handdator

Visa fullständig version : Fascinerad av allt svammel i media (Anna Anka)


mommy
2010-11-22, 22:59
Jag måste säga att det är ganska fascinerande hur många människor kan få status i träningsvärlden... Man behöver ingen utbildning, utan bara lite skills i att marknadsföra sig själv och så kan man kalla sig "träningsguru" och liknande.

Såg på I form med Anna Anka och jag förstår inte hur hon kan ha varit personlig tränare i massor av år. Hon verkar ju inte direkt ha grundläggande fysiologi ens. Först börjar de prata om det otroliga verktyget VO2max som gör att man kan veta precis hur kroppen fungerar (??) och sen kommer Anna Anka och kommenterar hur hon lägger upp träningen för den otränade tjejen, Maria:

"Att hon får jobba mycket med sin egen kroppsvikt är väldigt viktigt för Maria för då tvingar vi kroppen att använda fettet som energi istället för att man ska bulka på med tunga vikter och högt tempo. Som många tror att ju hårdare man jobbar desto bättre är det, men i det fallet då ökar vi bara fettproduceringen istället, för då är kroppen i stressmode och då produceras massa socker som förvandlas till fett."

Vad händer? Varför får dessa människor så stor plats? Jag skulle aldrig lyssna på någon med en påhittad titel. Blir inte ni störda när sånt här hörs i media? För någon som inte kan nåt låter det väl logiskt och folk går på det... Jag spyr på Anna Anka m.fl. *spy*

Silencer
2010-11-22, 23:57
Vid mer uthållig ansträngning används fett i huvudsak som energikälla. Vid högre intensiteter används glykogen. Så på en nivå stämmer det ändå.

Men det är snarare fråga om måttligt joggande i jämförelse mot styrketräning. Armhävningar och kroppsviktsövningar får ändå räknas som styrkeövningar och de förbrukar glykogen.

Tänk på att det är ett underhållningsprogram, men visst är det irriterande med den felaktiga bild det ger tittarna.

spange
2010-11-23, 00:11
Blir inte ni störda när sånt här hörs i media?

jo, men man börjar bli för avtrubbad för att bry sig efter alla jävla skipper/blossom/ankaprogram etc. etc.

men jo. jag tycker det är rätt vidrigt när direkta felaktigheter presenteras på ett sådant sätt att folk tar det för sanningar.
Det är omoraliskt och borde fan vara straffbart. Dessutom irriterar den totala avsaknaden av självkritik hos många av dessa "gurus" mig nåt oerhört.

Därför skyr jag dessa program och kvällstidningsrubriker som om de vore svarta döden.

Dreas
2010-11-23, 00:12
Lösningen är att sluta kolla på TV, det funkar rätt bra måste jag säga :)

Lepras
2010-11-23, 01:01
Lösningen är att sluta kolla på TV, det funkar rätt bra måste jag säga :)

Internet är ju inte direkt bättre :D

"Ingen mat efter kl 18 för då stannar förbränningen upp. Allt du äter efter kl 18 lagras som fett.
Han måste också sova senast kl 22.00 för att musklerna ska ha tid att återhämta sig"


http://nicoleappelqvist.blogg.se/index.html

Dreas
2010-11-23, 01:05
Internet är ju inte direkt bättre :D

"Ingen mat efter kl 18 för då stannar förbränningen upp. Allt du äter efter kl 18 lagras som fett.
Han måste också sova senast kl 22.00 för att musklerna ska ha tid att återhämta sig"


http://nicoleappelqvist.blogg.se/index.html*cry*

zterner
2010-11-23, 01:24
Den där Nicole bloggen måste ju bara vara ett skämt. På riktigt alltså det är ju bara nån som driver. ;) Hoppas jag iallfall....

