handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott i samband med leversjukdom


lind3r
2010-11-23, 16:07
Hej!
Jag lider av en sjukdom som heter hemokromatos.
Min lever funkar inte riktigt som den ska, vilket resulterar i att den lagrar all järn den får tag i. Därför måste jag anpassa min kost efter järnfattig mat. Ifall jag missköter detta, blir mina järnhalter i blodet för höga.

Jag ska nu beställa ett paket med diverse kosttillskott och undrar därför:

1. Inehåller någon av produkterna järn? Har själv svårt att tyda när jag inte är speciellt kunnig.

2. Går dessa produkter kombinera med kreatin? Funderar på Rapid Creatine (kapslar).

Tack på förhand!


Meal-Pro Regular - lågt GI, hög proteinhalt, långvarig mättnad

Meal-Pro Regular innehåller en unik blandning av fullvärdigt protein, långsamma kolhydrater och MCT-fett. Varje portion Meal-Pro Regular motsvarar en måltid bestående av ca 40 g protein och 40 g långsamma kolhydrater samt medellånga fettsyrakedjor (MCT). MCT ger koncentrerad energi utan att lagras i fettdepåerna.

Proteinet i Meal-Pro Regular består av en blandning av vassleproteinkoncentrat som har ett snabbt upptag i musklerna, samt micellärt kasein som tas upp långsamt, därmed försörjs musklerna med aminosyror såväl direkt som under flera timmar efter intag. Meal-Pro Regular är dessutom berikad med färdigspjälkade vassleproteiner som omedelbart kommer musklerna tillgodo.

Kolhydraterna i Meal-Pro Regular är långsamma och består i huvudsak av Palatinos™, en unik typ av kolhydrat som absorberas långsamt och ger ett jämnt blodsocker. Palatinos™ laddas in i musklerna med minimalt insulinpåslag och fettförbränningen upprätthålls samtidigt som glykogendepåerna fylls på. Meal-Pro Regular ger endast nyttiga näringsämnen och är ett perfekt mellanmål för såväl idrottare som för personer som ej intar fullvärdig kost.

Rekommenderad dosering: 90 g blandas med 3-4 dl vatten eller minimjölk i en shaker. Skaka tills allt pulver löst sig. Inta 1-2 portioner/dag mellan måltider eller som måltidsersättare.

Allergiinformation: innehåller mjölkprotein, 2% mjölksocker, fenylalaninkälla

Night-Pro

Night-Pro är ett unikt nattprotein, speciellt framtaget för att ge kroppen maximal återhämtning under sömnen. Många tränande tar extra tillskott av mineralerna zink och magnesium till kvällen eftersom dessa hjälper återhämtningen av kroppens vävnader och optimerar proteinsyntes och hormonnivåer. Erfarenheter tyder på att ZMA ger styrkeökning, muskelavslappning och bättre sömn. Vi har därför tillsatt zink och magnesium i Night-Pro.

Night-Pro är baserat på kaseinprotein vars aminosyror absorberas långsamt under hela natten, en mindre mängd kommer från vassleprotein som har en direkt antikatabol effekt i musklerna. Night-Pro är berikad med en extra tryptofanrik proteinkälla, alfa laktoalbumin, som har en dokumenterat lugnande effekt tack vare sin höga halt tryptofan. Tryptofan är en aminosyra som ökar mängden av signalsubstansen serotonin i hjärnan. Serotonin påverkar bland annat känsloläge och aptit och en balanserad serotoninnivå ger ett inre lugn och generellt välmående.

Doseringsrekommendation:
1 dl (45 g) blandas i 3 dl vatten. Skaka eller vispa tills pulvret löst sig. 1 drink före sänggående.

Anabolic T-Boost

Anabolic T-Boost är ett örtbaserat kosttillskott helt fri från hormoner, pro-hormoner och andra förbjudna ämnen. Örter har traditionellt använts för att optimera och balansera mannens kroppsegna hormonnivåer och på så vis öka styrkan, muskelvolymen och fettförbränningen.

För bästa resultat skall Anabolic T-Boost kombineras med högt proteinintag och hård träning!

Anabolic T-Boost kan kombineras med tex. gainers, CLA, MCT, kreatin, aminosyror och proteintillskott.
Anabolic T-Boost kan kombineras med alla Star Nutrition produkter. Skall ej tas vid samma tidpunkt som Lose It! Workout.

Dosering:
Träningsdag: 2 kapslar 30min. före träningen, 4 kapslar före sänggående
Vilodag: 4 kapslar före sänggående
Använd i 6 veckor och gör därefter uppehåll i 3 veckor. Doseringen bör ej överskridas.

