högvarv, men själva sjukdomen har inte brutit ut än.

Ofan. Intressant att veta. Blir de å maxxa bänk nästa gång jag känner att den kommer :)

s.m.f
2010-11-23, 21:11
Ofta får man världens bästa pass dagen innan man blir rejält sjuk. ;) Infektionen finns redan, kroppstemperaturen är något förhöjd och systemet går på högvarv, men själva sjukdomen har inte brutit ut än.

Nästa optitrend blir hur man förbereder sig för att få dessa förutsättningar inför varje pass :smash:

mer på topic, har haft liknande erfarenheter, men kanske oftare som någon annan i tråden dagen efter en fest.

Phille
2010-11-23, 21:15
Är denna tråd en tävling i vem som kan förbereda sig sämst och lyckas bäst eller?

Ja! Vad har du lyckats trycka upp dan efter -> :cheers:?

MackeJuve
2010-11-23, 21:44
Ja! Vad har du lyckats trycka upp dan efter -> :cheers:?

Haha tur att det är ett träningsforum så det blir svårt att misstolka!

Phille
2010-11-23, 21:52
Haha tur att det är ett träningsforum så det blir svårt att misstolka!

Jag fick läsa ditt inlägg 6 gånger för att fatta, men sen :laugh: haha!

MackeJuve
2010-11-23, 22:09
Jag fick läsa ditt inlägg 6 gånger för att fatta, men sen :laugh: haha!

Haha ah man är fan inte snabbtänkt så här i nattetider ;)

Alter ego
2010-11-23, 22:27
Min bästa löptid på 7 km sattes efter en pizza och en stark(snabb?)öl. Jag brukar konstigt nog prestera generellt bättre en dålig dag. 4 timmar sömn och bajs på jobbet väcker kanske grottmänniskan i mig. *flex*

Ofta får man världens bästa pass dagen innan man blir rejält sjuk. ;) Infektionen finns redan, kroppstemperaturen är något förhöjd och systemet går på högvarv, men själva sjukdomen har inte brutit ut än.

Som en gammal moped precis innan den skär. :D

spange
2010-11-23, 22:36
Som en gammal moped precis innan den skär. :D

haha, pluspoäng för den liknelsen:D

mattilainen
2010-11-23, 22:45
Jag har gjort en del idiotPB:n genom att räkna fel på vikterna, men det får vi hoppas att du inte har gjort...

Du har inte råkat köra någon slags deload av misstag?

Har själv gjort samma sak, men inte idiot pb för min del.. Drog 200 i mark, trodde jag. Hur många gånger jag än räknade blev det bara 195 kg.. La på resterande fem kg och stången rörde sig inte.. Sen dess har jag inte vågat mig på att testa igen haha