Nej men man blir faktiskt besviken på all jävla media. Jag vet själv hur det var innan man kom igång med sin träning och börja läsa runt på forum och forskningsrapporter etc, man trodde ju på allt det här skiten. Och när man försöker upplysa folk om vad som egentligen gäller så blir dom sura och tycker att man är dum i huvudet som tycker att man kan mer än Anna Anka/Blossom etc. Man blir så frustrerad, man vill liksom upplysa alla i sin omgivning men det är liksom lönlöst på nått sätt. Och jag kan ju inte klandra dom heller jag var ju precis lika dan, :/

zterner
2010-11-23, 01:38
Man tycker liksom att folk borde nått jävla kritiskt tänkande. Jag kan inte speciellt mycket om kost och träning egentligen, typ grunderna. En sak har jag lärt mig iallfall och det är att man måste vara ödmjuk inför kunskap och att det egentligen inte finns nån absolut sanning, och att man hela tiden ska ha det här kritiska tänkandet. Men för att förstå att en sån här http://nicoleappelqvist.blogg.se/2010/november/glass-okar-forbranningen.html artikel är rena rappakaljan behöver man ju inte vara varken kost expert eller träningsguru för att förstå, bara sunt förnuft.

Sorry för långt inlägg, lite offtopic coh lite osamhängande, blir bara så frustrerad. Tack för mig hej!

svedberg1
2010-11-23, 01:39
Jag har aldrig sett programmet utan bara hört en massa rykten ifrån det. Det är ju inte direkt någon som jag skulle ta träningstips av.. Liksom Anna Anka :/.

Synd att folk i allmänhet för fel information, eller i alla fall till en viss del. Det ska också kommas ihåg att det är ett underhållningsprogram.

kalaskonrad
2010-11-23, 07:03
Man tycker liksom att folk borde nått jävla kritiskt tänkande. Jag kan inte speciellt mycket om kost och träning egentligen, typ grunderna. En sak har jag lärt mig iallfall och det är att man måste vara ödmjuk inför kunskap och att det egentligen inte finns nån absolut sanning, och att man hela tiden ska ha det här kritiska tänkandet. Men för att förstå att en sån här http://nicoleappelqvist.blogg.se/2010/november/glass-okar-forbranningen.html artikel är rena rappakaljan behöver man ju inte vara varken kost expert eller träningsguru för att förstå, bara sunt förnuft.

Sorry för långt inlägg, lite offtopic coh lite osamhängande, blir bara så frustrerad. Tack för mig hej!

:laugh::laugh: haha läs glassartikeln på bloggen, vilken skön människa!

Avexa
2010-11-23, 09:45
Hon den där Nicole verkar ju ha kommit på hur man går ner i vikt på bästa möjliga sätt:
Det spelar ingen roll vad du äter innan, pizza, hamburgare eller något annat gott! Bara du äter något fryst/kallt också, varför inte göra det till en vana att alltid äta glass till efterätt?

Haha, helt underbart! :D

Ang. Anna Anka mfl så stör jag mig som fan. Det mest fascinerande tycker jag dessutom är att de ser ju inte direkt hälsosamma ut heller. Tex ser ju Skipper ut att vara minst 10år äldre än vad hon är och Anna Anka ser ja...

Erik_Hellström
2010-11-23, 10:40
:laugh::laugh: haha läs glassartikeln på bloggen, vilken skön människa!

Ja herregud. Klart hon behåller sina kunder som vill ha en sund kropp om hon matar sina läsare med sådana tips...

Eddie Vedder
2010-11-23, 10:43
Blir inte ni störda när sånt här hörs i media?

Inte det minsta faktiskt. Har diskuterat Anna Anka och Anna Skipper i massor av trådar och jag fattar verkligen inte problemet.

Jag skulle aldrig se på skit-TV i syfte att utbilda mig.

mommy
2010-11-23, 10:51
Vid mer uthållig ansträngning används fett i huvudsak som energikälla. Vid högre intensiteter används glykogen. Så på en nivå stämmer det ändå.

Men det är snarare fråga om måttligt joggande i jämförelse mot styrketräning. Armhävningar och kroppsviktsövningar får ändå räknas som styrkeövningar och de förbrukar glykogen.

Tänk på att det är ett underhållningsprogram, men visst är det irriterande med den felaktiga bild det ger tittarna.

