handdator

Visa fullständig version : Ska börja med MAX-OT - vilka tillskott?


TPC
2010-11-22, 12:02
Tjena!

Jag kan inleda med att säga att jag höll en hyfsat god deffperiod i somras, därför är jag väl bekant med kcal-underskott och annat som hör det till. Nu är det dock så att träningen fått vila lite väl länge, och tänkte således påbörja ett max-ot-schema (första gången för mig).

Jag skulle dock behöva lite hjälp på traven, och därför vänder jag mig till kolozzeums forum (som många gånger rett ut frågetecken för mig).

Min kost är inte den bästa - självklart är det något jag ämnar att förbättra på nu när jag påbörjar seriös träning, men faktumet består, jag äter lite för dåligt och jag tror inte att jag kommer att nå den optimala kosten (lika bra att köra öppna kort). Finns det något jag kan köpa som kan komplettera min kost?

EAA har jag läst en del om, är det något jag borde köra på? Borde jag köra det tillsammans med något?

Egentligen är det väl vad jag vill komma till - vad rekommenderar ni mig som är hyfsat van med gymmet att köra under Max-OT? Det är en ren djungel där ute och jag frågar hellre först, köper sedan än tvärtom.

Tack på förhand!
TpC

snuggles
2010-11-22, 12:12
Innan Gym - PWO/Kaffe
EAA innan och efter ett pass.
Kreatin
För att komplettera din kost kan ett intag av vassle protein vara ett bra inköp.

Eddie Vedder
2010-11-22, 12:46
Bra att du frågar här och inte går på deras egna rekommendationer! :thumbup:

Max-OT är säkert ett bra styrketräningsupplägg men lyssna inte på deras kost- och kosttillskottsekommendationer. En vassledrink efter passet eller EAA om du hellre vill det. Kreatin och koffein är andra tillskott med evidensbaserad effekt. Även beta-alanin tycker jag har tillräckligt mycket forskning bakom sig för att kunna rekommendera.

Men med ett billigt proteinpulver, typ whey80, och kreatin kommer du långt.

Åsberg
2010-11-22, 20:13
Instämmer med kören. Vill du ha en "starkare" PWO så funkar ju Rage bra, istället för koffeinpulver. Har för mig att det är en del EAA i ragen med, men kan ha fel.

lanzal
2010-11-23, 00:11
Bör tilläggas om du är relativt ny så är kosttillskott inget krav på något sätt, men top5 kosttillskott har folk redan nämnt här i tråden men kom ihåg att käka ordentligt samt träna ordentligt också, kosttillskotten i sig kommer inte göra det åt dig :>

Medusa
2010-11-23, 01:19
tillskott: OTROLIGA MÄNGDER MAT, vassleprotein av bra kvalité och mycket sömn samt lite pannben..

Silencer
2010-11-23, 01:35
Obligatoriska enligt mig:

D Vitamin
Omega 3
Whey

Valfria:

Kreatin
Maltodextrin (jo, det kan ha sina fördelar oavsett vad vissa hävdar)

Sniggel
2010-11-23, 08:52
Obligatoriska enligt mig:

D Vitamin
Omega 3
Whey

Valfria:

Kreatin
Maltodextrin (jo, det kan ha sina fördelar oavsett vad vissa hävdar)

Typ så!
EAA kan användas som alternativ till whey eller använda båda två.
Fast malto hade jag inte rekommenderat :)

TPC
2010-11-24, 23:40
EISELT® EsaPro 750g GrapeTonic
WHEY FX® 750g (f d Pro Fx) Smak: Banana Chocolate
Creatine Strong Matrix

Där har vi ordern, tack för hjälpen...
Hissa eller dissa!

Larsson85
2010-11-25, 07:45
EISELT® EsaPro 750g GrapeTonic
WHEY FX® 750g (f d Pro Fx) Smak: Banana Chocolate
Creatine Strong Matrix

Där har vi ordern, tack för hjälpen...
Hissa eller dissa!

Oj, är du säker på att du vill växa så mycket? Det där kommer att göra dig skitstor :)

Denniss
2010-11-25, 08:37
Oj, är du säker på att du vill växa så mycket? Det där kommer att göra dig skitstor :)

Ironi?

hejhopp79
2010-11-25, 12:36
Koffein imo.

Proteinpulver för bekvämlighet.

Gorilla
2010-11-25, 16:57
EISELT® EsaPro 750g GrapeTonic
WHEY FX® 750g (f d Pro Fx) Smak: Banana Chocolate
Creatine Strong Matrix

Där har vi ordern, tack för hjälpen...
Hissa eller dissa!

Äcklig, iallafall den generationen jag smakade
Äcklig, men jag gillar inte fejk-banan
Onödigt dyr

Där har du mitt omdöme om de tre grejerna du valde. Om du vill handla hos GV hade jag valt deras egna EAA, en annan smak på Whey FX och deras egna billiga kreatin monohydrat. Mer för pengarna, samt bättre smaker.

Sen kan du behöva mer vassle än en påse också om allting är tänkt att vara lika länge.

Silencer
2010-11-25, 17:03
Typ så!
EAA kan användas som alternativ till whey eller använda båda två.
Fast malto hade jag inte rekommenderat :)

Precis. Jag har efter några år dock fastnat mer för vanlig whey.
Malto är användbart om man vill ta före och/eller efter passet, men det är absolut inget måste. Helt klart är dock att det inte gör någon skada. Många märker ökad prestation av cirka 30-50g kolhydrater 30-60 min före träning.

TPC
2010-11-25, 20:19
Oj, är du säker på att du vill växa så mycket? Det där kommer att göra dig skitstor :)

Så jävla korkad kommentar, om du nu var ironisk. Hur korkad tror du jag är? Självklart är jag medveten om att det inte är någon jävla magi, träningspassen som är viktigast - känns väl rätt basic? Fick en bra deal via en kompis, och med extra pengar på fickan är det väl bara att testa och se?

Clown.

Gislason
2010-11-26, 21:00
Äcklig, iallafall den generationen jag smakade
Äcklig, men jag gillar inte fejk-banan
Onödigt dyr

Där har du mitt omdöme om de tre grejerna du valde. Om du vill handla hos GV hade jag valt deras egna EAA, en annan smak på Whey FX och deras egna billiga kreatin monohydrat. Mer för pengarna, samt bättre smaker.

Sen kan du behöva mer vassle än en påse också om allting är tänkt att vara lika länge.

EsaPro Grape innehåller 95g aminosyror per 100g
EAA FX Red Berry Breezer innehåller 80g aminosyror per 100g

Det är priset för att välja god smak på EAA, då föredrar iaf jag en mer koncentrerad produkt. Bara lägga på tungan och skölja ner med vatten, inga problem.

Whey FX Bananchoklad tycker jag är alldeles utmärkt i smaken.

Kreatinet håller jag dock med om, där tycker jag att man ska hålla sig till billigt monohydrat.