Varning: Denna produkt skall endast användas av män >18år. Produkten skall ej kombineras med någon form av läkemedel. Tag ej produkten om du har eller har haft hjärt- eller kärlsjukdom, hypertoni, cancer eller prostataproblem.

Anabolic BCAA

"Rapid Branched Chain Amino Acid injection"

Anabolic BCAA innehåller isolerade grenade aminosyror i kombination med enzymer och vitamin B6. Föreningen effektiviserar upptaget och effekten av de grenade, essentiella aminosyrorna. Anabolic BCAA optimerar omedelbart nivåerna av cirkulerande aminosyror i blodet vilket hindrar muskelnedbrytning och stimulerar proteinsyntes i musklerna. Dessutom motverkar grenade aminosyror mental och fysisk utmattning under träning.

Anabolic BCAA passar för alla idrotter som kräver muskelstyrka, fysisk uthållighet och mental skärpa. Anabolic BCAA kan med fördel kombineras med Rapid Creatine.

Doseringsrekommendation: 4 kapslar på morgonen och 4 kapslar 30 minuter före träning eller vid behov 1-3 ggr/dag.

Förpackningen innehåller 180 kapslar/45 doseringar á 4 kapslar

Super Gainer Pro

* Ger snabb återhämtning
* Innehåller vassleprotein, Vitargo och Creapure
* Låg laktoshalt


Super Gainer Pro är en återhämtningsprodukt för extra snabb återhämtning av muskulaturen efter ett träningspass. Produkten innehåller den patenterade kolhydraten Vitargo®, (en kolhydrat bestående av glukoskedjor med ett mycket snabbt upptag i kroppen). Vitargo framställs genom en unik process där kornstärkelse spjälkas vid exakt rätt molekylstorlek för optimal absorption i magsäcken, därmed belastar Vitargo ej matspjälkningen som andra kolhydratkällor gör, utan absorberas snabbt av musklerna. Kolhydrater fyller på musklernas förråd av glykogen och påskyndar återhämtningen efter träningen. Super Gainer Pro innehåller en hög koncentration vassleprotein där laktoshalten är reducerad genom enzymatisk behandling vilket gör produkten i det närmaste laktosfri <0,5 %. Vassleprotein innehåller en mycket hög andel grenade aminosyror som har ett direkt upptag i musklerna och den antikatabola effekten är i det närmaste omedelbar efter konsumtion. Vassleprotein har ett högt biologiskt värde och en komplett aminosyrasammansättning. Super Gainer Pro ger även ett tillskott av det unika kreatintillskottet Creapure® (1800mg/portion). Kreatin används som energi i musklerna och ett tillskott hjälper till att upprätthålla energinivån i musklerna vid tuff och regelbunden träning. Kreatin har bevisligen prestationsökande effekter hos idrottare. Kombinationen och den perfekta balansen av näringsämnen i Super Gainer Pro gör produkten till den ultimata återhämtningsprodukten för den som kräver det bästa!


Rekommenderad dosering:
Blanda 90g med 3-4 dl vatten eller minimjölk i en shaker. Skaka tills pulvret löst sig.
Ta 1-2 portioner/dag i samband med träning.

Allergiinformation: innehåller mjölkprotein, <0,5% mjölksocker, sojalecitin, fenylalaninkälla.

Lillleif
2010-11-23, 16:29
1. inte enl. produkternas innehållsförteckning
2. ja

lind3r
2010-11-23, 16:44
1. inte enl. produkternas innehållsförteckning
2. jaTack!

Följdfrågor:

Dom får det ju att låta som livsfarligt. Men hur pass rädd borde man bli?
Jag har inte haft något som förbjuder mig att använda skiten.
Klart att dom skriver detta för att gardera sig, men det är klart man blir lite orolig.

Någon som har provat Anabolic T-Boost tidigare?

Varning: Denna produkt skall endast användas av män >18år. Produkten skall ej kombineras med någon form av läkemedel. Tag ej produkten om du har eller har haft hjärt- eller kärlsjukdom, hypertoni, cancer eller prostataproblem.

Funderar på att även beställa Omega 3, nu när jag har börjat mitt nya renlevnadsliv. Rekommenderas detta?

Insulinus
2010-11-23, 17:39
Äter du inte fet fisk ett par gånger i veckan så rekommenderar jag personligen Omega3-tillskott.

Lillleif
2010-11-23, 21:09
Anabolic T-Boost innehåller Tribulus terrestris plus lite andra örter, du kan lika gärna kasta pengarna i sjön :)