Jovisst, jag har vänt och vridit på det och kan också få ut nån slags sanning i det, men om man inte kan nånting, hur ska man då kunna göra det?

Stör mig också på att så många använder ordet "socker" istället för kolhydrater/glykogen. Det är inte synonymer. Men det låter kanske bättre eftersom folk är "rädda" för socker, men inte för kolhydrater/glykogen.

mommy
2010-11-23, 10:54
Inte det minsta faktiskt. Har diskuterat Anna Anka och Anna Skipper i massor av trådar och jag fattar verkligen inte problemet.

Jag skulle aldrig se på skit-TV i syfte att utbilda mig.

Nej, det är klart. Men andra gör det. Och så får man hela tiden frågor som "funkar detta?" utan vidare specifikation på "funkar" och vill bara ha ett ja eller nej. En större utläggning, eller ett personligt råd bryr ingen sig nånsin om, så jag har slutat med det privat. Jag vill gärna hjälpa till, men alla är för lata och tror att allt är svart eller vitt, så som tidningar och TV framställer det. Jag vill ha ett välinformerat samhälle!

stevebc
2010-11-23, 11:08
Jag måste säga att det är ganska fascinerande hur många människor kan få status i träningsvärlden... Man behöver ingen utbildning, utan bara lite skills i att marknadsföra sig själv och så kan man kalla sig "träningsguru" och liknande.

Såg på I form med Anna Anka och jag förstår inte hur hon kan ha varit personlig tränare i massor av år. Hon verkar ju inte direkt ha grundläggande fysiologi ens. Först börjar de prata om det otroliga verktyget VO2max som gör att man kan veta precis hur kroppen fungerar (??) och sen kommer Anna Anka och kommenterar hur hon lägger upp träningen för den otränade tjejen, Maria:

"Att hon får jobba mycket med sin egen kroppsvikt är väldigt viktigt för Maria för då tvingar vi kroppen att använda fettet som energi istället för att man ska bulka på med tunga vikter och högt tempo. Som många tror att ju hårdare man jobbar desto bättre är det, men i det fallet då ökar vi bara fettproduceringen istället, för då är kroppen i stressmode och då produceras massa socker som förvandlas till fett."

Vad händer? Varför får dessa människor så stor plats? Jag skulle aldrig lyssna på någon med en påhittad titel. Blir inte ni störda när sånt här hörs i media? För någon som inte kan nåt låter det väl logiskt och folk går på det... Jag spyr på Anna Anka m.fl. *spy*Med kunskap kommer ödmjukhet. Det är inget jag har sett hos Anna Anka. Varför se ett träningsprogram med en kvinna som inte har presterat något idrottsligt av värde? Lika bra att läsa en bok av någon i ämnet respekterad författare, om det nu inte är av underhållningssyfte man ser programmet.

Lance Uppercut
2010-11-23, 12:29
Inte det minsta faktiskt. Har diskuterat Anna Anka och Anna Skipper i massor av trådar och jag fattar verkligen inte problemet.

Jag skulle aldrig se på skit-TV i syfte att utbilda mig.

Att du inte skulle skita i skivstången och börja göra armhävningar istället för att inte bli fet förstår nog alla på det här forumet. Det tragiska är att det finns så mycket människor som skulle behöva riktig kunskap gällande kost och hälsa som sväljer detta som absoluta sanningar på samma sätt som att vissa tror på allt de läser i Aftonbladet...

Forqie
2010-11-23, 12:34
Postat av: Emma
Hej Nicole, jag heter Emma och är 14 år. Jag väger 50 kg och är 160 cm lång och skulle vilja gå ner lite i vikt. Vad tycker du att jag ska göra?

/Emma <3

2010-11-22 @ 11:55:54 Postat av: Nicole
Hej Emma! Vad kul att du har hittat till min blogg :)

Här är några tips som jag tror skulle passa dig med tanke på din ålder.

