handdator

Visa fullständig version : 5*5, Byta till Ehrlings AP


sokrafree
2010-11-22, 18:38
(visste inte om jag skulle lagt in denna i Ehrling wahlgrens armprogram)

Hej jag tränat styrketräning nästan 1 år och har större delen av den tiden kört 5*5 eller liknande ,Nu börjar jag bli trött och det händer ibland att jag tappar suget för att träna så jag känner att jag skulle vilja byta program , jag har då kollat in Ehrlings armprogram och tycker det verkar riktigt bra men jag har några frågor , Jag tänkte köra fyra dagar i veckan , med armar , axlar och midja på som ett pass och ben rygg och bröst på det andra nu till frågorna:

-Man tränar armarna riktigt hårt (vilket jag tycker verkar bra ) men hur blir det med bröst , rygg och axlar ? ja mena jag kommer använda mina armmuskler i bänkpress,axelpress ,chins/latsdrag mm, Hur lägger man upp den träningen?

-ska man träna lika på lika många reps på ben,rygg,bröst som på armarna eller är som man själv vill ha det ?

Det var nog det, tacksam för svar:)

Crippa90
2010-11-22, 21:43
På sidan 14 i programmet står det hur man splittar träningen.:thumbup:

hugok
2010-11-22, 21:47
Jag kör det programmet för tillfället och jag kan bara säga att det är jäkligt hårt och jag skulle tipsa om minst ett halvår till innan du ger dej in på det. Men den frågan överlämnar jag nog till Arne som har mer insikt i programmet.

För uppdelning av kroppen kan du titta in i min journal där jag skrivit in exakta vikter, reps, övningar allt som jag kör. Även min split som jag har. Jag har fått mycket bra resultat och även resultat på övriga kroppen, ökat massa i böj, en del i bänk och fått lite bredare rygg. Kortfattat kan jag säga att jag kör överkropp/underkropp och dessutom splittar upp överkroppen vid ett tillfälle så att jag kör triceps och bröst ett pass och biceps och rygg ett annat och sedan ett gemensamt pass för hela överkroppen. För bättre översikt på vilka dagar jag tränar vad kan du också kolla min dagbok på http://www.dumbbell.se/calendar/hugok/u47787

hugok
2010-11-22, 21:48
På sidan 14 i programmet står det hur man splittar träningen.:thumbup:

Men den splitten är absolut inget måste om man inte känner att den passar. Jag tror inte att just splitten i sej är avgörande eller ger någon märkbar skillnad så länge den inte är helt åt helvete.

sokrafree
2010-11-23, 06:31
Ok tack , ska kolla din journal