Börja räkna kalorier som du äter varje dag och försök hålla dig under 1000 kalorier om dagen.
Ät 3 mål om dagen och undvik mat som innehåller mättat fett som t.ex. friterat.
Drick mjölk till frukost, mjölk är viktigt för dig som fortfarande växer. Men välj hellre lättmjölk då vanlig mjölk innehåller mycket fett!
Promenera minst 50 min om dagen och ät inte efter kl 18 på kvällen.

Lycka till =)




Det är väl en grej om personen bakom bloggen driver, men om den där Emma verkligen är en osäker tjej på 14 år så tror jag verkligen bloggerskan bör lägga ner...

cero
2010-11-23, 12:39
Förstår inte varför folk klagar över att man inte kan hämta kunskap från Anna Anka och Aftonbladet? Det kommer alltid finnas skit på TV och internet.

BengtBurk
2010-11-23, 12:54
Förstår inte varför folk klagar över att man inte kan hämta kunskap från Anna Anka och Aftonbladet? Det kommer alltid finnas skit på TV och internet.

Kanske för att de inte har samma inställning som du har. De kanske hellre vill få bort "skiten" än att acceptera att det alltid kommer finnas där.

Lepras
2010-11-23, 13:19
Det är väl en grej om personen bakom bloggen driver, men om den där Emma verkligen är en osäker tjej på 14 år så tror jag verkligen bloggerskan bör lägga ner...

+100

Idiot som ger en normalviktig 14åring diettips:smash:

bearwolf
2010-11-23, 13:22
Jag är ett fan av hennes inte så photoshoppade rumpa :D måste vara en trollblog. Säkert någon härifrån som vill få lite diskussion om matmyter :)

Greven78
2010-11-23, 15:02
Funderar på att köpa en sån där maskin som skickar elstötar in i magen genom några pads som man sätter fast, då får man 8-pack på bara några veckor och jag behöver inte spendera tid på gymmet, behöver inte svettas, den är även billig samt kan med enkelhet skuffas in under sängen.

spange
2010-11-23, 15:22
Funderar på att köpa en sån där maskin som skickar elstötar in i magen genom några pads som man sätter fast, då får man 8-pack på bara några veckor och jag behöver inte spendera tid på gymmet, behöver inte svettas, den är även billig samt kan med enkelhet skuffas in under sängen.

köp en shake weight också! kolla på senaste south park-avsnittet för bruksanvisningar!

Scratch89
2010-11-23, 15:25
köp en shake weight också! kolla på senaste south park-avsnittet för bruksanvisningar!

Beefcake!

http://crab.rutgers.edu/~alroche/3beefcake.gif

Eddie Vedder
2010-11-23, 15:29
Jag vill ha ett välinformerat samhälle!

Då får du jobba för det. Jag har då aldrig varit med om att någon direkt far illa över lite tokiga idéer de hör i ett program och sedan glömt efter en vecka. Alla har inte Kolozzeums specialintresse och därför tror jag inte sånt här tas på så stort allvar som du vill få det att verka som.

Optimal EAA-timing, optimal vila mellan set, optimalt repsintervall och hur hårt/länge man törs konditionsträna utan att muskeltillväxten hämmas osv gå ju inte att ge svar på men den typen av frågor vill ju folk gärna ha det ultimata svaret på.

mattilainen
2010-11-23, 15:38
Var tvungen att skriva ett inlägg till lilla nicola appelqvist som antagligen bara förstått lite fel.

"Postat av: Mattias

Hon har inte räknat så dumt egentligen fast hon har glömt en viktig del.

Visst kanske det förbrukas 6000 kalorier att göra glassen till kroppstemperatur men glassen i sig innehåller kanske 400 KCAL. Glöm inte KILO KALORIER!
400 KCAL = 400 000 KALORIER. Ditt sätt att räkna förbränner alltså lite lätt 6 kcal

6000 kalorier = 6.000 KILOKALORIER

Förstår du den enkla mattematiken?

Du förbrukar alltså 6 kcal och tar inte 400 kcal. Alltså har du ett överskott på runt 394 KCAL eller som du vill läsa det 394 000 kalorier. "

ThisIsTheOne
2010-11-23, 15:39
Jag är ett fan av hennes inte så photoshoppade rumpa :D måste vara en trollblog. Säkert någon härifrån som vill få lite diskussion om matmyter :)

Ja, det är väldigt uppenbart ett troll som skriver. Fascinerande att folk köper det rakt av och t o m postar långa inlägg i den.

Bite
2010-11-23, 15:54
lol, trollbloggens "patient" James tog två minuter att hitta
http://www.musclebuildingcoach.com/public/department123.cfm

Forqie
2010-11-23, 15:56
Ja, det är väldigt uppenbart ett troll som skriver. Fascinerande att folk köper det rakt av och t o m postar långa inlägg i den.

Oavsett om det är en trollblog så bör den jäveln inte ge tips till en 14årig osäker tjej som kanske resulterar i framtida ätstörningar?
Däremot kan väl även den tjejen vara fake och troll aswell, men om det ej är fallet så äre ju enbart fel, även för ett troll.

Lepras
2010-11-23, 18:50
Postat av: Nicole
Jag har märkt att några har så mycket över för mina metoder, och jag förstår att ni som inte gillar dem tycker de låter underliga. Men de är för att de inte har kommit till sverige än, och angående Emma så vet jag hur unga tjejer fungerar. Om hon vill gå ner i vikt, så kommer hon att försöka göra det vad alla andra än säger. Då är det bätte att ge bra tips om sund viktnedgång än att bara säga att hon inte "behöver" gå ner i vikt. =)


2010-11-23 @ 18:22:39
URL: http://nicoleappelqvist.blogg.se/

cero
2010-11-23, 19:39
Kanske för att de inte har samma inställning som du har. De kanske hellre vill få bort "skiten" än att acceptera att det alltid kommer finnas där.

Tyvärr så kommer det aldrig bli så. Lika bra att bara acceptera det. :D

Crocker
2010-11-23, 19:51
*cry*

Postat av: Emma

Hej Nicole, jag heter Emma och är 14 år. Jag väger 50 kg och är 160 cm lång och skulle vilja gå ner lite i vikt. Vad tycker du att jag ska göra?

/Emma <3
2010-11-22 @ 11:55:54
Postat av: Nicole

Hej Emma! Vad kul att du har hittat till min blogg :)

Här är några tips som jag tror skulle passa dig med tanke på din ålder.

Börja räkna kalorier som du äter varje dag och försök hålla dig under 1000 kalorier om dagen.
Ät 3 mål om dagen och undvik mat som innehåller mättat fett som t.ex. friterat.
Drick mjölk till frukost, mjölk är viktigt för dig som fortfarande växer. Men välj hellre lättmjölk då vanlig mjölk innehåller mycket fett!
Promenera minst 50 min om dagen och ät inte efter kl 18 på kvällen.

Lycka till =)

2010-11-22 @ 13:07:07
URL: http://nicoleappelqvist.blogg.se/
Postat av: Emma

Okej tack så mycket jag ska försöka att följa det :)
2010-11-22 @ 21:45:35




Galet att hålla på sådär. *grr27*

ThisIsTheOne
2010-11-23, 20:02
Galet att hålla på sådär. *grr27*

Alltså, det är inte på riktigt. Varken det ena eller det andra.

Crocker
2010-11-23, 20:04
Alltså, det är inte på riktigt. Varken det ena eller det andra.
Vem fasen låtsas vara en 14 årig flicka för att få diettips? :smash:

Ne0phyte
2010-11-23, 20:09
Något jag reagerade på är att jag inte tycker Anna Anka är vältränad någonstans utan mest bara en pinsam anorektiker.

Tolkia
2010-11-23, 20:23
Något jag reagerade på är att jag inte tycker Anna Anka är vältränad någonstans utan mest bara en pinsam anorektiker.
Skönt att någon fler skriver det jag tänker. Det primära problemet med AA är, som jag ser det, inte att hon leder ett vansinnigt program med det primära syftet att vi tittare skall få skratta åt och känna oss lite bättre än tjockisarna, utan att hon så uppenbart inte är frisk och inte företräder friska ideal.

Sedan värjer jag mig lite mot startinläggets påstående att AA från ingenstans fått sådan status i "träningsvärlden". Det måste i sådana fall vara i träningsvärldens mer tvivelaktiga utkanter, för jag har svårt att se att någon med lite kunskap och sunt förnuft skall imponeras av, som Ne0phyte skrev, "en pinsam anorektiker" som försöker leka militär i rosa. Men då definierar jag "träningsvärlden" som bestående av folk som håller på med träning i lite större skala, typ tränare, instruktörer, de som på olika sätt arbetar professionellt med träning och vad därtill hörer, idrottare på en nivå över min egen. Inte random hobbymotionär (typ undertecknad och rätt många på Kolozzeum) eller tanterna (tjejerna, killarna, gubbarna) i fikarummet på jobbet.

Lepras
2010-11-24, 12:06
Måste ju va skämt,,eller så är hon dum i huvudet...

http://nicoleappelqvist.blogg.se/index.html

Stoltz
2010-11-24, 12:10
Måste ju va skämt,,eller så är hon dum i huvudet...

http://nicoleappelqvist.blogg.se/index.html

Jag skrattade så att jag höll på att dö när jag insåg att det inte var firefox som laggade kvar loggan :D

Guddi
2010-11-24, 14:12
Nej, det är klart. Men andra gör det. Och så får man hela tiden frågor som "funkar detta?" utan vidare specifikation på "funkar" och vill bara ha ett ja eller nej. En större utläggning, eller ett personligt råd bryr ingen sig nånsin om, så jag har slutat med det privat. Jag vill gärna hjälpa till, men alla är för lata och tror att allt är svart eller vitt, så som tidningar och TV framställer det. Jag vill ha ett välinformerat samhälle!Det blir nog aldrig bättre. De flesta vill inte lära sig. De vill precis som du skriver höra ett ja eller nej på en komplicerad fråga och om du ger ett svar som du tycker passar för deras situation för de sen vidare det som sanning för alla vid fikabordet på jobb och allt blir fel.

Det är oftast bäst att inte ge något svar om personer bara söker ja eller nej. Jag brukar säga att de gärna får komma tillbaka till mig när deras senaste försök har misslyckats men då ska de lyssna på allt och i alla fall från början göra precis som jag säger...

Sen har folk har generellt sett ingen koll på vem som är kunnig och vem som snackar skit. Det brister i kritiskt tänkande helt enkelt...

bearwolf
2010-11-24, 14:19
hahaha, nu har "hon" länkat till kolozzeum och påpekar att vi måste gilla hennes tips :D

http://nicoleappelqvist.blogg.se/index.html

hertzman
2010-11-24, 16:48
hahaha, nu har "hon" länkat till kolozzeum och påpekar att vi måste gilla hennes tips :D

http://nicoleappelqvist.blogg.se/index.html

Jag skulle kunna sätta en hel del riksdaler på att det är någon medlem på forumet som trollar. Ingen kan vara så fullständigt korkad.

Forqie
2010-11-24, 16:52
Jag skulle kunna sätta en hel del riksdaler på att det är någon medlem på forumet som trollar. Ingen kan vara så fullständigt korkad.

For all we know it might be you O.o

bearwolf
2010-11-24, 16:56
For all we know it might be you O.o

the intrigue thickens :thumbup:

Phille
2010-11-24, 17:01
Haha hon kan inte vara på riktigt, då tappar jag snart hoppet för mänskligheten. Hon skulle dock passa tillsammans med en viss medlem här på kolo (också omdiskuterad på flashback), nämner dock inga namn :naughty:.

hertzman
2010-11-24, 17:02
For all we know it might be you O.o

the intrigue thickens :thumbup:

Min onda plan går i lås!

hertzman
2010-11-24, 17:04
Haha hon kan inte vara på riktigt, då tappar jag snart hoppet för mänskligheten. Hon skulle dock passa tillsammans med en viss medlem här på kolo (också omdiskuterad på flashback), nämner dock inga namn :naughty:.

It´s all bout the ctrl C/ctrl V....

Men i Nicoles fall verkar det ju faktiskt vara egenproducerat material med högt underhållningsvärde.

Matsa
2010-11-24, 17:17
Det kanske är Lepras? :D Vem det än är så är det episk trollning!

Nu ska jag smälla i mig en familjepizza följt av 2l glass så att jag håller formen.

hertzman
2010-11-24, 17:20
Det kanske är Lepras? :D Vem det än är så är det episk trollning!

Nu ska jag smälla i mig en familjepizza följt av 2l glass så att jag håller formen.

Glöm inte att ta en Whiskey på det!

Matsa
2010-11-24, 17:23
Laphroaig är min nya PWO.

hertzman
2010-11-24, 17:24
Laphroaig är min nya PWO.

Jag ska i alla fall övertyga mig själv om att Nicole har rätt, i allt. Innebär det att jag får dricka sprit och svulla glass i sjuka mängder utan att må dåligt av det så MÅSTE det vara bra tips.

MtotheM
2010-11-24, 17:56
Bästa bloggen ever. Aldrig skrattat så mycket tror jag :P Den där james jul gick över rätt snabbt till sommar :) Och hans tidning är från 2002... Och ja allt annat är ju också klart läsvärt i underhållningssyfte.

Eddie Vedder
2010-11-24, 17:58
Plötsligt blev vår blogg den näst mest populära bland Koloiterna. :D

hertzman
2010-11-24, 18:12
Plötsligt blev vår blogg den näst mest populära bland Koloiterna. :D

Pratar vi ren och skär kunskap får ni nog se er slagna på fingrarna nu. Vem vill höra sånt dära vetenskapssvamel när vi nu kan läsa om Nicole och hennes riktiga kunskap!

Joe Hardgainer
2010-11-28, 19:01
Pratar vi ren och skär kunskap får ni nog se er slagna på fingrarna nu. Vem vill höra sånt dära vetenskapssvamel när vi nu kan läsa om Nicole och hennes riktiga kunskap!

Real science ain't jacked enough!

Spridis
2010-11-28, 19:28
Don’t bother me with facts. I’ve already made up my mind!

~Foghorn Leghorn

hertzman
2010-11-28, 19:33
Don’t bother me with facts. I’ve already made up my mind!

~Foghorn Leghorn

Verkar gälla större delen av Sveriges befolkning också.

mommy
2010-11-28, 20:06
Sedan värjer jag mig lite mot startinläggets påstående att AA från ingenstans fått sådan status i "träningsvärlden". Det måste i sådana fall vara i träningsvärldens mer tvivelaktiga utkanter, för jag har svårt att se att någon med lite kunskap och sunt förnuft skall imponeras av, som Ne0phyte skrev, "en pinsam anorektiker" som försöker leka militär i rosa. Men då definierar jag "träningsvärlden" som bestående av folk som håller på med träning i lite större skala, typ tränare, instruktörer, de som på olika sätt arbetar professionellt med träning och vad därtill hörer, idrottare på en nivå över min egen. Inte random hobbymotionär (typ undertecknad och rätt många på Kolozzeum) eller tanterna (tjejerna, killarna, gubbarna) i fikarummet på jobbet.

Ingen aning om vad hon har för status och jag orkar inte gräva vidare i det, programmet börjar bara med att berättarrösten säger att hon varit personlig tränare i USA i många år. Säger ju iofs inte mycket.

Avexa
2010-11-28, 21:30
Ingen aning om vad hon har för status och jag orkar inte gräva vidare i det, programmet börjar bara med att berättarrösten säger att hon varit personlig tränare i USA i många år. Säger ju iofs inte mycket.

Inte direkt, men tror det var så hon träffade Paul Anka så hon verkar ju ha arbetat med "kändisar". (Vilket iofs inte säger något heller)